Skocz do zawartości

Zakup bmw z Premium Selection z Niemiec krok po kroku


felixo

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Jak niektórzy z was już to zrobili rozważam zakup f30 lub 31 z premium selection w Niemczech. Czytałem inne starsze wątki na ten temat.

 

Mam kilka dodatkowych pytań.

1. Słyszałem, że salony w Niemczech robią problemy ze sprzedażą aut po kwocie netto. Po prostu czasami odmawiają sprzedaży, obawiają się dodatkowego ryzyka, formalności. Bo kupuję je na firmę w pl i vat muszę tu odprowadzić. Co trzeba zrobić, aby się w tym temacie uwiarygodnić i kupić auto z fakturą na kwotę netto? Jak wy to robiliście?

 

2. Zaliczka na auto o wartości ok 100 tys. W jakiej wysokości? Gotówką przyjmą?

 

3. Co to może znaczyć jeżeli salon bmw sprzedaje auto z euro gwarancją i gwarancją zwykłą, ale bez statusu premium selection? Że auto nie przeszło pozytywnie ich 70 punktów podczas weryfikacji?

 

4. Jak to w końcu jest w gwqrancją fabryczną. Obowiązuje w pl czy nie? Mogę ją w pl przedłużyć?

 

5. Nie znam niemieckiego, władam angielskim, polskim. Jak jest ze znajomością angielskiego w salonach bmw w niemczech z waszych doświadczeń?

 

6. Warto wynająć kogoś do pomocy ze sprowadzeniem (koszt ok 5 tys) czy samemu bez doświadczenia da się przebrnąć w miarę prosto przez całą ścieżkę importu auta?

 

7. Inne tipsy, podpowiedzi z waszych doświadczeń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem F30 tydzień temu w salonie BMW koło Dusseldorfu. Nie było to w ramach programu PremiumSelection (mimo iż pierwotnie zakładałem zakup w ramach PS), ale z gwarancją EuroPlus. Z tą gwarancją trzeba sprawdzić po numerze VIN w salonie BMW w PL czy honorują ją w PL, bo podobno są gwarancję EuroPlus tylko na Niemcy, albo np. na całą Europę (ja mam taką).

W czasie poszukiwań w ramach salonów BMW nie spotkałem się z problemem języka angielskiego, wszyscy mówili poprawnie (w jednym przypadku nawet mechanik) lub płynnie.

Jeśli chodzi o płatność netto/brutto to nie wiem, bo ja brałem na osobę fizyczną więc płaciłem cenę brutto, ale z tego co zauważyłem to pracownicy salonów raczej starają się współpracować i dobić interesu (choć nie za wszelką cenę). To co mi się podobało to fakt, że w salonach BMW w DE nie panuje nadęcie i wyniosła powaga z jaką spotkałem w salonach PL, tylko normalna, luźna atmosfera z przyjemną obsługą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupilem roku temu F30 w programie PS w holandii. Auto nie exportowalem ponieewaz na stale mieszkam w NL. Napisze pozniej dokaldnie jak to wygladalo, na pewno moge potwierdzic ze obsluga w BMW (sprawdzone kilka dilerow) jest luzna i nie to co w polsce. A do tego wiekszosc cen serwisu auta jest nizsza niz w BMW PL.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Akurat nie z PS, ale kupowałem z komisu, który odkupił auto poleasingowe z BMW, kiedy wróciło na podmiankę na nowszy model :).

1. Nie było problemu z VAT i raczej salon na 99,9 % nie będzie robił takiego problemu, ja akurat musiałem wpłacić depozyt w postaci niemieckiego mwst 19 % - nie dziwne, kupowali Polacy auta w cenie netto na firmy krzak, a później sprzedawca, jeżeli nie sprawdził to się bujał i podatek płacił ( zwrócony jakoś po tygodniu na podane konto, kiedy ich księgowość sprawdziła, czy firma faktycznie istnieje itp)

2. Płaciłem 10 % zaliczki przelewem przed obejrzeniem auta - jako rezerwacja

5. W moim przypadku też nie znam niemieckiego, angielski wystarczył w zupełności, śmiem również twierdzić, że w salonach zawsze jest ktoś kto zna angielski, wystarczy wcześniej wysłać mail, zadzwonić.

6. Według mnie nie warto, sam chciałem zapłacić jednej firmie, żeby ktoś tam ze mną pojechał, bo zna niemiecki, bo zna to tamto, niestety warunki jakie były to oczywiście kasa za kurs jakaś tam, + 50 % tego co osoba ta utarguje z ceny, niby ok, tylko, że po jednym mailu " wytargowałem " 480 euro jakoś, zatem nie do końca pasowało mi to, że jeżeli sam mogę, to oni jeszcze na tym zarobią - nie chcą również targować od ceny, którą już sam otrzymałem. Fakt faktem przyjechaliśmy zbyt późno no i musieliśmy zostać jedną noc w penssionie, załatwiony przez firmę, w której kupowaliśmy auto, rano nas odebrali, sami kupili na siebie tablice ( 100 euro ), dostałem nawet 3 kawy. Akurat tam po angielsku mówiło chyba 4 osoby + jedna po Polsku ( w swoim warsztacie mają mechanika Polaka).

