Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, przymierzam się do kupna F30 - mojego marzenia, a od jakiegoś czasu a pinożki pozwalają.

Jako że mamy nowy model G20 który w ogóle mi nie podchodzi muszę czym prędzej przebierać w tym co zostało.

Z moich wymagań to tylko benzyna, brak xdrive, auto max 2-letnie.

318i - sporo ofert, nawet jeszcze bez przebiegu i od 100tys zł. tylko oczywiście - słaby silnik, słabe wyposażenie - odpada

320i - nie ma zbytnio w czym wybierać

330i - jest kilka modeli i nawet bardzo fajne, w Premium selection - roczny, stan super, przebieg 20tys., cena 140 tys. zł


Mniej więcej przebrnąłem przez to forum i chyba nikt nie narzekał ani nie wspominał o awarii swojego 330i? Polecacie?

Z kolei jakby trafiła się 320i to też super - pytanie czy również są tu zadowoleni użytkownicy tego modelu?

Parcia na moc nie mam, w zasadzie po przeczytaniu tego wątku, że wielu ceni sobie brak problemów w 330i skłaniałbym się na ten model.


Jak macie jakieś przydatne uwagi do wersji po lifcie - pierwszym modelom chyba właśnie stuka 4 lata - to piszcie. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przymierzam się do kupna F30 - mojego marzenia, a od jakiegoś czasu a pinożki pozwalają.

Jako że mamy nowy model G20 który w ogóle mi nie podchodzi muszę czym prędzej przebierać w tym co zostało.

Z moich wymagań to tylko benzyna, brak xdrive, auto max 2-letnie.

318i - sporo ofert, nawet jeszcze bez przebiegu i od 100tys zł. tylko oczywiście - słaby silnik, słabe wyposażenie - odpada

320i - nie ma zbytnio w czym wybierać

330i - jest kilka modeli i nawet bardzo fajne, w Premium selection - roczny, stan super, przebieg 20tys., cena 140 tys. zł


Mniej więcej przebrnąłem przez to forum i chyba nikt nie narzekał ani nie wspominał o awarii swojego 330i? Polecacie?

Z kolei jakby trafiła się 320i to też super - pytanie czy również są tu zadowoleni użytkownicy tego modelu?

Parcia na moc nie mam, w zasadzie po przeczytaniu tego wątku, że wielu ceni sobie brak problemów w 330i skłaniałbym się na ten model.


Jak macie jakieś przydatne uwagi do wersji po lifcie - pierwszym modelom chyba właśnie stuka 4 lata - to piszcie. Dzięki

 

Mam właśnie od 4 lat 330i. Auto jak do tej pory bez awaryjne, przebieg 67 tys. Polecam

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemieliłem już sporo bmw serii F i G a także mini F56


i mam takie nieodparte wrazenie (przynajmniej w moim przypadku się sprawdza) że jak upalam auto to mogę zajechać silnik nawet w 30 tys km (i potem gadac ze bmw się psuje) natomiast jak jezdze autem normalnie / dynamicznie ale bez upalania to beemki nie psuja się kompletnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Piąteczka :)

Żeby nie robić zbędnego spamu nowym tematem postanowiłem zadać pytanie tutaj.

Przymierzam się do kupna auta do 65 tysięcy i wybór padł na bmw 3 f30, a z racji, że będzie to pierwsze bmw w rodzinie nie mam totalnie wiedzy na temat awaryjności silników. Auto będzie jeździło głównie w mieście 85>15, użytkowane będzie przez dwie osoby. Czy moglibyście polecić mi który silnik wybrać? i czy w ogóle kupie f30'stke do 65k z przebiegiem nie większym niż 120 tysięcy w dobrym stanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem argument tylko, że pamiętaj, że kupujesz 6-7 letnie auto, które będzie miało znaczny przebieg i jest w najwyższej grupie ryzyka jeżeli chodzi o auta używane. Jeżeli priorytetem jest bezawaryjność czy też koszty utrzymania to za 65 tys jest o wiele więcej ciekawych aut. Na co trzeba być gotowym? Awaria przekładni kierowniczej w f30 może się kończyć wydatkiem w wysokości 10 tys brutto, wymiana rozrządu 4,5 tys.
***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,

Nie znalazłem podobnego tematu (pomoc w zakupie etc) , jeśli jest to przepraszam.

