Skocz do zawartości

[E87] 120d Reakcja na gaz


Gielbi

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Powracając do tematu, auto postało 2 tyg, pojeździło tydzień i problem wrócił, tyle że od 3 dni jest to prawie non - stop.

Orientuje się ktoś czy klapki w kolektorze pracują jakoś w trakcie jazdy? Zastanawiam się bo podczas postoju silnik gaśnie gładko, natomiast gdy się go zgasi jadąc 2-4 km/h to szarpie całym autem.

Objawy które zostały to ten gaz, większe spalanie i głośniejsza praca silnika (nie metaliczna) - jakby pracował pod większym obciążeniem. Mam wrażenie że po prostu się czymś dławi.

Żeby nie powielać rzeczy to zostały sprawdzone:

- przepływomierz - jego wskazania jak najbardziej w normie,

- cały układ dolotowy powietrza szczelny - przepatrzony idealnie w poszukiwaniu jakichś szczelin,

- DPF - ok,

- wtryski - ok,

- turbo - praca turbiny (doładowanie) - ok

- EGR czyszczony i sprawdzania jego praca - porusza się w wyznaczonym zakresie, chyba, że zdarzyłoby się, że mu czasem coś odwali ale wątpię.

Chyba, że coś przeoczyłem. Bo patrząc to: jeżeli układ dolotowy powietrza nie byłby szczelny - to objawy byłyby cały czas a nie raz na jakąś chwile / czas, to samo powiedziałbym odnośnie przepływomierza, DPF, wtrysków, turba. Z EGR różnie mogłoby być ale był sprawdzany...

Błędami które są w komputerze to był problem z grzaniem postojowym oraz bodajże przekaźnik do podgrzewacza paliwa - mam zająć się tym dopiero na zimę :)

Jakby ktoś miał jakieś pomysły co to może być, jak to zdiagnozować, to byłbym wdzięczny. Mam dość jeżdzenia po mechanikach bo już się ze mną ojeździli, wszystko sprawdzili i pomysłu nie mają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, żeby spróbować pośmigać na odpiętym i zatkanym wężyku podciśnieniowym do EGR'u lub odpiętej przepływce - nie jednocześnie obie rzeczy. Wiem, że na krótką chwile taki zabieg jest ok, a na dłuższą metę mogłoby coś być nie tak? Chce znaleźć przyczynę i już mieć spokój, a połowy auta nie mam zamiaru wymienić.

No bo co mogłoby co jakiś czas się przełączyć na chwile i dawać ten efekt, że po dodawaniu gazu auto zostaje przydławione i dopiero po 1-2 sek łapie? A przy małym dodawaniu gazy przy równostajnej jeździe zwiększać / zmniejszać kilkukrotnie w ciągu sekund dawke paliwa?

Co mogę więcej powiedzieć, czasem przy otwartym oknie słyszę jakby z wydech przy niskich obrotach dawał za dużo basu - ale to już chyba za bardzo szukam co może być nie tak...

Wiem tyle, że przy zapchanym DPF to byłoby cały czas, przy nieszczelnym układzie dolotowym też cały czas, przy wtryskiwaczach, też cały czas. Najgorsze jest to, że brak jakichkolwiek błędów, a to po prostu denerwuje.

Co jeszcze może być zepsute....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz możliwość podmiany części z identycznego silnika? Jeśli tak, to proponuje podmienić zawór regulacji ciśnienia na pompie CR :) A jeśli nie, to na komputerze dokładnie przyjrzeć sie ciśnieniu na akumulatorze paliwa, czy nie wariuje. Tutaj może leżeć problem, skoro mówisz, że egr jest ok ;) Te zawory lubia padać w tych silnikach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie mam jak, niby wszystko było przepatrywane 3 razy w ciągu kilku dni i jest wszystko w normie, wszystko co się dało przepatrzyłiśmy. Wkurza mnie, że nie jest to jakaś klasyczna usterka, tylko efekt jest raz na jakiś czas i ciężko wyłapać ten moment. Żeby przynajmniej jakiś błąd w komputerze był to miałbym trop.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A czy praca silnika może zależeć od ilości paliwa w zbiorniku? 2 tygodnie spokój, dzisiaj zatankowałem, ponad pół baku i znowu ta dziwna praca silnika, zapewne jak będzie gdzieś mniej niż pół baku to wszystko ustanie.

Paliwo ok, tankuje na markowych stacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zacznij od najtańszych i najprostszych opcji. Skąd wogóle postawiłes diagnoze na poczatku ze to EGR? skąd że DPF? z fusów? wiadomo warto (przeczyścić warto sprawdzić)ale zacznij od zmiany paliwa, może warto by wymienić filtr powietrza , filtr paliwa?bo kiedy to ostatni raz to robiłeś? potem sprawdź przewody, może pompa i po kolei krok po kroku aż znajdziesz przyczyne...

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że to EGR z opisów objawów innych osób, ale wszystko było sprawdzane u dwóch różnych osób, i nie stwierdzili tak jak mówiłem problemów. DPF myśleliśmy, że to dlatego że BMW ma zaprogramowane, że po 200 000km jest informacja, że filtr DPF powinien być wymieniony, nie zależnie od stanu i komputer może mieć inny program, aby go częściej wypalać czy coś w tym stylu, ale to też zostało załatwione i problem nie znikł.

Tankowałem na stacjach markowych, chwile na tej chwile na tej ale bez różnicy. Filtry wymieniane jakieś 8 miesięcy temu. Jedynie filtr paliwa mam zaplanowaną wymiane za jakieś 5-10tys. ale to jakby była jego wina to nie byłoby to sporadycznie.

Jakby to było takie proste, ciężko trafić do mechanika akurat wtedy kiedy to występuje. A jak jest wszystko okej, to mechanik wszystko sprawdzi i jest okej. Mam zostawić samochód mechanikowi, żeby jeździł nim 2-3 tygodnie i liczył na to że akurat mu się trafi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Trochę odgrzeję temat.


W e87 120d 163hp miałem problem z dymieniem po naciśnięciu gazu do dechy. Okazało się że problem ustał gdy odpiąłem wężyk podciśnienia pomiędzy EGR a sterownikiem EGR. Jeździłem tak około roku. Ostatnio naszła mnie myśl aby wymienić sterownik EGR, który to podobno jest odpowiedzialny za opóźnienie w pracy EGR i dymienie.

Kupiłem najtanszy sterownik z Intercars marki Engitech. Po jego zamontowaniu obroty jałowe falują, auto podczas delikatnego przyspieszania oraz stabilnej jazdy szarpie. Zdziwiony tym stanem rzeczy założyłem i podpiąłem nieużywany od roku oryginalny sterownik EGR. Na oryginale założonym w fabryce silnik pracuje bez falowania tak jak powinien.


Moim zdaniem za falowanie odpowiedzialny jest właśnie nieszczęsny sterownik EGR, który jako zamiennik ma parametry z kosmosu i auto nie potrafi go wysterować w taki sposób aby stabilnie trzymał wartość.


Link Engitech wolne obroty zdjęta rura turbo:

https://photos.app.goo.gl/2MWNUHQkay7mX1xW8


Link oryginał na którym dymiło:

https://photos.app.goo.gl/erYqo3eeyGstauV58

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Przetwornik ciśnienia tylko pierburg, oryginalny a nie za 100,-

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.