Skocz do zawartości

[E87] 118i N43 143KM - pierwsze problemy?


danor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Potrzebuję zasięgnąć Waszej opinii. Otóż posiadam samochód BMW 118i 143KM z 2007 roku i chyba zaczynają się pierwsze problemy :-)


W dniu dzisiejszym zajrzałem pod maskę na pracującym silniku i moją uwagę zwrócił dźwięk wydobywający się spod maski, w głębi (tj. praktycznie pod szybą), po stronie kierowcy. Jest to synchroniczny, metaliczny stukot: https://www.youtube.com/watch?v=LTNsVy2tmo0 . Standardowe pytanie: czym to może być spowodowane? Jak się tego pozbyć?


Niedawno też zauważyłem, że chwilę po odpaleniu gdy obroty spadają, również zaczynają falować i utrzymuje się to przez chwilę. Niestety podczas postoju na uruchomionym silniku czuć szarpnięcia np. na drążku biegów, choć wtedy obroty są raczej stałe.


Ostatni serwis samochodu był w czerwcu bieżącego roku, a od wymiany części eksploatacyjnych przejechałem niecałe 5 tyś. km.


Pozdrawiam!

Edytowane przez danor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam,

Potrzebuję zasięgnąć Waszej opinii. Otóż posiadam samochód BMW 118i 143KM z 2007 roku i chyba zaczynają się pierwsze problemy :-)


W dniu dzisiejszym zajrzałem pod maskę na pracującym silniku i moją uwagę zwrócił dźwięk wydobywający się spod maski, w głębi (tj. praktycznie pod szybą), po stronie kierowcy. Jest to synchroniczny, metaliczny stukot: https://www.youtube.com/watch?v=LTNsVy2tmo0. [...]

 

Synchroniczny, metaliczny stukot może być oznaką zużytego już łańcucha rozrządu. Pewnie masz silnik N47D20A? Tam nawalają napinacze :(

Ewentualnie mogą to być panewki albo odgłos pracujących wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Dzięki za odpowiedź. Trochę rozwinę pierwszy post, gdyż nadal nie udało mi się rozwiązać problemu.


Aktualnie samochód stoi w warsztacie. Ale po kolei:


Z pierwszych objawów:

- auto około 40-50 sekund po uruchomieniu silnika zaczynało falować podczas zmniejszania obrotów, z biegiem czasu wibracje zacząłem odczuwać na całym samochodzie. Nagrałem moment uruchomienia samochodu, do około 48 sekundy praca silnika jest równa, później zaczyna szaleć wskazówka obrotów. Po rozgrzaniu samochód chodził równo, nic się nie działo. https://www.youtube.com/watch?v=xVEQLplON-o

- po uruchomieniu silnika czuć mocno czuć *spaliny, benzynę*

- biegiem czasu zauważyłem, że drążek zmiany biegów zaczął latać jak szalony, zacząłem zwracać uwagę na bardzo rzadkie problemy z wrzuceniem jedynki; często musiałem wrzucać pierw dwójkę, żeby z niej przejść bieg niżej https://www.youtube.com/watch?v=w7Lihn7F1Zg



Napisałem post na forum, zacząłem szukać informacji w internecie, zamówiłem kabel diagnostyczny do tego modelu samochodu. Niestety kabel nadal do mnie nie dotarł, przypomniało mi się że mam stary adapter bluetooth Vgate, którego używałem przy poprzednim samochodzie. Podpiąłem, zczytałem błędy i w sumie nie było tego wiele:

- 30EA (DeNox Catalyst, sulphurized) // wg aplikacji BTool było to około 1400mg Sulphur mass, które zbiłem na jeździe po autostradzie do ~200mg. Również po tym "przegonieniu" auta, przestał wydobywać się ten metaliczny dźwięk spod maski, o którym pisałem wcześniej (chyba o tą część chodzi https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=336518&p=2457360&hilit=n43b20#p2457277 )

- 2E85 Electric coolant pump, communication // doczytałem że w tej pompie siada kondensator, który można spróbować wymienić albo trzeba wymienić całą pompę

- CDAF Message (Status tag, 2E4) // rozwiązania tego nie udało mi się znaleźć :(


Zacząłem instalować różne aplikacje, szukając może jakiś odchyleń w wynikach. Moją uwagę zwrócił komunikat w jednej z aplikacji: Katalizator: Dostępny/Nie ukończono, tak jak by problem był większy niż tylko "sulphurized cata".

Wtryski są niby w porządku (maksymalne odchylenia na poziomie 0.03 pkt).


W dzień oddania samochodu do warsztatu, w trakcie zjazdu z autostrady wyskoczył mi czerwony błąd oleju. Ponownie na szybko zczytałem błędy, pojawiło się coś nowego:

- 30C1 Kontrola ciśnienia oleju silnikowego, statyczna

- 30DE Nitrogen oxide sensor-lambda probe before Kat, correlation

- 29E0 Kontrola mieszanki

+ wszystkie wcześniej wymienione błędy

Na szczęście po ponownym uruchomieniu samochodu kontrolka zgasła (wyczytałem już na forum, że jest to prawdopodobnie zawór hydrauliczny bloku silnika nr 11417584990), nie sprawdzałem już dalej błędów.


Mechanik, u którego zostawiłem samochód jak na razie nie znalazł przyczyny problemu, zasugerował wymianę świec na nowe i tak też zrobiliśmy. Jutro dowiem się co z samochodem.