Tak na oko, w jakim przedziale mogłaby się zamknąć naprawa tego poobijanego egzemplarza :) ?

https://www.olx.pl/oferta/bmw-f30-activehybrid-3-09-2013r-navi-led-xenon-skora-volll-szwajcaria-CID5-IDxiCKx.html#089f9159c2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przymierzam się do zakupu auta, budżet na samochód będzie wynosił 35-45k zależnie od tego na co się zdecyduję, ciekawi mnie kwestia kosztów eksploatacji pomiędzy tymi generacjami zakłądająć zbliżone roczniki (2011-2013).

Jest w ogóle szansa kupić jakieś rozsadne F30 w okolicach 45k? Jak bardzo będzie się ono różniło w utrzymaniu od e90?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mordo poczekaj za rok bedzie 15K, a za dwa na OLX znajdziesz po 6-7 koła. Nie trac hajsu

Budżet na ładne 330i E46, a nie F30.

Za taki hajs to ciezko E92 ładne kupić, a co dopiero F30 xD

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przymierzam się do zakupu auta, budżet na samochód będzie wynosił 35-45k zależnie od tego na co się zdecyduję, ciekawi mnie kwestia kosztów eksploatacji pomiędzy tymi generacjami zakłądająć zbliżone roczniki (2011-2013).

Jest w ogóle szansa kupić jakieś rozsadne F30 w okolicach 45k? Jak bardzo będzie się ono różniło w utrzymaniu od e90?

Kupujesz w kredycie 50/50 ?

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Generalnie, F30 z ceną poleciały w dół strasznie, szczególnie z manualem i bez wyposażenia, po wprowadzeniu nowszego modelu. Prawo rynku.

Ale F30 w granicach 45 tyś, to już naprawdę dolny i odważny pułap kwotowy, aby porywać się na ten model.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Każdy model spada jak jest nowszy. Uważam że wyjątkiem od reguły są auta bezwypadek salon pl 3-5 latki przebieg do 50k m pak itd...

Takie auta się bronią...

Przykład na fb auto sprawdzane przez bimmercheck

2016 330i 50k nalot m pak estoril cena 135k wyjściowa pewnie za 130poszla.... Ale z USA te roczniki po 70k :duh: :mrgreen: :nienie: :search: :cool2:

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zobaczycie po nowym roku za ile Randall sprzeda auto jak nie będzie to tajemnica (co byłoby chore) a to jest ładny przedlift (tak, tak wiem że lepiej zachowany niż nie jeden polift i lampy itd lci, chodzi o silnik bardziej bo n20 daleko do b48)
male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od razu zaznaczę, że jestem nowy na forum i liczę na konkretne odpowiedzi lub sugestie.

Przymierzam się do zakupu BMW f30 2.0d (184km) w automacie.

Co możecie powiedzieć mi o tym modelu, silniku i jakie macie wrażenia z jazdy itp?

Z góry dzięki za odpowiedź!



Budżet - 80.000 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od razu zaznaczę, że jestem nowy na forum i liczę na konkretne odpowiedzi lub sugestie.

Przymierzam się do zakupu BMW f30 2.0d (184km) w automacie.

Co możecie powiedzieć mi o tym modelu, silniku i jakie macie wrażenia z jazdy itp?

Z góry dzięki za odpowiedź!



Budżet - 80.000 PLN

 


Z takim budżetem celowałbym w wersje poliftową - poprawioną z silnikiem B47 - 190km, poza tym już jest na full ledach(tył) + przód jak dobrze poszukasz.

Silnik trwały, bardzo elastyczny, bardzo dobry stosunek osiągów do zużycia paliwa. Programem możesz zrobić ok 220km/450nm.

Co do wrażeń z jazdy, zależy z jakiego samochodu się przesiadasz, ale powinieneś być zadowolony :D

Sporo osób narzeka na wyciszenie. Mi nie przeszkadza, aczolwiek na forum znajdziesz sposoby jak to zrobić jeśli będzie Cie to irytowało.

I koniecznie automat - super wrażenia z jazdy, jest raczej bezawaryjny przynajmniej do 200xx... kkm a na pewno mniej niż manual :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zakupu BMW f30 2.0d (184km) w automacie.

Jeździłem tym kiedyś, totalna padaka, ten silnik klekoce jak w traktorze, a seria 3 nie ma wyciszenia, więc trzęsie autem i hałasuje. 2.0i przy spokojnej jeździe ma spalanie poniżej 5l/100 a kultura pracy przynajmniej jest jakaś.

Edytowane przez Slawomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0i przy spokojnej jeździe ma spalanie poniżej 5l/100 a kultura pracy przynajmniej jest jakaś.
:lol:

Chętnie zamienie na takie 20i.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dopiero silnik z oznaczeniem b46/48 nie klekocze bo n20.... wiele od diesla po otwarciu maski sie sie różni :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.