Skocz do zawartości

[E81] Problem, z wentylatorem i błąd 41f1, 41f2,


lorospooky

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Szukałem czytałem, ale znalazłem tematy z podobnym do mojego problemem, których nikt nie rozwiązał.

Sypie mi błedem 41f1 i 41f2.


Problem z załączeniem wentylatora chłodnicy - klimatyzacja nie chłodzi na postoju. Co zostało zrobione:

1. Podmieniony wentylator z modułem - dalej nie działa.

2. Wentylator pierwotny sprawdzony na krótko, działa.

3. Nie ma napięcia w kostce przyłączeniowej wentylatora.

4. Bezpieczniki OK.

5. Nie da sie wymusić jego startu z poziomu komputera.


Czy jest jakiś drugi moduł sterujący wentylatorem albo przekaźnik ?

Czekam na jakąś pomoc i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakbyś napisał jakiego silnika to dotyczy to byłoby łatwiej pomóc, najlepiej podaj 7 ostatnich znaków vin.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czarny przekaźnik w komorze silnika po stronie pasażera, patrząc od przodu auta lewy górny róg.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie tak.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Uszkodzona wiązka musi być.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-3.0sd-sav/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/engine-cooling/electric-fan/X9uokAb


Czyli masz zwarcie ( przerwę lub brak dobrego styku z karoserią) na masie ....." - "..... i (przerwę, zwarcie lub zaśniedziałe piny) kabla, który jest odpowiedzialny za podanie sygnału do gniazda elektrycznego znajdującego się przy wentylatorze.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-3.0sd-sav/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/engine-cooling/wAPzxSO


Tak więc

M9 to wentylator

A2249 to skrzynka w której jest kilka gniazd.

Ciebie interesuje gniazdo z numerem X2412 z niego wychodzi przewód sygnałowy , według instrukcji powinien mieć kolor czarno-zielony. Wychodzi on z pinu nr.40


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-3.0sd-sav/HhUONSnX

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-3.0sd-sav/CTHh8YIB

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-3.0sd-sav/YUScZmS


A tutaj masz miejsce podłączenia masy ... ..... " - "..... ....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-3.0sd-sav/QyLGovd


Proponuję ci teraz abyś pomierzył miernikiem rezystancję. Otwierasz skrzynkę i szukasz pinu nr. 40 , następnie odpinasz kostkę przy wiatraku i robisz pomiar. Wartość jaką powinieneś uzyskać.....????.....nie pamiętam dokładnie ale napewno nie większą niż 5 Ohm.

Tak samo robisz z przewodem masowym czyli minusem.

Jeśli miernik nic nie wskaże to znaczy ,że nie ma przejścia. Trzeba szukać przerwy w przewodzie.

Też zwróć uwagę na stan pinów czy nie są zaśniedziałe.



Dobrze by było abyś na wstępie pisał model, rok i miesiąc oraz Vin.

Ja sprawdzałem schemat elektryczny dla modelu powyżej 2006 roku.


Przed tymi pracami odłącz minusową klemę przy akumulatorze.


Bezpiecznik odpowiedzialny za elektryczny wentylator to F37 o wartości 60A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-3.0sd-sav/1VnYqqGduF




Powodzenia.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o BMW 118d 2.0 D 143 KM

Zapomniałem o tym numerze VIN oto on:

WBAUB310X0Vj81748



Pięknie wszystko opisałeś, robota do zrobienia jak to się mówi, tylko muszę na to znaleźć czas - tutaj akurat jest największy problem- czas. Z tej o to przyczyny osobiście wolałbym, aby ktoś uczciwy to zrobił. Nasłuchałem się ostatnio, że mamy wymienić jakiś MODUŁ ??? Fachowcy chcą wymienić moduły (?) , a nikt nie chce zacząć od najprostszych rzeczy. No cóż muszę chyba wziąć urlop i się pobawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak będzie najlepiej jak sam się za to zabierzesz.

