Skocz do zawartości

[F20] Chiptuning silników turbodoładowanych


matti

Rekomendowane odpowiedzi

W mojej 116i (2014) robiłem strojenie w GCS w marcu zeszłego roku, jakieś 25 000 km temu i jestem zachwycony. 0-100 mierzone chałupniczo na pewno poniżej 8 s., raczej powiedziałbym że mało powyżej 7 s. (automat). Czuć przyrosty zarówno tam gdzie i tak była całkiem żwawa (do 100 km/h) jak i - przede wszystkim - od 120 km/h w górę. Seria dawała 145 KM 246nM, po modzie 208/305. Zmieniam olej co 12 tys., brak jakichkolwiek problemów. Spalanie z komputera, reset w momencie strojenia, 60% miasto 40% trasa: 9,6 L, raczej dynamicznie jechane.

Wady: wpieprza klocki/tarcze i opony jakby szybciej ale mam fabryczne "basic" i ogumienie też standard.

Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 291
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 miesiące temu...
Witam, co prawda nie posiadam BMW f20, ale f30 316i 136 KM z silnikiem n13. Jak wiadomo ten sam silnik montowany jest w 114i, 116i, 118i, 316i, 320i ed. Porównałem te wszystkie wersje w katalogu z częściami i mocniejsze wersje tj. 118i i 320i ed 170 konne różnią się nieznacznie od słabszych wersji. Chodzi mi głównie o dwie rzeczy ; w odmianie 170 konnej montowany jest wymiennik ciepła (chłodniczka oleju) i 2.5 " wydech ( w słabszych jest 2 calowy). Widziałem, że wszystkie wersje podnoszone są do mocy nawet 220 KM. Moje pytanie jest następujące, czy po podniesieniu do mocy ok. 200 KM brak chłodniczki oleju i węższy wydech nie bedzie powodował przegrzewania oleju, silnika, żywotność silnika nie spadnie? Liczę na pomoc fachowców, którzy są w temacie. Pozdrawiam Adrian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Witam, co prawda nie posiadam BMW f20, ale f30 316i 136 KM z silnikiem n13. Jak wiadomo ten sam silnik montowany jest w 114i, 116i, 118i, 316i, 320i ed. Porównałem te wszystkie wersje w katalogu z częściami i mocniejsze wersje tj. 118i i 320i ed 170 konne różnią się nieznacznie od słabszych wersji. Chodzi mi głównie o dwie rzeczy ; w odmianie 170 konnej montowany jest wymiennik ciepła (chłodniczka oleju) i 2.5 " wydech ( w słabszych jest 2 calowy). Widziałem, że wszystkie wersje podnoszone są do mocy nawet 220 KM. Moje pytanie jest następujące, czy po podniesieniu do mocy ok. 200 KM brak chłodniczki oleju i węższy wydech nie bedzie powodował przegrzewania oleju, silnika, żywotność silnika nie spadnie? Liczę na pomoc fachowców, którzy są w temacie. Pozdrawiam Adrian

