Skocz do zawartości

[E81] 116i Grzanie


kotecek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Pojawiły się u mnie dwa problemy w mniej więcej tym samym czasie (które bardzo możliwe, że nie są ze sobą powiązane, ale wolę opisać je razem gdyby ktoś jednak stwierdził, że wie o co chodzi).


Problem jeden: kody błędów:

P00bd - Mass or Volume Air Flow "A" Circuit Range/Performance - Air Flow Too High

P00aa - Intake Air Temperature Sensor 1 Circuit - Bank 2

P00ab - Intake Air Temperature Sensor 1 Circuit Range/Performance - Bank 2


Problem dwa: Brak grzania. najprawdopodobniej problem z nagrzewnicą (zapchana) lub elektrozaworem. Objawy są takie, że leci tylko zimne powietrze. Temperatura silnika w granicach 100 stopni. Co ciekawe gdy grzanie jest ustawione na maksa, to przy wyłączonym nawiewie średnia temperatura płynu jest nieco wyższa - około 105-107 stopni, natomiast w momencie gdy włącze nawiew spada do tych 100.

Co ciekawe kiedyś jedna strona zawsze wiała zimnym, natomiast druga raz wiała ciepłym, a raz zimnym - coś się przestawiało podczas zapalania/gaszenia silnika losowo. Żadnych zmian w temperaturze niezależnie od obrotów.

Miałem też błąd termostatu - był cały czas otwarty - wymieniłem na nowy i odpowietrzyłem układ - nie powinno być problemu z tej strony. Poziom płynu idealny - na pewnie nie ma go za mało, ani też za dużo.


No i tutaj kilka pytań :

Czy te błędy mogą być ze sobą jakoś powiązane?

W jaki sposób przeprowadzić diagnostykę? Nagrzewnica i elektrozawór może nie są jakoś super drogie, ale po co wymieniać oba jeśli problemem jest tylko jedno z nich (lub ewentualnie oba, ale wątpię).

Jeśli chodzi o komputer, to korzystam ze zwykłego adaptera obdII na bluetoot i aplikacji torque na androida, więc mogę sprawdzać jakieś podstawowe rzeczy, ale bez przesady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przepływomierz i prawdopodobnie źle odpowietrzony układ lub tak jak piszesz elektrozawór.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dziękuję za szybką odpowiedź.


Co do odpowietrzenia, to faktycznie mógł być jakiś problem - sam zauważyłem, że temperatury w granicach 100 stopni to troszkę za wysoko i po ponownym odpowietrzeniu trzymają się w granicach 90-100 stopni, czyli wzorcowe temperatury. Raczej bym wyeliminował ten problem.


Co do przepływomierza i elektrozaworu (i ewentualnie tej nagrzewnicy) jest jakaś szansa żeby to sprawdzić bez rozbierania połowy układu? Średnio mi się widzi ponowne spuszczanie płynu żeby wykręcić kilka elementów (a jak coś jest zapachane to pewnie i tak zaleje mi połowę samochodu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Akurat temperatura otwarcia tego termostatu to 102 stopnie, więc to nie jest zbyt wysoka temperatura, pod odciążeniem powinna spadać. W jaki sposób odpowietrzyłeś układ? Użyłeś do tego komputera?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapłon i gaz 10 sekund. pompka się włączyła - poczekalem około 10 minut.


Mam taki plan (i kilka szczegółów z nim związanych).

1. Sprawdzić przewody za elektrozaworem (czy są w ogóle ciepłe po włączeniu grzania). pytanie: gdzie jest elektrozawór? nie mogłem go nigdzie wyczaić w komorze silnika. gdzies wciśnięty?

2. podłączyć kabel i sprawdzić czy to gdzieś przypadkiem klapy powietrza nie są zblokowane. ponoć jest też elektryczna nagrzewnica? można to jakos stestować? czy w inpie jestem w stanie to przetestować? czy potrzebuję czegoś bardziej specjalistycznego?

3. jak powyższe nie pomogą w odnalezieniu usterki, to zostaje rozebranie kokpitu i ogarnięcie nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.