Skocz do zawartości

Przebudowa 120d na ALPINA 200PS


ROGER-NYSA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na wielu forach BMW, toczą lub toczyły się różne dyskusje na temat BMW E90 /91 320D Alpina o mocy 200ps. Doszło do tego że nie świadomi użytkownicy Inpy zaczęli z poziomu WinKFP robić aktualizację ładując soft alpiny do aut seryjnych. Przestrzegam w tym miejscy że soft jest pod znacznie wydajniejszy osprzęt silnika , auto nie będzie jeździć jak trzeba , a turbina szybko ulegnie awarii!

W związku z tym że przerabiałem zgodnie z tym co zrobiła alpina , auto żony 120d 163ps , postanowiłem podzielić się doświadczeniem i wiedzą.

 

Poniżej wklejam link do oryginalnego pliku PDF opisującego dokładnie zmiany które wprowadziła alpina.

link do pdf. : http://document.li/aKz7

 

Ja skupiłem się na osprzęcie bowiem w samym silniku M47D20 TU2 OL. nie wprowadzono żadnych zmian , tak niesie wieść , na ile jest to prawdą ciężko powiedzieć .

 

Osobiście do przeróbki kupiłem oryginalne części alpiny, ale teraz robiąc jeszcze raz taką przeróbkę , korzystał bym z doświadczenia zdobytego przy tym zabiegu i użył bym części seryjnych z innych modeli BMW.

Szczegóły dodałem do zdjęć wklejonych poniżej.

W przypadku e87 120d, cokolwiek się kupi , czeka nas trochę cięcia i spawania rur idących od Turbiny do Ic , oraz od IC do EGR. W przypadku seryjnych gratów alpiny oraz e90 320d wszystko jest p&p , jeśli jednak adaptujemy części z innych modeli musimy dokonać drobnych przeróbek odcinków metalowych w rurach.

 

Aby miało to ręce i nogi tak naprawdę nie musimy zbyt wiele inwestować.

Turbina w całej zabawie może okazać się największą przeszkodą, gtb1756v zrobione przez garretta jest rzadkością a jeśli się pojawia kosztuje sporo pieniędzy. Rozwiązaniem jest złożenie w wyspecjalizowanym zakładzie turbiny z dwóch innych a mianowicie :

gt2056 od e60 525d, oraz gtb 1752 od e87 120d.

Wtryski nie stanowią problemu bo są dostępne na rynku wtórnym za rozsądne pieniądze. Mówimy tu o wtryskach seryjnych od e60 /61 535d --- 0445110 219

http://www.pieseauto.ro/poze/injector-bmw-535-3-0-d-e-60-0445110-219-7792096/injector-bmw-535-3-0-d-e-60-0445110-219-7792096-73c5d1326c3702e81b-420-315-2-95-1.jpg

 

Wkładamy wtryski , zlecamy przeprogramowanie komputera do softu 7811921 kodujemy IMA wtryskiwaczy .

Intercooler wkładamy od e90 330d lub tworzymy cos bardziej lub mniej wydajnego na własną rękę.

 

Koniec operacji, jeśli wszystko jest szczelne a turbo działa poprawnie mamy 200ps bez dymu z potencjałem na znacznie więcej. O tym w następnej odsłonie .

Dodam że 120d którą przerabiałem seryjnie nie była wyposażona w DPF . Alpina wychodziła tylko z DPF.

Ja wykorzystałem sytuację i doposażyłem silnik w klapę gaszącą , wystarczy pociągnąć do ECU 3 kabelki, natomiast w samym sofcie wypada zrobić przysłowiowe „DPF OFF” ja również wywaliłem „ komunikaty z tablicy DTC”

 

Wszystkim którzy zdecydują się wprowadzić zmiany życzę powodzenia , jak również służę w granicach możliwości wsparciem.

Ktoś zapyta czy warto ?

 

Hm.. pewnie nie, zakładając że 120d na seryjnych gratach również można wykręcić na 200ps , mod opisałem jako ciekawostkę i otwarcie drogi do mocy w przedziale 230-240ps.

 

Zoom in (real dimensions: 570 x 769)Obrazek

http://img31.otofotki.pl/obrazki/sp551_alpina--roger-Nysa.jpg

 

http://img31.otofotki.pl/obrazki/yi754_turbina-alpina-gtb-1756-roger-nysa.jpg

 

http://img31.otofotki.pl/obrazki/vu387_wtrysk-alpina-d3-roger-nysa.jpg

 

http://img31.otofotki.pl/obrazki/jg225_IC-alpina-d3-roger-nysa.jpg

 

http://img31.otofotki.pl/obrazki/gc213_doloty-turbo-ic-alpina-roger-nysa.jpg

 

Aktualnie testuję i wprowadzam zmiany w sofcie alpiny , w końcu kupiłem hamownie na koło, więc będę mógł podzielić się z wami również efektem zmierzonym po wprowadzeniu każdej ze zmian.

