Skocz do zawartości

[E87] 116i Brak mocy


qbrqm

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.fotoszok.pl/out.php/t285466_snc00017.jpgKupilem e87 i po trzech miesiacach jak zaczelo robic sie zimno znikad zapaliła sie kontrolka taka jak na pierwszym zdjeciu.Jechalem dalej z ta kontrolka i po minucie zapalily sie dwie nastepne tak jak na drugim zdjeciu, i wraz z tym auto stracilo moc do jazdy. np. rozpedzic je do 3000rpm jest bardzo ciezko ale da rade! a powyzej 3000rpm masakra!Zatrzymujac sie na 5min( z wylaczeniem silnika ) kontrolki znikaja i auto jezdzi normalnie.Problem pojawial sie od czasu do czasu i pojechalem z tym do kilku mechanikow i oni mi tylko wykasowywali bledy z systemu i kazali jedzic dalej, a jak powroci blad to trzeba jechac do serwisu BMW bo oni nie wiedza co t moze byc.Podejrzenia byly ze moze to byc katalizator.Problem wrocil wiec pojechalem do serwisu BMW i oni mi zrobili to samo czyli wykasowali bledy (skasowali tez konkretnie za wizyte) i kazali jezdzic az nie wroca.Ponownie bledy wrocily wiec pojechalem jeszcze raz i tym razem rowniez nie okreslili sie konkretnie co to moze byc tylko powiedzieli ze moze to byc cos z okablowaniem, ale prawdopodobnie po wymianie kabli bedzie cos jeszcze do wymiany :( nie za mala sume). Powiedzialem o tym znajomemu powiedzial ze mial tak samo z audi a6 i tez nik nc nie wiedzial az wkoncu ktos kazal mu wymienic akumulator i pomoglo! Wiec zrobilem tak samo i pomoglo ale tylko na dwa miesiace:( co robic ? niech ktos pomoze !!! dzieki serdecznie

http://www.fotoszok.pl/out.php/t285478_snc00020.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.fotoszok.pl/out.php/t285993_serwis-1-.jpghttp://www.fotoszok.pl/out.php/t285995_serwis-2-.jpg

 

Co moge dodac? to jak ostatnio bylem w serwisie to nie bylo zadnego bledu!poniewaz ten blad pojawia sie i znika!!! i tak przez dwa miechy auto chodzilo perfekcyjnie zadnego bledu nic az do Pierwszego stycznia pokazaly sie te kontrolki w serwisie info, jak na zdjeciach.Czy ktos wie co oznaczaja te kontrolki i czy one wplywaja na to ze ten system tak warjuje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kontrolki z datami to jest takie przypomienie kiedy masz się zgłosić na wymianę oleju, filtrów, hamulców itd.

Napisz co to za błędy się pojawiają, które kasowałeś? Jakiś konkretny element był wymieniony?

Może coś się zawiesiło w komputerze :) , nie mam pomysłu, zrób reset. Spróbuj odłączyć i podłaczyć akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. Bylem dzisiaj u specjalisty od BMW i opowiedzialem mu cala historie i on powiedzial ze on nic w tym momencie nie bedzie robil bo to nie ma sensu. Moze zaczac robic ale nie gwarantuje ze odrazu znajdzie przyczyne! Znalezienie przyczyny moze trwac:( Te dwie kontrolki sa od emisji spalin, ale nimi kazal sie nie przejmowac bo je dopiero skasuje przy przegladzie! One napewno nie wywoluja tego bledu:) Co zaproponowal mi to mam dalej jezdzic i jak pojawi sie znowu ten blad to mam wtedy przyjechac do niego i on moze sprawdzic o co chodzi. A jak bede chcial jechac gdzies daleko to co? wrrrrr....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,p

 

Właśnie wczoraj spotkało mnie coś podobnego (116i z 2008 r). Rano po uruchomieniu samochodu, silnik nierówno pracował. Po przejechaniu kilku kilometrów zapaliła się na chwilkę kontrolka silnika. Później znowu się zapaliła i zgasła, aż wkońcu zapaliła się na stałe. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu już się nie świeci. Zapala się znowu po przejechaniu kilku kilometrów. Ponieważ silnik nierówno pracuje domyślam się, że może to byc uszkodzona swieca zapłonowa. To przypuszczenie potwierdził mechanik, ale dopiero jutro ma zabrac się do naprawiania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

W moim przypadku, gdy pojawiała się kontrolka dotycząca silnika, wymieniony został czujnik tlenków azotu.

