Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
A jak silnik/skrzynia znosi chip turning?

Niby odydwie sztuki ktore mam upatrzone maja serwis w BMW, ale i tak pierwsze co auto będzie miało pełny serwis. Zaraz po tym mam znajomego w firmie która zajmuje się chip tuningiem, oferują 300km/600nm w dobrej cenie z hamownia przed i po.

 

Jeżdżę F31 330D od 3 lat, z czego od dwóch mam zrobione mapy przez Maptek. (robiłem u nich już 3 kolejne 330d:-). Obecna ma po zmianie 303 konie i 620nm. Nie narzekam, osiągi ma na poziomie 335/340i, czy Audi S4/S5 (sprawdzane kilkukrotnie :-)).

Jeśli program robi ktoś z głową, to wszystko powinno być ok.


Mapowałem wcześniej w Maptek e46 330d i e91 330d i z żadną z nich nie miałem problemów. Ale zawsze trafiałem ładne egzemplarze, a to jest kluczem do sukcesu :-)

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Jestem nowy - wcześniej jeździłem E36 oraz Hondami


Pytanie, ile realnie trzeba dać za F31 - 316d / 318d, zakładam że bezwypadkowe i z przebiegiem około 150 tys km ?


Ile daliście za swoje ?


Pozdrawiam,

Wojtek

 

F31 318d z 2014 roku, 180 najechane (xenony, duza navi, grzane fotele, rozszerzone zegary, ledy w klamkach, asferyczne wszystkie lusterka, automat) - 65 tys. brutto na koniec zeszlego roku. Znalezione poprzez strone bmw i auta uzywane.

Lakierowany tylko tylny zderzak, reszta oryginal (auto poleasingowe, wiec sporo odpryskow po kamykach itd.)


2 miesiace przegladalem oferty (zdarzaly sie bezwypadki ze szkodami za 50 i 25 tys albo przebieg 150, gdzie rzeczywiscie bylo 250), lepiej dac wiecej za slabsze wyposazenie z polskiego rynku z mowliwoscia sprawdzenia historii auta...

Dodam, ze w BMW dosyc latwo dodaje sie elementy wyposazenia - u mnie wpadly na starcie sportowe fotele (same przednie, udalo sie trafic w tapicerke i grzanie) + kierownica z lopatkami (caly retrofit obu czesci wyszedl 2 tys zł. z czesciami i robocizna)


Przy kupnie 2l diesla pamietaj o pakiecie startowym, czyli rozrzad i ewentualnie wymiana oleju w skrzyni. W 320d warto sprawdzic kolektor i klapy gaszace, w wiekszosci 318d one nie wystepuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich

Pod koniec wrzesnia planuje zakup drugiego Bmw w naszej rodzinie .Tym razem bedzie to autko wylacznie dla mnie i nie bedzie to diesel.

Po dlugich , meczacych porownaniach i testach na youtube , wybor padl na 335i lub 340i .

I tu zwracam sie o pomoc do Was, urzytkownikow tej wspanialej marki .Z racji tego iz nigdy nie mialem bmw w benzynie mam kilka pytan na ktore nie znam odpowiedzi.

Oto moje pytania:

-Jaka jet roznica miedzy tymi silnikami oprocz oznaczenia 335i do 2015 i 340i od 2016 jesli sie nie myle.

-czy wybierajac jeden z tych silnikow powinienem unikac jakiegos rocznika? Lub oznaczenia typu N...

-jak wyglada sprawa z zywotnoscia tych jednostek zakladajac ze bede dbal o silnik jak nalezy

-na co powinienem szczegolnie zwrocic uwage przy zakupie. Auto bedzie kupowane z przebiegiem miedzy 16-30tys km w Niemczech lub Francji .

-jakie sa przyblizone koszty eksploatacji w skali rocznej

-czy powinienem brac w xdrive czy w rwd

-jakie opcje to podstawa

Jesli chodzi tuning itp to jedyna modyfikacje jaka planuje bedzie wymiana wydechu .

