Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


PIT586

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 255
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć


Wczoraj wieczorem auto przestało jeździć w pełnym zakresie obrotów, zaczyna szarpać przy 2000 obrotów, ogólnie masakra.

CDIF wykrył błąd 2a83 czy błąd vanosa ssącego - bez kontrolki na desce, wymiana czujnika na inny nie pomogła, zamiana stron nic nie zmienia, a błędu na desce jak nie było tak nie ma, a teraz najlepsze.


Po odłączeniu czujnika wałka po stronie ssącej, silnik pracuje normalnie, wkręca się bez oporów i można normalnie jeździć (nadal nie wyskakuje check engine)


Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

Ze wstępnych ustaleń rozrząd jest do wymiany, rozciągnięty) tylko czy to może być przyczyna wariowania czujników w przypadku kiedy oba są wpięte?

 

Wymieniony rozrząd i błędów brak. Na razie zrobione 20 km w ramach testu i wszystko jest ok. Jutro rano sprawdzę czy hałasuje przy zimnym rozruchu.

Jeżeli będzie cisza wszystkie problemy ustąpiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam forumowiczów.

Pojawił się problem z moją "jedynką"

Potrzebuję porady.

Komputer (INPA) ostatnio pokazywała błędy 2A87 oraz 2A99.

Troszeczkę poczytałem na necie itd więc zrobiłem tak:

- wykręciłem oba eklektorozawory solenoid (ssący i wydechowy) zostały wyczyszczone choć na brudne nie wyglądały,cykają pięknie pod 12V

- zamieniłem je miejscami, zrobiłem około 50km wszystko git zero błędów.

- następnego dnia rano jadąc do pracy po zrobieniu 50m wywala tryb awaryjny (ta ikona silnika z połową mocy) sam check engine nie wyskoczył.Auto normalnie jedzie nie brakuje mu mocy,nic nie stuka nie puka w silniku tylko sam fakt trybu awaryjnego niepokoi mnie.

- po racy droga do domu i znowu awaryjny tryb

- podpina pod INPA i scan

- tym razem błąd tylko jeden mianowicie 2A98


Auto jest z 2008, oryginalny przebieg 127k (kupione i użytkowane w Holandii od 3 lat do tej pory) 1.6l 122km

Podkreślam iż auto działa normalnie bez spadków mocy,szarpania czy czegokolwiek jakby nigdy nic.


Co mam z tym fantem zrobić? Pchać się do serwisu BMW gdzie za zrobienie niby czegoś skasują od razu 1000eu czy próbować innych rozwiązań?

Wymienić oba solenoidy na nowe? To coś zmieni? Tanie nie są przy okazji :(


Ten błąd 2A98 to coś z wałem korbowym - brzmi groźnie...

Nie wiem czy mogę jeździć tym autem bo nie chcę czegoś tam bardziej uszkodzić.


Liczę na fachową radę.

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

2A98 Cyfrowy sterownik silnika: Wał korbowy - wałek rozrządu strony dolotowej, referencja

2A99 Cyfrowy sterownik silnika: Wał korbowy - wałek rozrządu strony wydechowej, referencja

2A87 Cyfrowy sterownik silnika: VANOS po stronie wydechowej, mechanika

Przecież sprawa jest oczywista - elektrozawór po stronie dolotowej, przed zamianą błąd był na wydechu. Kupuj jeden nowy, oryginalny i będzie po problemie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Opis usterki dla silnika N47 ze strony http://bmwfault.codes/

Fault Information


Fault Code Description

Monitoring of charge air temperature sensor. If the non-linearised value of the sensor (voltage) is greater than the permissible upper limit of 4950 mV, the fault is set.

Fault Code Conditions

General Conditions Monitoring is only performed when no fault with the sensor supply voltage is set.

Terminal Condition


Driving Conditions

Fault Time Condition

Time debounce executed (600 ms)

Service Plan

1. Check line and plug connections

2. If lines and plug connections are OK:

Replace charge-air temperature sensor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Reasumując do sprawdzenia wtyczka/konektory/wiązka czujnika temperatury powietrza dolotowego. Zwierzątka wyjątkowo lubią ten kabelek :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

cześć proszę o pomoc w ustaleniu problemu

kod P115D --- internety powiadają że "Mutually assured destruction sensor" ale co to jest ?

błąd udało się skasować i jeszcze się nie pojawił ale wolę to jednak sprawdzić.