Na drugi dzień po odbiorze samochodu ponownie zapaliła się ta sama kontrolka. Tym razem wymieniony został

czujnik ustawienia wałka rozrządu i jakiś elektrozawór - dotyczyło to valvetronic. Po tej wymianie, kontrolka już się nie zapaliła, a minęło już 3 miesiące. Jeżeli jesteś zainteresowany, mogę dowiedzieć się jakie numery części zostały wymienione.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku, gdy pojawiała się kontrolka dotycząca silnika, wymieniony został czujnik tlenków azotu.

Na drugi dzień po odbiorze samochodu ponownie zapaliła się ta sama kontrolka. Tym razem wymieniony został

czujnik ustawienia wałka rozrządu i jakiś elektrozawór - dotyczyło to valvetronic. Po tej wymianie, kontrolka już się nie zapaliła, a minęło już 3 miesiące.

 

Czy oprócz swiecenia tej kontrolki były odczuwalne jakieś niedomagania silnika np. nierówna praca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

tez mam 116i i jakis czas temu pojawił mi się problem z nierówną pracą silnika. Dokładnie rzecz biorąc, przy próbie gwałtownego ruszenia na skrzyżowaniu, silnik zaczął "skakać", pojawiła się kontrolka silnika. Zgasła po chwili, ale problem pozostał. Przy jakiejkolwiek próbie mocniejszego ruszenia - skoki, spadek mocy i kontrolka. Diagnoza serwisu: cewka i czujnik tlenku azotu (tak ja lucius.pl). Po wymianie tych części kontrolka się nie zaświeca. Wszystko wydawało by się, że jest ok, ale jednak dokuczają mi ostatnio skoki przy zimnymm silniku. Dodam, że samochód garażowany, a i ostatnio mrozów nie było, więc nie mam pojęcia skąd to dławienie się silnika, tak jakbym próbował ruszyć z trójki, dziwne. A pojawia się jak po jedynce wrzucam dwójkę i wciskam gaz, wtedy cholerstwo się dławi.

A i po tej wymianie zauważyłem też spadek obrotów przy zatrzymywaniu się. Dojeżdzam do krzyżówki, sprzęgło, hamulec i obroty brrr - w dół. Wskazówka opada poczym podnosi się do obrotów jałowych, a jak opada, to tak dziwnie telepnie samochodem. Serwis rozkładał ręce, podnieśli mi obroty biegu jałowego, pomogło na tydzień. Teraz [BAD] bo auto po gwarancji. Nie wiem co z tym zrobić, wkurza mnie to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku, gdy pojawiała się kontrolka dotycząca silnika, wymieniony został czujnik tlenków azotu.

Na drugi dzień po odbiorze samochodu ponownie zapaliła się ta sama kontrolka. Tym razem wymieniony został

czujnik ustawienia wałka rozrządu i jakiś elektrozawór - dotyczyło to valvetronic. Po tej wymianie, kontrolka już się nie zapaliła, a minęło już 3 miesiące.

 

Czy oprócz swiecenia tej kontrolki były odczuwalne jakieś niedomagania silnika np. nierówna praca ?

 

Nie były odczuwane żadne zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Sprawa chyba się już wyjaśniła. Według opinii mojego mechanika winne są świece zapłonowe. Powiedział, że są wyraźne ślady wyładowań elektrycznych w obrębie kołnierza świec. Diagnostyka komputerowa wykazała, że nie pracuje 4 cylinder. Cewki są sprawne. Jazda próbna wykazała, że przy wyższych prędkościach obrotowych silnika silnik czasami pracuje normalnie i "pali" na 4 - tym cylindrze.