Może przypadek, ale mam wrażenie, że z tych słabszych wersji wychodziły wyniki kilka koni mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem w styczniu 2018 - wtedy bylem 25 kkm po robocie N13 136 KM w GCS Tuning, bez zmian w obrębie mechaniki (marzec 2017). Obecnie jestem 35 000 km po chipowaniu. Leję głównie 98 i na takim paliwie była strojona. W tym czasie zrobilem też pare tysięcy kilometrów na roznych paliwach 95 (wschód i południe Europy) - nieustanny zachwyt. Zero problemów z czymkolwiek, autko jest mocne jak diaboł (ucina nosa dobrze zwlaszcza jak ktos widzi felgi 16'' i pojedyncza stalowa rurke ;)))). Ze zmian w stosunku do salonowego Service Inclusive: zmieniam olej 2x czesciej niz komputer nakazuje (nie co 24-25 kkm tylko co 12 tysiecy). Hamownia robiona trzykrotnie po zmianach - zawsze okolice 208 KM, 305 nM (vs 145 KM 246 nM fabryka). Różnica odczuwalna jest potężna, zwlaszcza na przyspieszeniu powyzej 120 kmh (autostrady). Spalanie w stosunku do "przed czipem" delikatnie spada średnia ale jest dużo przyjemniej :). Wady - tez tak jak pisałem w styczniu - wpieprza opony i klocki no ale coś za coś zwłaszcza ze hamulce mam najmniejsze seryjne 116i wg spec. z 2014 r. . Zużycie oleju bez zmian - jezdzilem 3 lata bez czipa i na 5-6 tysiecy przed zmiana (czyli po 21 tysiacach) wg kompa domagała się dolewki mimo tego ze na bagnecie bylo jeszcze pare mm zapasu. Dolewałem. Przy rytmie zmian co 12 tysiecy km - bez dolewek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź. Ciekawi mnie jeszcze jak ma sie temperatura oleju, w f20 jest wskaźnik? Czy przy codziennej jeździe, mocniejszych przyspieszeniach temperatura oleju nie przekracza 120 stopni. Jeśli można wiedzieć jaki stosujesz olej i jaki masz obecnie przebieg w aucie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jeżeli koledze chodzi o f30 (a takie ma w podpisie) to tam jest zegar temperatury oleju. W serii 1 można to sprawdzić w ukrytym menu. Kiedyś się tym częściej bawiłem, ale nie pamiętam, żeby było powyżej 120 stopni. Trzeba było trochę pokatować, żeby przekroczyło 110. Aczkolwiek ja mam 118i czyli z tego co piszesz z lepszym chłodzeniem oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam f30, w wersji 118i masz wymiennik ciepła, znajduje się on przy filtrze oleju. Oglądałem filmiki z przyspieszeń 316i i przy przytrzymaniu prędkości powyżej 200 km/h temperatura oleju rosła do ponad 125 st. W 320i ed 170 KM przy tych samych prędkościach temperatura nie przekraczała 115 stopni, chłodniczka spełnia swoją rolę. Wiadomo, że normalnie nie będę jeździł ze stałą prędkością ponad 180 km/h to raczej temperatura powyżej 120 stopni nie powinna występować. Zastanawia mnie jak to będzie w mieście albo na zwykłych drogach podczas mocniejszych przyspieszeń. Czytałem, że maksymalna temperatura oleju nie powinna przekraczać 120 stopni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź. Ciekawi mnie jeszcze jak ma sie temperatura oleju, w f20 jest wskaźnik? Czy przy codziennej jeździe, mocniejszych przyspieszeniach temperatura oleju nie przekracza 120 stopni. Jeśli można wiedzieć jaki stosujesz olej i jaki masz obecnie przebieg w aucie?

 

Obecny przebieg nieco ponad 82 000 km (autko jakoś w maju skończyło 4 lata, program ma od 14 miesięcy, robiony przy ok. 48 000 km). Nie wiem nic o temperaturze oleju - nie mam wskaźnika temp. tylko kontrolkę a i to chyba od temp. cieczy chłodzącej tylko - nigdy nie widziałem jej w akcji :). Nie bardzo mam czas i ochotę odpalać tajne menu :). Olej zmieniam w ASO także pewnie taki jak teraz mają zalecany (chyba już nie Castrol bo coś tam się zmieniło z oficjalnym partnerem olejowym BMW). Mam jeszcze czynny Service Inclusive więc po czipie i tak jeszcze do 100 000 km mam zmiane przy wskazaniu z kompa wliczoną "w cenie". Przy zmianie bez wskazania kompa oczywiście pełnopłatnie ale nie kasują komputera i kolejną mam już normalnie w ramach SI.


W czasach przedczipowych przy robieniu dolewek (co zdarzylo sie na przestrzeni od 0,00 km do ok. 46 000 km dwa razy) używałem takiego:

http://www.e-bmwshop.pl/oryg-olej-bmw-ll04-5w-30.html (link poglądowy, nie reklamuję, nie mam nic wspólnego z tym sklepem). Aso byc moze leje to samo ale nie wiem - moze nie jestem najbardziej dociekliwy. Trasa/miasto patrząc po przebiegu to tak 60%/40%. Staram sie nie katować na zimnym silniku, robiłem przeloty Kraków-Katowice-Gdańsk A4/A1 na predkosciach stale 180-210 (po czipie to sie stalo wygodne :)) kilkukrotnie w obie strony i nigdy sie nic nie działo, nie uzywam start-stopa, nie gaszę od razu po forsownej jezdzie - czekam 1-2 minuty na P. U mnie działa i jestem b. zadowolony ale wiadomo, że to też każdy inaczej jeździ i różnie można trafić. Miłych wrażeń! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Czesc Wszystkim, od niedawna zglebiam temat chipowania jedynek i trafilem na ten watek. Sporo informacji mozna juz wyczytac z poporzednich postow ale chcialem zapytac czy mozecie podac jakis przyblizony koszt przemapowania/chipowania ? Mam BMW 1 F20 114I 1.6T 102 KM 75 KW z 55 000 przebiegiem , akurat skonczyla mi sie juz gwarancja i powaznie zastanawiam sie nad wydobyciem nieco wiecej mocy. Z tego co czytalem jak najbardziej realne jest 210 KM i 300 Nm + dalsza mozliwosc serwisowania w ASO ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Cześć, zastanaiwam się nad wzmocnieniem swojej beaty, tylko czy to ma sens. Autko jest dosyć starszawe (2011) rok i przebieg około 195k, z czego ja zrobiłem około 20kkm. Czy taki przebieg nie dyskwalifikuje? O auto dbam i nie miałem z nim dotychczasowo problemów. Rozrząd zmieniał poprzedni właściciel, ale nie wiem przy jakim przebiegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry tuner najpierw zbada kondycję auta, a potem zabierze się za wyciąganie szczytów śmocy :norty: tego potwora :cool2: , tylko do tego trzeba specjalisty a nie „fahoffca” wgrywającego gotowce :nienie:

