Skocz do zawartości

F31 B47. Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów.


Demorfia82

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli zrobili to samo, co teraz Ty zrobisz B-Toolem, po prostu reset i nic więcej. W sumie co innego mogliby zrobić, ASO pewnie też tak robi ;)

Ja się trochę cykam, że powinno się wykonać tę, nie tyle skomplikowaną, co wymagającą pustego pasa lotniska, procedurę. I jak się tego nie zrobi, to będzie gorzej niż przed.

Ja chyba odpuszczę, skoro skrzynia chodzi normalnie.

Zadam jeszcze pytanie w tasiemcowym wątku.


Przy okazji, trochę w temacie, trochę nie.

Jak kupiłem F34 i bawiłem się iDrive, to mam wrażenie, że widziałem jakąś opcję do zaznaczenia "uwzględnienie uczenia się stylu jazdy" czy coś w ten deseń. Wczoraj przeklikałem się przez iDrive i nic takiego nie znalazłem :mrgreen: :mrgreen: mam jakieś omamy po zakupowe czy wczoraj coś mi padło na oczy? :mrgreen: :mrgreen:

 

Widziałeś gdzieś jakąś instrukcje co do przyuczenia skrzyni po resecie?

Dużo teoretyków, każdy inaczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu

Dla 8hp nie, dla 6hp

https://blog.fcpeuro.com/how-to-reset-relearn-e90-bmw-automatic-transmission-adaptations-zf6


Zaraz zapytam w drugim wątku, zerknij też tam.


EDIT: dopiero teraz zauważyłem, że już się tam udzielałeś ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

W sumie co innego mogliby zrobić, ASO pewnie też tak robi ;)

Ja się trochę cykam, że powinno się wykonać tę, nie tyle skomplikowaną, co wymagającą pustego pasa lotniska, procedurę. I jak się tego nie zrobi, to będzie gorzej niż przed.

Ja chyba odpuszczę, skoro skrzynia chodzi normalnie.


Już kilka miesięcy staram się, doczytać, czy iść za radami BMW czy różnych znawców tematu wymiany. I o co tak naprawdę chodzi z wymianą? Ot tak dla zaspokojenia własnej ciekawości w ZF HP8. Dużo wątpliwości wyjaśnił mi filmik zrobiony przez Krisa z YTB, gdzie odwiedził warsztat pod Białymstokiem zajmujący się remontami skrzyń. Warto uważnie posłuchać kogoś kto to robi długo i profesjonalnie. O adaptacji skrzyni też tam jest. Po resecie zaworów oleju wszystko jest OK. Wystarcza. Adaptację skrzyni można zrobić w specjalnej maszynie w warunkach warsztatowych, trwa kilka godzin. Pokazują to na filmiku. Zegary ciśnienia, wykresy, korekty, naprawa mechatroniki. Cuda dla Teamu Kubicy, nie dla mnie - przeciętnego użytkownika. Co do metody wymiany: dynamiczną robią tam w skrzyniach, w których filtr oleju jest nie dostępny przy wymianie, lub dostępny jest po rozpołowieniu skrzyni, czyli nie ma możliwości wymiany - w tych skrzyniach robi się dynamiczne płukanki. Statyczną wszędzie tam gdzie wymienia się filtr z zanieczyszczeniami. To usłyszałem. Czy można inne oleje stosować? Nie zaleca tego producent skrzyni, ale można. Największym ryzykiem jest zważenie się wymieszanych olejów, mała oszczędność na cenie w stosunku do kosztów - nieznanych efektów stosowania zamiennika, zawarte związki wypłukujące w zamiennikach olejów, mogą być niszczące dla nieznanego typu skrzyni. (uszczelniacze, gumki, mechatronika itp...)

Ktoś pytał czy Valvoline olej jest dobry?

