Skocz do zawartości

F30 320d wibracje podczas jazdy i hamowania


zarolite

Rekomendowane odpowiedzi

A jakie objawy miales jeszcze poza stukami? Przebieg dosyc niski jak na wymiane amortyzatorow, po miescie jezdzisz glownie czy jak to u Ciebie wyglada?

 

Głównie jazda po trasie i jazda podmiejska.


Zasadniczy objaw to 'galaretowate' prowadzenie samochodu. Progi zwalniające -> bujanie. Jakiś 'bok' na zakręcie -> kołyska przy prostowaniu. No i koszmarne ząbkowanie przednich opon (od przebiegu 70kkm) przy niemieckich prędkościach (300km w okolicach 200km/h powodowało natychmiastowe powstanie wyraźnie słyszalnych ząbków).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A jakie objawy miales jeszcze poza stukami? Przebieg dosyc niski jak na wymiane amortyzatorow, po miescie jezdzisz glownie czy jak to u Ciebie wyglada?

 

Głównie jazda po trasie i jazda podmiejska.


Zasadniczy objaw to 'galaretowate' prowadzenie samochodu. Progi zwalniające -> bujanie. Jakiś 'bok' na zakręcie -> kołyska przy prostowaniu. No i koszmarne ząbkowanie przednich opon (od przebiegu 70kkm) przy niemieckich prędkościach (300km w okolicach 200km/h powodowało natychmiastowe powstanie wyraźnie słyszalnych ząbków).

 

No to zadnych z tych objawow u mnie nie bylo. W kazdym razie dobrze ze wymieniles i masz spokoj nie :)


Co do mojego auta to juz szkoda mi nawet pisac. Dzisiaj odebralem po wymianie tych lozysk, zalozylem jeszcze sprezyny eibach pro kit dla przeswitu. Auto troche usiadlo, morda mu tak nie siada podczas gwaltownego hamowania z malych predkosci i nie ma tego lekkiego stuku na koncu. Jeszcze za malo przejechalem zeby cos powiedziec ale na pewno jestem w stanie pokonywac szybciej troche zakrety, to tyle z pozytywow. Jesli chodzi o piski i szuranie w lewym przednim kole to sie nic nie zmienilo(na pewno jest to lewy przod, wychylilem nawet leb calkowicie kilka razy z okna zeby sie upewnic. Cos szura delikatnie caly czas w lewym przednim kole, a jak sie nagrzeje to sporadycznie piszczy podczas malego ruchu kierownica albo nierownosci na drodze. Jedyne co moze tam szurac czy piszczec to hamulec, kolo sztywniutkie, nowe lozyska, ta blacha za tarcza o nic nie dotyka wiec powracam do teorii z zaciskiem. EBC yellow maja do siebie ze piszcza ale podczas hamowania a nie jazdy czy skretu wiec jakos musi ten klocek stykac sie z tarcza. O wibracjach na kierownicy i podlodze nie wspominam bo samo sie nie naprawilo a musi miec to zwiazek z reszta rzeczy. W kazdym razie jutro po pracy znowu na warsztat, albo mi sprawdza ten zacisk albo sam to bede musial ogarnac tylko musze sie doedukowac w kwestii regeneracji zaciskow, reparaturke zakupilem niedawno.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciagnalem ten lewy przedni hamulec. Tloczek wychodzi gladziutko, wypchnalem go prawie do konca,pod gumka zero sladow korozji lub czegokolwiek. Tloczka za cholere nie bylem w stanie wcisnac rekoma ale chyba tak ma byc czy nie? Dodatkowo jedna rzecz mi sie nie podoba, mianowicie ten element klocka zewnetrznego ktory pracuje w jarzmie jest mocno porysowany, wewnetrzny nie ma tego, z prawej strony tez zaden z klockow nie ma takich rys. Klocki sa zuzyte w takim samym stopniu, tarcze tez proste, jarzmo za kazdym razem porzadnie wyczyszczone, nie wiem skad taki stan rzeczy. Moze luz na jarzmie za duzy, nie wiem.


https://imgur.com/a/EAW8r6J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

miałem taki podobny objaw w almerze, kupiłem aluski i pierwszy sezon ok. a w drugim trzęsie. Koła i opony wyważyłem, inne podzespoły zwiechy sprawdziłem ze wskazaniem na amorki i trzęsie. Przytomny wulkanizator zwrócił uwagę na pierścienie wyśrodkowujące , wymieniłem na właściwe i ok. ale że pierwszym razem przy zakładaniu się idealnie ułożyły to zmyłka totalna.

