Skocz do zawartości

[E87] 120d - Problem z rozruchem/Niskie temepratury


mcdr

Rekomendowane odpowiedzi

nie masz spadku napiecia na akumce. czasem jest tak przynajmniej w vag ze kreci rozrusznikiem ale nie wzbudza sterownika. Tak jak napisał przedmówca ja mam w aucie prawie 140.ooo, kupiłem z ori przebiegiem 80kkm i niczego poza olejem i jednym łacznikiem stabilizatora nie wymieniałem naprawiałem itp

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawiam na sterownik... moze cos sie rozlaczylo... jak masz blisko podjedz podlacze cie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam bmw 118d i mam podobnty problem moja jedyneczka przy -14 nie podgrzewa swiec nawet na odpalanie na dwa razy czyli raz pez sprzegla gasna wszystkie kontroli i wtedy ze sprzeglem autko odpala ale robi to ciezka a akumulator mam nowy prosze o pomoc co moze by spowodowane czy jakis czujnik do wymiany czy co dziekuje za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawiam na sterownik... moze cos sie rozlaczylo... jak masz blisko podjedz podlacze cie

 

Nowy sterownik jest zamontowany, co mogło się rozłączyć? Dwie wtyczki wpięte i tyle.

A z dojazdem raczej ciężko będzie, jestem Szczecina ale dzięki.

 

Dzisiaj podczas rannego rozruchu, temperatura -15 stopni, na sekundę zapaliła się spiralka, rozruch ciężki, ale zaskoczył.

Sprawdzę jeszcze raz świece żarowe, bo cudów nie ma.

Edytowane przez MariuszGaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem tak jak mialem spalone 3 swiece i walniety sterownik.... po wymianie pali nawet w -35'C idealnie testowane na wschodzie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj auto zostało podpięte i zdiagnozowane INPĄ, dzięki uprzejmości kolegi irekka

Nie działają 3 świece żarowe i sprawa się wyjaśniła.

Wcześniej auto było diagnozowane innym urządzeniem, kombajnem od wszystkiego i niby nie było błędów.

Zamawiam świeczki i czeka mnie wymiana.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam e87 2,0d z 2004r automat,zawsze zimą poniżej -10st był problem z odpalaniem,wymieniłem wszystkie świece bo 2 były przepalone,teraz parę dni temu stała sobie na dworze w nocy i przez cały dzień,próba odpalenia skończyła się zajechaniem akumulatora (jest nowy),w końcu odpaliłem ją za pomocą kabli i Plaka :( ,następnie wymieniłem sterownik świec i zostawiłem samochód na dworze na jakieś 20 godzin(bylo -10st),próba odpalenia i odpalił od pół obrotu rozrusznika :) i teraz mam pytanie:w jakich okolicznościach powinna zapalić mi się kontrolka świec żarowych,ponieważ przy -10st nigdy się nie zapaliła,przy -15st zapalała się na około 2sek,przy -25 zapalała się na około 8-10sek,a samochód i tak nie odpalał.

po wymianie tego sterownika odpaliła "od strzała" a kontrolka się nie zapaliła,więc te świece działają przy takiej temp czy nie?(nawet specjalnie odpalałem na "dwie ręce" czyli jedną włożyłem kluczyk a drugą w tej samej chwili przycisnąłem przycisk rozrusznika,żeby nie było żadnej zwłoki-i nie było,ponieważ przeczytałem gdzieś na forum że kontrolki czasami nie widać bo świece grzeją w czasie od włożenia klucza do przyciśnięcia przycisku)

dodam jeszcze że po wymianie sterownika komputer został wyczyszczony z różnych błędów między innymi błędy świec żarowych (po ich wymianie nie zostaly skasowane) i w ogóle samochód jakoś tak szybciej teraz odpala.

mam nadzieję że opisałem to jakoś zrozumiale. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat. Przeczytałem wszystkie wypowiedzi i mam bardzo podobnie do osób, co pisały wcześniej: -10 pali praktycznie od razu (troszkę dłużej zakręci). Był mróz 15-17 stopni, to niestety, ale potrafiłem kręcić bardzo długo i to kilka razy - ostatecznie zawsze zapał.

