Skocz do zawartości

BMW E87 120d DPF


damsob

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o jasną wizje odpowiedzi.


Dwa dni temu wyczyszczony DPF (czyszczenie hydrokinetyczne) przed założeniem wymieniona odma bo w DPFie było trochę oleju. I teraz tak DPF założony błędy skasowane pojawiał się błąd 480A po adaptacji zniknął i wszystko pięknie chodziło. Wcześniej nie chciał się wypalać po adaptacji i skasowaniu błędu wszystko super i nawet wczoraj załączyli się dopalanie.


Niestety dziś po przejechaniu około 400km zacząłem odczuwać spadek mocy, podłączyłem kompa i okazuje się ze jest 40g sadzy. Uznałem ze przerobię po autostradzie niestety okazało się ze dopalanie nie chce się zainicjować. Temperatura spalin dochodząc do 500 spada i wyłącza wymuszone dopalanie. Proszę o info co może być tego powodem ze nie uruchamia się dopalanie? Znów będę miał zapchany i kolejne czyszczenie mi się nie widzi :mad2: a błąd 480A powrócił nie wiedzieć czemu. Zaznaczę ze termostaty sprawne i wszystkie warunki do wypalania spełnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki kod silnika ? M47 czy N47?

Ogólnie rzecz biorąc coś masz nie tam ze po 400km i 40g sadzy odczuwasz spadek mocy. Możliwe ze silnik przykapca. Sprawdź korekty wtrysków, przepływke i jak pompuje turbo. Jest tez kolejna opcja czyszczenie nie przyniosło oczekiwanego rezultatu.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod silnika m47. Jest odczuwalny spadek mocy bo 40g to już duża ilość sadzy która wpływa na przepustowość filtra i jednocześnie na wzrastające ciśnienie wsteczne... silnik zawsze trochę przykapca ale rzecz w tym ze procedura wypalania nie jest przeprowadzana i w tym leży problem i o to pytam co może być przyczyna. Dwa dni temu zanim filtr się dopchać sadza wszystko jeździło dobrze, brak problemów z turbo i przepływka...


Także moje pytanie odnosi się wyłącznie do tego co może wstrzymywać procedurę wypalania filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o info jak najprościej sprawdzić sprawność przepustnicy? Bo poza nie uruchamianiem procedury i zmniejszaniu temperatury spalin przy 470-490 stopniach nie zauważyłem innych nieprawidłowości
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik zawsze gaśnie delikatnie ? Nie zdarzy się mu zatelepać. Dodatkowo możesz zdjąć pokrywę silnika odpiąć kostkę i ręka zobaczyć jak ona przacuje czy nigdzie się nie zacina. Obserwowałeś temp podczas jazdy jak się zachowuje ?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdarza mu się zatelepać. Nie zawsze ale zdarza się. Co do obserwacji temperatury spalin to zawsze przy wysokim stanie sadzy w dpfie jak teraz za każdym razem się podnosi znacznie i dochodzi do około 480 i spada
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy stałej jeździe jest to +\- 500. U mnie jest tez problem z termostatem przy takiej miejskiej jeździe trzyma ok 80c a w trasie potrafi spaść do 65c natomiast procedura rusza powyżej 75c. Często miałem tak ze złapał temperaturę procedura ruszyła i po chwili trasy wyłączała się. I wypalał sie na raty.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie temperatura silnika jest ok tylko właśnie ta temperatura spalin nie chce wejść powyżej 500 co rozumiem ze nie rozpocznie procedury wypalania poniżej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.