 

Zatem, jeżeli masz kogoś, kto Cię zawiezie, znasz angielski sądzę, że można śmiało jechać. Niemcy są w porządku, zresztą mam zamiar niedługo tam firmę otwierać, więc muszą być ok :D!

 

PS. w niemieckim Lidlu, trafiła się na kasie tak fajna babcia, choć widziała, że po niemiecku potrafię tylko cześć i cześć na pożegnanie, to cały czas była serdeczna, jak chyba żadna kasjerka w Polsce :), no ale to w końcu inne standardy, w UK to samo, traktowanie Klienta z uśmiechem, miłymi słowami, w PL zło konieczne :D!

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A co oznacza, gdy auto sprzedawane jest u dealera, ma powiedzmy 40 tys km przebiegu, gwarancję 2 lata, ale BRAK STATUSU "Premium Selection"? Na logikę, że auto nie przeszło tych 70 punktów kontrolnych, czyli ma jakąś wadę?

 

Czy ktoś z Was takie auto kupował? Czy tylko Premium Selection?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja brałem jakiś czas temu od dealera BMW i nie z PS. Podobno niektórzy dealerzy w ogóle nie sprzedają PS (zapewne Ci mniejsi) , ale samochód dalej przechodzi kontrolę (nie wiem ile punktów czekują) i podobnie jak w PS samochód musi być przygotowany do stanu w kórym nie będziesz musiał z nim w najbliższej przyszłości nic robić. (np. ja miałem nowe klocki na tył, a na przód jeszcze na 30k km.)

W mojej ocenie stan oferowanej jakości aut używanych w Niemczech przewyższa o głowę to co oferują Polscy dealerzy. I nie wynika to tylko z tego że rynek na takie auta w Polsce jest bardzo płytki, ale również fakt, że samochody oferowane w Niemczech już na pierwszy rzut oka są o wiele bardziej zadbane, a i obsługa jest o niebo lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza 72 kryteriami standardu premium selection samochod musi miec jeszcze odpowiednie pochodzenie aby zakwalifikowac sie do tego programu. Certyfikat PS otrzymuja EX-AG lub auta flotowe (np. z wypozyczalni aut), natomiast auta poleasingowe od osob prywatnych nie otrzymuja tego statusu. Obowiazuje to jednak tylko niektore salony, w pozostalych wystarczy, ze auto spelnia warunki programu PS.

Przygotowanie auta w ramach PS to takze dodatkowy koszt dla salonu. Jesli samochod ma np. 8 tys. km do kolejnej inspekcji, to handlarzowi nie oplaca sie inwestowac w nowy przeglad, aby spelnic warunki PS.

Warunki certyfikatu PS sa nieprzejrzyste, najlepiej zapytac bezposrednio sprzedawce.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Normalnie jest certyfikat PS z danymi auta na jednej stronie i potwierdzeniem spełnienia warunków programu PS, które wypisane są na drugiej stronie

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej,

ja jestem w trakcie zakupu z PS od dealera z Niemiec. Salon sprzedaje rocznie ok. 400 aut na wschód. Wybrałem roczne 320GT xDrive Mpakiet. W Polsce mógłbym zapomnieć o tak wyposażonym aucie i jeszcze w takiej cenie. Auto było zarezerwowane i jedyna opcja do zakupu to podpisanie kontraktu i wpłata całości kwoty. W kontrakcie pełna lista wyposażenia oraz komentarz o możliwych drobnych kropeczkach na lakierze na przednim zderzaku. Nie ma możliwości zakupu w netto. Natomiast regułą po rozmowie z innymi dealerami oraz osobami od leasingu jest to iż zwracają 19% po procesie rejestracji w Polsce. Należy wcześniej wysłać dokumenty firmowe aby zweryfikowali firmę i tu miałem niezły cyrk! Pracownik dealera napisał iż nie zgadza się firma i mam wysłać nowe dokumenty... Okazało się iż znaleźli inne dwie moje spółki a samochód ma być kupiony na działalność, której oni nie widzieli. Wysłałem im linki do bazy przedsiębiorców oraz linkowania przedsiębiorców z EU VAT. Odpisali że to szwindel bo dzwonię do nich i piszę maile z telefonu i maila należącego do spółki a nie do firmy której dane wysłałem. Musiałem wysłać FVAT za telefon na działalność oraz napisać maila z innego adresu (nie spółkowego) i to załatwiło sprawę. Przy okazji korespondencji jakość angielskiego u tego co mnie obsługuje pozostawia wiele do życzenia.