Pozdrawiam Bucek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem taki podobny objaw w almerze, kupiłem aluski i pierwszy sezon ok. a w drugim trzęsie. Koła i opony wyważyłem, inne podzespoły zwiechy sprawdziłem ze wskazaniem na amorki i trzęsie. Przytomny wulkanizator zwrócił uwagę na pierścienie wyśrodkowujące , wymieniłem na właściwe i ok. ale że pierwszym razem przy zakładaniu się idealnie ułożyły to zmyłka totalna.

Pozdrawiam Bucek

 

Czesc. Pierscienie sa w porzadku, pasuja idealnie, dostalem je razem z felgami od goscia co f31 jezdzi. Zimowki mam oryginalne bez pierscieni i tak samo jest, na kilku innych kompletach tez sprawdzane. Auto dzisiaj na warsztacie bo chcialem poduszki silnika wymienic bo sie buja coraz bardziej a co do zacisku to maja zerknac bo caly czas ociera klocek o tarcze albo lata w jarzmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sprawa zostala rozwiazana?

Mam mega podobne o ile nie te same objawy.

 

Czesc. Auto odebralem po wymianie poduszki. Co do zacisku to powiedzieli ze moge inne klocki zalozyc na probe bo slyszeli ze cos nie gra podczas jazdy, klocek ociera o tarcze. Wlozyli cos za te uszka klocka zeby ciasniej siedzial ale nie w tym problem. W tamtym tygodniu podmienilem na klocki ktore mialem jeszcze z poprzedniego zestawu od brembo, tez obciera tylko ze ciszej, pewnie ze wzgledu na sklad klockow EBC. Kupilem jeszcze nowe ATE na probe, jak nic nie da to oddam koledze bo jezdzi na takich klockach. Podsumowujac w zestawie od brembo mialem bicie podczas hamowania(gdzie tarcze byly proste), EBC piszcza i szuraja podczas jazdy wiec stawiam na zacisk ale odkladam ta regeneracje w czasie z powodu braku miejsca i tez czasu. W garazu malo miejsca na wymiane klockow a co dopiero odpowietrzac uklad. Z drugiej strony nie wiem co o tym myslec bo tarcze i klocki w obu zestawach sa zuzyte jednakowo, zadna felga sie nie grzeje wiec caly czas mysle czy ma to sens. Wymieniaczy czyli tak zwanych fachowcow juz nie odwiedze, predzej kupie podnosnik niz wladuje kolejne pieniadze na bezsensowne wymiany. Jakby ktos mial namiary na zaufany warsztat w Nrw, okolice kolonii to poprosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadzanie czegoś pod 'uszy' klocka hamulcowego to bardzo słaby pomysł...


Po przejechaniu 2000km od wymiany amorów jestem juz pewien, że przednie opony przestały ząbkować. Tzn. ząbkują normalnie jak w BMW a nie tak, że nowa opona po przejechaniu 300km zaczyna wyć. Trudno powiedzieć czy ząbkowanie powodowały same amortyzatory czy zużyte górne mocowania. Ogólnie samochód uspokoił się i zaczął normalnie prowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam delikatnie podobny problem. Chodzi o to, że czuć bicie podczas hammowania na pedale hamulca i na kierownicy. Mierzyłem tarcze i wyszło, że przód w normie, ale tył nie. Teraz pytanie- czy bicie tylnych tarcz może przenosić sie na kierownicę?? Zawieszenie sprawdzone i jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam delikatnie podobny problem. Chodzi o to, że czuć bicie podczas hammowania na pedale hamulca i na kierownicy. Mierzyłem tarcze i wyszło, że przód w normie, ale tył nie. Teraz pytanie- czy bicie tylnych tarcz może przenosić sie na kierownicę?? Zawieszenie sprawdzone i jest ok.

