Skocz do zawartości

BMW 118d, silnik n47.


defaa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Założyłem ten temat, ponieważ od października 2018 roku jestem posiadaczem BMW 118d z silnikiem 2.0 143km: n47. Auto kupione z przebiegiem 225 kkm. Niestety samochód kupiony,, na szybko,, z praktycznie zerowa wiedzą na temat tego silnika. Niestety nie posiadam żadnej wiedzy na temat tego co było robione w tym aucie, jedynie wydruk z serwisu BMW, gdzie ostatni wpis miał miejsce w 2016 roku przy przebiegu 199 kkm. Chciałem was prosić o rady.

Problem 1. Po wyłączeniu silnika zeruje mi się zegar oraz przebieg kilometrów. Wyświetla się również żółta ikona samochodu na podnośniku. Czytałem, wiem że przyczyną moze być kończący się akumulator, jednak auto pali na cyk, poza tym może raz w miesiącu zdarza się sytuacja, że zegar i kilometry się nie wyzeruja. Może klema IBS? Najlepiej jechać i sprawdzić to na kompie?

Problem 2. Jakiś czas temu pojawiła się plama od oleju w garażu. Pojechałem do mechanika, który wymienił uszczelke i oringi, dolał oleju tak, że na miarce było 3/4. Po przejechaniu 3 tysiecy km spojrzałem na miarke i było już minimum. Dolalem litr oleju Castrol EDGE 5W30, który był wlany po wymianie przy przebiegu 225 kkm.

Pytanie czy to normalne, żeby w takiej ilości ubywało oleju? Z tego co zauważyłem to po podniesieniu maski czuć właśnie taki lekko przepalony olej, upocona jest rura która idzie do filtra powietrza, oraz krótki przewód odmy. Jeśli chodzi o moc, mam wrażenie, że do 2.5 tysięcy zrobił się delikatnie zamulony, nie zbiera się tak jak na początku.. Co to moze być?

Problem numer 3 i chyba najważniejszy.. Rozrząd.

Jeden mechanik stwierdził, że rozrząd słychać i czas na wymianę, drugi i trzeci, że rozrządu nie słychać w ogóle, a delikatnie inny dźwięk to rolki od paska alternatora. Komu wierzyć? Czy nie mając wiedzy na temat robót przy tym silniku należy od razu wziąść się za wymianę tego rozrządu? Jeśli będzie potrzeba nagram jak pracuje silnik i wstawię, żebyście mogli ocenić jak to faktycznie jest.

Proszę o porady czy warto inwestować w auto i co poradzić na ww problemy.

Ogólnie innych problemów z autem nie mam. Nie działa tylna wycieczka, ale wiem że uszkodzony jest silniczek, który należy wymienić. Poza tym kłopotów z zawieszeniem czy czym kolwiek innym nie ma.

Będę wdzięczny za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wszystkim zmień mechanika i znajdź takiego, który zna się na BMW, możesz też napisać skąd jesteś to pewnie znajdzie się ktoś kto pomoże Ci znaleźć odpowiedni warsztat. Co do ubytku oleju to może być wiele powodów i nikt tak naprawdę Ci nie powie bez sprawdzenia ja mogę tylko podpowiedzieć żeby sprawdzić uszczelnienie podstawy filtra oleju bo to częsty przypadek, co do rozrządu to jeżeli nie był wymieniany jeszcze to ja nie czekałbym z wymianą. Poza tym musisz zrobić porządna diagnostykę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do akumulatora, to najprostszy test polega na wyłączeniu silnika i słuchaniu radia. Jak przez 15 minut nie wywali błedu akumulatora to jest on sprawny. Te auta mają tak, że pali zawsze, ale reszta rzeczy pada. Aku można też sprawdzić INPĄ lub programem na telefon BTOOL kolegi z forum.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379


Mój silnik nie bierze oleju praktycznie wcale. Między wymianami nic nie dolewam i schodzi go z 3/4 miarki do 1/2 miarki. Także oglądaj gdzie ubywa i uszczelniaj.


Z rozrządem jak kolega wyżej. Jak chcesz dłużej i spokojnie jeżdzić to wymień. Tak na serio to pewnym będziesz czy to rozrząd po wyjęciu go:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co piszesz to olej może puszczać turbina, zdejmij intercooler i sprawdź ile jest w nim oleju. Rozrząd oczywiście do wymiany, tak jak i aku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umówiłem się do naprawdę dobrego mechanika w okolicy na 9 maja. Opowiedziałem mu wszystko dokładnie, mówi, że bez problemu wszystko sprawdzą.