Ze swojej strony powiem tylko że będziesz żałował że zrobiłeś to tak późno :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć, zastanaiwam się nad wzmocnieniem swojej beaty, tylko czy to ma sens. Autko jest dosyć starszawe (2011) rok i przebieg około 195k, z czego ja zrobiłem około 20kkm. Czy taki przebieg nie dyskwalifikuje? O auto dbam i nie miałem z nim dotychczasowo problemów. Rozrząd zmieniał poprzedni właściciel, ale nie wiem przy jakim przebiegu.

Przebieg to nie jest najistotniejszy czynnik stanowiący o kondycji silnika ważniejsze jest w jakich warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żałuję już, ale wiecie jak to jest, rok temu ślub, teraz mieszkanie, mniej i więcej ważne rzeczy ;-) jakoś nie byłem przekonany, by pakować kasy w auto, chociaż szukałem f20 z myślą właśnie o tuningu. O poprzednim właścicielu ciężko coś powiedzieć. Ja jedyną większą awarię jaką miałem to był jakiś zawór od rozrządu, przez który lał się olej gdy silnik kręcił dłużej powyżej 5000 obr. Naprawione i od tego czasu jest spokój. Olej zmieniam co 15k, nie ubywa, więc chyba nie jest źle. Zamierzam się odezwać do Code My Bimmer. Słyszałem dobre opinie, nawet się dziś próbowałem skontaktować, ale telefon nie odbiera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Dzisiaj jeden z tunerów wrzucił na FB 114i z hybrydowym turbo, downpipem i IC, ponad 260 koni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

mam pytanie mając na uwadze podniesienie mocy zaraz po zakupie celować w motor 1.5 136 km czy może 1.6 177 km ? wiadomo że mocniejsza wersja jest kilka zł droższa ale jakie to będzie miało przełożenie na podniesienie mocy ? mówię o modelach 2015/2016 r + automat


edit. przy okazji dobry tuner w najbliższej okolicy Malborka/pomorskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
mam pytanie mając na uwadze podniesienie mocy zaraz po zakupie celować w motor 1.5 136 km czy może 1.6 177 km ? wiadomo że mocniejsza wersja jest kilka zł droższa ale jakie to będzie miało przełożenie na podniesienie mocy ? mówię o modelach 2015/2016 r + automat


edit. przy okazji dobry tuner w najbliższej okolicy Malborka/pomorskie

Z 1.6 r4 osiągniesz większą moc niż z 1.5 r3. Nie musi być koniecznie ta wersja 177, z tych słabszych też kręcą powyżej 200 koni, aczkolwiek nie pamiętam do kiedy były one w produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
dzięki, raczej nie kupię 3 cylindrowego tylko 4, czy powinienem myśleć o lepszym chłodzeniu czy jakiś zmianach mechanicznych ? wystarczą mi okolice 200 km

Wersja 170/177 koni miała w stosunku do wersji słabszych większe hamulce, grubszy wydech i chyba jakąś dodatkową chłodnicę oleju. Natomiast nie przypominam sobie, żeby ktoś narzekał na grzanie się tych silników, nawet w słabszych wersjach z konkretnym softem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odgrzeję trochę kotleta. Będę robił chiptuning w swojej F20 116i N13 i pytanie, czy jest sens ruszać przy okazji mapę termostatu? Przy normalnej jeździe grzałka termostatu nie uruchamia się nawet jadąc autostradą 150 km/h w upalny dzień, dopiero przy większej prędkości, albo przy większym obciążeniu obniża temperaturę. Dopóki się nie uruchomi, silnik pracuje na 107-109 stopni (płyn chłodzący) i ok 120 stopni (olej). Przy większym obciążeniu temperatura jest zbijana nawet w okolice 85 stopni. Pytanie do tunerów, czy po odczytaniu mapy jest możliwość modyfikacji e-termostatu i czy w ogóle ma to sens?

Kolejne pytanie, na jakim paliwie robić chip? Na co dzień leję Pb98 i tak sobie myślę, że robiąc mapę pod paliwo 95, dodatkowo zabezpieczę silnik, gdy później dalej będę lał Pb98? Dobrze myślę? Nie zależy mi na wyciskaniu maxa na stage 1, grunt, żeby było bezpiecznie dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.