Skocz do zawartości

330e wrażenia po 2000km


kinasato

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Ten model to po prostu ciekawostka i tylko tak powinno się go rozpatrywać.

Dokładnie. Obniżenie emisji spalin dla całej gamy aut. Tak jak teraz ma wejść 320e :) Bezużyteczny samochód ale obniża łączną emisję.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 152
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...

Bzdura, kolejny internetowy specjalista, nigdy niczego nie ciągnie, elektryk zawsze jest do dyspozycji, nawet jeśli wskaźnik naładowania pokazuje 3% (niżej nie spada), dlatego podaje się pojemność baterii netto i brutto, zawsze jest rezerwa.

Zrobiłem już ponad 120 tys km i jakoś nie narzekam, degradacja baterii przy tym przebiegu to tylko 4% więc dalej bezpiecznie. Uważam, że to najlepszy model z gamy BMW (poza eMkami oczywiście). Wystarczająco mocny, bardzo oszczędny, jedynie bagażnik mógłby być większy.


https://www.fotosik.pl/zdjecie/b50ba0495a6429da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,


Jestem nowy i chodzi mi po głowie taka Bmka, chciałbym poprosić o jakis update :)

Jestem bardzo ciekawy jak wygldaja koszty eksploatacji takiej 3jki oraz spalanie w miescie bez doładowania z gniazdka.

Nie mam garażu- publiczna ładowarka z Taurona jest pod siłownia na ktora jezdze wiec mogłbym tam sobei podładowywać ale napewnie nie miał bym tego luksusu że auto zawsze jest naładowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dodam cos od siebie. Kupilem 330e z USA aby poznac technologie i "posmakowac" elektryka oraz cos zarobic oczywiscie. Dla mnie auta rewelacja. Moc, moment, spalnie, cisza w srodku. To jest typowa hybryda plug in, pytasz ile pali na samej benzynie, no wlasnie, takich sytuacji jest bardzo malo, spalinowy/hamulce/skrzynia, zawsze doladowuja akumulatory wiec praktycznie zawsze jezdzisz w trybie mieszanym. Silnik nie wylacza sie tylko w trybie sport. 330e trzeba sie przejechac aby zrozumiec. Mam diesle, mam benzyny ale to co wyprawia ten semi elektryk to poezja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam cos od siebie. Kupilem 330e z USA aby poznac technologie i "posmakowac" elektryka oraz cos zarobic oczywiscie. Dla mnie auta rewelacja. Moc, moment, spalnie, cisza w srodku. To jest typowa hybryda plug in, pytasz ile pali na samej benzynie, no wlasnie, takich sytuacji jest bardzo malo, spalinowy/hamulce/skrzynia, zawsze doladowuja akumulatory wiec praktycznie zawsze jezdzisz w trybie mieszanym. Silnik nie wylacza sie tylko w trybie sport. 330e trzeba sie przejechac aby zrozumiec. Mam diesle, mam benzyny ale to co wyprawia ten semi elektryk to poezja.

 

mozna dopytac ile dałeś na gotowo za wersje z USA? tez o takiej myślę.

Pytam o spalanie w mieście bez doładowania z gniazdka - ile właśnie pali w trybie hybrid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Duzo. Nie interesowal mnie zaden rozwalony grat, szukalem tylko bez wywalonych poduszek itp, wiec duzo. W chwili obecnej, przy tym kursie dolara, ciezko z usa cos normalnego sciagnac. Mam wystawiona za 124tys. Ile pali? Ja praktycznie caly czas jezdze na elektryku, mam foto na dachu domu wiec sa dni ze wcale spalinowy sie nie uruchamia. Musialbym rozladowac aku do zera i jakos to zbadac ile pali, problem w tym ze, tak jak pisalem, zbyt wiele zmiennych, odpali sie spalinowy, naladuje, swiatla i juz znowu sam elekryk, jedziesz na spalinowym, dodajesz mocniej gazu, odpala sie elektryczny dodatkowo aby dac "boosta" itp itd. Zapierdziela to jak szalone. Ja jezdze w wiekszosci na samym elektryku, do 120km/h nie odpali sie spalinowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Mieszkam obecnie w Belgii, ale niedługo wracam i przymierzam się do wprowadzenia sobie z tego kraju 330e z 2017 lub 2018 r. Nie mam kompletnie doświadczenia z BMW (dotychczas tylko japonczyki) i zastanawiam się na co zwrócić uwagę konkretnie przy tym modelu? Czy są jakieś standardowe problemy, jak wygląda kwestia żywotności baterii, typowe usterki lub 'ten typ tak ma'? A może ktoś z Was mieszka lub bywa w okolicach Brukseli i byłby zainteresowany pomocą w wyborze takiego autka lub oceną stanu? Oczywiście zapłacę za taką usługę. Pozdrawiam i z góry dzięki za wszelkie komentarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silnikowo, b48, najlepsza benzyna bmw od 20lat, baterie, ciezko powiedziec, widzialem ostatnio taka z 280tys przebiegu i wszystko sprawne, reszta to "zwykle" f30, auta bardzo trwale. Jesli chodzi o rynek Belgii, nie mam pojecia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak silnik ma zbyt niska temperature to spalinowy sam sie odpala a elektryczny jest zablokowany, pojawia sie informacja na ekranie: silnik spalinowy-wymagania systemowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik ma zbyt niska temperature to spalinowy sam sie odpala a elektryczny jest zablokowany, pojawia sie informacja na ekranie: silnik spalinowy-wymagania systemowe.

