Skocz do zawartości

BMW E87 1.6 bez gazu - szarpanie przy 1900 a 2500 obr/m


_szpadel_

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, witam,

jak w temacie choć może był to przepraszam i proszę o przerzucenie tematu do odpowiedniej szufladki.

Od początku. Po przeskanowaniu auta było mnóstwo błędów które były wywołane wymianą akumulatora. Po skasowaniu został jeden błąd odpowiadający za wilgotność/parowanie szyb. Domyślam się że raczej nie ma on wpływu na moją (samochodu) przypadłość. Otóż, przy ruszaniu i zmianie biegów z 1 na 2 czasem a czasem często, słabiej lub mocniej szarpie całym samochodem. Był moment że padło na sprzęgło które nawiasem mówiąc i tak się kończy lecz kłopot w tym że nawet jeżeli bieg jest wpięty i operujemy pedałem gazu właśnie w opisanych granicach obrotów, szarpie. Wiele forów opczytałem i oczywiście korzystałem z komputera diagnostycznego, żadnych nieprawidłowości związanych z silnikiem, brak. Czy ew mogę wziąć pod uwagę że np. świece mają dość i przy niskich wartościach obrotów nie dają rady? Proszę o ew sugestie. Za każdą pomoc z góry dziękuję


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było coś takiego że jadąc na tych samych obrotach kiedy dodawało się gazu żeby przyspieszyć to było chwilowe szarpnięcie tak jakby z opóźnieniem działał pedał gazu. Mechanik wymienił obydwa elektrozawory i już nie ma tego objawu jest płynne przyspieszenie.


A co może oprócz tego powodować podobne objawy?

-przepustnica

-przepływomierz

-sonda lambda przed katalizatorem

-świece

-cewki


I często one nie pokazują błędów, a już nie mają swoich optymalnych parametrów i trzeba wymienić.


Też walczę z moją 1.6 z gazem. U mnie pojawia się błąd sondy lambda i katalizatora, a kilka dni temu wywaliło błąd poduszki powietrznej i pasów bezpieczeństwa. Co chwilę coś hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zepsuty przepływomierz może to powodować. Jeśli źle pokazuje ilość powietrza to przy zmianach położenia przepustnicy będzie podawane za dużo albo za mało paliwa. Silnik nie będzie chciał przyspieszać albo będzie się dławił. Jeżeli te odchylenia nie będą wystarczająco duże to błąd się nie zapisze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wszystkie sugestie i podpowiedzi. Na pierwszy ogień pójdą świece do wymiany. Potem do przeczyszczenia przepływka (czy tak czy owak). Jeśli to nie da rezultatu będę po kolei korzystał z Waszych sugestii


Dziękuję i pozdrawiam.


Jak objawy zniknął nie omieszkam dać znać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było coś takiego że jadąc na tych samych obrotach kiedy dodawało się gazu żeby przyspieszyć to było chwilowe szarpnięcie tak jakby z opóźnieniem działał pedał gazu. Mechanik wymienił obydwa elektrozawory i już nie ma tego objawu jest płynne przyspieszenie.


A co może oprócz tego powodować podobne objawy?

-przepustnica

-przepływomierz

-sonda lambda przed katalizatorem

-świece

-cewki


I często one nie pokazują błędów, a już nie mają swoich optymalnych parametrów i trzeba wymienić.


Też walczę z moją 1.6 z gazem. U mnie pojawia się błąd sondy lambda i katalizatora, a kilka dni temu wywaliło błąd poduszki powietrznej i pasów bezpieczeństwa. Co chwilę coś hehe

 

Elektrozawory? Czy może chodzi o słynne VANOSY?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zepsuty przepływomierz może to powodować. Jeśli źle pokazuje ilość powietrza to przy zmianach położenia przepustnicy będzie podawane za dużo albo za mało paliwa. Silnik nie będzie chciał przyspieszać albo będzie się dławił. Jeżeli te odchylenia nie będą wystarczająco duże to błąd się nie zapisze.

 

Gdzie znajdę jakie masy powietrza powinny przepływać przez nią (przepływkę)? Czy ew samo pokaże zadane a rzeczywiste?


Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, zadane a rzeczywiste. Zanim zabierzesz się za diagnostykę i ew. wymianę drogich części, zacznij od najprostszych rzeczy jak świece, zobacz ile lat ma filtr paliwa, jak wygląda filtr powietrza, czy dolot nie jest brudny, czy kunolis nie nadgryzł kabli i sprawdź czy nie łapie lewego powietrza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zadane a rzeczywiste. Zanim zabierzesz się za diagnostykę i ew. wymianę drogich części, zacznij od najprostszych rzeczy jak świece, zobacz ile lat ma filtr paliwa, jak wygląda filtr powietrza, czy dolot nie jest brudny, czy kunolis nie nadgryzł kabli i sprawdź czy nie łapie lewego powietrza.

 

Bardzo dziękuję za sugestie, na pewno z nich skorzystam.


Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było coś takiego że jadąc na tych samych obrotach kiedy dodawało się gazu żeby przyspieszyć to było chwilowe szarpnięcie tak jakby z opóźnieniem działał pedał gazu. Mechanik wymienił obydwa elektrozawory i już nie ma tego objawu jest płynne przyspieszenie.