Zobaczymy jak będzie po ich wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam w klubie :?

Od ponad 2 tygodni z tym walczę.

Po pierwszym razie w komputerze były błędy przepływomierza i przepustnicy. Wymieniono przepływomierz. Kilka dni spokoju i to samo. Po tym w komputerze tylko błąd przepustnicy. Przed wymianą przeprowadzono adaptację (cokolwiek to znaczy), kilka dni spokoju i to samo... Mam wymieniać (zaboli) :?: Innych błędów w systemie ponoć brak... Czy cewki i świece zgłaszają się w systemie z błędem swoim :?:

116i z 2006r. przebieg 82kkm.

Pozdroofka

TT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

podbijam wątek nie chcąc tworzyć nowego. Większość podobnych postów przeczytałem, ale właściwie kończy się bez rozstrzygnięcia bądź szerszej dyskusji/pomocy.

 

Można powiedzieć, że borykam się od paru lat z podobnym problemem, ktory niestety nawraca. Głównym oskarżonym jest zawsze przepustnica. Gdybym teraz ją wymienił byłaby to już 4. Fabryczna wymieniona na używkę, która 3 lata działała i została zamieniona na nową, która to bez tych błędów wytrzymała pół roku :( teraz jestem w takim punkcie, że chcę znaleźć przyczynę problemu ewentualnie poszukuję osób, które sobie już z tym w 100% poradziły bądź wiedzą jak to zrobić i są w stanie mi poradzić.

Jest to sprawa bardzo frustrująca. Pojawia się nagle usterka silnika...czasami/często wchodzi auto w tryb awaryjny...zdarza się, że chwilę działa bez pojawiających problemów, ale i tak czeka się na nie jak na wyrok. :mad2: Czasami nawet na światłach wyłączam auto i wyjmuję kluczyk by wyjść na jakiś czas z trybu awaryjnego. Widzę w necie przesłanki, że nie jest to odosobniona sytuacja, ale jakiś konkretnych wskazówek nie widać jak sobie z tym poradzić. Choć wydaje mi się, że tak popularny błąd powinien mieć już swoje zdecydowane rozwiązanie. Przestałem wierzyć w winę przepustnicy. Czy aktualizacja softu może coś w tej sytuacji pomóc ?

 

Dla wizualizacji sytuacji dodaję zdjęcie.

bledy.jpg

 

Gdyby ktoś pochylił się nad moim problemem i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny.

 

pozdrawiam Andrzej BMW 116i e87 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Walczyłem z tym przez 4 miesiące. Ponad pół roku mam spokój... :D

A było tak... Najpierw wymieniono przepływomierz co dało spokój na kilka tygodni. Kiedy problem powrócił padło na przepustnicę. Przeczyszczenie gruntowne dało dwa tygodnie spokoju. Po powrocie problemu nie chciałem się ładować w koszty bez gwarancji że będzie ok. Kupiłem przepustnice używaną i jak słusznie oczekiwałem nic to nie dało. Następna diagnoza, ponoć info z ASO to... wymiana okablowania silnika :!: Masakra, prawie dwa kawałki... Wziąłem sprawy w swoje ręce. Pierwsze co znalazłem to rozcapirzone rurki peszlowe z przewodami przy silniku (sparciała spinająca je taśma izolacyjna), najbardziej na tych od przepustnicy. Zrobiłem z tym porządek. Przeanalizowałem zapisy błędów i jedyne co tam stało to jakaś magiczna różnica na potencjometrach przepustnicy i pedału gazu. Więc odpiąłem złącze przepustnicy, wypsikałem jakimś Kontaktem do czyszczenia styków. To samo zrobiłem z pedałem gazu (trzeba go najpierw wykręcić - jedna śruba imbusowa). I... tak jeżdżę od połowy października... jakieś 10 kkm. SPOKÓJ :!:

Pozdroofka

TT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedź trotom. :cool2:

Teraz nawet nie mam czasu by się zająć tym tematem i jeżdżę awaryjnie :duh: ale lada chwila będę musiał się podjąć tematu. Doszło do tego, że zaczynam myśleć nad kupnem innego auta mimo, że nie miałem takich planów.