U mnie czegoś takiego nie ma jak ruszam z rana to jedzie na elektrycznym do momentu rozładowania baterii a jak wcześniej depne ostro na gaz to odpala spalinowy i może wkręcać się wysoko bez ograniczeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A u mnie jest. Nie mozna przelaczyc na elektryka, a jak probujesz wymusic guzikiem tryb pracy to pojawia sie informacja: silnik elektryczny zablokowany-wymagania systemowe, po lekkim rozgrzaniu, wszystkie tryby wracaja. Przy +30 nigdy nie odpala spalinowego ale przy +15 juz pare razy tak robil wiec dzieje sie to automatycznie, dodatkowo jak postoi pare dni, tez odpala spalinowy, bez wzgledu na temperature.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam, mam pytanie. Przeczytałem cały post, wiele pomocnych informacji, dzięki wszystkim za to. Ale czy ktoś by mógł tak ostatecznie napisać jak to jest z tym spalaniem? Interesuje mnie ile 330e pali jadąc w mieście, a jak wypada to w trasie?

Wiadomo, kwestia przewożonego ciężaru itp. Dojeżdżam swoje 520d i powoli czas na zmianę , na 530e raczej finansów nie wystarczy i szczerze mówiąc g21 bardziej mi się podoba,więc zapewne przy tym wyborze pozostanę . Będę bardzo wdzięczny za kilka informacji.

Najlepszego wszystkim.

Paweł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pany.

330e vs 430i.


Auto będzie:

Jechało z garażu 16km drogą krajową, bez korków,

Później ok. 10 km w umiarkowanych korkach no i 10km do domu i 16km drogą krajową.


Widzę to tak że drogą krajową jade na PB, po mieście 20km na prądzie.


Pytanie, czy te 20km jest do zrobienia zima na pradzie,

Czy w ogole 330e ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zima 20km na pradzie jest nierealne w 330e (F30)

Realistycznie przejedziesz 13-15km i przy 10-15% bedzie sie juz wlaczac silnik spalinowy i ciagle probowac doladowywac baterie.

Jezeli dodatkowo bedziesz chcial ogrzac przed wyjazdem kabine z apki, wlaczysz ogrzewanie siedzen --> zasieg na pradzie to bedzie moze 5-7km czy zawracanie du..


Dodaj do tego, ze bedziesz musial codziennie wyjmowac kabel z bagaznika, rozwijac go i podlaczac, zima czy jesienia jak ciagle pada - watpliwa przyjemnosc.

Bagaznik w 330e jest mikro, to tez trzeba miec na uwadze.


Generalnie jak auto ma sluzyc do krotkich dojazdow - rozwaz elektryka, nawet taki z zasiegiem 200km bedzie o wiele przyjemniejszy w obsludze bo bedziesz go musial ladowac co 3-4 dni i bedziesz mogl do woli korzystac z websto.

A jezeli elektryk nie pasuje - bralbym zdecydowanie 430i ktore ze wzgledu na "sportowa" bryle bedzie tez na pewno lepiej trzymalo wartosc niz hybryda z mikro zasiegiem i mikro baganizkiem.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.