Skocz do zawartości

328i - stukanie w silniku i opiłki w filtrze oleju.


hektorrr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po tym jak dochodzily dzwine dzwieki z silnika pojechalem do ASO i tam zostalem poinformowany po wstepnych ogledzinach ze jest spory problem z silnikiem (opiłki w filtrze oleju)

Aby dokladnie sprawdzic nalezy zrobic szersza diagnostyke ale wskazuja na ze prawdopodobnie bedzie do wymiany caly silnik...

Prosze o info czy opilki w filtrze wskazuja na takie uszkodzenia silnika zeby go calego wymieniac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja tez radzilbym sie sprobowac powolac na goodwill od BMW.

Jesli faktycznie wszystko bylo robione w ASO i na czas, to szanse sa, ze sie uda.

 

Troche jest z tymi silnikami klopotow:

1. Panewki

2. Olej wchodzacy do Turbo

3. Naped rozrzadu, itd.

 

Powoli pojawiaja sie w US pozwy zbiorowe i ruchy BMW, zeby temat wyciszyc (np.: przedluzanie gwarancji na rozrzad w autach z 2012 i 2013 roku do 7lat/70k mil). Jesli wszystko bylo robione w ASO i na czas, to bym sie burzyl, dlaczego silnik jest do wywalenia po 90k km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

( olej zmieniany tak jak nakazywalo BMW z komputera - wszystko w ASO robione...

wydaje mi sie ze tu jest pies pogrzebany tzn wymiany oleju co 30 000km

ja miałem takie auto od nowosci

olej co 12-15 000km i jak sprzedawałem w zeszłym roku przy 100 000km 0 problemow

czesto jezdzilem 200+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle jest w internecie ostrzeżeń co do olejów Long Life i długodystansowych wymian ... na każdym forum setki tematów, tysiące postów. Skoro olej po 10, 12 tys traci właściwości, to po 30 nie wiem nawet co on chroni. Przykro mi kolego, ale w dużej mierze wina leży po Twojej stronie. Dobry olej to priorytet i wymiana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i masz efekty zaleceń producenta. Spróbuj się z nimi dogadać na wymianę silnika. Jeśli się nie uda, wtedy kombinuj z rozbieraniem, szlifem itd. Wymiana silnika jet najlepszą opcją, dodatkowo będzie atutem przy sprzedaży. Jedno jest pewne: coś zapłacić będziesz musiał. Pytanie, czy 5+tysięcy za remont poza aso (lekką ręką, do 20 w porywach za silnik z "dziupli" i wymianę) czy w aso za płyny i ewentualnie robociznę. Poczytaj forum i najlepiej pojedź do aso, z którym ktoś miał już doświadczenie przy pogwarancyjnej wymianie silnika. Często bmw bierze na klate takie tematy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Moim zdaniem silnik 28i był nieudany konstrukcyjnie.

Wszedł do modelu F30 w marcu 2012, a zmienili po liftingu na 30i jesienią 2015.

Czyli silnik porażka po 3 latach zmiana na inną generację.

Weźmy takiego diesla 3.0 N57.

Wszedł do E90 po lifcie w 2008, a będzie pomntowany do końca produkcji F30 jesień 2018r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.