Na rozrząd też będę musiał się umówić jak najszybciej, natomiast jeśli chodzi o akumulator to chciałem was zapytać jak długo taki akumulator jeśli pociągnie skoro zerujące się kilometry i godzina to pierwsze objawy, że pada ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Objawy są różne. U mnie nie działały światła powitalne i podgrzewanie szyby i lusterek. Lato przejeździłem i go wymieniłem, bo wkurzało mnie brak tych bajerów i komunikat o słabym aku. Jednak wsadziłem go do mojej starej e46 i bez problemu przejeździł zimę i nadal śmiga. Nikt ci nie powie ile wytrzyma twój aku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ta żółta ikona samochodu na podnośniku to przez ten akumulator?

Tu może być kilka powodów, być może zbliża się jakiś serwis, klocki płyny etc wejdź w menu i sprawdź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sprawdzałem i żadnen serwis się nie zbliża, więc nie wiem skąd ta ikonka auta na podnośniku.

Panowie jeszcze jedno pytanie. Zauważyłem, że kiedy gasze silnik słychać taki dźwięk jak na tym filmiku


Tam facet napisał, że miał uszkodzona turbine, czy w 118d taki dźwięk również może świadczyć o problemie z turbina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bardziej skupiłbym się na poprawności pracy przepustnicy. Zwróć na to uwagę mechanikowi i niech posprawdza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem umówiony na wymianę rozrządu na 13 maja, dzisiaj miałem wreszcie chwilę by przyjrzeć się bliżej wszystkiemu i teraz tak: postanowiłem sprawdzić ta przepustnice i co się okazało ? Włożyłem tam rękę na sam początek, a kiedy wyciągnąłem było na Niej pełno oleju, świeżego oleju. Po odłączeniu węża idącego do przepustnicy faktycznie było trochę oleju, a sama przepustnica jest czarna od zaschniętego syfu.

Kolejna sprawa wyciągnąłem cały filtr powietrza oraz wykręciłem rurę od dolotu powietrza do turbiny. Było tam dosłownie minimalne ślady oleju, a sam wirnik ma jedynie delikatny luz. Co jeszcze zauważyłem, na pewno do wymiany jest przewód odmy oleju, która jest upocona od oleju, a sama gumowa rozpada się na części.

Co powiecie na to ? Co może być przyczyną ? I czy właśnie przez tą przepustnice może ubywać oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyciągnąłem przepustnice i dokładnie wyczyściłem. Kiedy biorę ją w rękę i potrząsam słychać stukanie za tą metalową pokrywą https://www61.zippyshare.com/v/dgs13kTs/file.html.

Jednak prawdziwy syf jest zaraz za przepustnicą na wlocie kolektora https://www61.zippyshare.com/v/1UqNBmz1/file.html

https://www61.zippyshare.com/v/HkKl3pC0/file.html.

Jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Olej w dolocie to norma w turbodieslu, puki nie wylewa się szklanka to jest ok. Jest uszczelka a demontaż nie jest trudny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ale jak już to rozebrane mam to chciałbym to wyczyścić bo w samym kolektorze jest naprawdę dużo nagaru tylko odkręciłem te śruby a kolektor trzyma jeszcze ta rura i nie wiem czy blaszka z tyłu.. Jeśli blaszka trzyma to raczej ciężko będzie go wyjść chociaż widzialem na internecie, że ludzie ściągają tel kolektor bez problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto stoi u mechanika 2 dzień, niestety bałem się, że jeśli wyciągnie silnik do roboty znajdzie się coś jeszcze. I znalazło sprzęgło w kiepskim stanie chociaż załatwił mi za 550 po rabacie + 2000 tysie za rozrząd i robocizne, więc myślę, że ceny dobre w porównaniu z tym co czytałem.

Dwumasa w dobrej kondycji, pojedzie jeszcze trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2550,- za rozrząd i sprzęgło z robocizną? Rewelacja.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak: rozrząd, olejz sprzęgło oraz rolki od alternatora zostały wymienione. Koszt z robocizna równe 3 tysiące. Wszystko go by fajnie gdyby udało się rozwiązać w końcu problem z tym olejem. Panowie kupiłem nowy przewód odmy, ponieważ stary się rozlatywał, odpadły gumy, bałem się żeby jakiś kawałek nie dostał się w dolot. Wczoraj zdejmuje wąż od odmy a tam sporo oleju (postaram się dzisiaj zrobić zdjęcie). Jakie są inne objawy? Jeśli chodzi o moc, nie zmieniło się praktycznie nic, może minimalnie od dołu jest wolniejszy ale to naprawdę minimalnie. Po drugie po odkreceniu korka i bagnetu od oleju pokazuje się niebieskawy dym, a ostatnio jadąc 150-170 na wysokich obrotach też wypuścił troszkę dymu z wydechu. Pytanie co jest najbardziej możliwa przyczyną tego wszystkiego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Mieli przecież wszystko posprawdzać? Zweryfikowali stan turbiny?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.