I tu mam jeszcze jedno pytanie czy orginalny M performance bedzie najlepszym wyborem, czy moze jest cos rownie dobrego lub lepszego na rynku w rozsadnych pieniadzach.


To by chyba bylo na tyle jak narazie.

Z gory dziekuje za pomoc i opinie .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Wracam jak bumerang :) Kilka lat temu spamowałem tutaj forum, bo szukałem idealnej E90. Niestety, nie znalazłem. Od 2 lat jeżdzę i czerpię maksymalną frajdę z Audi TT.

Jednak, studia zaraz kończe i czas "dorosnąć" :D Zamienić pięknie brzmiącą (DSG + TSI jednak robi robotę) zabawkę, na coś męskiego, normalnego, takiego, że załaduje do auta i mamę i babcię i pies się zmieści. Wybór padł na F30. Ma w sobie i komfort i pazur, czyli coś co szukam. Oczywiście, pewnie nie da aż tyle funu (szukam wersji 2 litrowych), ale z pewnościa odwdzięczy się komfortem, którego jednak trochę mi brakuje.


Założyłem sobie, że szukam 2 litrowej jednostki - Diesel albo Benzyna. Mówiac szczerze, bez różnicy. Słyszałem wiele dobrego o obu, oraz co najważniejsze skryznia automatyczna. Stawiam środek nad wyglądem zewntrznym. Teraz w Audicy mam pełny s-line, wielka koła, wydechy, spoilery, wszystko, co mozna, a w środku nie mam bluetootha. Też czas zamienic priorytety. O nawigację może być ciężko, chociaż liczę, że jest to możliwe. O M pakiecie, nie myślę, wygląda on świetnie w białym aucie, ja szukam chyba mimo wszystko czarnej (od zawsze wszystkie auta, all black, jeśli znajdę fajną bazę, obiecuje, ze będzie na forum bardzo ładny, częsty bywalec, batmobil :) )


Teraz pytanie zasadnicze. Co w graniach 65K PLN mogę sobie pozwolić? Czy jest sens w ogóle szukania? Trochę nieśmiało postawiłem granicę przebiegu 100k (jakoś przyzwyczajenie, gdy szukałem TTki, żeby DSG nie było zajechane) Myslicie, że spokojnie mogę tę granicę przesunąć?

Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam w podobnej cenie podobnego auta już od około pół roku, jednak zdecydowanie musi to być benzyna 2.0 oraz bezwypadkowy i w miarę wyposażony, jednym słowem jest ciężko coś sensownego znaleźć :/

Do 70 tysięcy zł większość to sprowadzone z USA auta po przygodach

W dieslu spokojnie coś znajdziesz w zakładanej kwocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,


Zajmuję się kupowaniem samochodów na indywidualne zamówienie klienta. Ostatnio mam sporo zapytań właśnie o f30. I jeśli chodzi o samochody bezwypadkowe, z potwierdzoną historią serwisową w nienagannym stanie technicznym i wizualnym to f30 przy dość podstawowym wyposażeniu zaczynają się od około 72-75 (cena całkowita po wszystkich opłatach, transporcie itp - na rynku polskim jest sporo ogłoszeń ale 80% to są samochody, które po przeczytaniu oferty można odrzucić). Oczywiście poniżej 70 też da się znaleźć auto, ale będzie to egzemplarz, który nie będzie miał nawet Xenonów. Cena za f30 wraz z wyposażeniem i mocniejszym silnikiem rośnie do około 90-95 tys. Kwoty jakie podałem tyczą się samochodów z przebiegiem 100 -150 tys. km i roczników 13-15, ceny brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Wracam jak bumerang :) Kilka lat temu spamowałem tutaj forum, bo szukałem idealnej E90. Niestety, nie znalazłem. Od 2 lat jeżdzę i czerpię maksymalną frajdę z Audi TT.

