Skocz do zawartości

Tuning RaceChip Ultimate dla BMW f30 316i silnik N13


Tomek Kemot

Rekomendowane odpowiedzi

Pomimo mojego sceptycyzmu co do produktów tej firmy powodowanym przez dziwną politykę firmy polegającą na prezentowaniu spreparowanych wykresów z hamowni po głębszej analizie tematu i z uwagi na brak sensownej alternatywy dla tuningu mojego samochodu z uwagi na możliwość utraty gwarancji postanowiłem jednak zakupić RaceChip :8)

Koszt całkowity wynosi 499 Euro. Zakupu można dokonać w sklepie internetowym bezpośrednio na stronie producenta. Przesyłka dotarła po 2 dniach kurierem UPS. W międzyczasie na skrzynkę mailową otrzymałem zdjęcia silnika pokazujące w których miejscach znajdują się czujniki pod które należy cię podpiąć. Niestety zdjęcia nie do końca były jasne zatem poprosiłem o doprecyzowanie i otrzymałem po 2 dniach czyli w momencie dostawy poprawioną wersję na której wszystko było już jasne. :8)

 

W przesyłce znajduje się ładnie zapakowane urządzenie wraz z gotowym okablowaniem oraz niezbędnymi akcesoriami do montażu urządzenia oraz dokument sprzedaży i instrukcja montażu. Rozpoczęcie przygotowań do montażu należy rozpocząć od identyfikacji czujników w silniku pod które należy się podpiąć. W przypadku tego silnika są ta 3 czujniki: airflow, turbo pressure, intake manifold. Kable oznaczone są kolorami. Należy zwrócić uwagę aby jeden z kabli podpiąć właściwie o czym jest wyraźna informacja (można go wpiąć na odwrót). Sam montaż jest łatwy lub bardzo łatwy. Największym problemem jest odpięcie oryginalnych kabli. Po tej czynności wszystko idzie gładko. Całość montażu zajmuje około 30 minut dla osoby która robi to 1 razy. Jednak jeżeli dla kogoś wymiana koła stanowi problem zdecydowanie odradzam samodzielny montaż :mrgreen: Po montażu czas na próbę silnik odpalił :mrgreen:

RaceChip jest dostarczany z ustawieniami fabrycznymi które mają dać przyrost mocy około 20 %. Dalszy tuning dokonuje się przestawiając specjalne pokrętło na następne pozycje co ma powodować wzrost mocy silnika. Na tych ustawianiach podstawowych silnik zachowuje się całkowicie normalnie. Nie ma żadnych oznak nieprawidłowej pracy. Co do przyspieszeń trudno jednoznacznie powiedzieć lepiej czy gorzej na podstawie odczuć z jazdy. Efekt placebo jak wiadomo jest silny. Czas zatem na pomiary. Najlepiej oczywiście pojechać na hamownie. Ja jednak postanowiłem zastosować inny system pomiarowy polegający na firmowaniu licznika samochodu a następie analizie filmu i obliczeniu przyspieszeń wg wskazania licznika w zakresie 0-160 km/h. System jest precyzyjny dokładność oceniam na 0.05-0.1 s. W między czasie ustawiania wzrosły z domyślnej czyli [s2-B] na [s2-C] i [s2-D]. W każdym z tym przypadków silnik pracuje bez zarzutu. Poniżej tabela z wynikami i filmiki testowe. Dla ustawienia [s2-D] jeszcze nie było pomiaru.

 

.......fabryczne

.......136 km.....RC S2-B....RC S2-C

0-40---2.4 s........2.3 s.......2.2 s

0-60...4.0 s........3.8 s.......3.7 s

0-80...6.1 s........5.8s........5.7 s

0-100..8.8 s........8.0 s.......7.9 s

0-120..12.0 s......11.0 s......10.7 s

0-140..16.7 s......14.8 s......14.5 s

0-160..22.8 s......19.5 s......18.9 s

 

Fabryczne 136km

 

RaceChip S2-B

 

RaceChip S2-C

 

