Skocz do zawartości

Eibach Pro Kit- kilka pytań


rabbit72

Rekomendowane odpowiedzi

Zanim pojechałem do ASO to odwiedziłem najlepszego typa od geometrii ktory mi wyjaśnił dlaczego mam jechać do ASO.

Chodziło o te przystawki na wahacze i dane regulacyjne oraz możliwość podpięcia sprzętu diagnostycznego do przekładni.

Nie każda przekładnia wymaga podpięcia sprzętu a tu akurat była vario.

Akurat o hunterze 3d nie wiedział ze ta maszyna ma dane na podstawowe modele i o tym doczytałem na forum UK.

ASO zakłada przystawki do beissbartha a hunter 3d robi siatkę trójwymiarowa??

Inna metoda ale chyba daje radę.

Potem doczytałem o perypetiach ludzi w USA z geometria w podobnym modelu i juz wiedziałem ze tylko ASO.

Można było ustawić poza ASO ale trzeba było mieć data sheet z poprawnymi wartościami do wprowadzenia manualnie.

Zdobyłem taki data sheet ale ne chciałem kombinować.

Pojechałem najpierw na huntera za 50zl i dali wycenę na 250zl wiec tym bardziej sie przekonałem ze stać mnie dopłacić kolejne 300-400 setki bo juz widziałem o tej cenie 699zl od innych ludzi w kraju.

Wszystko co tu pisze dotyczy mercedesa z zawieszeniem amg.

W roku robię 5 geometrii na rożne pojazdy ale nigdy nie miałem takich przygód jak tych co opisałem wyżej.

Niewiem jak jest w bmw f31 18r. ale niedługo sie dowiem jak dokończę robić zawieszenie :lol:

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja również nie zakładałem adapterów do sprężyn H&E i auto stoi OK. Te adaptery nie są przewidziane do serii F, a do E.

W 330d E91 - kiedyś tył stał u mnie niżej, ale po wymianie tylnych zużytych amortyzatorów oraz odboi wszystko wróciło do normalnego poziomu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie zapomnijcie rozrządu wymienić przy okazji :cry2: ....sorry Panowie, ale nie mogłem się powstrzymać!


Ładnie się tak nabijać z kolegi który nie jest zorientowany w temacie :nienie:

 

Ja również nie zakładałem adapterów do sprężyn H&E i auto stoi OK. Te adaptery nie są przewidziane do serii F, a do E.

W 330d E91 - kiedyś tył stał u mnie niżej, ale po wymianie tylnych zużytych amortyzatorów oraz odboi wszystko wróciło do normalnego poziomu.



Hmm to może i ja odpuszczę, sam nie wiem :?

p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, na logikę, jeśli jakiegoś elementu nie ma seryjnie to po włożeniu innych sprężyn po co to wkładać? Wg katalogu to cześć jakiegoś pakietu na złe drogi. Aż takich złych dróg już chyba w PL nie ma, co?:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,


Ja dla doświadczenia innych może opisze swój przypadek.


2 lata temu kupiłem 320i xdrive (piszę model, bo to ważne dla modelu sprężyn) z przebiegiem około 100 000km.


Pierwsze co pomyślałem to zmienie sprężyny bo stoi mega wysoko. Kupiłem sprężyny Eibach pro kit, auto siadło. Odrazu zaznaczam, że to co siądzie na początku to nic mi siadało przez kolejne 5000 km:-)


Niestety po tygodniu i paru śpiących policjantach i dziurach w Warszawie przednie amortyzatory się rozleciały. Mechanik powiedział, że przez sprężyny. Wtedy wpadłem na pomysł, że nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło i wstawiłem rurowe amortyzatory Bilstein B12. Teraz to auto siadło. Prowadzi się mega... na równym.


Żona ze mnie leje bo jeżdzę jak pijany omijając studzienki i większe nierówności bo jak walnie to zapewniam Was, że plomby wypadają, a kręgosłup sie kruszy.


Podobno ten model tak ma ale uderzenia są jakby amortyzator miał wypaść przez maskę.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie,


Ja dla doświadczenia innych może opisze swój przypadek.


2 lata temu kupiłem 320i xdrive (piszę model, bo to ważne dla modelu sprężyn) z przebiegiem około 100 000km.


Pierwsze co pomyślałem to zmienie sprężyny bo stoi mega wysoko. Kupiłem sprężyny Eibach pro kit, auto siadło. Odrazu zaznaczam, że to co siądzie na początku to nic mi siadało przez kolejne 5000 km:-)


Niestety po tygodniu i paru śpiących policjantach i dziurach w Warszawie przednie amortyzatory się rozleciały. Mechanik powiedział, że przez sprężyny. Wtedy wpadłem na pomysł, że nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło i wstawiłem rurowe amortyzatory Bilstein B12. Teraz to auto siadło. Prowadzi się mega... na równym.


Żona ze mnie leje bo jeżdzę jak pijany omijając studzienki i większe nierówności bo jak walnie to zapewniam Was, że plomby wypadają, a kręgosłup sie kruszy.


