Skocz do zawartości

POMOCY - dramat po wymianie rozrządu F31 N47T 184KM


malcolmx

Rekomendowane odpowiedzi

Moi Drodzy,


Na początek historia jak uziemiłem moje w pełni sprawne F31


czerwiec 2019

Podjąłem decyzję o rewizji rozrządu w mojej F31 przy originalnym nabiegu 220k, 2013, manual 184KM. Żadnych odczuwalnych objawów wyciągnięcia łańcucha. W celu dołożenia wszelkich starań aby operacja przebiegła bez problemu auto powierzyłem najlepszemu w Polsce niezależnemu serwisowi BMW w Wawie. Diagnoza po rewizji, niewielki luz na rozrządzie - decyzja wymieniać. W czasie rewizji gratów wyszedł też luz na zębatce wałka balansującego - przy kosztach wymiany łańcucha wraz z pompą oleju zgodziłem się na wymianę samego łożyska bez nowej zębatki choć istniało ryzyko rozhartowania ale nikt nie posiadał możliwości weryfikacji czy zębatka jest prosta. Po odbiorze auto głośniejsze - metaliczny stukot + po kolejnych 500km pojawiło się wycie (rozpadło się łożysko zębatki wałka balansującego).


lipiec 2019

Auto trafia zporotem do serwisu. Tym razem decyzja o wymianie wałka wraz z łożyskiem i kompetnego sprzęgła z dwumasem (z uwagi na podejrzenie, że metaliczny hałas dobiego ze sprzęgła). Przejechane 20km - przy odpaleniu na zimnym wyje jak kojot przez około 20 minut - potem wycie zanika.


Film poglądowy - wycie nagrywane z kabiny telefonem.

https://www.youtube.com/watch?v=DqevwaGeSXM


Auto trafi znowu na serwis ale oznacza to przypuszczalnie znowu rewizję wałka z zębatką - jeśli nie całego silnika - na koszt klienta i koszt kolejnych kilku do kilkunastu tysięcy złotych bez gwarancji sukcesu. Moja prośba, pytania do Was:

 

  • - czy takie łożysko otwarte trzeba docierać ?

    - jaka jest budowa wałka balansującego - co może wyć oprócz łożyska zębatki ?

    - czy możliwe jest złe wyważenie wałka lub inna wada, która powoduje uszkodzenie lóżyska ?

    - jak procedura wymiany całego wałka - jaki koszt i gdzie ?
     

 

Pozdrawiam,

M.

Edytowane przez malcolmx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak niby zmierzyłeś te 30dB?

Zdajesz sobie w ogóle sprawę z czym wiąże się wzrost hałasu o taką wartość?

Na przyszłość sugeruję nie używać wyrażeń, o których się nie ma pojęcia.

 

Wibroakustyka to moje chobby - mam w szufladzie biurka kalibrowany sonometr Voltrcraft. Do zeszłego roku prowadziłem forum wibroakustyki użytkowej sonotube

Hałas generowany przez silnik niemierzony kalibrowanym sonometrem jeśli zmienia to w jakikolwiek sposób sens posta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to skala logarytmiczna. Wzrost głośności o 30 dB daje 1000-krotne zwiększenie natężenia dźwięku.

Ile dB było a ile jest teraz?

 

Nie ma znaczenia. Problem z metalicznym dźwiękiem rozwiązany po wymianie zębatki z łożyskiem jak w opisie. Sugerujesz, że po natężeniu dźwięku wycia jesteś w stanie zdiagnozować źródło problemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.