CDN..... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Czekam na ciąg dalszy bo mam ten sam silnik :) A coraz bardziej mąci mi to głowę :)

 

Czyli prawie sekunda urwana. U mnie jakby się urwało sekundę to by zeszło do 6 :D :D

Aż tak to się nie da niestety. Nawet 125i tak szybkie nie jest. Okolice 7s da się zrobić. Jak mierzyłem jakąś apką na telefon to udawało mi się powtarzalnie robić 6.9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na ciąg dalszy bo mam ten sam silnik :) A coraz bardziej mąci mi to głowę :)

 

Czyli prawie sekunda urwana. U mnie jakby się urwało sekundę to by zeszło do 6 :D :D

Aż tak to się nie da niestety. Nawet 125i tak szybkie nie jest. Okolice 7s da się zrobić. Jak mierzyłem jakąś apką na telefon to udawało mi się powtarzalnie robić 6.9.

 

Tez masz 7.2 katalogowo?

 

No niestety im więcej na początku tym łatwiej urywać. Pewnie żeby 6 złamać trzeba by w okolice 230 mieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni wynik pomiaru dla ustawień S2-D niestety rekordu nie ma :cry: Jest nawet trochę wolniej :x Nic trzeba sprawdzić kolejne ustawienia :mrgreen: Być może przy ustawieniach S2-C był to jedynie jakiś jednorazowy wystrzał mocy albo wiatr powiał :D

 

.......fabryczne

.......136 km.....RC S2-B....RC S2-C....RC S2-D

0-40---2.4 s........2.3 s.......2.2 s.........2.3 s

0-60...4.0 s........3.8 s.......3.7 s.........3.8 s

0-80...6.1 s........5.8s........5.7 s.........5.7 s

0-100..8.8 s........8.0 s.......7.9 s.........7.9 s

0-120..12.0 s......11.0 s......10.7 s........10.9 s

0-140..16.7 s......14.8 s......14.5 s........14.6 s

0-160..22.8 s......19.5 s......18.9 s........19.3 s

 

I filmik z przejazdu

 

Kolej na ustawienia S2-E :8)

CDN .... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej wykres, który oczywiście w uproszczeniu pokazuje potrzebną moc samochodu do uzyskania odpowiednich czasów przyspieszeń na podstawie danych fabrycznych. Na podstawie tego wykresu można wyliczyć, że mój samochód obecnie dysponuje mocą około 160 kM. :8) Żeby zejść do 7.5 potrzeba ponad 170 kM :evil:

 

Zmieniłem ustawienia RaceChip na S2-E. Samochód odpalił silnik chodzi elegancko :mrgreen: Zobaczmy tylko czy ma większą moc :?

 

CDN .... :mrgreen:

 

http://images74.fotosik.pl/804/16de539dc00b985c.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 2000zł masz prawdziwy box dimsport,firmy tuningowe mają do tego komputer którym stroją auto na hamowni, ja w 420i 184km wycisnąłem 260km na boxie DIM SPORT.Przyrosty na boxie race chip sa warte smiechu,to wyrzucanie kasy w błoto.Zrób hamownie to zobaczysz ,max 10-15km i 25nm Edytowane przez boleknh

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 2000zł masz prawdziwy box dimsport,firmy tuningowe mają do tego komputer którym stroją auto na hamowni, ja ze w 420i 184km wycisnąłem 260km na boxie DIM SPORT.Przyrosty na boxie race chip sa warte smiechu,to wyrzucanie kasy w błoto.

 

Ciekawy produkt ten RAPID DIMSPORT niestety mojego silnika nie ma na liście :? Więc i tak odpada :mrgreen: Druga sprawa jak wygląda montaż i demontaż urządzenia. Świetna sprawa że to montują do samochodu pytanie tylko co w momencie przeglądu. Trzeba jechać do nich na demontaż na drugi koniec Polski :? No chyba że to tak proste że nie ma sprawy i można samemu. I kwestia nagłej awarii lub stłuczki . Jeżeli łatwy demontaż jest niemożliwy to może być problem jak auto trafi na lawecie do dilera :? To niewątpliwie jest duży atut RaceChip. Demontaż trwa 5 minut. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy wątek. Też mam 316i automat, moc jak dla mnie wystarczająca, ale z czasem być może będę chciał dorzucić trochę mocy a gwarancja, którą pewnie będę kiedyś przedłużał ogranicza pole manewru, stąd liczę na dokładną relację ;)

