Skocz do zawartości

Zerwany łańcuch rozrządu f30 N47T , mechanik ktoś coś ?


Kris5935

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , nigdy więcej bmw ! :/


przed wczoraj na autostradzie pęknął mi łańcuch rozrządu :shock: przy prędkości 160 km/h . Przebieg 177 tys . Zablokowało silnik , a silnik koła . Ale na szczęście wyrwało 6 bieg na "luz" i żyje :duh:

Z tego co się zdarzyłem zorientować nie konieczna jest wymiana na nowy blok silnika .

W silnikach tych są prostopadle ustawione zawory do tłoków , a "klawiatura" jest tak miękka że pierwsze ona sie uszkadza . Generalnie kończy się podobno na wyciągnieciu silnika z auta ~3tys, nowej klawiaturze 1tys , rozrząd 1 tys . Dzwoniłem do woj.Zachodniopomorskiego pan za ta usluge powiedział 4300zł w moim rejonie liczą około 6000 tys.


Naprawiał ktoś już może ten silnik ? można podrzucić namiary na jakiś warsztat :search: lub ceny ile was kosztowało ? (dojade z tym bmw wszedzie od Krakowa w promieniu 300 km)

Dziele się z wami tymi informacjami bo duzo ludzi wymienia łańcuchy płaci po 3 tys a pytanie czy nie warto zaryzykować i poczekać do końca , dziś większość ma assistance :lol: :-P

Bo nie ma tutaj reguły


Dodam tylko że mój stary Hyundai 2.0 + LPG przejeździł 100 tys po autostradach Niemcy - Polska , a to bawarskie padło 60 tys po tych samych autostradach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Masz to auto od nowości czy kupiłes używane?

Mi to wyglada na 277tys nalotu bo juz widziałem kilka dokładnie z tym samym stanem licznika przy urwanym łańcuchu.

275,277,295,285nalotu,Wszystkie byly 318d i przeznaczone na export.

Nie widziałem jeszcze takiej f30 która ma oryginalnie poniżej 200 z zerwanym łańcuchem.

Miałeś chiptuning robiony wcześniej?

Jeżeli ktoś chce latać po 160km/h dieslem 4cyl po autostradzie to chyba raczej musi wymienić rozrzad na nowy i zbadać stan silnika.

Przy takiej prędkości przelotowej czesto nawet porsche panamera ulega awarii :lol:

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , nigdy więcej bmw ! :/


przed wczoraj na autostradzie pęknął mi łańcuch rozrządu :shock: przy prędkości 160 km/h . Przebieg 177 tys . Zablokowało silnik , a silnik koła . Ale na szczęście wyrwało 6 bieg na "luz" i żyje :duh:

Z tego co się zdarzyłem zorientować nie konieczna jest wymiana na nowy blok silnika .

W silnikach tych są prostopadle ustawione zawory do tłoków , a "klawiatura" jest tak miękka że pierwsze ona sie uszkadza . Generalnie kończy się podobno na wyciągnieciu silnika z auta ~3tys, nowej klawiaturze 1tys , rozrząd 1 tys . Dzwoniłem do woj.Zachodniopomorskiego pan za ta usluge powiedział 4300zł w moim rejonie liczą około 6000 tys.


Naprawiał ktoś już może ten silnik ? można podrzucić namiary na jakiś warsztat :search: lub ceny ile was kosztowało ? (dojade z tym bmw wszedzie od Krakowa w promieniu 300 km)

Dziele się z wami tymi informacjami bo duzo ludzi wymienia łańcuchy płaci po 3 tys a pytanie czy nie warto zaryzykować i poczekać do końca , dziś większość ma assistance :lol: :-P

Bo nie ma tutaj reguły


Dodam tylko że mój stary Hyundai 2.0 + LPG przejeździł 100 tys po autostradach Niemcy - Polska , a to bawarskie padło 60 tys po tych samych autostradach .

 

Warto wymieniać z wielu względów np: żeby żyć jak napisałeś na początku, żeby nie mieć przygód i niespodziewanych sytuacji utrudniających np. jakiś wypoczynek etc., żeby nie mieć problemu z poszukiwaniem sililnika mechanika etc. no i żeby wydać powiedzmy 3000zł na miejscu za wymianę rozrządu, a nie wozić auto lawetą i pewnie wiele innych jeszcze :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie widziałem jeszcze takiej f30 która ma oryginalnie poniżej 200 z zerwanym łańcuchem.

 

Ja widziałem, ale w 116d z połowy 2014 roku i przebiegu poniżej 200 tyś km - rozrząd ten sam.