Jednak, studia zaraz kończe i czas "dorosnąć" :D Zamienić pięknie brzmiącą (DSG + TSI jednak robi robotę) zabawkę, na coś męskiego, normalnego, takiego, że załaduje do auta i mamę i babcię i pies się zmieści. Wybór padł na F30. Ma w sobie i komfort i pazur, czyli coś co szukam. Oczywiście, pewnie nie da aż tyle funu (szukam wersji 2 litrowych), ale z pewnościa odwdzięczy się komfortem, którego jednak trochę mi brakuje.


Założyłem sobie, że szukam 2 litrowej jednostki - Diesel albo Benzyna. Mówiac szczerze, bez różnicy. Słyszałem wiele dobrego o obu, oraz co najważniejsze skryznia automatyczna. Stawiam środek nad wyglądem zewntrznym. Teraz w Audicy mam pełny s-line, wielka koła, wydechy, spoilery, wszystko, co mozna, a w środku nie mam bluetootha. Też czas zamienic priorytety. O nawigację może być ciężko, chociaż liczę, że jest to możliwe. O M pakiecie, nie myślę, wygląda on świetnie w białym aucie, ja szukam chyba mimo wszystko czarnej (od zawsze wszystkie auta, all black, jeśli znajdę fajną bazę, obiecuje, ze będzie na forum bardzo ładny, częsty bywalec, batmobil :) )


Teraz pytanie zasadnicze. Co w graniach 65K PLN mogę sobie pozwolić? Czy jest sens w ogóle szukania? Trochę nieśmiało postawiłem granicę przebiegu 100k (jakoś przyzwyczajenie, gdy szukałem TTki, żeby DSG nie było zajechane) Myslicie, że spokojnie mogę tę granicę przesunąć?

 

Jak chcesz auto do którego załadujesz i mamę i babcię i psa to źle wybrałeś. Nie F30 ale F31.

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę że F30 po Audi TT będzie bardzo komfortowy :).

Na adaptacyjnym zawieszeniu to fakt ze sie nie prowadzi, ale moim zdaniem w trybie comfort jest komfortowo.

No moze nie patrząc na to ze piekielnie głośno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że po 2 osobowym TT na 19 calowych felgach i z pełnym przelotowym wydechem, ciężko o mniejszy komfort. :mrgreen:


Też bez przesady, chcę dalej czuć, że jadę autem. W sumie z tego powodu wolę jednak tył napęd niż X, tego mi w TT brakuje, napędu na tył. Zmiana budy, nie oznacza aż takiej zmiany nastawienia. Wciąż w głowie jest plan na wydech i takie inne :)



Co do F31. Jednak mam 23 lata, a babcia, mama i pies, to od święta, np. wszystkich zmarłych :wink:

Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do F31. Jednak mam 23 lata, a babcia, mama i pies, to od święta, np. wszystkich zmarłych :wink:
:lol: Ciekawe święto wybrałeś.


Niektórzy popadają ze skarjności w skrajność pisząc, że jak poszukujesz komfortu to odpuść F30.

To co ma kupić? 7?


Patrząc na to, czego oczekujesz myślę, że z poziomu komfortu w F30 będziesz zadowolony.

Ale najlepiej to po prostu znajdź jakiś egzemplarz.

Przejedź się, obejrzyj i sam będziesz wiedział czy takiego komfortu szukasz.


Mnie osobiście w F30 najbardziej psuje komfort hałas i trzeszczące plastiki.

Do pracy dojeżdżam codziennie 35km drogami ekspresowymi i 10km w mieście.

Na komfort jakoś specjalnie nie narzekam. Istotne też jaki silnik wybierzesz no i gdzie będziesz używał samochodu (trasa/miasto).

Ja mam manual i do miasta jest to troche upierdliwe.

Myślę, że teraz decydowałbym się na automat. Przejedź się obydwiema opcjami.

Co do zawieszenia to na 16" zimowym komplecie w moim odczuciu poduszkowiec.

Na lato mam 19" co znacznie poprawia prowadzenie (o dziwo nie robi się jakoś wybitnie twardo).

