Skocz do zawartości

Diesel N47- Drganie plastiku z filtrem powietrza


kolarz20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ostatnio przy przeglądaniu silnika zauważyłem że cała obudowa filtra powietrza na biegu jałowym drga powodując nie do końca przyjemny hałas. Przy wizycie w ASO powiedzieli mi że używają kleju by zniwelować drgania tego plastiku (widoczny z przodu samochodu - podłużna część). Czy ktoś z was używał kleju i zniwelował drgania tej obudowy? Czy wiecie jakiego kleju lub innej substancji najlepiej użyć aby filtr przestał się trząść?

 

UrGktkqTURBXy9mNzE4N2Q5MmFiN2Q1MGU5ZjFhZmY4YzU0NGY5ZjhiNi5qcGVnkZUCzQMMAMLD

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wcześniej nie śledziłem postów w F30, w tak dopracowanym modelu taki problem coś mi tu nie gra.Jest to chyba pierwszy taki przypadek.

Z autopsji i nie tylko , w N47 177KM E60/1 takie objawy występowały w przypadku nie dokładnego montażu, spasowania obudowy filtra powietrza.

Wiesz dokładnie co z czym skleić i czy nie będzie problemu przy wymianie następny wkład filtra ?

Może silikon o dobrej przyczepności ( nie na bazie octowej ) np. neutralny, sklei skutecznie,elastycznie ale nie na amen.

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z tego co się orientuje to problem tkwi w gumowych odbojach, jest ich chyba 4 a najczęściej wybity jest ten okolicy zbiorniczka wyrównawczego - zobacz czy jeśli tam dociszniesz puszkę filtra to drgania zanikają koszt odbojow gumowych to 15zł i te odboje poprostu się zużywają od ogólnego drgania silnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie sprawdzę bo posiadam E61,jeszcze, zamówiłem F30 . Jeżeli sprawcą jest odbojnik za 15zł to wymień i po problemie.Nie bardzo rozumiem po co kombinować z klejeniem :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z tego co się orientuje to problem tkwi w gumowych odbojach, jest ich chyba 4 a najczęściej wybity jest ten okolicy zbiorniczka wyrównawczego - zobacz czy jeśli tam dociszniesz puszkę filtra to drgania zanikają koszt odbojow gumowych to 15zł i te odboje poprostu się zużywają od ogólnego drgania silnika

 

mattti ma rację.

 

Dokładnie sprawdziłem i blisko zbiornika od płynu chłodzącego drgania występują. Jak docisnę ręka drgania znikają. Oglądałem ten element gumowy i nie wygląda specjalnie na zużyty. Nie wiem czy te drgania są normalne i jak wymienię ten element na nowy to drgania ustaną czy będzie tak samo. Czy można rozpoznać różnice pomiędzy nowym a zużytym elementem czy to tylko starzejąca się guma?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viewtopic.php?f=163&t=289907

 

Pierwszej zimy to samo zauważyłem - nasila sie przy mniejszej temperaturze. Aso rozkłada rece, a ja ignoruje to, bo wiem skad dzwiek pochodzi i to nie jest problem dla mnie . Dźwięk u mnie słyszalny tylko z zewnątrz z przodu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

witam,

chciałem sie poradzić, otóż na zimnym silniku slysze spod maski dodatkowe stukanie - miekki dzwiek jakby plastik gdzies uderzał.

 

zauważyłem ze przytrzymując reką plastikową osłone (filtr powietrza? - duza o nieregularnym kształcie pierwsza od przodu samochodu przed osłona silnika) hałas zanika.

 

http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2012-bmw-3-series-pictures-461.jpg

 

spotkał sie ktoś z tym? co to moze byc? cos poluzowane?

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbys nagral to bedzie to slychac?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

raczej nie bedzie, miesza to sie z terkotaniem silnika, ale da sie to uslyszec no i jak przytrzymam reką osłone to ustaje, pewnie pierdoła ale nie wiem gdzie szukać

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbys nagral to bedzie to slychac?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

raczej nie bedzie, miesza to sie z terkotaniem silnika, ale da sie to uslyszec no i jak przytrzymam reką osłone to ustaje, pewnie pierdoła ale nie wiem gdzie szukać

Ewentualnie może tak powinno być- to moj pierwszy diesel i nie jestem przyzwyczajony do terkotania;)

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udało sie nagrać, ale w sumie to problem namierzony

 

winowajcą jest luz plastikowych elementów

 

f0d9759e70f5051bbb2a1d046538679b.png

 

Element oznaczony nr 12 bardzo luźno jest połączony z obudową filtra i mocno halasuja przy zimnym silniku

 

Niestety nie wiem zupełnie czym ten luz jest spowodowany (nie widze żadnych elmentów który mogłby to usztywnić) - czy mozecie zobaczyc u Was czy tez jest tak luźne połączenie?

 

dzieki z góry

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wyglada ze zdublowałem temat, ale też znalazłem przyczynę:

 

viewtopic.php?f=163&t=331683

Nie zaglądałem jeszcze do filtra powietrza,ale...