Ja znalazłem tylko jeden olej zamienny do ZF HP8 którego producent przysięga w opisie i wymienia tę normę, że jest zgodna z konkretną BMW 83220142516. Ale nie zalałem tego oleju u siebie i nie wiem jakie są konsekwencje. LIQUIMOLY OLEJ PRZEKŁADNIOWY TOP TEC ATF 1800

a filmik który może coś więcej wyjaśni to :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Mam pytanie. Auto ma przejechane 38tyś, ma cztery lata. Dzwoniłem do ASO i powiedzieli że oleju w automatach nie wymienia się a jak chce to wymienią. Generalnie nic się nie dzieje z autem. Czy radzicie aby poczekać z wymianą do 60 tyś i dopiero zrobić wymianę , czy teraz już? Wiadomo olej się zużywa , tak jak w silniku. Co do kosztów oleju i wymiany nie są duże. Dzwoniłem do sklepu z forum gdzie zamawiałem część i przy okazji spytałem się o wymianę oleju.Powiedzieli że jak auto ma pięć lat to wymienić. Doradzicie co robić, wymienić czy na razie zostawić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Auto ma przejechane 38tyś, ma cztery lata. Dzwoniłem do ASO i powiedzieli że oleju w automatach nie wymienia się a jak chce to wymienią. Generalnie nic się nie dzieje z autem. Czy radzicie aby poczekać z wymianą do 60 tyś i dopiero zrobić wymianę , czy teraz już? Wiadomo olej się zużywa , tak jak w silniku. Co do kosztów oleju i wymiany nie są duże. Dzwoniłem do sklepu z forum gdzie zamawiałem część i przy okazji spytałem się o wymianę oleju.Powiedzieli że jak auto ma pięć lat to wymienić. Doradzicie co robić, wymienić czy na razie zostawić?

 


Poczekaj do 60-80

Ja wymieniałem przy 100, niektórzy wymieniali dużo później


Nie ma sensu wcześniej, chyba że 80% Twojego przebiegu pochodzi z toru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem do producenta i taką dostałem odpowiedź od producenta skrzyni "To wszystko zależy od stylu jazdy i do czego auto jest wykorzystywane. Z reguły przyjmujemy że dla spokojnej eksploatacji bez jazdy z ciężką przyczepą interwał wymiany to 8 lat/120 000km. Zatem jeżeli jeździ Pan spokojnie to do tych 120 000km może Pan spokojnie dojechać.". Także można spać spokojnie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Już kilka miesięcy staram się, doczytać, czy iść za radami BMW czy różnych znawców tematu wymiany. I o co tak naprawdę chodzi z wymianą? Ot tak dla zaspokojenia własnej ciekawości w ZF HP8. Dużo wątpliwości wyjaśnił mi filmik zrobiony przez Krisa z YTB, gdzie odwiedził warsztat pod Białymstokiem zajmujący się remontami skrzyń. Warto uważnie posłuchać kogoś kto to robi długo i profesjonalnie. O adaptacji skrzyni też tam jest. Po resecie zaworów oleju wszystko jest OK. Wystarcza. Adaptację skrzyni można zrobić w specjalnej maszynie w warunkach warsztatowych, trwa kilka godzin. Pokazują to na filmiku. Zegary ciśnienia, wykresy, korekty, naprawa mechatroniki. Cuda dla Teamu Kubicy, nie dla mnie - przeciętnego użytkownika. Co do metody wymiany: dynamiczną robią tam w skrzyniach, w których filtr oleju jest nie dostępny przy wymianie, lub dostępny jest po rozpołowieniu skrzyni, czyli nie ma możliwości wymiany - w tych skrzyniach robi się dynamiczne płukanki. Statyczną wszędzie tam gdzie wymienia się filtr z zanieczyszczeniami. To usłyszałem. Czy można inne oleje stosować? Nie zaleca tego producent skrzyni, ale można. Największym ryzykiem jest zważenie się wymieszanych olejów, mała oszczędność na cenie w stosunku do kosztów - nieznanych efektów stosowania zamiennika, zawarte związki wypłukujące w zamiennikach olejów, mogą być niszczące dla nieznanego typu skrzyni. (uszczelniacze, gumki, mechatronika itp...)

Ktoś pytał czy Valvoline olej jest dobry?

