Skocz do zawartości

F31 B47. Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów.


Demorfia82

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że jest dyskusja na temat wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów. BMW twierdzi, że nie trzeba wymienić, ZF że należy wymieniać. Moje pytanie do osób które wymieniły olej. Jakie spostrzeżenia po wymianie. Czy skrzynia zaczęła lepiej pracować, czy gorzej, czy nie zauważyliście żadnej różnicy w pracy przed i po wymianie. Niektórzy narzekają na szarpiącą skrzynie w F30,31, czy komuś wymiana oleju rozwiązała ten problem? Dodatkowo info czy po wymianie oleju była robiona adaptacja skrzyni, oraz przy jakim przebiegu była wymiana i jaką metodą. Ewentualnie cena części i wymiany.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć, jako że za parę dni będę wymieniał olej u siebie metodą dynamiczną podzielę się spostrzeżeniami po zabiegu - aktualnie delikatnie szarpie i przeciąga, zwłaszcza na zimnym i w mieście.


Ceny za usługę są mocno zróżnicowane

wymiana statyczna u mechaników 1200-1700 zł z częściami

ASO w Bielsku 4500 z częściami, sama robocizna 700 zł jeśli im dostarczysz części (statycznie, cześci +- 800 zł https://allegro.pl/oferta/olej-miska-filtr-sruby-bmw-zf-8hp45-8hp70-komplet-7839719498) Więc cena w aso robi się dosyć przyzwoita.

wymiana dynamiczna 1800 zl +


Do tego trzeba zrobić reset adaptacji, zorientować się na pewno to zrobią i czy wiedzą co robią w danym serwisie... Bo u "mietka" wymieni Ci olej i jedź pan...


Co do opinii.. Każdy samochód jest inny, jednym pomogła wymiana i wszystko się uspokoiło, niektórzy nie zauważyli żadnych zmian.

Jeszcze jest możliwość, że przy szarpaniu pomoże wgranie nowszego softa do skrzyni - słyszałem, że też pomagało


Ogólnie jestem zdania, że trzeba zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mój wujek ma X3 z 2013 roku, 191 tyś przebiegu. W ASO usłyszał, że jak do tej pory nie był wymieniany olej, już nie wymienią, bo zaszkodzi pracy skrzyni biegów. Edytowane przez bart 328
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy przy jakim przebiegu.Z tego co wiem producent ZF zaleca wymianę statyczną w skrzyniach 8HP. Polecam oryginalne dedykowane zestawy ZF : miska, śruby , olej (7 litrów).
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po wymianie oleju w skrzyni 6hp. Skrzynia pracowała dobrze i nie było z nią problemów przed ani po wymianie. Nie bardzo wierzę w to że to jest tak jak ze starym silnikiem i nagarami (tutaj to też nie reguła). Tak czy inaczej każdy olej swoje właściwości z czasem traci. Bmw pisze że nie wymieniać ponieważ auta nie są projektowane na ponad 300000 przebiegu. Producent skrzyni mówi że tak bo on nie daje limitu czasy pracy i to jego zalecenia są ważniejsze. Olej oprócz gorszego smarowania zbiera opiłki metali, które zatrzymują się w filtrze. Z czasem smarowanie gorsze więc i opiłków więcej. Jak więcej opiłków to filtr się szybciej zapcha. A jak się zapcha to ciśnienie oleju będzie spadać a skrzynia żywota swojego dokona baaardzo szybko. Te sytuacje o skrzyniach padających po wymianie to albo sama usługa spieprzona albo olej nie ten albo już prawie padnięta była albo dotyczy to starych skrzyń do których lano olej bez dodatków czyszczących.

Fakt że moja skrzynia starsza ale koszt oleju 10l Ravenol 8hp+filtrZF+tulejka do przewodów kosztowało 800zł, wymiana statyczna 150zł. Statyczna rozumiem wg instrukcji napraw a nie tylko zlanie i zalanie. Auto E61 545i 320000 km przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie bardzo wierzę w to że to jest tak jak ze starym silnikiem i nagarami (tutaj to też nie reguła)

Wiara niema nic do realiów jest tak jak pisze jakub. Rozczelnienie w zależności od czynników może mastąpić a nie musi. To samo dotrzyczy skrzyni

Olej oprócz gorszego smarowania zbiera opiłki metali, które zatrzymują się w filtrze. Z czasem smarowanie gorsze więc i opiłków więcej. Jak więcej opiłków to filtr się szybciej zapcha.