 

Jest jakaś różnica w pracy skrzyni biegów po zmianach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy bym tego do auta nie założył :nienie: :nienie: :nienie:

 

Wynika to z jakiejś eksperckiej wiedzy która posiadasz na temat tego urządzenia i jego negatywnego wpływu na silnik :shock: Czy to tylko opinia niepoparta niczym konkretnym? Jeżeli coś wiesz to powiedz możesz uratować człowieka przed kosztami. To jeszcze można zdemontować. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnej eksperckiej wiedzy... Ale doświadczenia znajomych to jest uniwersalny pudełko które oszukuje komputer szkoda turbiny wtysków a w dieslu DFP.

 

Kolega niech zrobi hamowanie z przed i po założeniu.

 

Za te pieniądze można mieć dobry program w renomowanej firmie.

 

 

A tu macie video

https://www.youtube.com/watch?v=ndqLE1ZbLL8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za te pieniądze można mieć dobry program w renomowanej firmie.

 

Dzięki za info tylko że ja mam gwarancje do końca 2018 roku :mrgreen: Zatem programy nawet najlepsze odpadają i to jest właściwe przyczyna stosowania tego urządzenia. :8)

 

Co do wtrysków to w przypadku mojego silnika urządzenie ich nie rusza z tego co wiem. A turbina chyba sobie poradzi. Powinna mieć spory zapas jeżeli to ta sama co w mocniejszej wersji tego silnika. Mam nadzieje :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób hamownie :8) :8) :8)

 

Mam zamiar jak znajdę odpowiednie ustawienia tego urządzonka. Niestety albo stety jest ich kilkanaście :mrgreen:

 

Jak już jesteśmy przy tym temacie to wg deklaracji producenta urządzenie dostarczane jest w ustawianiach fabrycznych co ma dawać przyrost mocy około 20%. Dalszego strojenia jeżeli mamy na to ochotę dokonuje się przełączając przełącznik obrotowy. Każda zmiana ustawiania ma dawać przyrost mocy na poziomie 1,5%. Ustawienia zmieniamy przełącznikiem S2. S1 jest nieaktywny. W moim przypadku ustawiania fabryczne to litera B. Teraz jestem na E. Jeszcze trochę zostało :mrgreen:

 

http://images73.fotosik.pl/807/787d6a1587475015.png

 

Co do hamowni to udało mi się znaleźć taki wykres. Wygląda na wiarygodny. Co prawda z modelu F20 ale ten sam silnik :cool2:

 

http://images74.fotosik.pl/807/ba15fdad7430c213.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienia RC S2-E zostały przetestowane. Ale zaczyna to wyglądać niepokojąco :? Kolejna zmiana ustawień w żadne sposób nie przekłada się na wzrost osiągów. Czasy właściwie są takie same. Coś mi się tutaj nie podoba :nienie:

 

.......fabryczne

.......136 km.....RC S2-B....RC S2-C....RC S2-D....RC S2-E

0-40---2.4 s........2.3 s.......2.2 s.........2.3 s.......2.3 s

0-60...4.0 s........3.8 s.......3.7 s.........3.8 s.......3.8 s

0-80...6.1 s........5.8s........5.7 s.........5.7 s.......5.7 s

0-100..8.8 s........8.0 s.......7.9 s.........7.9 s.......7.9 s

0-120..12.0 s......11.0 s......10.7 s.......10.9 s..... 10.9 s

0-140..16.7 s......14.8 s......14.5 s.......14.6 s......14.5 s

0-160..22.8 s......19.5 s......18.9 s.......19.3 s......19.2 s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 2000zł masz prawdziwy box dimsport,firmy tuningowe mają do tego komputer którym stroją auto na hamowni, ja ze w 420i 184km wycisnąłem 260km na boxie DIM SPORT.Przyrosty na boxie race chip sa warte smiechu,to wyrzucanie kasy w błoto.