No i pozycja za kierownicą. Jak jeździłeś BMW to pewnie znasz a jak nie to zapewne docenisz. :wink:

Wieloma samochodami jeździłem w segmencie trójki i w żadnym nie doświadczyłem tak optymalnej pozycji.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Pod koniec wrzesnia planuje zakup drugiego Bmw w naszej rodzinie .Tym razem bedzie to autko wylacznie dla mnie i nie bedzie to diesel.

Po dlugich , meczacych porownaniach i testach na youtube , wybor padl na 335i lub 340i .

I tu zwracam sie o pomoc do Was, urzytkownikow tej wspanialej marki .Z racji tego iz nigdy nie mialem bmw w benzynie mam kilka pytan na ktore nie znam odpowiedzi.

Oto moje pytania:

-Jaka jet roznica miedzy tymi silnikami oprocz oznaczenia 335i do 2015 i 340i od 2016 jesli sie nie myle.

-czy wybierajac jeden z tych silnikow powinienem unikac jakiegos rocznika? Lub oznaczenia typu N...

-jak wyglada sprawa z zywotnoscia tych jednostek zakladajac ze bede dbal o silnik jak nalezy

-na co powinienem szczegolnie zwrocic uwage przy zakupie. Auto bedzie kupowane z przebiegiem miedzy 16-30tys km w Niemczech lub Francji .

-jakie sa przyblizone koszty eksploatacji w skali rocznej

-czy powinienem brac w xdrive czy w rwd

-jakie opcje to podstawa

Jesli chodzi tuning itp to jedyna modyfikacje jaka planuje bedzie wymiana wydechu .

I tu mam jeszcze jedno pytanie czy orginalny M performance bedzie najlepszym wyborem, czy moze jest cos rownie dobrego lub lepszego na rynku w rozsadnych pieniadzach.


To by chyba bylo na tyle jak narazie.

Z gory dziekuje za pomoc i opinie .

Pozdrawiam

 

Chciałbym podbić pytanie kolegi, ponieważ mam zbliżoną sytuację oraz dylemat, ale w serii 4 plus biorę jeszczę pod uwagę 430d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Pod koniec wrzesnia planuje zakup drugiego Bmw w naszej rodzinie .Tym razem bedzie to autko wylacznie dla mnie i nie bedzie to diesel.

Po dlugich , meczacych porownaniach i testach na youtube , wybor padl na 335i lub 340i .

I tu zwracam sie o pomoc do Was, urzytkownikow tej wspanialej marki .Z racji tego iz nigdy nie mialem bmw w benzynie mam kilka pytan na ktore nie znam odpowiedzi.

Oto moje pytania:

-Jaka jet roznica miedzy tymi silnikami oprocz oznaczenia 335i do 2015 i 340i od 2016 jesli sie nie myle.

-czy wybierajac jeden z tych silnikow powinienem unikac jakiegos rocznika? Lub oznaczenia typu N...

-jak wyglada sprawa z zywotnoscia tych jednostek zakladajac ze bede dbal o silnik jak nalezy

-na co powinienem szczegolnie zwrocic uwage przy zakupie. Auto bedzie kupowane z przebiegiem miedzy 16-30tys km w Niemczech lub Francji .

-jakie sa przyblizone koszty eksploatacji w skali rocznej

-czy powinienem brac w xdrive czy w rwd

-jakie opcje to podstawa

Jesli chodzi tuning itp to jedyna modyfikacje jaka planuje bedzie wymiana wydechu .

I tu mam jeszcze jedno pytanie czy orginalny M performance bedzie najlepszym wyborem, czy moze jest cos rownie dobrego lub lepszego na rynku w rozsadnych pieniadzach.


To by chyba bylo na tyle jak narazie.

Z gory dziekuje za pomoc i opinie .

Pozdrawiam

 

xDDDD Mam wrażenie, że katowane E90 i E46 się znudziło to przesiadamy się to nowszego modelu.

Eh jak szybko.


335i a 340i. Różnica mocy minimalna. 340i lepszy silnik podobny nowszy, 335i N55 najlepiej na elektronice nie wiem który rok, najlepiej 2015.