Bzdura kompletna, po to zmieniamy olej zarówno w silniku czy skrzyni czy moście zanim straci swoje właściwości by nie dopuścić do zużycia. Opiłki w oleju świadczą o znacznym przekroczeniu granicy eksploatacyjnej każdego oleju, nie ważne czy skrzyni czy silnika. W sytuacji gdy analfabeta motoryzacyjny ( interwały olejowe ASO) doprowadzi do..., i w nim są już opiłki to wymiana oleju pomoże jak umarłemu kadzidło.Jeżeli są problemy w skrzyni w której są już opiłki to tylko jej wymiana i.

Ze względu na znikomą awaryjność ją nie drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zostałem źle zrozumiany. Napisałem że silniki/skrzynie pracujące na syntetykach nie mają zjawiska „uszczelniania nagarem”. Ze starymi silnikami jest różnie ponieważ często zalanie syntetykiem pokazuje w jakim stanie silnik faktycznie jest.


Z opiłkami się nie zgodzę ponieważ zbierają się zawsze. Nawet najlepszy olej nie zniweluje w 100% tego zjawiska. Proszę sprawdzić samemu magnesem lub kartką papieru. Jest to jeden z głównych powodów stosowania filtrów na olejach. Z tego co napisałem wynika także że zjawisko to jest zauważalne wyraźnie gdy olej straci właściwości. Potem dzieje się to wszystko co napisałem. Dlatego mówienie że w miarę nowoczesne auto przy 190k km nie powinno miec zmienionego oleju w skrzyni jest co najmniej niepoważne. Proszę nie pisać że piszę bzdury jeśli się wszystkiego nie przemyślało. Szczególnie że sens naszych wypowiedzi jest podobny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc,

Jestem po wymianie oleju met dynamiczną - Co prawda po resecie adaptacji przejechałem niespełna 60km, ale póki co mogę zaobserwować podobna pracę - może troszkę płynniej zmienia. Co do pracy na zimnym, jeszcze za krótko od wymiany żeby coś mowić.

Pierwsza wymiana w tej skrzyni, 101k km przebiegu 8HP50. Olej wyglądał dobrze po spuszczeniu, w samym filtrze na magnesach - sam szlam (normalne zużycie eksploatacyjne) nie było żadnych opiłków.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie było żadnych opiłków.

Potwierdzenie tego co napisałem wcześniej.


Opiłki jako normalne lecz nie korzystne zjawisko mogą wystąpić w oleju nowego silnika w trakcie docierania gdy użytkownik nie przestrzega zasad dwóch pierwszych interwałów wymiany oleju po 2 tys. następnie po 10 tys, tylko wymieni olej pierwszy raz zgodnie z zaleceniem producenta przy ok 30tys. To w takim przypadku magnesem można wyłowić opiłki niestety.

Jak dbasz tak masz :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim aucie z silnikiem N20 wymieniany był olej w skrzyni automatycznej ZF kilka dni temu przy przebiegu 100 000 km. Wymiana tradycyjną metodą. Nie czuję różnicy przed i po wymianie. Nie jestem pewny czy agresywna dynamiczna wymiana jest dobra dla skrzyni. Raczej to chwyt marketingowy. Najlepiej wymieniać regularnie co 70k.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pierwszy raz mam auto z automatem - proszę o wyjasnienie co oznacza wymiana statyczna vs dynamiczna ?


Mam sportową skrzynię w 320i lci B48, nie znam oznaczenia skrzyni - kiedy zatem wymiana? Auto ma obecnie 39k km. (doczytałem w innych tematach 90-100k km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz mam auto z automatem - proszę o wyjasnienie co oznacza wymiana statyczna vs dynamiczna ?


Mam sportową skrzynię w 320i lci B48, nie znam oznaczenia skrzyni - kiedy zatem wymiana? Auto ma obecnie 39k km. (doczytałem w innych tematach 90-100k km)

 

statyczna, to że wymiana polega na spuszczeniu starego, wlaniu nowego w raz z nową miską (filtr wbudowany w miske olejową)


a dynamiczna, podłączeniu maszyny i przepłukaniu skrzyni preparatem pod cisnieniem, jednocześnie wtłaczając nowy olej. Mniej bezpieczne dla starych skrzyń.


