Skocz do zawartości

E87 - czujnik położenia wałka rozrządu


rk68

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu zapaliła się żółta kontrolka silnika i nastąpił spadek mocy. Podłączyłem kompa i odczytałem błąd:

P0365 - obwód czujnika B położenia wałka rozrządu

P0369 - obwód położenia wałka rozrządu sygnał przerywany

 

Skasowałem błędy i problem się pojawia, gdy silnik się rozgrzeje.

 

http://radecek.fm.interia.pl/BMW01/P1010022.JPG

Po zdjęciu osłony jest łatwy dostęp do czujnika:

http://radecek.fm.interia.pl/BMW01/P1010021.JPG

 

http://radecek.fm.interia.pl/BMW01/P1010020.JPG

 

http://radecek.fm.interia.pl/BMW01/P1010016.JPG

 

 

Czujnik położenia wałka rozrządu:

BMW 13 62 7 525 014 ( taki jest wstawiony - jest na nim napis Siemens VDO )

BMW 13 62 7 546 660

BMW 13 62 7 558 518

HELLA 6PU 009 121-011

SWAG 20 93 4382

VDO S119445001 Z ( ten jest tańszy o połowę od czujnika BMW )

VEMO V20-72-0540

 

 

Wyprowadziłem równolegle kabelki i podłączyłem miernik uniwersalny. Odpaliłem silnik i jest wykrywany sygnał..

Chyba nie ma wyjścia i trzeba kupić drugi czujnik, bo to najszybszy sposób do zdiagnozowania usterki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez nie chcialem, ale teraz sie ciesze, ze to sie tak skonczylo :) wymienilem i autko chodzi jak nowka z fabryki, no i jezdze teraz ze spokojniejsza glowa.

Ogarniaj jak najszybciej temat, bo koszta potem moga byc wieksze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem czujnik VDO S119445001 Z i wymienię jak przyślą. Nawet jak po wymianie będzie OK to pojadę do serwisu żeby sprawdzili rozrząd. Samochód z 2008 r. , obecnie ma 33.9 tys. przebiegu. Kilka lat temu w serwisie wymieniano czujnik wałka rozrządu, potem wymieniałem cewkę zapłonową i teraz pojawił błąd czujnika wałka rozrządu.

 

.....Czujnik dotarł - po wymianie i skasowaniu błędów, zrobiłem kilkanaście km i było OK .... . Po ponownym uruchomieniu pojawiły się znowu te same błędy.

Może to ma związek z padającą cewką zapłonową. Raz już cewkę wymieniałem i objaw był podobny.

 

 

Z BMW dostałem informację, że samochód jest jedynie objęty "akcją techniczną związaną z cawkami zapłonowymi".

 

Nowy czujnik:

http://radecek.fm.interia.pl/VDO.JPG

 

 

 

...... dzisiaj piątek - po południu zabrałem się za sprawdzanie cewek zapłonowych. Dwie okazały się do wymiany... W zapasie miałem tylko 1 szt. i zamieniłem z tą " najbardziej uszkodzoną ".

Samochód zapalił, kontrolka błędu zgasła. Potem jazda testowa i jest OK. Teraz można umawiać się serwisie BMW na przegląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 lata później...

Witam, odgrzeje troche kotleta...

 

żółta kontrolka i u mnie w e87 118i lci (po lifcie)

 

diagnostyka i błąd: P0365 - chodzi o czujnik wałka rozrządu wylotowego od strony kolektora

 

zamówilem czujnik VDO S119445001Z po wymianie i skasowaniu błędu wszystko ok, auto równiej pracuje, może delikatnie mocniejsze.

 

ps.

dzięki koledze rk68 za opisanie i foto story ;) ale w 1 poście 2 zdjęcie strzałka na żółto wskazuje czujnik wałka dolotowego, czujnik wylotowy jest od strony kolektora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Tak, P0365 to błąd czujnika "B" położenia wałka rozrządu wylotowego, a nie jak zaznaczyłem na zdjęciu.

 

Intake Camshaft Position Sensor ( Czujnik "A" położenia wałka rozrządu dolotowego ) - na zdjęciu żółta strzałka

Exhaust Camshaft Position Sensor ( Czujnik "B" położenia wałka rozrządu wylotowego ) - z lewej strony względem żółtej strzałki ( obok wiązki przewodów ).

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UE31-EUR-02-2008-E87N-BMW-116i_16&diagId=11_4064

 

Kody błędów ODB2:

http://www.totalcardiagnostics.com/support/Knowledgebase/Article/View/21/0/genericmanufacturer-obd2-codes-and-their-meaning

 

https://www.obd-codes.com/p0365

 

 

W październiku 2016 znowu pojawił się problem. Silnik zaczął nierówno pracować i gasnąć przy odpalaniu. Podobne zjawisko pojawiło się w drugim samochodzie Mazdzie. Przypuszczam, że spowodowało to paliwo. W tym okresie raz kupiliśmy za namową V-Power Racing do 2-samochodów. W Mazdzie problem ustąpił po pewnym czasie i zmianie paliwa, a BMW zachowywało się dziwnie - raz dobrze, raz źle, silnik zimny lub na niskich obrotach potrafił pracować nie równo, czasem zapalała się na krótko kontrolka pomarańczowa "check engine" a następnie gasła. Na wysokich obrotach i większej prędkości było dobrze, a podczas jazdy w mieście, zapalaniu i niskich obrotach potrafił pracować nierównomiernie.

 

Dzisiaj wykręciłem czujniki ( są zamienne ). Na czujniku "B", były poprzylepiane jakieś zanieczyszczenia z olejem. Wyczyściłem je i styki elektryczne złączy spryskałem preparatem do konserwacji styków IZOL. Czujnik ma właściwości magnetyczne i może te zanieczyszczenia ( np. opiłki z olejem ) powodowały zakłócenia w jego pracy. Na razie nic się nie dzieje i trzeba już wymienić olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Testowałeś czy działa taki czujnik?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, w moim BMW 116i 2007r. zapaliła się żółta kontrolka.

Po podpięciu do komputera pojawił się błąd P0365 poz.1


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UE31-EUR-02-2008-E87N-BMW-116i_16&diagId=11_4058#13627525014


Natomiast forumowicz napisał tutaj, że błąd P0365 to błąd czujnika "B" [czyli w komputerze poz. 2]

 

Tak, P0365 to błąd czujnika "B" położenia wałka rozrządu wylotowego, a nie jak zaznaczyłem na zdjęciu.


Intake Camshaft Position Sensor ( Czujnik "A" położenia wałka rozrządu dolotowego ) - na zdjęciu żółta strzałka

Exhaust Camshaft Position Sensor ( Czujnik "B" położenia wałka rozrządu wylotowego ) - z lewej strony względem żółtej strzałki ( obok wiązki przewodów ).

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UE31-EUR-02-2008-E87N-BMW-116i_16&diagId=11_4064

 

 

Jaki czujnik mam kupić? Proszę o pomoc.

Dziękuję, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli wybrałeś poprawnie schemat dla Twojego silnika (masz n43?) to jest to czujnik, który wskazałeś, poz. 4. Są w silniku dwa takie same, jeden dla strony dolotowej, drugi dla wydechowej, Ciebie interesuje strona wydechowa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Po przeciwnej stronie względem elektrozaworów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.