Nie można tego elementu nr.12 zamontować dodatkowo na silikon żeby zneutralizować ten luz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!, ja jakiś czas temu miałem u siebie ten sam problem. Akurat wymieniałem olej i po odpaleniu zauważyłem, że masakrycznie hałasuje ta obudowa filtra, bo na połączeniu plastików 9 i 10 był zbyt duży luz. Nie miałem silikonu i jedyne co mi wpadło do głowy to włożenie tego dużego o-ringa od starego filtra oleju pomiędzy i jest teraz git. Miałem to później zakleić jakimś silikonem, ale całkowicie wypadło mi to z głowy i tak jeżdżę po dzień dzisiejszy. Fuszerka, ale ani śladu po drganiach :lol:
BMW F31 318d 143pk aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!, ja jakiś czas temu miałem u siebie ten sam problem. Akurat wymieniałem olej i po odpaleniu zauważyłem, że masakrycznie hałasuje ta obudowa filtra, bo na połączeniu plastików 9 i 10 był zbyt duży luz. Nie miałem silikonu i jedyne co mi wpadło do głowy to włożenie tego dużego o-ringa od starego filtra oleju pomiędzy i jest teraz git. Miałem to później zakleić jakimś silikonem, ale całkowicie wypadło mi to z głowy i tak jeżdżę po dzień dzisiejszy. Fuszerka, ale ani śladu po drganiach :lol:

 

między 9 i 10 luzu nie mogles miec po 10 to wlasnie gumowy element pomagający w ustabilizowaniu całego ukladu - raczej miedzy 9 i 12

 

tak sie teraz zastanawiam ze moze problemem jest wlasnie element nr 10 ktory nie spelnia swojej funkcji - choc z drugiej strony nie wiem jak ten element moglby zlikwidować luz pomiedzy elementem 12 i sąsiadującymi

 

jesli luz jest od poczatku i nie wynika ze zuzycia co oznacze ze wymiana elementów nie pomoże to pewnie albo trzeba uzyc silikonu zgodnie z sugestią #Andrzej62 albo w jakis inny sposób usztywnic całośc - ja mysle o podłożeniu czegoś (guma?) pod element 12 a elementy konstrukcyjne.

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!, ja jakiś czas temu miałem u siebie ten sam problem. Akurat wymieniałem olej i po odpaleniu zauważyłem, że masakrycznie hałasuje ta obudowa filtra, bo na połączeniu plastików 9 i 10 był zbyt duży luz. Nie miałem silikonu i jedyne co mi wpadło do głowy to włożenie tego dużego o-ringa od starego filtra oleju pomiędzy i jest teraz git. Miałem to później zakleić jakimś silikonem, ale całkowicie wypadło mi to z głowy i tak jeżdżę po dzień dzisiejszy. Fuszerka, ale ani śladu po drganiach :lol:

 

między 9 i 10 luzu nie mogles miec po 10 to wlasnie gumowy element pomagający w ustabilizowaniu całego ukladu - raczej miedzy 9 i 12

 

tak sie teraz zastanawiam ze moze problemem jest wlasnie element nr 10 ktory nie spelnia swojej funkcji - choc z drugiej strony nie wiem jak ten element moglby zlikwidować luz pomiedzy elementem 12 i sąsiadującymi

 

jesli luz jest od poczatku i nie wynika ze zuzycia co oznacze ze wymiana elementów nie pomoże to pewnie albo trzeba uzyc silikonu zgodnie z sugestią #Andrzej62 albo w jakis inny sposób usztywnic całośc - ja mysle o podłożeniu czegoś (guma?) pod element 12 a elementy konstrukcyjne.

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły winowajcą jest gumowa poduszka zlokalizowana przy zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego. Wystarczy pociągnąć do góry i całą obudowę przy tej poduszce i hałas znika.
#houek a możesz dokładniej opisać o jaką gumowa poduszkę chodzi?

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!, ja jakiś czas temu miałem u siebie ten sam problem. Akurat wymieniałem olej i po odpaleniu zauważyłem, że masakrycznie hałasuje ta obudowa filtra, bo na połączeniu plastików 9 i 10 był zbyt duży luz. Nie miałem silikonu i jedyne co mi wpadło do głowy to włożenie tego dużego o-ringa od starego filtra oleju pomiędzy i jest teraz git. Miałem to później zakleić jakimś silikonem, ale całkowicie wypadło mi to z głowy i tak jeżdżę po dzień dzisiejszy. Fuszerka, ale ani śladu po drganiach :lol:

 

między 9 i 10 luzu nie mogles miec po 10 to wlasnie gumowy element pomagający w ustabilizowaniu całego ukladu - raczej miedzy 9 i 12

 

tak sie teraz zastanawiam ze moze problemem jest wlasnie element nr 10 ktory nie spelnia swojej funkcji - choc z drugiej strony nie wiem jak ten element moglby zlikwidować luz pomiedzy elementem 12 i sąsiadującymi

 

jesli luz jest od poczatku i nie wynika ze zuzycia co oznacze ze wymiana elementów nie pomoże to pewnie albo trzeba uzyc silikonu zgodnie z sugestią #Andrzej62 albo w jakis inny sposób usztywnic całośc - ja mysle o podłożeniu czegoś (guma?) pod element 12 a elementy konstrukcyjne.

 

A tak, sorry to było pomiędzy 9 a 12 - pisząc ww. post nie patrzyłem na schemat :) Możesz to zwalczyć wszelkimi środkami. Albo możesz coś włożyć pomiędzy te dwa elementy - tak jak ja to zrobiłem, albo zasilikonować. Co do podkładania czegoś to nie wiem jak się to będzie trzymać w jednym miejscu aby nie wypadło pod wpływem drgań. Zrobisz jak będzie Ci pasowało. Pozdr.

BMW F31 318d 143pk aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ostatnio i mi dało się we znaki nieprzyjemny dźwięk. Stwierdziłem ze nie chce nic sylikonować wiec okleiłem miejsca w których się łączą materiałową taśmą do instalacji elektrycznej. Wyglada estetycznie, nie jest połatane sylikonem i co najważniejsze nie hałasuje.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z reguły winowajcą jest gumowa poduszka zlokalizowana przy zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego. Wystarczy pociągnąć do góry i całą obudowę przy tej poduszce i hałas znika.
#houek a możesz dokładniej opisać o jaką gumowa poduszkę chodzi?

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

nr 3 na schemacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.