 

Z tego co czytalem to tak, nawet ktos tutaj w tym temacie o tym pisal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Mala aktualizacja. Wymienilem caly zestaw hamulcow na M performance w ASO. Tak czy inaczej chcialem to zrobil ze wzgledu na efekt wizualny i przyszle modyfikacje. Heble fajne i wydajne ale w kwestii wibracji nic sie nie zmienilo, powiedzialbym nawet ze podczas jazdy autostradowej mocniej czuc wibracje na kierownicy i podlodze, moze ma to jakis zwiazek ze soba bo wieksze tarcze i zaciski w jakims stopniu ciezsze. Nie zawracam sobie tym glowy, za duzo kasy na to poszlo. Kola, zawieszenie, hamulce, piasty, dyfer i wal odpadaja wiec na logike moze jakis element laczacy kola z kierownica, nie mam pojecia czy mozliwa jest jakas usterka maglownicy ktora dawalaby takie objawy, dodam ze uklad kierowniczy jest caly czas tak samo precyzyjny jak od poczatku, zadnych luzow i stukow. Chce aktualizowac post bo na forum jest co najmniej kilka osob z podobnym problemem i chyba nikomu nie udalo sie go rozwiazac.

Podzro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam podobne objaw ale F25 2.0D , wiem że auto inne ale do rzeczy.

Podczas jazdy ok 80km/h wibracje delikatne na kierownicy.

Trzesie autem przy hamowaniu w kazdej predkosci.

Wymieniłem , zestaw naprawczy maglownicy.

Tuleje dolnych dużych wahaczy .

Nowe opony ROF.

Tarcze przetoczone, nowe klocki .

Poł roku i wibracje wróciły.

Drugi komplet tarcz i pół roku i znowu wibracje .

Jakieś podpowiedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki silnika / skrzyni biegów / podpora wału ?

 

Sprawdzone, poduszka silnika jedna wymieniona ale tak naprawde to nie bylo potrzeby jej wymieniac. Szum slysze z przednik kol, powiedzialbym ze szum konczacych sie lozysk ale sa nowe, ten szum moze przez to ze tarcze nawiercane, nie mam pomyslow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objaw ale F25 2.0D , wiem że auto inne ale do rzeczy.

Podczas jazdy ok 80km/h wibracje delikatne na kierownicy.

Trzesie autem przy hamowaniu w kazdej predkosci.

Wymieniłem , zestaw naprawczy maglownicy.

Tuleje dolnych dużych wahaczy .

Nowe opony ROF.

Tarcze przetoczone, nowe klocki .

Poł roku i wibracje wróciły.

Drugi komplet tarcz i pół roku i znowu wibracje .

Jakieś podpowiedzi?

 

Piasty? Ja mialem obie przednie krzywe przy przebiegu 100.000km. Powyzej 80 km bylo slychac buczenie, nasilalo sie przy jezdzie w luku lewo lub prawo. Czuc bylo takie mrowienie na podlodze. Myslalem, ze to xdrive a sie okazalo, ze piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objaw ale F25 2.0D , wiem że auto inne ale do rzeczy.

Podczas jazdy ok 80km/h wibracje delikatne na kierownicy.

Trzesie autem przy hamowaniu w kazdej predkosci.

Wymieniłem , zestaw naprawczy maglownicy.

Tuleje dolnych dużych wahaczy .

Nowe opony ROF.

Tarcze przetoczone, nowe klocki .

Poł roku i wibracje wróciły.

Drugi komplet tarcz i pół roku i znowu wibracje .

Jakieś podpowiedzi?

 

Piasty? Ja mialem obie przednie krzywe przy przebiegu 100.000km. Powyzej 80 km bylo slychac buczenie, nasilalo sie przy jezdzie w luku lewo lub prawo. Czuc bylo takie mrowienie na podlodze. Myslalem, ze to xdrive a sie okazalo, ze piasty.

 

To byla jedna z pierwszych rzeczy ktore wymienilem gdy uslyszalem szuranie, stare piasty nie mialy prawie w ogole bicia ale wymienilem obie ze wzgledu na lozyska. Szumi dalej, nagram filmik jak jede i skrecam, bo jakbym ich nie wymienial to bym sie upieral ze to wlasnie dzwiek lozyska. Szumienie slysze z przodu i jak skrecam w lewo to slysze szum z prawej strony i na odwrot, podczas nazdy na wprost tez slychac ale mniej niz jak skrecam. Zastanawiam sie czy moze nie tylne ale wystawiajac leb z szyby powiedzialbym ze z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Udało się problem rozwiązać ? U mnie były to tarcze, które po nagrzaniu krzywiły się. I mówię tu o tarczach oryginalnych BMW, które po 15 tyś km przetoczyłem, bo nie dało się jeździć. Na miesiąc był spokój, ale problem wrócił. Czekam teraz na wymianę tarcz i klocków na EBC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się problem rozwiązać ? U mnie były to tarcze, które po nagrzaniu krzywiły się. I mówię tu o tarczach oryginalnych BMW, które po 15 tyś km przetoczyłem, bo nie dało się jeździć. Na miesiąc był spokój, ale problem wrócił. Czekam teraz na wymianę tarcz i klocków na EBC.