Przy dynamicznej wymianie wchodzi więcej oleju, i w trakcie płukania schodzi cały stary, natomiast przy statycznej ok 60-70% i nowy częściowo miesza się ze starym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc,

prosze o porade gdzie wymienialiscie olej wraz z misa ( caly komplet ) + nowa adaptacja w oprogramowaniu

najlepiej jak by na swoich czesciach to bylo chociaz az tak bardzo sie nie upieram


zalezy mi na sprawdzonym serwisie i w miare rozsadnym koszcie

pzdr

 

Szukasz na całym świecie czy w jakimś konkretnym kraju/mieście? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam użytkowników, Zbieram się do wymiany oleju w skrzyni automatycznej w Trójce, 318d, z 2014, przejrzałem różne informacje, na You Tube też, i zdecydowany jestem na klasyczną wymianę, bez "zbędnych" bajerów. Skrzynia działa dobrze. Przejechane 74K. Mało! Przekonał mnie film na YTBe. Czy ktoś z Was użył do wymiany oleju Mannol ATF AG60. Niby ma rekomendacje ZF, i pozostałych producentów skrzyń, ale wiem że warto tutaj zapytać. Drugie moje pytanie dotyczy zamiennika misy oleju z filtrem. Jest o połowę tańszy. https://allegro.pl/oferta/filtr-skrzyni-biegow-bmw-f20-f30-f31-f10-f07-f11-8674448309

Warto kupić tańszą? Wydaje mi się, że lepszy będzie świeży filtr, choćby zamiennik niż stary oryginał zalepiony pyłami z elementów niemetalowych i resztkami wody? Skrzynia jest obiegiem otwartym, gdzie wnika wilgoć, olej też traci właściwości smarujące, tym bardziej swoją gęstość z powodu starzenia,... chyba nie warto czekać aż się pojawią zmiany awaryjne? W jakieś tam opiłki nie bardzo wierzę przy moim przebiegu, ale ścieranie w mechanizmach to naturalny proces i pewnie wymiana nie powinna zaszkodzić. Czy ktoś z was może podzielić się ze mną opinią co do w/w materiałów? Ktoś je stosował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mogę podzielić się spostrzeżeniami po wymianie oleju w skrzyni 8HP w F31. Wymieniłem olej metodą statyczną gdyż uważam, że przy przebiegu 240 tys. km ( i prawdopodobnie nie wymienianiu oleju w skrzyni -gdyż BMW nie wymienia zgodnie z zaleceniami) metoda dynamiczna może dobrze wypłukać skrzynię ale na pewno w tym czasie skrzynia nie będzie smarowana tylko czyszczona - nie chciałem aby skrzynia chodziła "na sucho". Tym bardziej producent skrzyń także zaleca wymianę statyczną.

Przy zlewaniu oleju czułem zapach przepracowanego oleju przekładniowego (był zużyty). Bałem się, że skrzynia będzie miała jakieś opiłki. Nic takiego na szczęście nie znalazłem. Zalałem nowym olejem, zamontowałem nowy filtr i zamierzałem po 1tys. km wymienić ponownie gdyż zalałem przy takiej wymianie 4l. Po około 1tys. km zlałem ponownie olej i nie wyglądał w ogóle na przepracowany. Natomiast po odkręceniu miski na dnie była gęsta maź, która została wypłukana z całego układu. Mam zamiar ponownie wymienić olej po jakiś może 5-10 tys. km aby wypłukać to co zostało w skrzyni. Więc wyszło na to, że zrobię trzy wymiany oleju w ciągu kilku tys km bo poprzedni właściciel tego nie wykonał (biorąc zalecenia producenta co 80tys km przy 240 wychodzą 3) przy okazji cały stary olej wymienię wymieniając metodą statyczną 4l przy wymianie.

