Skocz do zawartości

Mrugająca, żółta kontrolka silnika


Retnip

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj w połowie drogi do pracy(jakieś 6km) auto zaczęło dosyć mocno wibrować i zapaliła się żółta kontrolka błędu, która mrugała, udało mi się dojechać w miarę normalnie do pracy, na przerwie poszedłem sprawdzić, czy auto w ogóle zapali i przejechałem kawałek, błędu już nie było. Czym to może być spowodowane, rozrząd był niedawno wymieniany, nie jestem pewien czy auto straciło moc, bo gdy błąd wyskoczył to starałem się tylko doturlać do pracy i nie gazowalem zbyt mocno. Czy to może być coś poważnego i kosztownego, skoro auto normalnie odpalilo, a błąd nie wyskoczył od razu ponownie? Nie wiem czy mogę to tymczasowo zignorować, czy jechać od razu po pracy do mechanika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mrugajaca kontrolka oznacza brak zaplonu na ktoryms cylindrze. Nie mozna tego zignorowac, jazda moze doprowadzic do uszkodzenia katalizatora/silnika. Wizyta u mechanika konieczna. Moze byc swieca/cewka badz wtryskiwacz, konieczna diagnostyka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W samochodzie zostało wszystko wszystko wymienione - świece, wtryskiwacze, zawór EGR, cewki i po paru dniach jazdy znowu to samo, po pracy zapalam silnik i od razu, żółta kontrolka silnika mogą, auto znowu wibruje i spadem mocy, jeden cylinder nie działa, przejechałem kilka metrów i wyłączyłem silnik po czym od razu go włączyłem i problem znikł, znowu było wszystko ok, normalna moc i brak wibracji, po tym przejechałem autem trochę dłużej niż trasa do domu, kilka razy wyłączałem i włączałem i nie udało mi się powtórzyć dzisiaj problemu, ale czym to cholerstwo może być spowodowane? Rozrząd jest ok, czy to elektryka, jakiś czujnik?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2015 Eur, dzwoniłem już tam i mam tam zawieść auto jutro, cena kosmiczna, ale normalna w tym kraju, wynika z kosztów części, zastanawia mnie tylko jak to możliwe, że to auto jest w stanie wywalić check engine po czym w ciągu kilku sekund się cudownie zregenerować, nie może to być przecież wina wtryskiwaczy bo jak nie działają to nie działają zawsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Za ta cene nie mogli wymienic wszystkich wtryskiwaczy oraz wymienic egr, w n43 nalezy wyciagac silnik aby to zrobic (egr) . Jesli jest wypadanie zaplonu, ecu silnika odcina dany cylinder az do nastepnego wylaczenia napiecia, dlatego sie "regeneruje".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zrobiłem błąd, EGR został, ogólnie być może jestem niesamowicie naiwny, ale mechanik ma bardzo dobre opinie, wielu stałych klientów i dużo moich znajomych go chwali, ogólnie firma już trochę większa, nie jest to jakiś tam warsztat jakiegoś Turka. Na wszystkie wymiany dostałem fakturki, gwarancję dostałem na dwa lata, a wtryski które dostałem są używane, proponowali mi albo te albo nowe bezpośrednio od BMW (ok.550 EUR jeden), a w tym momencie nie jestem przygotowany na taki wydatek dlatego zdecydowałem się na używane, które też mają gwar pół roku, ale szczerze wątpię, że wtryski były winne, ponieważ jakie jest prawdopodobieństwo, że na innych problem będzie 1:1 tak jak wcześniej, odczucia dokładnie takie same. Zanim dojechałem dzisiaj do domu to jeszcze się zatrzymałem żeby dzwonić do mechanika, powiedział, że brak mu słów, jutro mam mu przywieść auto l, on je sobie na spokojnie zczyta i dają mi zastępcze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na n43 trzeba sie znac a wyglada na to ze nie maja pojecia.... Wiele warsztatow sie na tym silniku "wywalilo". Tam zaplaciles, niech sie mecza. Nikt tutaj, na forum, z racji twojej niewiedzy (to nie zlosliwosc), nie pomoze z tym autem. Niestety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę co mi powiedzą jutro, raz już zabrali to auto do serwisu BMW,to oni właśnie wskazali wtryski, mechanik przez telefon dzisiaj też wspomniał, że z nimi będzie gadać, ale w sumie z tego co słyszałem, serwis BMW nie oznacza, że znają się tam na każdym silniku BMW :? Mam jeszcze jedno pytanie, zakładając, że problem nie zostanie szybko rozwiązany, za tydzień mam urlop, własnie wtedy planowałem tym autem jechać do polski, czyli ok 1k km, czy jeśli nie będę jechał na "kontrolce" tylko i wyłącznie jak silnik będzie chodził dobrze, to czy może się coś z nim stać z powodu, tej usterki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przecież Ci pisałem,że ten warsztat trzeba omijać...-jestem ciekaw jak sobie zapracowali na te pozytywne opinie...

