Skocz do zawartości

F30 Dziwny błąd klimatyzacji


adriang24

Rekomendowane odpowiedzi

Moi Drodzy,

Mam problem, klimatyzacja pokazuje błąd E7144F - Informacja nieprawidłowa (status zaworu sprężarki klimatyzacji odbiornik IHKA, nadajnik FEM) nieciagly. Zostało sprawdzone wszystko. Problem, że nie startuje sprężarka klimatyzacji, podpięta na krótką startuje. Problem z komunikacją pomiędzy sterownikiem klimatyzacji, a sprężarka. Reszta funcji działa bez problemu. Znalazłem na rosyjskim forum, że problem pojawił się po przekodowaniu na Europę, dodam, że moje auto jest również z USA. Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...
Mam ten sam problem. Rozumiem, że podczas przekodowania z USA na EU wymieniłeś panel klimatyzacji i po pojawieniu się błędu E7144F została przeprowadzona adaptacja panelu klimatyzacji ? Ja panelu nie wymieniałem, tylko zmiana języka na pl a mam dwa błędy 801228 i E 7144F. Proszę o kontakt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia w jaki sposób. Zapytałem czy jest w stanie zmienić menu na polski w mini cooper i zmienił. Było to późną jesienią i klimatyzacja była używana tylko do odparowania szyb( AC max). Teraz uważam, że to tylko zwiększone obroty dmuchawy osuszały szyby a nie klimatyzacja. Kilka dni temu została zrobiona obsługa klimatyzacji, było 470 gr napełniono 480 gr a klimatyzacja nie dziala. Jak siedzę w aucie i włączam klimatyzację to mam wrażenie, że działa. Silnik zmienia pracę, niestety sprężarka nie załącza się.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najprościej by było przestawic klucz kodowy znow na oryginalny amerykanski i przekodowac BDC (to taki FEM polaczony z REM) wg VIN, aby się przekonac czy problem powstal w czasie konwersji na EU. Nie powinno sie kodowac BDC automatycznie, bo modul ten odpowiada za zbyt wiele funkcji i potem moga byc kwiatki rozne. Moze ktos Ci tylne swiatla przestawial czy cos i kodowal BDC.


Jezyk Ci nie zniknie przez to, bo BDC odpowiada za inne rzeczy. Jest calkiem mozliwe, ze ktos przekodowal ten modul z automatu zamiast recznie. Jezeli problem zniknie, to wtedy nalezaloby wykonac konwersje recznie, a nie wg klucza kodowego z EU, bo tak sie to robi najprosciej. Jezeli ktos to zrobil wg klucza EU, to wtedy caly BDC jest teraz przestawiony i moze byc problem ze wspolpraca z IHKA.


Zacznij od tego bo to najprostsze rozwiazanie. Kodowanie robia ludzie, ktorzy czesto nie maja zbyt duzego doswiadczenia w tym i potem sa rozne kwiatki. Moze masz problem zupelnie inny niezwiazany z kodowaniem, ale wg mnie powinienes zaczac od tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za cenne informacje. Po zmianie menu na Pl system start stop działał z automatu, po zmianie po każdym uruchomieniu musiałem wyłączać go ręcznie( zostało przywrócone do stanu poprzedniego). Dodatkowo był zmieniony włącznik świateł i przeprowadzona adaptacja tylnych przeciwmgłowych. Ponadto były zmienione tylne żarówki kierunkowskazów na LED i dziwnie działały. Też była ingerencji w ustawieniach komputera. Raz jeszcze dziękuję za pomoc, w poniedziałek jadę może coś wymyśli. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.