Ja znalazłem tylko jeden olej zamienny do ZF HP8 którego producent przysięga w opisie i wymienia tę normę, że jest zgodna z konkretną BMW 83220142516. Ale nie zalałem tego oleju u siebie i nie wiem jakie są konsekwencje. LIQUIMOLY OLEJ PRZEKŁADNIOWY TOP TEC ATF 1800

a filmik który może coś więcej wyjaśni to :



Tak jak pisałem, po 90tys km wymieniłem olej w ZF8hp, działa płynniej i bez szarpnięć po zapięciu D, lub wciśnięciu P. Zmiany 1-8 też znacznie łagodniejsze i bardziej intuicyjnie podciąga na niższych biegach przed zmianą. Po wymianie B-tool przywróciłem fabryczne skrzyni, ale nie miało to wpływu na pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Już kilka miesięcy staram się, doczytać, czy iść za radami BMW czy różnych znawców tematu wymiany. I o co tak naprawdę chodzi z wymianą? Ot tak dla zaspokojenia własnej ciekawości w ZF HP8. Dużo wątpliwości wyjaśnił mi filmik zrobiony przez Krisa z YTB, gdzie odwiedził warsztat pod Białymstokiem zajmujący się remontami skrzyń. Warto uważnie posłuchać kogoś kto to robi długo i profesjonalnie. O adaptacji skrzyni też tam jest. Po resecie zaworów oleju wszystko jest OK. Wystarcza. Adaptację skrzyni można zrobić w specjalnej maszynie w warunkach warsztatowych, trwa kilka godzin. Pokazują to na filmiku. Zegary ciśnienia, wykresy, korekty, naprawa mechatroniki. Cuda dla Teamu Kubicy, nie dla mnie - przeciętnego użytkownika. Co do metody wymiany: dynamiczną robią tam w skrzyniach, w których filtr oleju jest nie dostępny przy wymianie, lub dostępny jest po rozpołowieniu skrzyni, czyli nie ma możliwości wymiany - w tych skrzyniach robi się dynamiczne płukanki. Statyczną wszędzie tam gdzie wymienia się filtr z zanieczyszczeniami. To usłyszałem. Czy można inne oleje stosować? Nie zaleca tego producent skrzyni, ale można. Największym ryzykiem jest zważenie się wymieszanych olejów, mała oszczędność na cenie w stosunku do kosztów - nieznanych efektów stosowania zamiennika, zawarte związki wypłukujące w zamiennikach olejów, mogą być niszczące dla nieznanego typu skrzyni. (uszczelniacze, gumki, mechatronika itp...)

Ktoś pytał czy Valvoline olej jest dobry?

Ja znalazłem tylko jeden olej zamienny do ZF HP8 którego producent przysięga w opisie i wymienia tę normę, że jest zgodna z konkretną BMW 83220142516. Ale nie zalałem tego oleju u siebie i nie wiem jakie są konsekwencje. LIQUIMOLY OLEJ PRZEKŁADNIOWY TOP TEC ATF 1800

a filmik który może coś więcej wyjaśni to :

 

Tak jak pisałem, po 90tys km wymieniłem olej w ZF8hp, działa płynniej i bez szarpnięć po zapięciu D, lub wciśnięciu P. Zmiany 1-8 też znacznie łagodniejsze i bardziej intuicyjnie podciąga na niższych biegach przed zmianą. Po wymianie B-tool przywróciłem fabryczne skrzyni, ale nie miało to wpływu na pracę.


B-Tool nie przywraca ustawien fabrycznych skrzyni czy adaptacji pracy skrzyni, tylko kasuje styl jazdy kierowcy. Jesli ten sie nie zmienił to.... tez nic sie nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tez mam dylemat z GA8HP50Z przejechane bez wymiany 195 tys:


1. Wymieniać statycznie, czy dynamicznie?

2. Czy po samej wymianie może dojść do awarii skrzyni jak straszą niektóre zaklady?

3. Czy wykonywać adaptacje?

4. Używać oryginalnego oleju ZF, czy może Revanol ATE 8HP Fluid?

5. Czy profilaktycznie zlecić przejrzenie mechatroniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tez mam dylemat z GA8HP50Z przejechane bez wymiany 195 tys:


1. Wymieniać statycznie, czy dynamicznie?

2. Czy po samej wymianie może dojść do awarii skrzyni jak straszą niektóre zaklady?

3. Czy wykonywać adaptacje?

4. Używać oryginalnego oleju ZF, czy może Revanol ATE 8HP Fluid?

5. Czy profilaktycznie zlecić przejrzenie mechatroniki?

Coś się dzieje ze skrzynią?