Nie warto czekać, tylko wymieniać pomiędzy 150 a 200tyś km.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka że faktycznie wszystkie te samochody mogą być kręcone, ja kupiłem swoją 320xd z przebiegiem 198kkm, serwis w aso mam do 185 i przebieg wydaje mi sie legitny. Wymienilem teraz rozrzad przy 208kkm bo "hałasował" okazało się że miałem kompletnie uszkodzony gorny napinacz lancucha, i szczerze mowiąc wystarczylo go wymienic przy wymianie oleju bo jest do niego dostep z gory. Cały oryginalny rozrząd prawie nie miał oznak zużycia, łańcuch górny wyciągnięty był o może 3-4mm. Ale wymieniłem, wiec mam teraz spokojną głowe ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebiegi zawsze mogą być kręcone, ale to też kosztuje, więc nie sądzę aby ktoś korygował licznik w F21 116d z uszkodzonym rozrządem w 3,5 letnim aucie, z przebiegiem ok 200 tys km.

Trudniej uwierzyć w taki przebieg (np 200 tys km) w 10-letnim dieslu...choć są tacy którzy kupują 14-15 letnie bmw z przebiegiem 200 tyś km i uparcie w to wierzą. Takie przebiegi zdarzają się, ale to jest jedno auto na 100.


U mnie w F31 przy przebiegu 185 tys km łańcuchy i cała reszta wyglądała bardzo dobrze, no ale nie chciałem testować na własnym portfelu po jakim przebiegu zerwie się łańcuch :mrgreen:

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie wymiana rozrządu kosztuje 3000? Jak dowiadywałem się to same cześci oryginalne to koszt około 2500 + robota. Jeśli macie jakieś namiary na warsztat co to zrobi za 3000 to proszę o podanie.

Zdaje się że masz inny silnik :norty: U mnie w E61 silnik N47 wymiana rozrządu w 2017r kosztowała niespełna 3100zł z olejem i filtrem, teraz w nowym nabytku ale z prawie tym samym silniku rozrząd również idzie do wymiany i dziś jadę zapytać co i jak i na jakich częściach tak więc napiszę bo może coś się zmieniło bo wszystko drożeje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie wymiana rozrządu kosztuje 3000? Jak dowiadywałem się to same cześci oryginalne to koszt około 2500 + robota. Jeśli macie jakieś namiary na warsztat co to zrobi za 3000 to proszę o podanie.

 

https://www.olx.pl/oferta/bmw-n47-wymiana-rozrzadu-rozrzad-naprawa-bmw-e90-e87-e60-f30-f10-f11-CID619-IDxT77G.html#1de2a8cdc3;promoted

Tu facet mi powiedział 2500zł brutto za wszystko (części i robota), daje fakturę i gwarancję na 50000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


https://www.olx.pl/oferta/bmw-n47-wymiana-rozrzadu-rozrzad-naprawa-bmw-e90-e87-e60-f30-f10-f11-CID619-IDxT77G.html#1de2a8cdc3;promoted

Tu facet mi powiedział 2500zł brutto za wszystko (części i robota), daje fakturę i gwarancję na 50000km.

 

Chciałbym zobaczyć co wchodzi w skład zestawu części.

Obstawiam, że połowy części, które należy wymienić, nawet nie dotykają.

Same części kosztują ponad 2k PLN. Dodaj do robotę, płyny (bo chyba starych nie wlewasz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


https://www.olx.pl/oferta/bmw-n47-wymiana-rozrzadu-rozrzad-naprawa-bmw-e90-e87-e60-f30-f10-f11-CID619-IDxT77G.html#1de2a8cdc3;promoted

Tu facet mi powiedział 2500zł brutto za wszystko (części i robota), daje fakturę i gwarancję na 50000km.

 

Chciałbym zobaczyć co wchodzi w skład zestawu części.

Obstawiam, że połowy części, które należy wymienić, nawet nie dotykają.

Same części kosztują ponad 2k PLN. Dodaj do robotę, płyny (bo chyba starych nie wlewasz).

 

tu masz części za 1550zł, jak chłop robi tego dużo to pewnie kupuje to w okolicach 1250zł,

b8914484052bd502med.jpg


Olej

https://allegro.pl/oferta/valvoline-synpower-mst-c3-5w30-5l-6730329524

płyn pewnie z 50zł


Reszta jego robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://allegro.pl/oferta/oe-bmw-kpl-lancuch-rozrzad-3-f30-f31-f34-2-0d-n47-7730961880


i jeszcze ciekawostka https://www.facebook.com/pimautoserwis/posts/1827279127398717


Ale niech każdy wkłada do swojego auta co chce.

