Radio jest zasilane z
przetwornicy DC/DC.....
Przetwornica DC/DC znajduje się w bagażniku przed tylną skrzynką rozdzielczą.
Ze względu na znacznie częstsze występowanie rozruchów, występujące obciążenie elektryczne często prowadzi do zapadów napięcia w instalacji elektrycznej pojazdu. Aby ustabilizować napięcie zasilania niektórych elementów elektrycznych wrażliwych na napięcie i chronić je, stosuje się przetwornicę DC/DC wraz z automatycznym uruchamianiem i zatrzymywaniem silnika.
Opis działania
Przetwornica DC/DC zasila zacisk 30B przekaźnika DC/DC stałym napięciem, również podczas operacji rozruchu. Przekaźnik znajduje się w przetworniku DC/DC.
Przetwornica DC/DC jest zabezpieczona dwoma bezpiecznikami.....
- F142 ............ 30A ( terminal 30B )
- F147 ............ 5A ( terminal 15N )


Tak więc, napięcie na bezpieczniku
F155 pojawi się, gdy będzie podane napięcie na przetwornicę DC/DC. Natomiast napięcie na przetwornicę jest podawane gdy uruchomiony jest terminal 30B ( on się uruchamia gdy otworzysz auto pilotem i działa określony czas , gdy auto nie jest uruchomione ).
Sprawdź powyższe bezpieczniki, zobacz czy masz przetwornik DC/DC.
Moim zdaniem, jeśli nie masz napięcia na bezpieczniku
F155 a działa ci radio to ktoś tu zrobił rzeźbę aby ominąć przetwornik?
Ps.
Popatrzyłem trochę na schematy i tak....
Jeśli masz radio z nawigacją to zabezpiecza go bezpiecznik
F155Jeśli nie masz radia z nawigacją to zabezpiecza go bezpiecznik
F121 ......... 20A.

Jeśli nie masz radia z nawigacją to bezpiecznik
F155 nie ma co zabezpieczać ( tak naprawdę nie powinno go być w gnieździe).