Jak nie to wymień statycznie bez adaptacji i tyle.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś się dzieje ze skrzynią?

Jak nie to wymień statycznie bez adaptacji i tyle.

 

Póki co, zauważylem szarpniecie/uderzenie po odpaleniu i wrzuceniu na D jak jest zimny, czasem przy zmianie biegow jest delikatnie wyczuwalna praca skrzyni. Po jezdzie w trybie sport skrzyni, czuć delikana woń, jakby spalone sprzegło/spalone hamulce ale to nie one.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Ogolnie jestem za regularną wymianą oleju w skrzyniach tylko te 8HP... są praktycznie bez awaryjne skrzynie w idealnym stanie idzie kupić na allegro albo olx za 1500 zł a popatrzcie ile kosztują skrzynie do audi multitronic albo ford powershift psują się na potęgę stąd ta cena. Wyszedłem z założenia że wole wymienić jak co skrzynie po 250 tyś za 1500 zł niż olej w tym okresie 3x po 2 tyś z częściami i robotą :))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymiana oleju w 8hp z częściami ZF to 1200zł max. Wolę dbać o samochód a nie czekać aż się rozpadnie a potem modlić się, że używana część będzie sprawna.

Wydać na "nową-używaną" skrzynie 2 tysiące plus tysiąc na olej plus robota za wymianę skrzyni. Uziemić samochód plus laweta bo skrzynia się zatrzymała.

Kalkulacja się sypie, ale co kto woli.

Rozumiem nieświadomych użytkowników ale tutaj zalatuje cebulactwem po prostu.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś jeździ w mieście i szybko na trasie to pierwsza wymiana po 80 tys a każda kolejna po 60 tys.

Podejrzewam jednak ze nie każdemu będzie się chciało inwestować regularnie w skrzynie automatyczna.

Przestańcie oglądać tego krisa i jego porady.

Ten warsztat pod Białymstokiem to się specjalizuje w skrzyniach aut z USA a nie w europejczykach.

Dobieranie skrzyni na podmianke z Allegro to dobra metoda jednak trzeba mieć umiejetność czytania z naklejek i diagramów co nie każdy mechanik tez potrafi.

Oprócz tego trzeba wiedzieć u kogo można kupić a kto sprzedaje skrzynie z topielca.

Naprawa skrzyni to ostateczność.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


przy okazji aby uporządkować temat, proszę o wskazówki :)


1. Wymian Statyczna czy dynamiczna? W jaką iść i dlaczego po np. 180k Km bez wcześniejszych wymian?

2. Co ile km wymieniać dla ZF 8hp?

3. Koszt wymiany statycznej?

4. Koszt wymiany dynamicznej?

5. Uwagi dodatkowe?


Proszę o wsparcie i porady w temacie, ponieważ właśnie przymierzam się do realizacji wymiany oleju w skrzyni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


przy okazji aby uporządkować temat, proszę o wskazówki :)


1. Wymian Statyczna czy dynamiczna? W jaką iść i dlaczego po np. 180k Km bez wcześniejszych wymian?

2. Co ile km wymieniać dla ZF 8hp?

3. Koszt wymiany statycznej?

4. Koszt wymiany dynamicznej?

5. Uwagi dodatkowe?


Proszę o wsparcie i porady w temacie, ponieważ właśnie przymierzam się do realizacji wymiany oleju w skrzyni :)

 

Nie wiem, czy to porządkowanie, bo co osoba to opinia ale:

1) Statyczna wg zaleceń producenta, tym bardziej statyczna po dużym przebiegu bez wcześniejszych zmian.

2) 80-100kkm

3) Na Allegro oryginały (zestaw ZF do wymiany oleju) chodziły po ok. 800-900 zł, osobiście płaciłem w warsztacie z wymianą i adaptacją ok. 1500 zł (poza ASO).

4) Tu kolega pisze o 2400 zł (https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=377948#p2744004)

5) Zmieniać - u mnie było OK (przebig 90kkm), ale po wymianie jest lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.