Skocz do zawartości

E87 Błąd 48B4 - czujnik podciśnienia hamowania, pompa vacum


dolceta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Dzisiaj w ISTA wyskoczył mi błąd 48B4 - czujnik podciśnienia hamowania, wiarygodność.

Poszukałem na forum i nic nie ma na jego temat. Gdzie go szukać...? Jaki nr oem...


Wyskoczył mi jeszcze jeden błąd A6D1 - Auxiliary water pump - Open circuit ale już znalazłem co i jak. Ciekawi mnie tylko czemu wyskoczył bo nie mam na konsoli w środku przycisku REST (tak jak to widziałem na niektórych zdjęciach).


Po rozkodowaniu VIN:

0842 - wersja dla chłodnych krajów

07RP - pakiet advantage

0888 - literatura pokładowa w języku duńskim


Z automatu ma włączać się?

Edytowane przez dolceta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wpisz sobie w realom Czujnik Podcisnienia i wyskoczy Ci element który jest różnie nazywany np przetwornik cisnienia czy tez zawór turbiny i egr ale to pewnie błąd dotyczy tej części...

Coś się dzieje z autem oprucz błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z autem nic się nie dzieje. Kupiłem kabel ok tygodnia temu, zainstalowałem programy i zacząłem diagnozować. W miedzy czasie wykasowałem go ze 3 razy i za każdym razem się pojawia na nowo. A że lubię jak auto jest w 100% sprawne więc zacząłem drążyć temat.

Około miesiąca temu wymieniałem tarcze z klockami z przodu i z tyłu ręczny naciągałem ale tam nie ma co schrzanić... żeby było coś z "podciśnieniem hamowania". Hmm... Hamulców nie odpowietrzałem ponieważ nie "rozłączałem obiegu w którym jest płyn". Choć była taka jedna dziwna sytuacja, że musiałem na maxa hamować z ok 30km/h na kostce, to pedał mi się mocno schował ale później normalnie wrócił na swoje miejsce.

W ISTA doszedłem do tego

f920408fa2911207med.jpg


W INPIE jak wchodzę w motor, dde 7.0 dla n47 to wyskakuje mi po niemiecku ze nie ta wersja. Jak kliknie ok to przechodzi mi do wyboru auta itd. Tylko ze w wersji niemieckiej. Nie ogarniam jeszcze dobrze tych programów.


Patrzyłem pod maską termostat bo nie dogrzewa i będę go wymieniał w sobotę i to zwróciło moja uwagę (na zdjeciach)

To są okolice egr?

04174df119e5e08dmed.jpg e4a5a03b655b52damed.jpg

Czyżby nieszczelność w jakiejś rurze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jack79 wymieniłem termostat itd. Zabrałem się za wymianę przewodu nr 13717803842 taki co wskazałeś powyżej :cool2: , dzięki. (na zdjęciu po lewej, wygięty). Okazało się, że w tym przewodzie mam czujnik, ponieważ mam wersję 0842 - wersja dla chłodnych krajów, nr 13718516241. Różnica ceny między przewodami jest kolosalna. Zwykły kosztuje ok 60zł, a ten z czujnikiem ok 390zł.

05301cda83b1cc0cm.jpg


Pytanie mam co to podgrzewa? Potrzebne to wogóle? :) Mogę wsadzić bez czujnika, nie będzie się nic działo? Wiązke z wtyczką do czujnika ładnie bym schował. Narazie zostawiłem jeszcze starą abym mógł w razie czego zwrócić.

Różnica ok 330zł stawia niestety takie pytania. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem w sumie na jakiej zasadzie to działa. Jak grzałkę odepniesz to pewnie wywali jakiś błąd jak zostawisz grzałkę to powinno być git. Zawsze możesz te opcjr z wyposażenia usunąć, to nawet po odłączeniu tego elementu błąd nue wyskoczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym forum znalazłem taką odp. co ta opcja daje: cyt. "Masz drobną modyfikację w układzie dolotowym. W przewodzie od filtra powietrza do kolektora znajduje się nieduża grzałka".

Wiem, że mam na pewno podgrzewacz filtra paliwa (ale to może każdy ma).

Tak wygląda grzałka.

e097fb1ba82a5a9am.jpg f095903410ae5752m.jpg 0fb144e99764cf9dm.jpg


Na moje oko kawałek miedzi :mrgreen:

Jutro przetestuje zwykły przewód bez czujnika i napisze czy pojawił się błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Niestety, po włożeniu nowego przewodu bez czujnika błąd 48B4 znowu pojawił się.

Z autem nic się nie dzieje, warto przejmować się nim?

Hej, sorry za odkopanie. Pytanie jak finalnie sprawa się skończyła? Udało się namierzyć problem i znaleźć rozwiązanie (mam tutaj na myśli błąd 48B4)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.