 

Czesc. Chyba nie czytales calego tematu bo przewinely sie hamulce brembo, potem ebc a na koniec wymienilem caly uklad hamulcowy na m performance. To cos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ogólnie jeśli chodzi o wibracje to ja miałem ostatnio problem z kołami.

Dałem do prostowania felgi ale okazało się że biją opony...

Opony całoroczne goodyear 4seasons gen3... Wszystkie cztery biją. Właśnie jadą na reklamację.

Kupiłem w ich miejsce nowe 4sztuki (dot 1221) z tego samego modelu no trakcja na nich była bardzo dobra - i co? - 4 nowe biją i bez założenia było widać że są krzywe. Śmieszne. Tego samego dnia pojechały na zwrot.

Byłem u wulkanizatora więc wszystko widziałem bo pewnie bym nie uwierzył.


W to miejsce kupiłem caloroczne hankooki - idealnie proste opony.


NIGDY WIĘCEJ GOODYEARA.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się problem rozwiązać ? U mnie były to tarcze, które po nagrzaniu krzywiły się. I mówię tu o tarczach oryginalnych BMW, które po 15 tyś km przetoczyłem, bo nie dało się jeździć. Na miesiąc był spokój, ale problem wrócił. Czekam teraz na wymianę tarcz i klocków na EBC.

 

Czesc. Chyba nie czytales calego tematu bo przewinely sie hamulce brembo, potem ebc a na koniec wymienilem caly uklad hamulcowy na m performance. To cos innego.

 

No właśnie chodzi o to czy problemem wibracji był układ hamulcowy czy coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jeśli chodzi o wibracje to ja miałem ostatnio problem z kołami.

Dałem do prostowania felgi ale okazało się że biją opony...

Opony całoroczne goodyear 4seasons gen3... Wszystkie cztery biją. Właśnie jadą na reklamację.

Kupiłem w ich miejsce nowe 4sztuki (dot 1221) z tego samego modelu no trakcja na nich była bardzo dobra - i co? - 4 nowe biją i bez założenia było widać że są krzywe. Śmieszne. Tego samego dnia pojechały na zwrot.

Byłem u wulkanizatora więc wszystko widziałem bo pewnie bym nie uwierzył.


W to miejsce kupiłem caloroczne hankooki - idealnie proste opony.


NIGDY WIĘCEJ GOODYEARA.

 

Miałem podobnie przy nexenie, nowe opony (tylko tył) po roku czasu od wewnętrznej strony pokrzywione, jakby druty w środku pofalowało. Prawidłowa zbieżność + ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Czesc. Mala aktualizacja. Pojawil sie kolejny objaw mianowicie telepie autem podczas przyspieszania na malych obrotach 1200-1600, najbardziej odczuwalne na 4-6 biegu. Wczesniej moglem tego nie zauwazyc tak bo rzadko zdaza mi sie jezdzic na tak niskich obrotach. Tak jak pisalem kiedys, wibracje czuje przy kazdej predkosci i na kazdym biegu ale teraz troche mocniej na niskim zakresie obrotow. Dodatkowo caly czas towarzyszy mi dzwiek lozyska tak wiec musi to byc element ktory sie kreci. Nie mam przez 2 tygodnie mozliwosci oddania samochodu ale juz sie moge rozgladac za nowymi przegubami. Wymienial ktos moze? Jest dobry zamiennik czy lepiej ori?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siema, kolejna aktualizacja. Auto zdechlo dzien przed wizyta u mechanika. 130kmh na autostradzie, gaz lekko w podloge i nagle cala buda zaczela mocno telepac, auto nie reagowalo na gaz i tracac predkosc stanelo. Sam go zgasilem bo dziwne niekulturalnie chodzil, dlugo krecil i sie dusil przy odpaleniu. Na lawecie pojechal na warsztat i czekam na telefon, jak bede cos wiedzial to dam znac.


@Dostalem telefon w sobote ze najprawdopodobnie lancuch przeskoczyl i w nastepnym tygodniu silnik zostanie zdjety i bedzie wiadomo co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.