 

Ciekawy produkt ten RAPID DIMSPORT niestety mojego silnika nie ma na liście :? Więc i tak odpada :mrgreen: Druga sprawa jak wygląda montaż i demontaż urządzenia. Świetna sprawa że to montują do samochodu pytanie tylko co w momencie przeglądu. Trzeba jechać do nich na demontaż na drugi koniec Polski :? No chyba że to tak proste że nie ma sprawy i można samemu. I kwestia nagłej awarii lub stłuczki . Jeżeli łatwy demontaż jest niemożliwy to może być problem jak auto trafi na lawecie do dilera :? To niewątpliwie jest duży atut RaceChip. Demontaż trwa 5 minut. :D

Montaż dimsport to 5 minut dla laika,zadzwoń sobie do GCS tuning oni mają Dim-a pod każde auto.NIe ma roznicy box czy program ,jak CI padnie auto na amen to i tak w ASO się zoorientuja ze latasz na boxie bo komputer czyta parametry i będzie im walic na czerwono ze są/były zwiekszone dawki paliwa,wyższa temperatura itp itd. O tyle o ile njak auto nie padnie należy wypiąc boxa i chwile pojeździć wtedy wszystko wraca do normy.Ale czasami jedyny ratunek to laweta prosto do ASO

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Nie przesadzajmy z tym śmiechu warte,kolega jest teraz prawie sekundę do setki szybszy. Też bym tyle chciał.

Btw. takie coś ostatnio mnie ostatnio na insta zaczepiało: http://hpfactory.pl/

Myślę, że rzecz warta przyjrzeniu się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę box Dimsport to moduł 2 kanałowy czyli podpina się pod 2 czujniki. RaceChip podpina się pod 3 czujniki czyli w teorii chyba powinno być lepiej. :? Z tego co wiem im urządzanie odczytuje i modyfikuje dane z większej ilości czujników tym lepiej.

 

Napisałem do RaceChip zapytanie dlaczego nie ma progresu w tuningu. Załączyłem tabele z wynikami przyspieszeń ciekawe co odpiszą. :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Btw. takie coś ostatnio mnie ostatnio na insta zaczepiało: http://hpfactory.pl/

Myślę, że rzecz warta przyjrzeniu się.

 

Fajnie to wygląda. Pocieszenie dla mnie takie że kosztuje drożej czyli 2999 zł :mrgreen: Podają że dla silnika N13 136 km można zyskać dodatkowo 27 KM czyli po tuningu 163 KM. Wynik zbliżony do tego który jak myślę został osiągnięty przez RaceChip w moim przypadku.

 

Poniżej link do tego boxa. Niestety dla F30 316i nie chce się wyświetlić strona zatem ten sam silnik dla F20.

 

http://hpfactory.pl/produkt/1-series-f20-f21-2011/performance-pack-fsr14-115/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy z tym śmiechu warte,kolega jest teraz prawie sekundę do setki szybszy. Też bym tyle chciał.

Btw. takie coś ostatnio mnie ostatnio na insta zaczepiało: http://hpfactory.pl/

Myślę, że rzecz warta przyjrzeniu się.

 

Metodyka i warunki pomiaru są co najmniej dyskusyjne.... :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metodyka i warunki pomiaru są co najmniej dyskusyjne.... :8)

 

Nie wiem o czym tutaj dyskutować u mnie w samochodzie licznik zawsze pokazuje te same wartości być może u innych jest inaczej :8) A same wyniki pokazują jak metoda jest dokładna. Wystarczy się im przyjrzeć, żeby zobaczyć że są właściwie takie same dla kolejnych przejazdów. Oczywiście najlepiej jeździć w kółko na hamownie i sprawdzać dla każdego ustawienia :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Zaraz Ci wmówią, że pewnie ten box tak na prawdę oszukuje licznik, który się poprostu szybciej kręci a na serio jest wolniejszy od stockowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.