 

Pozdrawiam Krzysiek

ps.materiał raczej nie nadaje się do działu "zrób to sam " dlatego postanowiłem napisać tutaj.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm czyli czeka mnie jeszcze pare updatów ;) polecam downpipe sporo lepiej seryjne turbo smiga w e87 u mnie na seryjnych wtryskach turbinie i IC 215KM ale niestety kopci.... czekam na efekty Twoich zmagan i zrobie kopie :) Pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje modyfikacji. :cool2:

Jaki był koszt części ?

Czy wiesz coś na temat wykorzystania softu od Alpiny w asb? Chodzi o soft od Alpiny d3 biturbo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

74 stopnie w odlocie to jakaś masakra. Dobry icek powieniem w upał mieć Max na wylocie ok 45 stopni

Mogę się z tobą założyć, tu oficjalnie na forum że w sprincie twoje 123d ma więcej niż 70st. w dolocie.

Co ...lecimy o litra findlandii ?

 

Gratuluje modyfikacji. :cool2:

Jaki był koszt części ?

Czy wiesz coś na temat wykorzystania softu od Alpiny w asb? Chodzi o soft od Alpiny d3 biturbo.

Nie potrafię odpowiedzieć na twoje pytanie co do softu, nie mam wiedzy.

 

Natomiast koszty mniej więcej tak.

turbina Garrett gtb1756v - 1550zł

Intercooler 300zł

doloty - rury 550zł

wtryski z angola dawcy - 250zł sztuka razem 1000zł ( to była okazja przy zakupie 6 sztuk)

Update oraz wsparcie przy edycji mapy, rozważania i programowanie , serdeczny kolega i wielkie ci za to dzięki dziqsek

Czyli nadworny koder bmw -klub memberlist.php?mode=viewprofile&u=18503 Pomógł za dokładnie ZERO ZŁOTYCH . :duh: GOŚĆ :)

 

Kasa..

Dużo ? hmmm. Mało ??? pojęcie względne . Nie jest to alpina ale żona utarła już nie jednemu nosa.

dostajemy 200ps z automatu . Zapewniam że bez grama dymu . Po programie 230ps to lajt niebawem wkleję wykresy i logi.

 

Seryjny soft jest mega ciekawy , turbo dmuch aż 3 bary , oczywiście z atmosferycznym.

Na razie podniosłem do 3,1 .

Aktualnie mam sporo pracy ,więc brak czasu na zabawę . Dlatego nie dzielę się szczegółami co do osiągów , mocy itd.

Do tego zaadoptowałem egr od n47 , wtajemniczeni wiedzą że zawór spalin nie jest w świetle dolotu tylko na czole silnika.

To dobre rozwiązanie , bo w m47xx zawór jest zainstalowany w świetle dolotu co zabiera spokojnie 1/4 przepustowości .

Myślę że nie przypadkowo w nowych modelach wprowadzono zmianę.

 

Powracając do kosztów , sądzę że można to zrobić taniej.

Zresztą jakie ma to znaczenie , jedni zbierają znaczki , inni drogie monety . Jeszcze inni na wycieczki i zabawę.

Ja ma to wszystko w jednym , hobby , pasja , zaprawa , bezcenne doświadczenia i wrażenia z jazdy czasem nie do opisania ,pomimo tego że sam śmigam 535 d zrobiona na 340ps.

Auto puściłem na glebę z małym kółkiem, jest nisko twardo i szybko . Niska masa i wrażenie jak bym jeździł gokartem. Kto jeździł wie , uczucie jak bym zaraz miał asfalt przytrzeć tyłkiem. :mrgreen:

Seria 1 to głośne auto , mega lekkie żony waży 1380kg , krótkie zwrotne i teraz naprawdę agresywne.

http://img31.otofotki.pl/obrazki/vc829_CAM_0409.JPG

 

Zabawa przednia.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Update oraz wsparcie przy edycji mapy, rozważania i programowanie , serdeczny kolega i wielkie ci za to dzięki dziqsek

Czyli nadworny koder bmw -klub memberlist.php?mode=viewprofile&u=18503 Pomógł za dokładnie ZERO ZŁOTYCH . :duh: GOŚĆ :)

 

 

Nie ma za co Krzysiu, w takie projekty zawsze lubię się włączyć a i zawsze miło pogadać w doborowym towarzystwie ;)

 

Przed wszystkimi świętymi lecę na Śląsk więc pewnie zajadę potestować tego potworka :norty:

 

 

Czy wiesz coś na temat wykorzystania softu od Alpiny w asb? Chodzi o soft od Alpiny d3 biturbo.

