Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wymienisz rozrząd i pompę to będziesz miał spokój na 70-120 tys przebiegu w zależności od stylu jazdy.Producent łańcucha w labie zrobił badania z których wynika ze degradacja łańcucha odbywa się w zakresie 2500-3500 obrotów.

Należy wiec unikać tego zakresu a rozpędzac auto delikatnie.

Olej musi być w miarę czysty by napinacz pracował w pełnym zakresie.

Przebieg pojazdu zależy wiec od właściciela.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,


Kiedyś zdarzyło mi się przejechać F30 kiedy przyjaciel kupował samochód. Stara miłość nie zardziewała, ba - wciąż ma się tak samo dobrze. Samochód jaki rozważam posiada rzadko omawiany tutaj silnik - jest to 318d. Egzemplarz z połowy 2017 roku, pochodzenie polski salon, sprzedaje jeden z warszawskich salonów. Przebieg to około 70kkm. Cena z poziomu wysokich, ale chcę mieć spokój :)


Czy jest się czego obawiać ? Czy są z tym silnikiem jakieś problemy ? Egzemplarz bardzo mi odpowiada - nie ma zbyt dużo wyposażenia, ale też nie za mało :) Czy czekają mnie jakieś duże serwisy niedługo i ew jakieś niespodzianki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,


Kiedyś zdarzyło mi się przejechać F30 kiedy przyjaciel kupował samochód. Stara miłość nie zardziewała, ba - wciąż ma się tak samo dobrze. Samochód jaki rozważam posiada rzadko omawiany tutaj silnik - jest to 318d. Egzemplarz z połowy 2017 roku, pochodzenie polski salon, sprzedaje jeden z warszawskich salonów. Przebieg to około 70kkm. Cena z poziomu wysokich, ale chcę mieć spokój :)


Czy jest się czego obawiać ? Czy są z tym silnikiem jakieś problemy ? Egzemplarz bardzo mi odpowiada - nie ma zbyt dużo wyposażenia, ale też nie za mało :) Czy czekają mnie jakieś duże serwisy niedługo i ew jakieś niespodzianki ?

Dowiedz się w salonie o naprawy powypadkowe i grubość lakieru, skonfrontuj z raportem polis bimmercheck. Jął bezwypadkowy to mozna kupować. Negocjuj wymianę tarcz i klocków w cenie, bo przy takim przebiegu są najczęściej do zrobienia.

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,


Kiedyś zdarzyło mi się przejechać F30 kiedy przyjaciel kupował samochód. Stara miłość nie zardziewała, ba - wciąż ma się tak samo dobrze. Samochód jaki rozważam posiada rzadko omawiany tutaj silnik - jest to 318d. Egzemplarz z połowy 2017 roku, pochodzenie polski salon, sprzedaje jeden z warszawskich salonów. Przebieg to około 70kkm. Cena z poziomu wysokich, ale chcę mieć spokój :)


Czy jest się czego obawiać ? Czy są z tym silnikiem jakieś problemy ? Egzemplarz bardzo mi odpowiada - nie ma zbyt dużo wyposażenia, ale też nie za mało :) Czy czekają mnie jakieś duże serwisy niedługo i ew jakieś niespodzianki ?

Dowiedz się w salonie o naprawy powypadkowe i grubość lakieru, skonfrontuj z raportem polis bimmercheck. Jął bezwypadkowy to mozna kupować. Negocjuj wymianę tarcz i klocków w cenie, bo przy takim przebiegu są najczęściej do zrobienia.

Hej,


Raport na bimmercheck zamówiłem - zobaczymy co tam będzie :) A jak wygląda kwestia rozrządu w tych silnikach ? Czytałem na forum różne wątki - w wielu są informacje, że po ok 100-110 tysiąch rozrząd jest do zrobienia i można obawiać się pęknięcia któregoś z łańcuchów - czy to rzeczywiście jest taka plaga ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,


Kiedyś zdarzyło mi się przejechać F30 kiedy przyjaciel kupował samochód. Stara miłość nie zardziewała, ba - wciąż ma się tak samo dobrze. Samochód jaki rozważam posiada rzadko omawiany tutaj silnik - jest to 318d. Egzemplarz z połowy 2017 roku, pochodzenie polski salon, sprzedaje jeden z warszawskich salonów. Przebieg to około 70kkm. Cena z poziomu wysokich, ale chcę mieć spokój :)


Czy jest się czego obawiać ? Czy są z tym silnikiem jakieś problemy ? Egzemplarz bardzo mi odpowiada - nie ma zbyt dużo wyposażenia, ale też nie za mało :) Czy czekają mnie jakieś duże serwisy niedługo i ew jakieś niespodzianki ?

Dowiedz się w salonie o naprawy powypadkowe i grubość lakieru, skonfrontuj z raportem polis bimmercheck. Jął bezwypadkowy to mozna kupować. Negocjuj wymianę tarcz i klocków w cenie, bo przy takim przebiegu są najczęściej do zrobienia.

