Skocz do zawartości

[120d/N47] Wymiana akumulatora na nowy.


Ferwus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Proszę o pomoc oraz ustalenie kolejności działania podczas wymiany padniętego akumulatora na nowy o tych samych parametrach.

Przeczytałem mnóstwo postów i już mam mętlik w głowie dla tego chciałbym ustalić co należy zrobić i w jakiej kolejności:


AGM 80Ah 800A


1. Czy po zakupie nowego akumulatora należy go doładować przed zamontowaniem czy też po zamontowaniu lub nie należy go doładowywać, jeżeli należy to jakimi parametrami i do jakiej wartości?

2. Czy po zamontowaniu należy pozostawić akumulator na jakiś czas np.3h aby klema IBS odczytała wartości (adaptacja IBS), a następnie adaptacja/kodowanie akumulatora czy też adaptację/kodowanie zrobić zaraz po zamontowaniu i dopiero wtedy pozostawić akumulator na 3h dla klemy IBS?

3. Czy po wymianie należy przeprowadzić adaptację ECU (przeprowadzic adaptacje komputera, wlaczamy zaplon, czekamy 5 minut, odpalamy silnik, czekamy 5 minut, nastepnie jezdzimy przez jakis czas autem tak, by silnik wykorzystywal szeroki zakres obrotow na kazdym z biegow)?

4. Na co jeszce zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja ładuje po zakupie akumulator, chociażby po to żeby zobaczyć czy nie kupiłem pustego badziewia, który czekał na łosia, który go kupi. Akumulatory AGM ładuje się specjalnymi mikroprocesorowymi prostownikami, ponieważ w każdej fazie ładowania hest on inaczej ładowany. Wsadzasz nowy akumulator i od razu go rejestrujesz w aucie. Nic w dokumentacji BMW nie piszą o adaptacji innych modułów. Od razu po wymianie nie będzie działał START/STOP przez kilka godzin. Klema IBS musi obwąchać nowy akumulator. Co do niebezpieczeństw to istnieje realne ryzyko uwalania FRM3 (modułu świateł). Ten moduł był montowany chyba pod koniec 2009 do końca produkcji E8x. Wcześniejsze nie były tak czułe na zanik napięcia. Ja dla bezpieczeństwa to przed wykręceniem starego akumulatora poczekałbym z 15 minut, żeby auto się spokojnie uśpiło lub podłączył podtrzymanie, jakby auto miało FRM3. Powodzenia;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zdecydowanie przy wymianie aku podłączyć dodatkowe źródło zasilania pod maską, wtedy nie ma obaw. Po wymianie rejestracja i gotowe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.