Wezmą Ci auto żeby skanować komputerem?-przecież mieli na to czas i robili to już,a nic nie znaleźli wiec co ma się zmienić tym razem?Pewnie zowu pujdziesz w koszta nowych części a problem pozostanie...

Komputerem mozna tylko stwierdzić wypadanie zapłonu ale diagnozowanie przyczyny to już inna procedura...

Twoje auto nie było w żadnym serwisie na spawdzenie wtrysków-też mieszkam w DE i znam realia-gdybyś dostał z BMW rachunek za taką usługe to byś z butów wyskoczył-tu nie splanujesz głowicy,a co dopiero mówić o wtryskach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tak razie co mam zrobić, nie będę przecież testował każdego mechanika po kolei. Oni mi tego nie naprawili, ale wzięli kasę, płacić im już nie będę, liczę jeszcze że wywiążą się z umowy i skoro mieli naprawić to jeszcze naprawia. A zna ktoś kogoś w Polsce, kto zna te silniki na wylot, gdzie będzie pewny, że problem zostanie rozwiązany?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto odebrałem po jednym dniu u mechanika, winny okazał się ponownie wtrysk, wcześniej miałem uszkodzony na 4 cylindrze, teraz był to trzeci, wcześniej kupiłem używane i miałem po prostu pech, że znowu trafiłem na wadliwy, ale za wymianę nie musiałem nic płacić, było to zrobione w ramach gwarancji od mechanika. W ostatnim czasie miałem dużo okazji, żeby tym autem pojeździć i to dobrze przetestować, chodzi naprawdę dużo spokojniej, na kontrolkę się nie zapowiadało, nie trzęsie już tak jak wcześniej, jedyne co zauważyłem, to, że czasami jak auto stoi na luzie to na parę sekund obroty spadną z równych 0.75 tys trochę niżej, skacząc i wtedy przyjdą takie lekkie drgawki, tak jakby jeden wtrysk był na granicy strzelenia kopytami tak jak te poprzednie, ale nie jest to jakoś bardzo denerwujące, gdybym wiedział, że to się nie pogorszy to bym był w stanie to zignorować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i ciąg dalszy tej smutnej historii, znowu się zaczęły problemy, już naprawdę nie wiem co robić, to jest po prostu koszmarem. Autem przejechałem trochę więcej kilometrów, a w ostatnich dwóch tygodniach byłem na urlopie, więc auto stało, wróciłem z lotniska 80 km (czwartek) i wszystko było ok, dzisiaj znowu chciałem nim jechać i od razu problemy, trzęsie, miga kontrolka, dokładnie tak jak było wcześniej, jednak tym razem po krótkim czasie kontrolka przestała migać i świeci się już cały czas na pomarańczowo, nieważne ile razy go zgaszę i zapalę, jednak trzęsienie czasami ustępuje (dokładnie jak wcześniej), jutro oczywiście znowu dzwonię do tego mechanika, chętnie bym go dał gdzie indziej, jednak problem polega na tym, że ten mechanik już dostał ode mnie kupę kasy i gdybym go oddał gdzieś indziej, to wydatki zaczynają się od nowa (na to mnie w tym momencie nie stać), a tak to mam „gwarancję” i muszą grzebać, aż naprawdę znajdą problem i naprawią. Nasunęła mi się pewna myśl, ponieważ auto na postoju czasami lekko, nierównomiernie gwiżdże, od czasu do czasu pojawiało się to już wcześniej, ale myślałem, że to nie pochodzi z silnika, tylko np. jakiś wentylator nawiewu, czy inna pierdoła, teraz wpadłem na to, że być może ma to jakiś związek z tym problemem.


PS. Mam prawo by żądać zwrotu pieniędzy za naprawę, wtedy mógłbym naprawdę gdzieś indziej to zabrać? Martwi mnie to, że po tych naprawach auto przez jakiś czas rzeczywiście działało, to tak jakby coś innego było zepsutego i psuło te wtryski na bierząco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.