Podobno ten model tak ma ale uderzenia są jakby amortyzator miał wypaść przez maskę.

 

Nie, ten model tak nie ma!


Nie kumam o co chodzi. Albo podobne egzemplarze skrajnie różnie jeżdżą, albo coś z nasza percepcja.

Moja f31 z eibachami i 19 Run Flat nawet się nie zbliża twardością do e91 na m zawiasie i 18 Run Flat.

Jeżdżę ja, jeździ żona z dziećmi i komfort jest naprawdę ok. Ładnie wybiera nierówności, całkiem cicho przez 80% jazdy, tylko duże dziury dają o sobie znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tajemnica tkwi w zastosowanym amortyzatorze :8)

Rożna wersja amora zmiksowana z rokiem pojazdu oraz wersja auta daje inne odczucia...

Czasem nawet pod jednym numerem mogą kryć sie 3 różni dostawcy :?

Dodatkowo fabryka w zależności od rynku na jaki pojazd ma byc skierowany daje rożnej jakości graty...

Możecie wierzyć lub nie ze auta na rynek niemiecki maja dużo lepsze podzespoły niż auta kierowane na sprzedaż do PL,IT czy F.

Napewno tak sie dzieje od serii E90 i F30 bo składając do kupy te pojazdy wielokrotnie natrafiłem na różnice konstrukcyjne dot poszczególnych elementów zawieszenia.

Mocniejsze koncówki,drążki,amory bądz tarcze hamulcowe były w pojazdach z rynku DE.

Nie jest to teoria spiskowa tylko sprawdzona osobiście.

Kolejnym powodem dlaczego dwa rożne egzemplarze tego samego typu rożnie sie prowadzą jest miesiąc w którym auto opuściło fabrykę.Okazuje sie ze na taśmie produkcyjnej w pewnych okresach roku pracują pracownicy z agencji pracy tymczasowej a ci czegoś tam nie dokręca lub nie sprawdza.

Pomijam juz fakt ze często mogą pracować pod wpływem :mrgreen:

O tym sie dowiedziałem od typa ktory tam pracował.

Skrzypienia i niedokręcone śruby to ich dzieło :lol:

Z wasza percepcja jest wszystko w porządku .

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Dodam tylko że zrobiłem już 50 tkm na Eibachu z seryjnymi amorami i nic im nie jest. Tyle że zakładałem jak auto miało ok 10 tkm przebiegu, nie wiem jak będzie jak ktoś założy przy przebiegu np 100 tkm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ KumatyWujek, a wiesz że podobne rzeczy słyszałem od kolegi który pracuje już ponad 20 lat w Inglostadt'cie w Audi i jest tam jakimś kierownikiem, działu czy czy linii, jestem ciekaw jak do tej teorii ma się mój Anglik, pewnie ma podwójne zabezpieczenie przeciwwilgociowe :wink: .
p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to zajelo kilka lat zanim ustalilem dlaczego dwa podobne egzemplarze inaczej sie zuzywaja :mrgreen:

Nie moglem zrozumiec ze bmw z wloch lub francji szybciej sie zuzywa od tego z niemiec…

Kluczowe jednak sa graty z jakich zostalo zlozone :?

Kolejna rzecz…

Auta skladane dla flot lub zamowien flotowych ktore maja nizsza cene sa zlozone tez z gorszych gratow.

Lepsze graty dostaja auta z drozszymi silnikami lub konkretnymi opcjami dodatkowymi oraz nietuzinkowym kolorem :mrgreen:

NIzsza cena auta nie bierze sie z powietrza.


PROTIP :

Wezcie klucz dynamometryczny i dane z TIS i smialo wszelkie sruby zawieszenia dostepne sprawdzcie czy maja odpowiedni moment Nm :P

Warto tez uzupelnic olej w skrzyniach i dyfrach do stanu podanego w TIS :roll:

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mi to zajelo kilka lat zanim ustalilem dlaczego dwa podobne egzemplarze inaczej sie zuzywaja :mrgreen:

Nie moglem zrozumiec ze bmw z wloch lub francji szybciej sie zuzywa od tego z niemiec…

Kluczowe jednak sa graty z jakich zostalo zlozone :?

Kolejna rzecz…

Auta skladane dla flot lub zamowien flotowych ktore maja nizsza cene sa zlozone tez z gorszych gratow.

Lepsze graty dostaja auta z drozszymi silnikami lub konkretnymi opcjami dodatkowymi oraz nietuzinkowym kolorem :mrgreen:

NIzsza cena auta nie bierze sie z powietrza.


PROTIP :

Wezcie klucz dynamometryczny i dane z TIS i smialo wszelkie sruby zawieszenia dostepne sprawdzcie czy maja odpowiedni moment Nm :P

Warto tez uzupelnic olej w skrzyniach i dyfrach do stanu podanego w TIS :roll:

 


Hahaha, nietuzinkowym kolorem powiadasz??? To dlatego moja z kolorem smokey topaz nie zepsuła się ani razu przez ponad 170kkm??? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nietuzinkowy kolor to zazwyczaj auto które ma bogate wyposażenie dodatkowe bo przeciez ten kto dopłacił do koloru chętnie je tez doposażyl.

