Skocz do zawartości

Stuknięcie przy puszczeniu gazu


siamer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Samochód BMW f30 320xd 2013.

Postaram się zobrazować mój problem


Gdy wciskam sprzęgło, wrzucam bieg wsteczny i powoli puszczam sprzęgło i naciskam gaz przy ruszeniu pojazdu słyszę stuknięcie. Przy tej operacji najbardziej słyszalny.

Tak samo dzieje się gdy jadę samochodem na niskich biegach i poprostu puszczam gaz (nie dotykając sprzęgła) ale tutaj nie jest to aż tak wyraźne (może że względu na odłożyć opon itp).

Jest jakiś typowy problem f30 ?

Szukalem u nas na forum oraz innych i znalazłem kilka opcji ale nic konkretnego i przeważnie wygląda że jak ktoś znalazł przyczynę to zapomniał napisać co to było...


Prosiłbym o jakieś porady jak ktoś ma jakiś pomysł.

Na lipiec umowie się na wymianę łańcucha więc pewnie od razu to ogarną ale chciałbym poprostu się zorientować co to może być.

(Edit)

Dodam że gdy wbijam wsteczny i ruszam jest pojedyncze dosyć głośne gluch puknięcie ale jak się zatrzymam, wrzucę luz i ponownie wbije wsteczny i ruszam już jest cisza. Dzieje się to tylko jak po jeździe do przodu wrzucam wsteczny pierwszy raz.

Odgłos jak być coś było w bagażniku i uderzało (bagażnik pusty oczywiście)...


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...

Witam,

flansza xdrive wymieniona, wieloklin wyorało do zera praktycznie w bramie u mechanika, samochód wjeżdżając na podnośnik był już FWD a nie AWD :duh:

koszt 1,5 k PLN (sama flansza coś 800 PLN, dostępny tylko oryginał)


rada dla osób które będą miały ten podobno nieuchronny problem z xdrive, od momentu pierwszych stuków/trzasków przy cofaniu i odpuszczaniu gazu podczas jazdy do przodu, przy delikatnej jeździe bez obciążenia po płaskim mija jakieś 200-400km do całkowitego zerwania. jeśli miasto to pewnie 2-3 większe korki i przy kolejnym ruszeniu mamy FWD, dodatkowo obciążenie, podjazdy pod górkę, skrócą ten czas. napęd tylko na przód nie oznacza że można dalej jechać, choć wyświetli się komunikat problem z napędem, moc ograniczona, jedź powoli - to lepiej dzwonić po lawetę żeby nie zaorało też tarczek na xdrive (będzie myślał że tył buksuje cały czas i daje większą moc na przód). aha, po zerwaniu możliwa jest jazda tylko na wprost, jak skręcimy koła to rozłącza przód i stoimy. nie należy się zdziwić że po zatrzymaniu nie można w automacie wrzucić P (komp myśli że tył jedzie), należy wrzucić ewentualnie N i potem P, albo po zjechaniu zgasić (silnik zgaśnie ale zapłon się nie wyłączy, trzeba na zgaszonym dopiero wciskać P i dopiero można wyłączyć zapłon).


także nieprawda że BMW nigdy nie wypuściło 3ki z napędem tylko na przód, można sobie samemu przerobić :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.