Dorwałem się do informacji o czujniku NOX, który często psując się daje różne objawy, często nie związane z samym czujnikiem. Tak że szczerze głowa mi już pęka, co możę być nie tak i ile będę musiał włożyć w naprawę samochodu.. :cry:


Jeszcze raz dzięki za odpowiedź, po cichu liczę że jeszcze będzie mnie w stanie ktoś nakierować na rozwiązanie problemu.

Pozdrawiam! :)


[EDIT]

Zapomniałem o dwóch rzeczach:

1) NIE świeci się kontrolka check engine, w sumie nigdy się nie świeciła

2) poziom oleju zaczął maleć ostatnio w dużym tempie, tj.:

- w czerwcu był wymieniany, wg wskaźnika na FULL

- około 2-3 tygodni temu, miałem połowę wskaźnika

- przedwczoraj, podczas wystąpienia kontrolki czerwonej oleju, zostało go nieco trochę ponad MIN

Być może za mocno przegoniłem auto, by wypalić Katalizator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To odpowiedź jak wyglądało to wypalanie katalizatora? Bo jeden już tu był taki, który gdzieś wyczytał, że ma jechać na 3 biegu przy 5000 rpm przez 30 minut..po tym zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju i pytał co mogło się stać :duh:

Kontrola mieszanki wskazuje problem z wtryskiwaczem/wtryskiwaczami na banku 1 (cylinder 1 i 4).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

W aplikacji BTool sprawdziłem ilość "sulphur mass", aktywowałem regenerację katalizatora i na autostradzie starałem się utrzymać prędkośč powyżej 130km/h, w większości jazdą na 5 biegu. W ciągu godziny wypaliło 1000mg siarki, później utrzymanie prędkości nie było możliwe ze względu na ruch i na tym poprzestałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To całe szczęście, ale na przyszłość używaj 6 biegu, obroty nie mają tu znaczenia, ja to robię przy 120 i jest optymalnie. Zajrzyj jeszcze do filtra oleju, ja niedawno wymieniałem w tym silniku i po 12 tys. km filtr oleju rozpadał się w rękach..oryginalny, montowany w aso, po wymianie ciśnienie oleju na wolnych obrotach wzrosło o 0,5 b :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.


W międzyczasie kontaktowałem się z bimmerprofs w poszukiwaniu dodatkowych informacji dot. problemów z autem. Odpisali, że koniecznie powinienem wymienić olej + filtr oleju, pompę wody (związaną z błędem 2E85), czujnik NOX (tutaj najchętniej zastosowałbym NOXem od nich) i wtedy mogę diagnozować problemy dalej. Bez wymiany powyższyych nie powinienem jeździć autem.


Odnośnie pompy, znalazłem sklep w niemczech, gdzie nówkę idzie dostać za ~240 euro (z jakąś tam promocją w tym dniu), jednak w głowie mam myśl że mógłbym aktualną jakoś sprawdzić, tj. np. wiązki, zasilanie, test na włączonym zapłonie.


Niestety nadal czekam na dostawę kabla k+dcan z ibwm.info oraz drugiego z Grandado... Chciałbym jak najwięcej informacji uzyskać sam, gdyż tutaj w Holandii ciężko o dobrego mechanika, który nie wymieni pół auta szukając przyczyny problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą sprawdziłem kilka rzeczy i trochę boję się, co odkryje dalej..


Po odkręceniu wlewu pojemniczka wyrównawczego zobaczyłem coś takiego

avyCmqA

W dotyku jest to delikatne, rozpływa się praktycznie, więc nie jest zbyt gęste. Płynu w zbiorniczku jest (na oko) mało, spławik po okręceniu korka nie wystawał za wysokość wlewu.


Dodatkowo sprawdziłem kabel zasilania, który jest wpięty do akumulatora - okazało się, że wtyczka nie była wpięta do końca i przez to pompa prawdopodobnie nie działała (próbowałem przed jak i po tym uruchomić "bleeding" pompy), dopiero po poprawieniu wtyczki pompa zadziałała, jednak jej praca nie jest jednostajna, https://youtu.be/bVTNEkJUVMU . Porównując te nagranie z innymi znalezionymi w internecie mam dziwne wrażenie, że raczej nie jest to wina pompy tylko niskiego poziomu płynu (praktycznie jego braku).


Okazało się, że uszczelka pod głowicą nie była wymieniana po zakupie auta, a tylko uszczelka miski olejowej oraz pokrywy zaworów.


Jak bardzo jestem w d*pie? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Proszę forumowiczów o pomoc a w szczególności osoby które zjadły zęby na benzynkach jedynki.

Od kilku tygodni zaczął terkotać dziwnie motor, stało się to nagle, nie narastało. Filmiki z zewnątrz i wewnątrz na linkach:




Miałem jeszcze trochę przed zaczęciem terkotania (nie wiem czy sprawy powiązane) błąd 30C1 - Regulacja ciśnienia oleju. Błąd jest nieciągły, wywala go raz na miesiąc po jeździe na trasie. Wyeliminowałem czujnik ciśnienia, bo wydaje mi się że błąd byłby wtedy ciągły gdyż czujnik działa cały czas, obstawiam tu zawór hydrauliczny.


Dwa dni temu wymieniłem olej z filtrem, oczywiście na Motul X-Clean+ 5W30, dodałem jak zalecane również Archoil. Problem nadal występuje, terkotanie narasta wraz z obrotami i nie jestem w stanie stwierdzić na 100% co to jest. Przychodzą mi do głowy jeszcze popychacze hydrauliczne, wtrysk. Rozrząd był robiony w zeszłym roku, nie ma na nim więcej niż 30k.


Nie chce wymieniać pół auta, dlatego potrzebuję fachowego ucha. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.