To jest uogólnienie ale jest to jakaś wskazówka dla kupującego.

Estoril blue czy Melbourne Red to nie standardowy biały :mrgreen:

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,


Ja dla doświadczenia innych może opisze swój przypadek.


2 lata temu kupiłem 320i xdrive (piszę model, bo to ważne dla modelu sprężyn) z przebiegiem około 100 000km.


Pierwsze co pomyślałem to zmienie sprężyny bo stoi mega wysoko. Kupiłem sprężyny Eibach pro kit, auto siadło. Odrazu zaznaczam, że to co siądzie na początku to nic mi siadało przez kolejne 5000 km:-)


Niestety po tygodniu i paru śpiących policjantach i dziurach w Warszawie przednie amortyzatory się rozleciały. Mechanik powiedział, że przez sprężyny. Wtedy wpadłem na pomysł, że nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło i wstawiłem rurowe amortyzatory Bilstein B12. Teraz to auto siadło. Prowadzi się mega... na równym.


Żona ze mnie leje bo jeżdzę jak pijany omijając studzienki i większe nierówności bo jak walnie to zapewniam Was, że plomby wypadają, a kręgosłup sie kruszy.


Podobno ten model tak ma ale uderzenia są jakby amortyzator miał wypaść przez maskę.

 

Ile Ci finalnie siadlo ? Chce kupic do 320xd pro kity ale podobno schodza tylko 18mm z przodu co nie daje wysokosci zawiasu nawet takiego jak jest w serii bez xd. Wiec waham sie miedzy dedykowanymi do 320xd a np sprzezynami do 330d gdzie naciski na oś sa podobne ale sama sprezyna jest krotsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,


Ja dla doświadczenia innych może opisze swój przypadek.


2 lata temu kupiłem 320i xdrive (piszę model, bo to ważne dla modelu sprężyn) z przebiegiem około 100 000km.


Pierwsze co pomyślałem to zmienie sprężyny bo stoi mega wysoko. Kupiłem sprężyny Eibach pro kit, auto siadło. Odrazu zaznaczam, że to co siądzie na początku to nic mi siadało przez kolejne 5000 km:-)


Niestety po tygodniu i paru śpiących policjantach i dziurach w Warszawie przednie amortyzatory się rozleciały. Mechanik powiedział, że przez sprężyny. Wtedy wpadłem na pomysł, że nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło i wstawiłem rurowe amortyzatory Bilstein B12. Teraz to auto siadło. Prowadzi się mega... na równym.


Żona ze mnie leje bo jeżdzę jak pijany omijając studzienki i większe nierówności bo jak walnie to zapewniam Was, że plomby wypadają, a kręgosłup sie kruszy.


Podobno ten model tak ma ale uderzenia są jakby amortyzator miał wypaść przez maskę.

 

Ile Ci finalnie siadlo ? Chce kupic do 320xd pro kity ale podobno schodza tylko 18mm z przodu co nie daje wysokosci zawiasu nawet takiego jak jest w serii bez xd. Wiec waham sie miedzy dedykowanymi do 320xd a np sprzezynami do 330d gdzie naciski na oś sa podobne ale sama sprezyna jest krotsza.

 

NIe mierzyłem ale podeslij mi na priv maile to podesle Ci zdjecie.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, polecicie jakiś warsztat we Wrocławiu i okolicy. Do zamontowania sprężyny HR do F33 330ix
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Do swojego 328xi założyłem Eibach Pro. Nie zależało mi na obniżeniu tylko na utwardzeniu bo na standardowym zawieszeniu czułem się niepewnie jakbym nie kontrolował auta - cały czas jeździłem mocno trzymając kierownicę dwoma rękami. Ponadto uczucie jakbym prowadził ciężką limuzyną kołyszącą się przy każdym wciśnięciu gazu i ostrych manewrach - a nie po to zamieniłem BMW 5 na 3. Po wymianie sprężyn na Eibach Pro + nowe Sachs (OEM) auto siadło 2.5cm z przodu i 2 cm z tylu (przedni błotnik jest teraz na wysokości 68cm). Prowadzenie 100 razy lepsze, samochód od razu "stracił na wadze", prowadzi się jak mniejszy samochód i wreszcie można jechać szybko nie trzymając się kurczowo kierownicy. Minus - lekkie trzęsienie na nierównościach (tylko nadwozie, koła trzymają nawierzchnię dobrze). Zastanawiam się ile mi siądzie za rok lub dwa - w tej chwili przedni, dolny spoiler jest 12cm od ziemi, więc większe krawężniki odpadają. Na szczęście żadne drogowe spowalniacze nie powodują obcierania - wyjazd ze stromego podjazdu w garażu też bez problemu. Podobno na trzęsienie nadwozia mogą pomóc Bilstein B8 lub (lepiej) Koni Special Active, obydwa w cenie ok. 750/450zl za jeden przód/tył - może ktoś ma lub miał i może coś powiedzieć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.