E81 (2018) N47


pozdrawiam

Dave

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć proszę o pomoc w ustaleniu problemu

kod P115D --- internety powiadają że "Mutually assured destruction sensor" ale co to jest ?

błąd udało się skasować i jeszcze się nie pojawił ale wolę to jednak sprawdzić.


E81 (2008) N47


pozdrawiam

Dave

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ogólnie tyczy on EGR, ale pod tym kodem jest kilka które rozróżnia BMW. Podłącz pod kompa do BMW, to się dowiesz o co chodzi. Tu masz fajną stronę z kodami i do tych najpopularniejszych podaje co sprawdzić. Tylko twój kod jest zbyt ogólny

http://bmwfault.codes/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam serdecznie.

Jestem posiadaczem BMW serii 1 116i 2007 r. silnik N43

Wyświetla się błąd 2AA1, a więc Exhaust Camshaft Position Sensor ( Czujnik położenia wałka rozrządu wylotowego).

Moje pytanie brzmi który czujnik należy wymienić? Ten zaznaczony kolorem zielonym czy różowym?


Screensho_qssrwer.png


IMG201908_qssrwee.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

na wstępie witam serdecznie wszystkich Forumowiczów, chciałbym podłączyć się do tematu błędów związanych z czujnikiem NOX.

A mianowicie po podpięciu do kompa wyskoczyły mi 4 błędy:

2AF2, 2AF4, 2AF6, 2 AF9 - silnik n43 roczcznik 2009 przebieg 154 tys.


nie zapala się CHECK ENGINE, samochód czasami poszarpuje na niższych obrotach, zwłaszcza jak jest zimny.

czy te błędy wskazują bezpośrednio na konieczność wymiany czujnika NOX czy pośrednio mogą wskazywać na inne przyczyny.


z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
na wstępie witam serdecznie wszystkich Forumowiczów, chciałbym podłączyć się do tematu błędów związanych z czujnikiem NOX.

A mianowicie po podpięciu do kompa wyskoczyły mi 4 błędy:

2AF2, 2AF4, 2AF6, 2 AF9 - silnik n43 roczcznik 2009 przebieg 154 tys.


nie zapala się CHECK ENGINE, samochód czasami poszarpuje na niższych obrotach, zwłaszcza jak jest zimny.

czy te błędy wskazują bezpośrednio na konieczność wymiany czujnika NOX czy pośrednio mogą wskazywać na inne przyczyny.


z góry dzięki za odpowiedzi.

Tak, do wymiany masz nox-a. Miałem auto z 3 pierwszymi, wklej ten czwarty odczytany w inpa ze szczegółami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, potrzebuje pomocy przy rozkodowaniu błędu.

Po wymianie i klonowaniu sterownika silnika DME u mechanika wyskakuje mi ciągle taki błąd :


2BA2 - DME: Terminal 15 deactivation, activation


W aucie nie działa przez to funkcja start-stop, mechanik kazał mi się tym nie przejmować...

Dotyczy BMW 116i n43b20 2010r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem od tygodnia posiadaczem E87D20 i próbuję uporać się z wypaleniem DPF bo poprzedni właściciel jeździł tylko po mieście i stwierdził że prawodopodobnie jest zapchany.

Usunąłem wszystkie błędy od nieszczelności w rurach dolotowych do turbiny i przepustnicy, poprzez wymianę sterownika świeć , przepływomierza i na razie czysto.

Odpaliłem dzisiaj Btool i oto

https://nfhost.me/image/U8Frh


oraz test

https://nfhost.me/image/U8vZr

Po kliknięciu wymuszenia regeneracji nadal mam dwa "x". Nie zmienia się na 0. Poza tym popiól 0 g. Czytałem że tak jest po resecie DPF-u, natomiast ja nic takiego nie robiłem.

Zdjęcia robione już na zimnym silniku, ale przy temp ok 300 stopni objaw taki sam.


Próbowałem wymusić wypalanie ISTA-D ale zwrócił mi komunikat do sprawdzenia "Wyłącz zacisk 15 i zacisk R" (gdzieś doczytałem , że to znaczy wyłącz zapłon i wyjmij kluczyk), ale chyba to jest błędne tłumaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bardzo dobre tłumaczenie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, oglądałem filmiki na youtube i jest to faktycznie dobre tłumaczenie, ale mnie zwraca komunikat,że regeneracja niezainicjowana i żeby sprawdzić stan zacisków. Pisałem już w innym poście że prawdopodobnie mam usunięty programowo DPF tylko nie wiem jak to potwierdzić na 100%.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.