Ja później jeszcze raz siądę do tego i zobaczę schemat elektryczny dla twojego vinu. Oczywiście daj znać co tam ustaliłeś. Bo może być tak , że kable lub elektronikę masz uszkodzoną gdzieś głębiej.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Cześć, mam podobny problem z niedziałającym wentylatorem i błędami 41F1 41F2, kupiłem drugi wentylator który działa na innym samochodzie, kabel zasilający podaje około 12V a sterujący 0V (czasem pokazuje 0,08 chyba że to błąd miernika), przemierzyłem bezpieczniki i przewodzą prąd, także czy problem leży w "przekaźniku" i czy on się znajduje w miejscu komputera jak na zdjęciu z mojego samochodu? BMW e91 N47D20C 07.2010r


Który schemat bo są 2 w podobne.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/engine-cooling/CkZ5Rhso

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/engine-cooling/KOOxa6zR


kompjpg_qawqnwn.jpg


Czy jak jest napięcie na zasilającym a nie ma na sterowniku to czy w przypadku walniętego przekaźnika nie powinno być wg napięcia? I czy tylko mi sie wydaje że tam wg nie ma tego przekaźnika wg tego jak to wygląda na stronie BMW (auto dopiero co kupione :/) ? https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-3/e91n-touring/320d-n47-ece-neutralna/elektryka-pojazdu/przekaznik-went-elektr-k9137-61_3965

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć, mam podobny problem z niedziałającym wentylatorem i błędami 41F1 41F2, kupiłem drugi wentylator który działa na innym samochodzie, kabel zasilający podaje około 12V a sterujący 0V (czasem pokazuje 0,08 chyba że to błąd miernika), przemierzyłem bezpieczniki i przewodzą prąd, także czy problem leży w "przekaźniku" i czy on się znajduje w miejscu komputera jak na zdjęciu z mojego samochodu? BMW e91 N47D20C 07.2010r


Który schemat bo są 2 w podobne.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/engine-cooling/CkZ5Rhso

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/engine-cooling/KOOxa6zR


kompjpg_qawqnwn.jpg


Czy jak jest napięcie na zasilającym a nie ma na sterowniku to czy w przypadku walniętego przekaźnika nie powinno być wg napięcia? I czy tylko mi sie wydaje że tam wg nie ma tego przekaźnika wg tego jak to wygląda na stronie BMW (auto dopiero co kupione :/) ? https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-3/e91n-touring/320d-n47-ece-neutralna/elektryka-pojazdu/przekaznik-went-elektr-k9137-61_3965

 

To zdjęcie pokazuje prawą część podszybia ( wysokość kierownicy ).....?

Moim zdanie ten przekaźnik K9137 jest po lewej stronie....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/HPBANuBB


Jeśli chodzi o drugą część pytania.....przekaźnik jeśli nie działa poprawnie to podaje napiecie cały czas lub na odwrót.


Kolego jak sprawdzasz przewodzenie przewodu to musisz to robić miernikiem , który posiada żarówkę. Często i gęsto jest tak , że miernik elektryczny pokazuje impedancję lecz po podaniu napięcia prąd nie przepływa.

Ważne jest też abyś sprawdzał stan konektorów w kościach i pinów we wtyczkach. Często są o e skorodowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest z lewej od strony pasażera, czyli jak jest napięcie na zasilaniu a nie sterowaniu to będzie wina wiązki a nie samego przekaźnika? Jeszcze się zastawiam czemu u mnie nie ma tego przekaźnika w tym miejscu jak na grafikach z BMW no i muszę załatwić sobie inny miernik.


fotojpg_qasprrh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przewód sterujący , który nie ma napięcia zasilany jest z komputera....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/Rc0f1ME


Interesuje cię kość X20001 i pin nr 10.....czarno - niebieski przewód

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/Rc0f1ME

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/JkUCUP2K


Tam sprawdź czy przewód będzie miał przejście, od komputera do wiatraka elektrycznego.