Jeden chce dobre części, inny krafty i maxgear'y, bo woli wydać kasę na jakieś chińskie świecidełka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://allegro.pl/oferta/oe-bmw-kpl-lancuch-rozrzad-3-f30-f31-f34-2-0d-n47-7730961880


i jeszcze ciekawostka https://www.facebook.com/pimautoserwis/posts/1827279127398717


Ale niech każdy wkłada do swojego auta co chce.

Jeden chce dobre części, inny krafty i maxgear'y, bo woli wydać kasę na jakieś chińskie świecidełka.

 

Rozumiem że pijesz do mnie i moich "dynamic turns" Przypomnę Ci tylko że nie dawno sam chciałeś kupić badziew w Chin w postaci ekrany 10.25.

Jeśli chodzi o części Febi i Swag to idą na montaż jako ori BMW, są na nich w chamski sposób zatarte ori nr BMW.

Jako ciekawostkę podam Ci tylko że mechanik z ASO powiedział mi że najszybciej zerwany rozrząd widzieli po 1500km od wydania auta w swoim salonie.

Części ori są tak samo słabe jak zamienniki.

Jak to napisałeś każdy ma swój rozum, budżet i nim się kieruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po jakimś tam rabacie wyrwałem zestaw OEM za 2350 zł brutto.

Co prawda mam dopiero trochę ponad 150 kkm, ale tak naprawdę trzeba było ten łańcuch już przed tuningiem zrobić. Teraz mam 230@455 i mimo że nie hałasuje za bardzo, to zakładam w lutym nowe łańcuchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po jakimś tam rabacie wyrwałem zestaw OEM za 2350 zł brutto.

Co prawda mam dopiero trochę ponad 150 kkm, ale tak naprawdę trzeba było ten łańcuch już przed tuningiem zrobić. Teraz mam 230@455 i mimo że nie hałasuje za bardzo, to zakładam w lutym nowe łańcuchy.

 

Jak będziesz na kupnie napisz do mnie pw. Znalazłem ASO które cały rozrząd oferuje za 2100 brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jak będziesz na kupnie napisz do mnie pw. Znalazłem ASO które cały rozrząd oferuje za 2100 brutto.

Cześć. Pisałem do Ciebie w innym wątku odnośnie tego ASO ale skoro tu napisałeś więc ja poproszę Cię tu o namiary o to ASO :)

p.s. powiedz czy wymieniasz u siebie rozrząd czy czekasz jeszcze bo sam się zastanawiam czy czekać czy wymieniać i napisz czemu nie chcesz rozrządu na SWAG-u lub Febi-m skoro piszą, że to jest to samo :?:

I jeszcze jedno pytanie czy robiłeś u siebie klapki w kolektorze bo u mnie jeszcze są i zastanawiałem się czy przy rozrządzie nie pozbyć się ich ale w moim temacie o aucie kolega napisał żeby wzmocnić je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanie czy robiłeś u siebie klapki w kolektorze bo u mnie jeszcze są i zastanawiałem się czy przy rozrządzie nie pozbyć się ich ale w moim temacie o aucie kolega napisał żeby wzmocnić je.

 

Te klapki się wymienia i spokój na następne 100-150tyś km. Jak będziesz je czyścił z nagarów to nawet dłużej wytrzymają.

Poszukaj mój temat o klapkach w F31 i zobacz jak wyglądały po 184 tyś km.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz czemu nie chcesz rozrządu na SWAG-u lub Febi-m skoro piszą, że to jest to samo :?.

 

Ja pracuję w firmie specjaluzującej sie w produkcji częsci maszyn. Czesto bywam na szkoleniach gdzie rozmawiam z ludzmi co produkują dla tzw samochodówki. I nie łudźcie sie że zeszlifowane logo to są te same części. One miały być takie same i nie przeszły kontroli jakości, dlatego nie nadawały sie do BMW lub innego producenta samochodów. Stosuje sie statystyczną kontrolę jakosci która dla np BMW jest bardziej dokladna. Jezeli kontroler znajdzie czesc niezgodną zgodnie z normą AQL pobiera większą próbkę. Jak znajdzie znowu wadliwą cześć, cała partia idzie do hurtowni z zeszlifowanym logiem. Tak jest taniej niż mierzyć lub testować całą partię. Z tego powodu staram sie większość kupować czesci w ASO. A jezeli cena oryginalu jest 30%-40 wyzsza to sie nawet nie zastanawiam.

Oczywiście w parti mogło być 5% wadliwych czesci jak i 50%. Taka trochę ruletka i zależy od szczęścia. Kupując oryginały w serwisie możesz pomóc szczesciu, ale nie wyeliminujesz możliwosci zakupu wadliwej czesci w 100%. Gdyż pomimo sporo surowszej normy to tylko statystyka. Jakość ma gwarantować stabilny proces produkcyjny, ale zawsze gdzies tam jest czlowiek i czegos niedopatrzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.