Skocz do zawartości

Napęd pompy oleju N20 20i/28i - świst przy 1.000-2.500 obr.


BondE87

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 367
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć wszystkim. Byłem w tym tygodniu na wymianie. Miałem dużo szczęścia że to nie padło i silnik się nie zatarł.

Nagranie jak silnik teraz pracuje:

 

Kilka zdjęć https://1drv.ms/f/s!Aj8RI8TVz_yDqs5z66I6k0FeBLNc-Q

 

Dzięki za pomoc.

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cześć mam małą zagwostkę jeśli chodzi o kupno pompy oleju. Występuje ona ( po moim vin’ie) w dwóch wariantach czyli jako sama pompa 11417610378 lub Pompa olejowa-zespuł wałków wyrównawczych 11277625449 i jest to zespolona część a co za tym idzie więcej kosztuje.Jak mam się tego dowiedzieć skoro vin pokazuje dwie opcje. Czy trzeba rozebrać i wtedy dopiero będzie wiadomo jaką mam cześć do wymiany?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień tylko tę tańszą, tamta część się nie psuje i nie ma potrzeby wymiany. Przynajmniej mi tak wszyscy mówili i tak też zrobiłem.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

 

Jako, że również jestem posiadaczem n20 w budzie f25 11.2014, to przyłaczam się do kolegów 'wyżej' z zapytaniem, czy zna ktoś kogoś na Pomorzu lub Warmi, kto moze pomóc w obszarze wadliwych pomp w tym silniku?

 

Pozdrawiam, Marek

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO próbowałeś ?

U mnie mimo tego, że gwarancja się skończyła wymienili wszystko za darmo. Auto z XII/2014. Zgłosiłem się 8mc po gwarancji.

Zapłaciłem jedynie za serwis olejowy.

 

Gwarancję mam do 31.01.2018 i jak byłem w listopadzie 2017 na serwisie olejowym, to zwróciłem uwagę na wadliwość pomp w tych silnikach (aktualny przebieg: 120k). Mechanik podszedł ze mną do auta, poprosił o odpalenie i stwierdził, że nie słychać symptomów przemawiających za kończącą się pompą. I faktycznie jak ja posłucham uważnie (wg mnie :) ) pracy silnika, to nie słychać tego specyficznego dla tej wady 'wycia'. Chciałem to po prostu zweryfikować w niezależnym serwisie. @AndrzejekWWA widziałem Twój post o tym incydencie. Napisz proszę jakie miałeś konkretne symptomy i tylko na zimnym? Słyszałem, że przy tej wadzie nie ma znaczenie temperatura silnika, podobno tak samo się zachowuje zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym.

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem z moim w ASO we Wroclawiu (po gwarancji i wersja US, ale z dobra historia serwisowa).

Gosc twierdzi, ze slychac tak samo na cieplym i na zimnym, dosyc dobrze slyszalny gwizd. (U mnie jeszcze tego nie slychac - 66k km)

Jest tu kilka filmow wrzuconych, mozna porownac. Zwykle na przebiegach 50-80k km cos sie dzieje.

 

Dla potomnych:

W moim przypadku gosc stwierdzil, ze do sporzadzenia i podeslania nagrania do "centrali" celem akceptacji naprawy w formie dobrej woli nie jest potrzebne sciaganie miski olejowej - chyba, ze "Centrala" takie cos sobie zazyczy. Tak wiec nie trzeba sie od razu liczyc z koniecznoscia rozebrania auta i oplaceniem tej uslugi, gdyby "centrala" stwierdzila, ze oni kosztow naprawy nie pokryja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Auto mam z 11.2014, Grandeczewa w jednym z postów napisał: '

Łańcuch rozrządu poprawiony w 1.2015

Napinacz łańcucha poprawiony w 12.2016

Łańcuch pompy w 04.2015 ale w 1.2016 pojawiła się jeszcze jedna poprawka'

 

Z tego mogłoby wynikać, że ja się nie łapie na poprawki.