No i zostaje kwestia działania tego przewodu????. Czy on daje jednorazowy sygnał do włączenia czy wyłączenia wiatraka...???...Czy podczas ciągłej pracy wiatraka , napięcie na przewodzie sygnałowym jest również stałe...????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej sprawdzę i zobaczymy czy mnie to nie przerośnie. Wentylator w ogóle nie działał a dowiedziałem się tylko dzięki OBD i błędach plus jak mi temperatura skoczyła na postoju do 100st :? Z tego co pamietam to u kolegi z takim samym silnikiem tylko e92 napięcie było cały czas około 3,5V na cienkim.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Błąd 41F1

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

DDE wykrywa zwarcie do zwarcia doziemnego w stopniu wyjściowym wentylatora elektrycznego.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Częstotliwość monitorowania zależy od kontroli procesu.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Wykonywanie deklaracji czasu (7500 ms)

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia linii i wtyczki

2. Jeśli połączenia linii i wtyczki są prawidłowe:

Wymień wentylator elektryczny.

Wpływ na awarię

-

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes




Błąd 41F2

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

DDE wykrywa przerwę w obwodzie wyjściowym:

wentylator elektryczny.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Częstotliwość monitorowania zależy od kontroli procesu.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Wykonywanie deklaracji czasu (620 ms)

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia linii i wtyczki

2. Jeśli połączenia linii i wtyczki są prawidłowe:

Wymień wentylator elektryczny.

Wpływ na awarię

-

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Okej sprawdzę i zobaczymy czy mnie to nie przerośnie. Wentylator w ogóle nie działał a dowiedziałem się tylko dzięki OBD i błędach plus jak mi temperatura skoczyła na postoju do 100st :? Z tego co pamietam to u kolegi z takim samym silnikiem tylko e92 napięcie było cały czas około 3,5V na cienkim.

 


Skoro u kolegi było 3,5V na przewodzie sygnałowym ,to ty też sprawdź przy samym komputerze , ale bez odpinania kości od DDE czy również występuje napięcie? Może pomiar zrób na rozgrzanym ,odpalonym silniku i włączonej klimatyzacji????

Są trzy opcje....nie wiem jaki masz dokładny kod silnika ale wspólna rzeczy dla tych wariantów to kolor przewodu sygnałowego...czarno - niebieski.


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/Rc0f1ME

Kość oznaczona X2412......pin 40

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/CTLCu1E7


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/G6RHxQ0C

Kość oznaczona X20001 ......pin 10

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/JkUCUP2K


Kość oznaczona X2428......pin 10

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/L0ZO8UWr






Może warto też jest sprawdzić czy czujnik temperatury płynu chłodzącego działa B2015a.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/SNlWevm

On ma bezpośredni wpływ na działanie wiatraka .Zmierz jego rezystancję...

Rezystancja w 20 ° C: 2,5 - -3,0 kOhm Rezystancja w 50 ° C: 0,7-0,9 kOhm

Rezystancja w 100 ° C: 0,12 - -0,17 kOhm

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/engine-cooling/coolant-temperature-sensor/XnZEwDx

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sytuacja wygląda tak że wiązka jest dobra, bo sprawdził mi ją elektryk czy to znaczy że walnięty jest komputer/sterownik ? i jak rozwiązać ten problem w takim wypadku?

 


A spytaj elektryka jak on to zrobił????

Może spróbuj pociągnąć na krótko przewód sygnałowy, nowy.

Te skoki napięcia podczas twojego pomiary mogą świadczyć o tym, że ten przewód raz przewodzi raz nie.

Sprawdź jeszcze raz napięcie na głównych przewodach idących do wiatraka , ale przed tym sprawdź napięcie na akumulatorze.



A w kości czy to wtyczce przy wiatraku piny i konektory nie mają zbyt dużego luzu ( chodzi mi o to czy mają dobry styk/połączenie? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej dopytam dokładniej. A jeśli chodzi o czujnik temperatury to chyba jest okej jak przez aplikacje podawał mi te dane, podobnie akumulator. Dziwny był tylko wykres mocy która nie chciała przekroczyć 140km kiedy auto ma fabrycznie 184 ale to już inna sprawa i pewnie nic nie warte są te dane, po tym też na postoju temperatura skoczyła do 99st.


ftjpg_qaspsep.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazał się że już ktoś wcześniej grzebał przy sterowniku komputera bo obudowa była odkształcona śrubokrętem i jakieś 2 elementy latały ale dalej wentylator nie startuje, sterownik idzie do kogoś od sterowników :| co będzie dalej to się okaże, ale chyba będzie trzeba dochodzić praw z tytułu wad ukrytych :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.