 

Robiłem jedno podejście dla testu i zakończyło sie porażka, więcej nie miałem ochoty i okazji, ale powoli zaczynam sie ze znajomymi bawić w edycję softów/map w skrzyniach więc może coś sie uda wykombinowac nie tylko do 2.0d ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za odpowiedz odnośnie skrzyni. Tematem jestem bardzo zaintresowany. Ztcw do wersji benzynowych daje sie stosować soft od Alpiny z dieslami jest jakis problem.

Odnośnie kosztów. Jasne, ze chip wyjdzie taniej, ale tu jest po pierwsze zabawa, a po drugie potencjał na sporo wiecej, wiec jest jak najbardziej za.

Mam tylko pytanko odnośnie IC. Czy mógłbyś go porównać jakoś do standardowego ? Masz moze fotki jak lezą obok siebie ? Dużo musiałeś przerabiać żeby go zamontować ? W sensie czasochłonności, bo co trzeba zdobić jest opisane.

I jeszcze pytanko o te hamownie na koło. Jaki to jest koszt ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ICka robi to wg mnie takiego jak ma stinger (mg motorsport)... ew wagner forge itp... oczywiscie mowa o dedykowanych.. o ile moja wiedza jest wystarczajaca to ICEK musi miec dosc sporą objetosc by powietrze w nim zwalniało i wydajniej sie chlodziło.. bo chlodzi sie wtedy znacznie dluzej.. a roznica miedzy 335d a 120d oprocz krócców to okolo 25% jak sie nie myle.. a w 330d jest jeszcze mniejszy..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre ic ma Stefan ze Szkocji. Niestety drogie ok 500 funtów. Chwalił sie ze powietrze ma 37 stopni przy ok 280KM w 123d

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto zostawiasz w mg chlopaki ladnie montuja w ori rury i po temacie.. wszystko pozniej pasuje p&p wiec przy sprzedazy auta mozna wrocic do serii.. a cena nizsza jak mnie pamiec nie myli.. stinger napisze :>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viewtopic.php?f=164&t=222874 na 1 stronie masz zdjecie tego IC... juz kiedys sie przymierzalem.... kombinowalem535d i 530d ale odpuscilem.... czekam az sie zepsuje turbo i wtedy za 1 podejsciem pojdzie wszystko... to z MG jest ok wg mnie.... sam prawdopodobnie to zaloze...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=164&t=222874 na 1 stronie masz zdjecie tego IC... juz kiedys sie przymierzalem.... kombinowalem535d i 530d ale odpuscilem.... czekam az sie zepsuje turbo i wtedy za 1 podejsciem pojdzie wszystko... to z MG jest ok wg mnie.... sam prawdopodobnie to zaloze...

Nie wiesz jaka cena ? Wyglada troche siermiężnie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba kolo 1500.. na allegro teraz sa taki duze ICKI po 1100 -1200.. ale nie wiem jaki rdzen w srodku.. a to bardzo wazne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

74 stopnie w odlocie to jakaś masakra. Dobry icek powieniem w upał mieć Max na wylocie ok 45 stopni

 

Biorąc pod uwagę, że temperatura w upalny dzień przy asfalcie ma w granicach 45 C wynik raczej nie do osiągnięcia.

 

Po programie u ROGER-NYSA (temperatura w godzinach wieczornych 20-25C) przy delikatnej jeździe było ~45 C - w sprincie przekroczyła 80 C.

 

Popraw mnie Krzysiu jeśli coś źle zapamiętałem z logów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Popraw mnie Krzysiu jeśli coś źle zapamiętałem z logów.

 

Dokładnie tak było .Tylko doładowanie u Ciebie przekracza w boście 3,2 bara i masz znacznie większy icek .

Przy takim doładowaniu 80st. to dobry wynik .

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stinger123d Jak już prowadzimy poważna rozmowę i tak się unosisz, to nic prostszego jak zrobić loga .

Będzie ciśnienie w kolektorze , obroty i temperatura powietrza za IC.

W Rosji facet zainstalował intercoler wielkości zderzaka , pojemność w litach zmierzona na 150l.

Podobno intercooler był tak wydajny że w sprincie temperatura spadała poniżej zera. :mrgreen:

Kumasz trochę fizykę ?

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra dobra gadanie gadaniem icek ma byc duzy... ale najwazniejsze jaki przebieg momentu i moc.... chociaz moc to mozna wyliczyc... pokaz kolego wykres.... co tam z tych wtryskow i minimalnie wiekszej dmuchawki wyszlo.... a nie lepiej wrzucić od 2.4 ?? dmuchawe

 

moze ktos mądry sie wypowie o takim elemencie...

http://www.hybridturbos.com/shop/bmw-turbos/bmw-320d-2-0-m47/md523-stage-1-turbo-bmw-320d-520d/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będę zgrywał żadnych logów bo nie mam na to ani czasu ani chęci. Mierzyłem kiedyś temp w dolocie w tdi i nie było więcej w upale niż 45 stopni. oczywiście jak auto jechało.

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.