Skocz do zawartości

Wyciek oleju N13


Krzysztof.M

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam F20 114i, silnik N13 z przebiegiem 98tyś. km, 2013 rok. Wczoraj przy myciu silnika zauważyłem wyciek oleju pod turbiną, po krótkiej diagnozie przyczyną okazał się przerwany i wyschnięty o-ring na przewodzie doprowadzającym olej do turbiny. Natomiast znalazłem drugi wyciek, który zdaje się być większy i nie pochodzić z turbiny, ordynarnie mówiąc silnik jest orzygany olejem (zdjęcie 1). Wygląda, jakby wypływał z pod uszczelki głowicy, uszczelki miski olejowej, przedniego uszczelniacza na wale korbowym. Sprawdziłem olej i płyn chłodniczy i nie mieszają się ze sobą, silnik pracuje bardzo dobrze i wszystkie jego parametry są w normie, zużycie oleju przeciętne jak na ten silnik, nic ponad normę. Nie był mapowany, silnik nigdy nie był ruszany. W ramach dalszej diagnostyki zdjąłem koło pasowe na wale korbowym, uszczelniacz wygląda na mokry ale ciężko mi ocenić czy to z niego między innymi cieknie olej (zdjęcie 2). Następnie pomyślałem, że jeśli olej jakby ucieka z tylu miejsc na raz, może przewód odpowietrzający skrzynię korbową jest niedrożny i przez zbyt wysokie ciśnienie olej jest wypychany z silnika, niestety tak nie było. Membrana separatora oleju lekko naderwana - zakładam nową. Brak masła w przewodach odpowietrzających jak i w samym separatorze i w przewodzie ssącym turbiny.


Pytanie tematu: Zlokalizowanie miejsca oraz przyczyny wycieku, porady w dalszej diagnozie ew. naprawie. Być może ktoś z Was doświadczył podobnych problemów, jeśli tak proszę o przedstawienie sytuacji.


Komentarz do zdjęć:

Olej wycieka w okolicy uszczelki miski olejowej jednak nie na całym obwodzie, sama miska jest kompletnie sucha, co znaczyłoby, że stamtąd nie cieknie pomimo, że tak wygląda. Zdecydowanie lewa strona silnika jest bardziej sucha, dużo oleju pod kolektorem wydechowym. W razie potrzeby w każdej chwili mogę podesłać dokładniejsze zdjęcia, samochód stoi rozłożony w garażu.


Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam. :D


https://imgur.com/a/TNdQwoH <--- ZDJĘCIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
Wymień simering wału pod kołem pasowym, niestety nie są zbyt trwałe. To tania sprawa i łatwa wymiana - wystarczy wcisnąć do wnętrza dolną krawędź uszczelki, a górna sama wyskoczy. Trzeba tylko uważać by nie porysować narzędziem żadnym powierzchni współpracującej z simeringiem, bo wyciek będzie jeszcze większy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.