Hej,


Raport na bimmercheck zamówiłem - zobaczymy co tam będzie :) A jak wygląda kwestia rozrządu w tych silnikach ? Czytałem na forum różne wątki - w wielu są informacje, że po ok 100-110 tysiąch rozrząd jest do zrobienia i można obawiać się pęknięcia któregoś z łańcuchów - czy to rzeczywiście jest taka plaga ?

Jeżeli auto jeździło tylko w cyklu miejskim, z włączonym startstop to przy tym przebiegu rozrzad może wymagać wymiany

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest już silnik b47? Nie słyszałem ani razu o problemie z rozrządem w nim.

Realoem mówi, ze większość części rozrządu w b47 jest kompatybilna z n47, na forum były przypadki problemów z rozrządem w b47

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Pewnie tych porównań było wiele, ale ciężko się doszukać czegoś w tak długim wątku.

Chodzi mi po głowie zmiana e90 177 na f30 lci 330i a najlepiej 340i. Raczej 330 ze względu na cenę. Widzę jednak wiele ofert 328. Mocowo nie różnią sie specjalnie wiele od 330 ale jak jest w praktyce? Jakieś opinie, porównanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Pewnie tych porównań było wiele, ale ciężko się doszukać czegoś w tak długim wątku.

Chodzi mi po głowie zmiana e90 177 na f30 lci 330i a najlepiej 340i. Raczej 330 ze względu na cenę. Widzę jednak wiele ofert 328. Mocowo nie różnią sie specjalnie wiele od 330 ale jak jest w praktyce? Jakieś opinie, porównanie?

328i to silnik n20, 330i to b48 pozbawiony wielu wad n20. tych aut jest bardzo duża nadreprezentacja ulepów i topielców z USA, więc trzeba uważać.

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest już silnik b47? Nie słyszałem ani razu o problemie z rozrządem w nim.

Hej,


Raport z bimmercheck mówi, że silnik to B47. I teraz pytanie - czy wymieniając odpowiednio olej będę miał w miarę spokój ? Samochód jest z programu Premium Selection, więc liczę że do 100kkm nic się nie wysypie i ulep to nie jest.. Podejrzewam, że w okolicy 110kkm chciałbym ten rozrząd wymienić aby mieć móc spać spokojnie i jeździć bez problemu. Jedyne co mnie trochę martwi to początku wpisów z serwisu


07.07.17 - 2 km - wizyta serwisowa bez opisu

08.08.17 - 21 km - wizyta serwisowa bez opisu

09.08.17 - 116 km - wizyta serwisowa bez opisu

09.10.17 - 3667 km - wizyta serwisowa bez opisu

11.10.17 - 3731 km - wizyta serwisowa bez opisu

07.11.17 - 6581 km - wizyta serwisowa bez opisu

04.12.17 - 8020 km - wizyta serwisowa bez opisu

04.12.17 - 8022 km - wizyta serwisowa bez opisu

21.03.18 - 8035 km - wizyta serwisowa bez opisu

11.04.18 - 9718 km - wizyta serwisowa bez opisu

01.06.18 - 13 767 km - wizyta serwisowa bez opisu


Nie za dużo tych wpisów z początku życia - czy samochód mógł mieć jakąś czkawkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Pewnie tych porównań było wiele, ale ciężko się doszukać czegoś w tak długim wątku.

Chodzi mi po głowie zmiana e90 177 na f30 lci 330i a najlepiej 340i. Raczej 330 ze względu na cenę. Widzę jednak wiele ofert 328. Mocowo nie różnią sie specjalnie wiele od 330 ale jak jest w praktyce? Jakieś opinie, porównanie?

328i to silnik n20, 330i to b48 pozbawiony wielu wad n20. tych aut jest bardzo duża nadreprezentacja ulepów i topielców z USA, więc trzeba uważać.

Wiem, nawet jestem nieco zainteresowany importem czegoś nieznacznie uszkodzonego. Warunek to naprawde nienaruszona konstrukcja, jedynie jakaś kosmetyka, zderzak, lampa etc. Najlepiej tył bo stockowy i tak mi się nie podoba :)

Czy wersje z usa różnią się jakościowo od wesji EU? Pomijam kwestie wyposażenia.

Co mniej więcej trzeba wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest już silnik b47? Nie słyszałem ani razu o problemie z rozrządem w nim.

Hej,


Raport z bimmercheck mówi, że silnik to B47. I teraz pytanie - czy wymieniając odpowiednio olej będę miał w miarę spokój ? Samochód jest z programu Premium Selection, więc liczę że do 100kkm nic się nie wysypie i ulep to nie jest.. Podejrzewam, że w okolicy 110kkm chciałbym ten rozrząd wymienić aby mieć móc spać spokojnie i jeździć bez problemu. Jedyne co mnie trochę martwi to początku wpisów z serwisu


07.07.17 - 2 km - wizyta serwisowa bez opisu

08.08.17 - 21 km - wizyta serwisowa bez opisu

09.08.17 - 116 km - wizyta serwisowa bez opisu

09.10.17 - 3667 km - wizyta serwisowa bez opisu

11.10.17 - 3731 km - wizyta serwisowa bez opisu

07.11.17 - 6581 km - wizyta serwisowa bez opisu

04.12.17 - 8020 km - wizyta serwisowa bez opisu

04.12.17 - 8022 km - wizyta serwisowa bez opisu

21.03.18 - 8035 km - wizyta serwisowa bez opisu

11.04.18 - 9718 km - wizyta serwisowa bez opisu

01.06.18 - 13 767 km - wizyta serwisowa bez opisu


Nie za dużo tych wpisów z początku życia - czy samochód mógł mieć jakąś czkawkę ?