Kiedyś byłem w ASO i diagnoza brzmiała awaria WIĄZKI PRZEWODU ELEKTRYCZNEGO SILNIKA. Troszkę niepewnie się prezentowali, a ja skorzystałem z niezależnego serwisu BMW. Tam wymiana na używaną PRZEPUSTNICĘ i 3 lata jazdy... wydawało mi się, że temat nie wróci. Wrócił jeszcze dwukrotnie. Może ta diagnoza była prawidłowa?

Będę chciał skorzystać z Twojego doświadczenia. Zobaczymy może rzeczywiście to jest to... Dziw bierze, że taka marka ma takie przypadłości.

Możesz potwierdzić, że miałeś dokładnie tak samo jak ja? kontrolki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Brzdęk i na dużym wyświetlaczu silnik jak na Twoim zdjęciu. Z małymi na górze bywało różnie. Nieraz wracał do życia po jednym zgaszeniu, a kiedy indziej po którymś. Jak się jechało dalej w trybie awaryjnym to po czasie włączały sie jeszcze duże kontrolki trakcji chyba i jeszcze czegoś... nie pamiętam już...

Pozdroofka

TT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Cześć,

Mam to samo od 2 lat, miałem 3x wymienianą przepustnicę, pękł mi po drodze łańcuszek, uszkodził głowicę i cały silnik, więc i kupiłem nowy silnik cały, ponadto wymienione części ze skrzyni biegów, ponad 7tyś mnie to kosztowało. I...nadal jest ten pieprzony błąd.

 

Naprawdę wyczyszczenie tych kabelków pomogło?...

 

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Panowie, wybaczcie za odkopywanie tematu ale chce napisac dla przestrogi innych. Mialem ten sam problem, bylem u 7 mechaników i za kazdym razem ta sama spiewka " pojezdzij, a jak znowu wyskoczy to wroc, wykasujemy bledy". Otoz moim problemem bylo zwyczajnie wykrecic elektrozawory ktore sa w silniku, wyczyscic je z oleju (jakims alkoholem albo benzyna ekstrakcyjną) i wkrecic spowrotem. Przy czym niestety cos narobilem i silnik chodzil jak czolg, okazalo sie ze przy wkrecaniu cos sie stalo i lancuch rozrzadu przeskoczyl o zab i cos tam jeszcze bylo nie pamiętam, najlepiej jakby to mechanik zrobil. Mówię wam, rok mi zajelo szukanie problemu, odwiedzenie wielu mechanikow, to byla zatapianie pieniedzy a problemem okazala sie oczywiscie najprosztsza czynnosc jak wyczyszczenie czesci. Przy okazji wymienilem swiece i auto chodzi wysmienicie, nie trzesie mi cala buda a przy nieszczesnych 120km/h normalnie smiga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam. Widzę, że temat nadal żywy po wielu latach, więc pozwolę sobie dołączyć, gdyż moje BMW zaczyna wykazywać podobne problemy. Wystąpił on aktualnie dopiero dwa razy w ciągu kilku dni i ponowne uruchomienie silnika wystarczyło, jednakże nie chciałbym bagatelizować problemu. Z tego co piszecie, lokalizacja problemu może nie być taka oczywista. Co byście polecili na sam początek? Samochodzik 1.6 benzyna, rok 2006, przebieg nieco ponad 178 000 km - w najbliższym czasie jest planowana wymiana filtrów, oleju itp., więc przy okazji chciałbym uporać się z tym kłopotem. Dodam tylko, że poza poruszanym tematem silnik pracuje równo, cicho i bez żadnych podejrzanych dźwięków lub zachowań. Myślałem również o wizycie w ASO celem diagnozy, ale nie wiem czy ma to głębszy sens.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Błędy jakie są?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Błędy na komputerze po podpięciu pod program do bmw, takie mnie interesują a nie kontrolki :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.