Polecam wymianę oleju mimo takich przebiegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
I mnie czeka wymiana oleju w F34 2013, sportowa skrzynia. Przebieg 222 tys i myślę,że nigdy nic nie było ruszane. Wymieniam tylko dla tego ,że na końcu skrzyni sączy mi się z pod uszczelki misy i na 100% jest ubytek oleju. Skrzynia na zimnym poszarpuje troszkę. Raczej metoda statyczna preferowana. Mam pytanie odnośnie oleju. Czy z Valvoline jest jakiś co mogę spokojnie zalać do automata bo akurat mam super ceny na tą markę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pare dni temu wymienialem u siebie olej w skrzyni. Auto ma przebieg 180.000km i to byla pierwsza wymiana oleju. Z moich obserwacji :


- Skrzynia rano pracuje duzo lepiej, nie ma szarpniecia przy wzrzuceniu na D jak to mialo miejsce wczesniej

- Biegi zmienia praktycznie bez zadnego odczucia zmiany


Wiec jestem bardzo zadowolony z wymiany i polecam kazdemu, zeby potem nie bylo placzu, ze padla skrzynia :wink:

b72b536e244610f0med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jestem po wymianie oleju met dynamiczną - Co prawda po resecie adaptacji przejechałem niespełna 60km, ale póki co mogę zaobserwować podobna pracę - może troszkę płynniej zmienia. Co do pracy na zimnym, jeszcze za krótko od wymiany żeby coś mowić.

W jaki sposób robiłeś adaptację? W warsztacie zrobili reset i normalna jazda z użyciem wszystkich biegów, jak mówi TIS czy tą skomplikowaną, która jest możliwa do wykonania chyba tylko w teorii?

A może jeszcze jakieś 3 etapowe kasowanie ISTA?

Piszą o tym wszystkim w tym linkowanym długim wątku.


I w sumie po jego lekturze wiem mniej, niż więcej :mrgreen: :mrgreen:

Wymieniłem olej w skrzyni (8HP70), dynamicznie przy 83kkm. Olej dość mocno przepracowany, ale bez opiłków itp. rewelacji.

Adaptacji nie robiłem. I nie wiem czy trzeba, czy nie trzeba. A jak trzeba to jak ją zrobić, żeby nie mieć opisywanych po niej problemów.

Skrzynia chodzi jak przed wymianą, czyli prawidłowo.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób robiłeś adaptację? W warsztacie zrobili reset i normalna jazda z użyciem wszystkich biegów, jak mówi TIS czy tą skomplikowaną, która jest możliwa do wykonania chyba tylko w teorii?

A może jeszcze jakieś 3 etapowe kasowanie ISTA?

Piszą o tym wszystkim w tym linkowanym długim wątku.


I w sumie po jego lekturze wiem mniej, niż więcej :mrgreen: :mrgreen:

Wymieniłem olej w skrzyni (8HP70), dynamicznie przy 83kkm. Olej dość mocno przepracowany, ale bez opiłków itp. rewelacji.

Adaptacji nie robiłem. I nie wiem czy trzeba, czy nie trzeba. A jak trzeba to jak ją zrobić, żeby nie mieć opisywanych po niej problemów.

Skrzynia chodzi jak przed wymianą, czyli prawidłowo.

 

Adaptacje zrobili w warsztacie z rekomendacją "jeździj po swojemu, skrzynia nauczy się Twojej jazdy" Ista to nie było robione,

Spróbuje zrobić jeszcze btoolem w granicy 40 stopni nagrzania oleju i przejadę te +- 100km tym razem bardziej spokojnie - tu sie pojawia kolejne pytanie czy podczas "adaptacji" powinno się przechodzić między trybami comfort sport itd(skrzynia inaczej zmienia biegi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Czyli zrobili to samo, co teraz Ty zrobisz B-Toolem, po prostu reset i nic więcej. W sumie co innego mogliby zrobić, ASO pewnie też tak robi ;)

Ja się trochę cykam, że powinno się wykonać tę, nie tyle skomplikowaną, co wymagającą pustego pasa lotniska, procedurę. I jak się tego nie zrobi, to będzie gorzej niż przed.

Ja chyba odpuszczę, skoro skrzynia chodzi normalnie.

Zadam jeszcze pytanie w tasiemcowym wątku.


Przy okazji, trochę w temacie, trochę nie.

Jak kupiłem F34 i bawiłem się iDrive, to mam wrażenie, że widziałem jakąś opcję do zaznaczenia "uwzględnienie uczenia się stylu jazdy" czy coś w ten deseń. Wczoraj przeklikałem się przez iDrive i nic takiego nie znalazłem :mrgreen: :mrgreen: mam jakieś omamy po zakupowe czy wczoraj coś mi padło na oczy? :mrgreen: :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.