 

Objawy są takie:

- na sprzęgle wciskam START (silny mróz): zapala się na chwilę podgrzewanie świec i zaczyna kręcić,

- po dłużej chwili widać, że silnik zaczyna coraz częściej wskakiwać na obroty (dosłownie na chwilę)

- po jakimś czasie kręcenia w końcu przychodzi taki moment, że z tych wyższych obrotów silnik zaskakuje i wchodzi na obroty 1k

- chwilę potrzęsie i praca silnika stabilizuje się - trwa to z kilkanaście sekund.

 

Samochód mam o Bożego Narodzenia 2013, więc jestem świeżym użytkownikiem Jedyneczki, ale takie zapalanie od początku wydawało mi się dziwne, zwłaszcza, że przy -10 pali PRAWIE normalnie. Mechanik twierdzi, że wymienił świece na nowe i że mam dobry aku.... więc co może być tego przyczyną? A może diesele tak mają?

 

Tak przy okazji zapytam (bo wcześniej miałem E46 z 2001), czy w tych modelach, gdy silnik jest zimny I (pierwszy) bieg rzeczywiście tak ciężko wchodzi, że aż sam jestem zdziwiony? Czy to kwestia wyłącznie zimy? (mieszkam w Białymstoku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche sie dziwie Kolegom. Podlaczcie pod kompa to od razu widac czy swiece, czy sterownik. Jak nie masz inpy to na pewno ktos w Twoim rejonie ja ma i za piwko Ci pomoze.

 

Diagnoza po omacku jest najgorsza z mozliwych.

 

P.S.

 

Co do ciezko wchodzacego 1 biegu - na Podlasiu w ostatnim czasie temperatura spadla do -25, przy gruncie moze jeszcze mniej wiec ciezko wchodzace biegi na zimnym silniku nie dziwia nawet mnie z WLKP, gdzie bylo "tylko" -15 :)

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze jedno pytanie zanim wybiorę się do mechanika. Otóż dzisiaj sprawdziłem jak to jest u mnie z temperaturą cieczy. Zrobiłem trasę do domu w dwóch wariantach: 8 i 12 km. Po zajechaniu na miejsce w przypadku pierwszym temp. cieczy wynosiła 50 stopni, zaś w drugim 53. Dodam, że termometr wskazywał mi -11.5 stopnia i pytanie jest takie, czy to normalne? Jak u Was wygląda temat z temp. na tak krótkich odcinkach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób ze 30 km i wtedy sprawdz temperaturę.Lecz 8 -12 km tyle powininen sie dogrzewac.... ale jak termostatów nie zmieniles to na 90% sa uszkodzone...

kolego nie licz na spadek spalania jak masz do pracy 8 km tego diesel nie lubi... on zaczyna byc oszczedny jak ty wychodzisz z auta...

zimny silnik sporo wiecej pali... a diesel dluzej sie nagrzewa bo: silnik cieższy chyba kolo 50kg-80kg.. temperatura spalin niższa od benzyny.. obroty tez nizsze wiec ilosc dostarczanego ciepla mniejsza.. tu pomaga chlodnica EGR ale nie wiele..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa się u mnie wyjaśniła - przekaźnik. Ponoć w ogóle nie podawał prądu na świece. Mechanik był zaskoczony, że w ogóle był w stanie odpalić przy tych mrozach. Całe szczęście, że nic złego świecom się nie stało, bo nówki sztuki.

 

Źle powiedziałem. Nie przekaźnik, a sterownik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj auto zostało podpięte i zdiagnozowane INPĄ, dzięki uprzejmości kolegi irekka

Nie działają 3 świece żarowe i sprawa się wyjaśniła.

Wcześniej auto było diagnozowane innym urządzeniem, kombajnem od wszystkiego i niby nie było błędów.

Zamawiam świeczki i czeka mnie wymiana.

 

Pozdrawiam

 

Świece żarowe wymienione, zamontowałem "Beru", odpala bez problemu, zero wibracji

Sprawdzone INPĄ , brak błędów.

 

Mogłem od razu zacząć od wymiany świec a nie od wymiany sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Z góry przepraszam za odgrzanie kotleta, ale nigdzie nie mogę namierzyć tematu o samej kontrolce świec żarowych.

Chciałbym sprawdzić, czy w e87 120d jest sprawna kontrolka. W testach zegarów nie wyświetla się. I chyba nic dziwnego, bo na YT też nikomu nie wyświetla.

Czy jest jakiś sposób na "wywołanie" tej spiralki?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli "czeski" film. :(

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.