Skocz do zawartości

E87 n47 odpalanie


NaVirusie

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź na kompue błędy. Dostep do sterownika jest prosty. Jest przykrecony do obudowy filtra oleju od strony kabiny.

Świece w autach ze sterownikiem dzialają praktycznie zawsze. Nie slużą tylko do rozrucha, tylko działają nawet latem dogrzewajac nawet latem tylko, że z mniejszą mocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ponieważ masz auto od nie dawna to od zacząłbym od sprawdzenia błędów, żebys wiedzial na czym stoisz. Sterownik na 99 procent będziesz mial walnięty. Jesli nie masz blędów komunikacji ze sterownikiem to naprawiam takie bez problemu. Jeśli jest błąd komunikacji to już wiekszy problem i nie zawsze dam radę.

Sama wymiana świec może być problematyczna. Nie urwij. Zanim zaczniesz wykrecać rozgrzej auto. Spsikaj jakimś dobrym penetratorem, takim lepszym WD40 i probuj odkręcić. Jak ciężko idzie to nie rwij na chama tylko psikaj. Jak już sie uda wykręcić to oczyść gniazda, szczególnie tych co ciężko szły. Nową świecę dokreć z siła 15Nm. Świeca powinna się wkręcać ręką. Jak bedzie szla ciężko to slabo gniazdo doczysciłeś.

A i jak wkrecasz BERU to wszystkie 4 musza być BERU, bo z tego co pamiętam sa na 7V. Reszta do N47 jest na 5V, dlatego nie można ich mieszać, tylko kompletem wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najlepiej diagnozować czymś pod BMW. Polecam żebys kupil sobie dongla do diagnozy lub kabel K+DCAN i zainstalowal sobie na a droidowym telefonie bimmer-tool. Wersja LITE jest darmowa, wersja Expert płatna. Do odczytania błędów w BMW najlepszy program do szybkiej diagnostyki.

Co do tego że nie masz błędów świec to żadko się zdarza, że wtedy nie działają. Chociaż widziałem i takie przypadki. W bimmer-tool EXPERT masz opcję włączenia świec i sprawdzenia mocy grzania. To najlepszy test.

Sterownik możesz wstepnie obmierzyć miernikiem czy dziala, ale nie jest to metoda w stu procentach miarodajna w przypadku N47. Trzeba go z auta wyciagnac na stół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wkradlo sie troszke bledow:

1.Sterowniki swiec, w n47a, dla przykladu, nie sa przykrecane do kolektora.

2.Kazde n47: sterowniki oraz swiece sa 7V, nie istotne jaki producent, (m47 byly 5V ale maja inna budowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

:roll:

Wkradlo sie troszke bledow:

1.Sterowniki swiec, w n47a, dla przykladu, nie sa przykrecane do kolektora.

2.Kazde n47: sterowniki oraz swiece sa 7V, nie istotne jaki producent, (m47 byly 5V ale maja inna budowe).

 

1. Napisalem ze do obudowy filtra oleju.

2. Błąd sie wkradł. Wszyscy do N47 robią świece na 7V , a BERU jako jedyne stwierdziło, że nadal będzie robić na 5V. Sterownik sobie z tym radzi, tylko trzeba wymienić komplet. Jak zostawisz jedna inną to wyświetli dziwny błąd, że świece są różne.

Świece BERU do N47 na 5,4V to BERU CGP001

Świece BOSCH do N47 na 7V to BOSCH 0 250 603 006 GLP173

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pamietaj, ze przy sterowniku N47, jesli masz błędy 4a74 i 4a79 to naprawa nie zawsze pomoże. Jeśli masz inne błędy to bez problemu moge naprawić lub ktos kogo znajdziesz w okolicy. Bez sterownika możesz jeździć. Jesli chcesz kupić nowy sterownik to tylko BERU GSE105 lub jego odpowiedniki innych firm. Inne nie sa do twojego silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak masz miernik to sprawdź go na stole. Ustaw na piszczenie i minus przyłóż do pojedynczej wtyczki sterownika. Plus do pinow 1,2,3,4 to sa kolejne świece. Wartość na każdej ma być identyczna, zależnie od miernika między 400-700. Jak będzie inaczej to kest uszkodzony. Źle robisz, że noe diagnozujesz auta, żeby wiedzieć na czym stoisz.


Co do filmiku masz DPF, czy wycięty?


Poza tym tłumik ci jakoś nisko wisi. Nie jest urwane mocowanie wydechu z tyłu tłumika do auta. Czesto uszkadza się ten element 33306778328. Do niego przykreca się tlumik. Tu masz schemat. Chodzi o element 4 z gwintem. Strona pasażera jest inna bez gwintu.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UD71-EUR-04-2009-E87N-BMW-118d&diagId=33_1312

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cool2: Nie napisałem ale przeskanowałem całe auto (autel 808) błędy (4bda regulacja ciśnienia wstepnego) i info zablokowanej tylnej wycieraczki. I mam kilka screenów z pracy turbo i innych ale nic nie ma. A jak miernik nic nie pokaze to uszkodzony. A dpf nie wiem mam auto 3 dni. Z tym nierówną pracą jak zimny po nocy i troszkę dymu może puścić wina świec sterownika ale u mnie tak jakby jeszcze olej spalał muszę zaglądnąć do turbo i dolotu odma ok jest. Bo na filmiku jak odpuszczają obroty to puszcza biały dymek rano jest więcej dużo więcej. Tak z 5 sek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.