N55 to tak dobry silnik, że to się w pale nie mieści, tak samo 340i :8)

Jak chcesz unikac nazw silnikow zaczynajacych sie na N to nie wiem czy wgl sens jest Ci odpisywać.

Rozumiem, że miałeś E46 w N42 i ciągł ci olej bo nie mogłeś naprawić uszczniaczy zaworowych za 500zł.

Na co zwrócić uwagę? Na to, że ten samochód przedewszystkim kosztuje, a egzemplarze z niemiec w większości to USA. Nie pisze, źe źle ale

trzeba patrzeć na historie i naprawę tego auta. Dobre 335i/340i to koszt ok lekko 35-40 tys euro + akcyza. Ponizej 30 to samochody z USA.

Sprawa żywotności. Silnik żyje i ma się dobrze.


Na reszte tych głupich pytań nie chcę mi sie odpisywać. Czy RWD czy xdrive xD

Przeczytaj se auto świata albo pani domu

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kozenko dla mnie komfort to brak odczuwania dziur w drodze, jakość spasowania wnętrza (trzaski itd.) i właśnie głośność w środku przy autostradowej 140-160km/h. Niestety f30 nie spełnia dwóch z trzech kryteriów więc napisałem że f30 dla mnie komfortowe nie jest, co innego BMW serii 5.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pełni rozumiem Blade.

W zasadzie mam identyczne spostrzeżenia, co z resztą mogłeś przeczytać niżej. :wink:

Każdy też ma inne zrozumienie pojęcia komfort i oczekuje czegoś innego.

Biorąc pod uwagę z czego przesiada się pavvel (TT z pełnym przelotowym wydechem na 19" kołach) i wprost mówi, że chce czuć, że jedzie samochodem to w moim odczuciu F30 będzie dobrym kompromisem.

Seria 5 to jednak już jest duży samochód. Nawet w stosunku do F30 to spory przeskok. :)

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecny samochód wystawiony na sprzedaż, wyjąłem spod łóżka jeszcze jedną skarpetę :mrgreen: :mrgreen: i znalazło się nieco więcej funduszy. Myślę, że finalny budżet to 75k.

Jak myślicie. Kwota wystarczająca, aby na koniec studiów i początek "dorosłego" życia, zrobić sobie mały prezent i kupić sobie F30 328i?

(Założyłem sobie, że albo 328i "zwykłe" albo 320i ale w M-pakiecie. Oba bez X-drive)


Czy jednak zrobić imprezę dla całego roku, a resztę wydać w kasynie. :8) :roll:

Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście bibe bym odpuścił. :lol:

Zawsze jak znajomi na imprezach szukali kierowcy to byłem pierwszy. :wink:

Dziwili się czy ja głupi... Tymczasem ja wolałem sobie pojeździć niż pić alko. :wink:


Do sedna. Fundusz zdecydowanie wystarczający na rozpoczęcie poszukiwań 328i. :wink:

Myślę, że przy odrobinie szczęścia jest duża szansa żebyś znalazł nawet przyzwoite 328i w mpaku.

Powodzenia

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecny samochód wystawiony na sprzedaż, wyjąłem spod łóżka jeszcze jedną skarpetę :mrgreen: :mrgreen: i znalazło się nieco więcej funduszy. Myślę, że finalny budżet to 75k.

Jak myślicie. Kwota wystarczająca, aby na koniec studiów i początek "dorosłego" życia, zrobić sobie mały prezent i kupić sobie F30 328i?

(Założyłem sobie, że albo 328i "zwykłe" albo 320i ale w M-pakiecie. Oba bez X-drive)


Czy jednak zrobić imprezę dla całego roku, a resztę wydać w kasynie. :8) :roll:

328i jest bardzo ciężko kupić w tej cenie, większość to topielce albo wraki z USA, co bardzo zaniża cenę na portalach i sprawia wrażenie że te auta są tanie. Silnik pod względem osiągów super, ale jeżeli chodzi o awaryjność to jest dużo gorzej niż z n47.

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.