Skocz do zawartości

E87 116i rocznik 2004, nie można uruchomić samochodu


send15

Rekomendowane odpowiedzi

Po 3-miesięcznej przerwie w eksploatacji samochód nie reaguje na polecenia pilota. Po otwarciu drzwi kierowcy bagnetem, kluczyka nie można wcisnąć do końca w kieszeń stacyjki a co za tym idzie niczego uruchomić. Akumulator Bosch 1,5 roczny doładowany. Przed postojem nie było problemów, wszystko działało bez zarzutu. Co może być przyczyną? Cz jest jakiś sposób uruchomienia we własnym zakresie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza informacja od "Dobrego Mechanika" to prawdopodobnie uszkodzona klema pirotechniczna, to możliwe bo już wcześniej miałem taką usterkę ale została naprawiona w warsztacie, potem był spokój przez dwa lata, kilka miesięcy temu znowu zapaliły się kontrolki od pasów bezpieczeństwa i poduszek co oznaczało znów problem z klemą. Z braku czasu tym się nie zająłem ponieważ samochód jeździł bez problemu. Nie wiem czy jest możliwe usunięcie klemy pirotechnicznej i przejście na tradycyjną, jak komputer na to zareaguje, czy nadal będzie blokada?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie drutuj tego auta, nie stać Cię na nową klemę to kup używaną.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałem klemę, wtyczka przewodu sterującego od klemy była odłączona od gniazdka przewodu idącego z wnętrza samochodu razem z grubym czerwonym przewodem prądowym natomiast w gniazdku znalazłem mały opornik, wsadzony końcówkami do jej wnętrza i nawet nie przylutowany. Tak wygląda naprawa w warsztacie za 150 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To za 200 zł masz używaną klemę. Tak wygląda naprawa w polsce. Koleś sprzedał ci rezystor warty 1 zł za 150 zł. To jest czysty zysk:)

Tylko ja jak sobie wsadziłem rezystor na czas kipna klemy to auto cały czas poprawnue jeździło bez błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za podpowiedzi, wymieniłem klemę na używaną, 218 zł z dostawą, po wykasowaniu błędów sytuacja wróciła do normy ale pojawił się nowy problem, gdzieś przecieka prąd z akumulatora, wstępny pomiar to 0,175 A norma to podobno 0,040 A ale to zależy od wyposażenia elektrycznego samochodu ( np. zegar, stacja autoalarmu itd) tj urządzeń pobierających prąd po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka z kieszeni. Nie wiem jak to jest w przypadku tych samochodów. Może mógłbym tu znaleźć jakąś informację, także gdzie najczęściej takie ubytki mają miejsce.

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masz klemę ibs? Czyli rozbudowaną minusową? Często ona jest przyczyną.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To miernik do ręki i zabawa z bezpiecznikami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za podpowiedź, badanie bezpieczników się odbyło, to wymaga dużo cierpliwości, za 33-cim razem bingo, po wyjęciu bezpiecznika nr 51 prąd spadł do 0,01- 0,02 A, to już przyzwoity wynik. Posiadam tylko niemiecką wersję opisu bezpieczników, nr 51 opisany jest jako Zunderlasseelektronik. Nie znalazłem w słownikach dokładnie takiego słowa ale jest to najprawdopodobniej elektroniczny układ zapłonowy. To już krok naprzód. Tylko co dalej, czy może to być któraś z cewek zapłonowych (silnik pali nienagannie) lub jakiś inny aparat, tego jeszcze nie wiem, jak to sprawdzić? Będę wdzięczny za podpowiedzi i sugestie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.