 

Pozdrawiam,

Marek

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w ASO porozmawiać o problemach tych pomp i mimo, że ASO na tym zarabia to nie było chęci sprawdzenia mojego auta. Trochę pogadaliśmy o tych problemach, zwróciłem uwagę, że jak na takie przebiegi (70-90tys) to problem jest śmieszny i sporo osób ze swoimi ASO po wystosowaniu listu do BMW otrzymało częściowy/cały zwrot za naprawę, popatrzono na mnie i powiedziano mi, że oczywiście jeśli chcę to mogę sobie pisać do BMW Polska sam.. Wyglądali jakby pierwszy raz słyszeli o takiej praktyce.. Spytałem więc czy mogliby sprawdzić czy moje auto kwalifikuje się ewentualnej naprawy otrzymałem informację, że oczywiście mogę umówić się na płatny przegląd z jednodniowym wyprzedzeniem. Koszt 200zł. No więc za 200zł to ja sobie sam mogę gazu dodać i posłuchać czy mi pompa nie wyje :mad2: czytając ten temat sądziłem, że to ich brocha i ich zarobek żeby sprawdzić auto i ewentualnie starać się zarobić na naprawie czy to próbując ściągnąć kasę z klienta czy to z niemiec.

 

Za to wiem, że BMW teraz robi auta na 150tys i się z tym nie kryje. Ponoć też powoli wycofują rozszerzoną gwarancję bo są za dużo w plecy na naprawach. Ta marka powoli upada, pozostaje następnym razem kupić Superba ;)

Edytowane przez kp43h8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[bAD] aso - jedź gdzie indziej.

U mnie był jakiś świst i robili diagnozę pod kątem pompy mimo że to nie ona- miałem elektrozawòr do wymiany.

 

A mozesz cos wiecej napisac o tym elektrozaworze? (ktory to, od czego?)

Mamy tu jeszcze jeden temat, w ktorym poszukujemy zrodla swistu podobnego do pompy - ale wiemy, ze to nie pompa.

Moze akurat znasz rozwiazanie... :)

 

Wracajac do ASO.

Bylem niedawno we Wroclawiu na sprawdzeniu tej pompy.

Gosc byl mily, wyszedl ze mna na zewnatrz (a goraco nie bylo), poprosil o odpalenie auta, kilka przegazowek - stwierdzil, ze jak dla niego, to jest elegancko. Niemniej zostawil wizytowke i polecil wpadac, jak cos mnie bedzie niepokoilo.

Wspominal, ze gdyby byla pompa oleju do wymiany, to oni najpeirw nagrywaja filmy do "centrali" bez rozkladania auta, z zewnatrz.

 

Tak wiec trafiles do slabego ASO. Mam nadzieje, ze w okolicy znajdziesz cos sensownego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[bAD] aso - jedź gdzie indziej.

U mnie był jakiś świst i robili diagnozę pod kątem pompy mimo że to nie ona- miałem elektrozawòr do wymiany.

 

A mozesz cos wiecej napisac o tym elektrozaworze? (ktory to, od czego?)

Mamy tu jeszcze jeden temat, w ktorym poszukujemy zrodla swistu podobnego do pompy - ale wiemy, ze to nie pompa.

Moze akurat znasz rozwiazanie... :)

 

Nie- to nie był dźwięk z tamtego tematu. Miałem jednostajny pisk na wolnych obrotach, bez dodawania gazu - cały czas sobie piszczało tak jakby słabo nasmarowane coś było (na zimnym tylko).

Nie wiem co był za elektrozawór, ale jakaś pierdołka, teraz jest cisza. Do tego zrobili całą diagnostykę pompy i zmienili olej i filtr. Stwierdzili, że wszystko jest tam ok, więc nie ruszali.

 

Co do sąsiedniego tematu to sam jestem ciekaw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.