Skocz do zawartości

E87 M47 Szarpie na zimnym


Zakuss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ojciec odpalil dzis rano auto i usłyszał grzechotanie (pewnie rozrządu), później auto stało 10 godzin po czym je odpaliłem aby sprawdzić czy grzechotanie wystąpi ponownie. Wsiadłem do auta z przyzwyczajenia (do benzyniaka) włożyłem kluczyk i nacisnalem Start (Bez podgrzania swiec, tak wiem lipa...), lecz z trudem po dłuższym kreceniu (Słyszałem 3/3.5 obroty rozrusznika) zaczął załapywać i zapalił. Zgasilem I odpaliłem ponownie ale co jakiś czas szarpnął tak jakby wypadał zapłon. Dalem mu gazu przez ułamek sekundy na 1.5 tyś obrotów i odrazu zaczął normalnie chodzić. Wydaje mi sie, ze to wina słabego akumulatora, lecz chciałbym dowiedzieć się od was co może być nie tak.


EDIT: Auto ma 251tyś. km przebiegu oraz niezależnie od temperatury kreci ok. 2/2.5 razy po czym odpali bez zająknięcia.

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sam sobie zdecyduje kiedy i ile grzać . To są świece szybkiego grzania więc 0,2 sekundy też wystarczy . Mogą też być spalone i/lub uszkodzony moduł sterujący świecami . Co do takiego jakby wypadania zapłonu to nie znam przyczyny . Pewnie wiek pojazdu .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i moduł swiec zarowych wymieniał poprzedni właściciel. Co do odpalania to byłem teraz odpalic (po 3h) I bardzo ładnie odpaliła tylko jak zawsze dłużej kręci (ok. 2/2.5 razy). Rano było słychać grzechotanie/cykanie i teraz po otwarciu maski i korka oleju słychać cykanie/terkot. Uczę się dopiero jako mechanik ale jak dla mnie to dźwięk wyciągniętego rozrządu który trze o ślizgi i obija się o coś. Jutro przyjedzie znajomy mechanik i zdecyduje, czy to rozrzad. Jeśli tak to wymieniam i zmieniam olej na 5W30 lub 5W40. Teraz pytanie jakiej firmy rozrzad najlepiej kupić FEBI, SWAG czy może coś innego?

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do takiego jakby wypadania zapłonu to nie znam przyczyny . Pewnie wiek pojazdu .

 

Moim zdaniem to brak odpowiedniego napięcia, ponieważ w momencie kiedy "wypadał zaplon" także przygasało podświetlenie tablicy i inne światła. Pożyjemy zobaczymy, na internecie niczego nie znalazłem co by odpowiadało mojemu przypadkowi.

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz uwalony sterownik lub / i świece. Daj se spokój z tym rozrzadem bo strzelasz w ciemno. Wydasz kupe kasy i wymienisz dobre na dobre. Zainwestuj w kabel i zainstaluj chociaż na telefon androidowy darmowy program bimmer-tool LITE. Kup kabel a nie cos na BT, bo moze z czasem bedziesz chciał podlączyc pod kompa, to bedzie latwiej.

Najważniejsze to diagnostyka, a nie wymiana na pałę pod wplywem impulsu. Diagnoza i wklej kodu błedów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz uwalony sterownik lub / i świece. Daj se spokój z tym rozrzadem bo strzelasz w ciemno. Wydasz kupe kasy i wymienisz dobre na dobre. Zainwestuj w kabel i zainstaluj chociaż na telefon androidowy darmowy program bimmer-tool LITE. Kup kabel a nie cos na BT, bo moze z czasem bedziesz chciał podlączyc pod kompa, to bedzie latwiej.

Najważniejsze to diagnostyka, a nie wymiana na pałę pod wplywem impulsu. Diagnoza i wklej kodu błedów.

 

Wiem, że diagnostyka jest najwazniejsza, ale po otwarciu maski nie dość, że na zimnym to i dopóki się nie rozgrzeje słychać cykanie/terkotanie z przodu silnika przy pokrywie. Po otworzeniu korka wlewu oleju na chwilę jeszcze bardziej słychać ten dzwiek i wydobywa się na 99.9% z rozrządu. Mam znajomego mechanika, który jutro przyjedzie i sprawdzi czy to napewno tylko rozrząd.

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Równie dobrze masz z przodu pompe podcisnienia, ktora tez potrafi różne dzwieki wydawać oraz pelno rolek. Jak korek odkrecasz na odpalonym to masz łańcuch od razu na widoku, to na pewno będze głośniej. Oby to byl dobry znajomy, bo widzac jak jesteś zaparty na ten rozrząd i będac mechanikiem to już bym auto na lawete targał :lol:

Kup płukanke i spuść ten olej i zalej zalecanym przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze masz z przodu pompe podcisnienia, ktora tez potrafi różne dzwieki wydawać oraz pelno rolek. Jak korek odkrecasz na odpalonym to masz łańcuch od razu na widoku, to na pewno będze głośniej. Oby to byl dobry znajomy, bo widzac jak jesteś zaparty na ten rozrząd i będac mechanikiem to już bym auto na lawete targał :lol:

Kup płukanke i spuść ten olej i zalej zalecanym przez producenta.

 

Chłopak zna się na robocie. Tak jestem uparty na rozrząd, ale wolę to zrobić i przy okazji sprawdzić rolki niz szukać co innego może wydawać taki dźwięk.

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaszła spora pomyłka, bo dziś we dwóch odpaliliśmy auto I ojcu chodziło o taki dźwięk jak na filmie. Wina świec żarowych czy coś grubszego związanego z wtryskami?


FILM:



EDIT: Ale wciąż jestem ciekawy co cyka podczas pracy silnika nie ważne jaka ma temperaturę.

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.