A co może oprócz tego powodować podobne objawy?

-przepustnica

-przepływomierz

-sonda lambda przed katalizatorem

-świece

-cewki


I często one nie pokazują błędów, a już nie mają swoich optymalnych parametrów i trzeba wymienić.


Też walczę z moją 1.6 z gazem. U mnie pojawia się błąd sondy lambda i katalizatora, a kilka dni temu wywaliło błąd poduszki powietrznej i pasów bezpieczeństwa. Co chwilę coś hehe

 

Elektrozawory? Czy może chodzi o słynne VANOSY?

 


Elektrozawory sterujące vanosami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, walki dzień następny.

Po wymianie świec na NGK Iridium IFR5D10 (4696) i przejechaniu około 50 km wywaliło błąd P0133 (Układ Napędowy - O2 Sensor Circuit Slow Response, Bank 1 Sensor 1). Czy ma to bezpośredni związek ze świecami czy jest to jedna z kolejnych wyeliminowanych przyczyn? Dodam że autko przestało szarpać w tych granicach o których była wcześniej mowa za to jest jedno przerwanie w okolicy 3000 tyś/obr. Check pojawił się jadąc w korku. Teraz do wymiany idzie filtr powietrza bo był w opłakanym stanie. Przepływki jeszcze nie mierzyłem. Zmierzę jak wstawię nowy filtr. Jakieś kolejne sugestie? Może teraz będzie coś wiadomo. Gdzieś czytałem że nie koniecznie może to być wina pierwszej sondy tylko tej drugiej (o ile w ogóle to jej wina). W każdym razie błędów sond brak


Z góry dziękuję i pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, walki dzień następny.

Po wymianie świec na NGK Iridium IFR5D10 (4696) i przejechaniu około 50 km wywaliło błąd P0133 (Układ Napędowy - O2 Sensor Circuit Slow Response, Bank 1 Sensor 1). Czy ma to bezpośredni związek ze świecami czy jest to jedna z kolejnych wyeliminowanych przyczyn? Dodam że autko przestało szarpać w tych granicach o których była wcześniej mowa za to jest jedno przerwanie w okolicy 3000 tyś/obr. Check pojawił się jadąc w korku. Teraz do wymiany idzie filtr powietrza bo był w opłakanym stanie. Przepływki jeszcze nie mierzyłem. Zmierzę jak wstawię nowy filtr. Jakieś kolejne sugestie? Może teraz będzie coś wiadomo. Gdzieś czytałem że nie koniecznie może to być wina pierwszej sondy tylko tej drugiej (o ile w ogóle to jej wina). W każdym razie błędów sond brak


Z góry dziękuję i pzdr

 

Skoro filtr w tak złym stanie to warto by było przy okazji wyczyścić płynem w sprayu czujnik w przepływce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie. Jestem po wymianie filtra i wyczyszczeniu przepływki. Jest lepiej, jednak mam wrażenie że przy zwiększaniu obrotów coś go jeszcze "boli". Jeżeli jest "coś" jeszcze uszkodzone (no np. Lamda) to po jakim czasie może pokazać się Check? Od razu?

Następna sprawa to dziwne dane z jednej z nich, tzn.:


- Napięcie czujnika tlenu przed katalizatorem, bank 1: 0.815 V

- Napięcie czujnika tlenu przed katalizatorem, bank 2: 318.811 V

- Czas wtrysku: 2.072 ms

- Nieregularna praca, cylinder 1: -0.540 1/s

- Nieregularna praca, cylinder 2: -0.144 1/s

- Nieregularna praca, cylinder 3: 0.310 1/s

- Nieregularna praca, cylinder 4: 0.374 1/s

-System VANOS po stronie dolotu, położenie aktualne: 127.400 KW

-System VANOS po stronie wydechu, położenie aktualne: 109.800 KW

-System VANOS po stronie dolotu, adaptacja: 114.000 KW

-System VANOS po stronie wydechu, adaptacja: 59.700 KW


Ktoś, coś? Będę wdzięczny


Pzdr


P.S. Zastanawiałem się czy komputer po wymianie tego wszystkiego nie musi się od nowa "nauczyć" jak ma pracować na nowych parametrach a i pewnie sadza przy poprawnym spalaniu zejdzie z układu wydechowego i po prostu przegonić go kilka razy porządnie...tak myślę


P.S.2 Jakie cewki najlepiej zastosować? "Oryginalne" BOSCHe czy może NGKa, DELPHI? Testowaliście?


UPDATE

Do wymiany poszły cewki, druga SONDA, sprawdzone elektrozawory (ruszają się po podaniu 9V na styki, chyba że "padają" w inny sposób).

Czekam obecnie na pierwszą SONDĘ (przed katalizatorem) i sprawdzałem MAFa (odłączyłem go i silnik zaczął się dusić i strzelać).

RESET ECU silnika.


UPDATE 2 Problem rozwiązany, wymiana pierwszej SONDY (przed katalizatorem), wraz z resetem ECU, pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.