Mam identyczne wpisy, sprawdź czy auto nie było democarem u dealera, bo u mnie takie wizyty serwisowe skończyły się właśnie po tym jak auto przestało być zarejestrowane na salon.

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unikać zakresu 2500-3500 obr :lol:

Patrzyłem czy dziś nie jest 1 kwietnia ale nie :lol:

 

U ciebie może być codzień 1 kwietnia a łańcuch w tym zakresie obrotów zaczyna ulegac degradacji.

Powyżej 3500-4500 następuje konkretne uderzenie w jego strukturę.

Stała jazda poniżej 2500 obrotów nie powoduje rozciągnięcia łańcuchów.

To co tu pisze odczytałem z materiałów producenta na rysunkach technicznych.

Świeży olej i niskie stałe obroty na wysokich biegach kluczem do dlugowiecznosci łańcucha.

Częsta jazda na niskich biegach z obrotami na czerwonym polu niszczy każdy silnik wiec nie dziwi fakt ze dotyka to tez aut ze słabym łańcuchem jak bmw.

Czego nie rozumiesz?

Auto po kierowcy który jeździł dynamicznie ma wiec silnik do naprawy i należy takiego unikać.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Zabawne rzeczy wypisujesz naprawdę.

Trochę to brzmi jak instrukcja obsługi poloneza.

Kupić BMW i nie jeździć dynamicznie tylko gapić się w obrotomierz i utrzymywać optymalne obroty :lol: :lol: :lol:

Jeśli tak robisz to szczerze Ci współczuję. Możesz już nie odpisywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co tu pisze odczytałem z materiałów producenta na rysunkach technicznych.

Aż dziw bierze, że w instrukcji obsługi tego nie ma :norty:

 

Świeży olej i niskie stałe obroty na wysokich biegach kluczem do dlugowiecznosci łańcucha.

A czy nie lepiej ten rozrząd po prostu wymienić zapobiegawczo niż katować się jazdą do 2500 rpm? Przecież co Ty z tego BMW użyjesz? Nic :lol:

Dwa lata temu przy nalocie 160 000 km wymieniłem pro forma rozrząd w swoim N52, choć ten silnik problemów z rozrządem nie ma.

 

Auto po kierowcy który jeździł dynamicznie ma wiec silnik do naprawy i należy takiego unikać.

Bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KumatyWujek

Wszystko się zużywa... Twój tok myślenia jest co najmniej dziwny... :duh:

"Stała jazda poniżej 2500 obrotów nie powoduje rozciągnięcia łańcuchów." - ciekawe co na to auta Japońskie i M3 e46 gdzie obrotomierz kończy się na 9 tyś obrotów :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę zrozumieć wasze podśmiechujki i rozgoryczenie ale takie są fakty.

Ostatnimi czasy nawet silniki porsche przy przebiegu 80 tys km się sypia.

Istnieje bardzo duża zależność pomiędzy rokiem produkcji silnika a jego przebiegiem czyli 3 letnie auto od nowości może bezawaryjnie zrobić 200 tys gdy 7 letnie z przebiegiem 120 tys może już się rozsypać.

Producentom udało się wiec idealnie skorelować starzenie materiału z gwarancja na pojazd.

Można walczyć z tym wymieniając zestawy części które się zużywają w konkretnych modelach silników jednak trzeba brać pod uwagę koszt który kształtuje się od 1500-25000zl.

Dynamiczna jazda w górnym zakresie obrotów skraca życie kazdego silnika.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę zrozumieć wasze podśmiechujki i rozgoryczenie ale takie są fakty.

W tym co napisałem nie ma ani grama rozgoryczenia :)

Już dawno zaakceptowałem fakt, że silników takich jak AMC 4.0, H22A od Hondy, 1MZ-FE od Toyoty, M20 czy M50 od BMW mieć nie będziemy, bo nie tak to wszystko teraz działa :nienie:

Ale nie można popadać w obłęd, że muszę latać dołem bo łańcuch nie wytrzyma :wink: Oszczędzisz łańcuch a zajedziesz układ korbowo tłokowy...

Wymieniam profilaktycznie podejrzaną część przy odpowiednim przebiegu i dalej cieszę się jazdą swoim samochodem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony slyszy sie opinie mechanikow z ASO, ze im nizsze srednie zuzycie paliwa, to znaczy im silnik bardziej zachowawczo i spokojnie jezdzony, tym czestsze awarie i krotszy jego zywot.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.