Jeśli chodzi o współpracę z pośrednikami to daj sobie spokój. Ja wcześniej próbowałem ale wszystkie oferty które mi wysyłali były droższe o ok. 20-25k...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Ja kupiłem w 2012 w salonie Inchape na Prymasa w programie PS z Austrii (samochód służbowy BMW): BMW 320i, rocznik 2011, miał wtedy ok. 10 miesięcy, 24 tyś przebiegu, opcja wyposażenia: baleron w patyku i świni z elektrycznym siodłem na bajerze :mrgreen: . Auto jeździło jak nowe, pachniało i nie sprawiło żadnego problemu przez 3 lata. Dostałem 2 lata gwarancji (1 rok fabrycznej + 1 rok pakiet naprawczy). Cena -43% od 220k PLN. Ja byłem bardzo zadowolony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odkopuję staroci :mrgreen:


Przymierzam się do zakupu od niemieckiego dealera. Jak załatwialiście płatność (ok. 100 tys zł)? Bank ING mnie informował, że przelew powinien dojść następnego dnia, ale w niektórych przypadkach może to być nawet do 5 dni.

Jechać po auto w ciemno? Po zdjęciach i zapoznaniu z ofertą oraz wywiadem z dealerem? Dealer to BMW Rhein Wurzburg - oficjalnie, ale to dużo pieniędzy i mam wątpliwości.

Czy jak kupuje się w ten sposób samochód to jest możliwość odstąpienia od umowy w przypadku niezgodności itp. bez konsekwencji finansowych)? Jest to zakup "przez internet" jakby nie było, a w polskim prawie w takich przypadkach mamy 14 dni na odstąpienie bez powodu. Czy tutaj też to działa?

Ma ktoś może taki kontrakt od dealera bmw i może udostępnić na priv?


Piszecie o tym, że są różne gwarancje Europlus i jest możliwość sprawdzenia po VIN - jak to sprawdzić? Dzwoniąc do ASO powołują się na rodo i nie chcą podać żadnych informacji o pojeździe :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję staroci :mrgreen:


Przymierzam się do zakupu od niemieckiego dealera. Jak załatwialiście płatność (ok. 100 tys zł)? Bank ING mnie informował, że przelew powinien dojść następnego dnia, ale w niektórych przypadkach może to być nawet do 5 dni.

Jechać po auto w ciemno? Po zdjęciach i zapoznaniu z ofertą oraz wywiadem z dealerem? Dealer to BMW Rhein Wurzburg - oficjalnie, ale to dużo pieniędzy i mam wątpliwości.

Czy jak kupuje się w ten sposób samochód to jest możliwość odstąpienia od umowy w przypadku niezgodności itp. bez konsekwencji finansowych)? Jest to zakup "przez internet" jakby nie było, a w polskim prawie w takich przypadkach mamy 14 dni na odstąpienie bez powodu. Czy tutaj też to działa?

Ma ktoś może taki kontrakt od dealera bmw i może udostępnić na priv?


Piszecie o tym, że są różne gwarancje Europlus i jest możliwość sprawdzenia po VIN - jak to sprawdzić? Dzwoniąc do ASO powołują się na rodo i nie chcą podać żadnych informacji o pojeździe :duh:

Ja tak kupowałem samochód. Tylko na podstawie zdjęć i rozmowy, co prawda u innego dealera. Samochód w 100% zgodny z opisem i jak na razie po 10 miesiącach nic.

Przed zakupem miałem zrobiony przegląd oleje itp i nowe opony z przodu typu RF.

Kupowałem z PS i dostałem 2 letnią gwarancję Europlus która działa w polsce bo skorzystałem.

Ja wpłaciłem zaliczkę a reszte uregulowałem przy odbiorze, nie chciałem płacić całości przed obejrzeniem auta.

Jak cos jeszcze potrzebujesz wiedzieć to pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,


Kupiłem samochód z PS w Niemczech i też ze względu na sporą gotówkę chciałem wypłacić kasę w banku Niemieckim (mbank zapewniał mnie że tak można). Niestety nic z tego musiałem wrócić się samochodem i płacić gotówką. Co do gwarancji to Europlus (dostałem 2 letnią gwarancję) przynajmniej u Zdunka w Gdyni w nie chcieli honorować mimo że jest ważne na całą Europę. W Niemczech wszystko załatwili od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,


Kupiłem samochód z PS w Niemczech i też ze względu na sporą gotówkę chciałem wypłacić kasę w banku Niemieckim (mbank zapewniał mnie że tak można). Niestety nic z tego musiałem wrócić się samochodem i płacić gotówką. Co do gwarancji to Europlus (dostałem 2 letnią gwarancję) przynajmniej u Zdunka w Gdyni w nie chcieli honorować mimo że jest ważne na całą Europę. W Niemczech wszystko załatwili od ręki.

A u mnie u Zdunka w gdańsku załatwili.

Musiałem zdiagnozować w serwisie, wysłać do weryfikacji i po akceptacji wykonałem naprawe. Co prawda musiałem zapłacić sam a potem wysłac dok. do europlusa i po 7 dniach zwrot gotówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MirekGD, jak wyegzekwowałeś od nich przegląd i serwis? Mnie trochę zlewają, nie chcą spuścić nic z ceny. Komputer wyświetla wymianę klocków i płynu hamulcowego i tłumaczą, że "jeśli będzie konieczne to wymienią, ale jeśli klocki będą ok, to nic nie zrobią".

Gwarancja Europlus jest zawsze 2 letnia czy trzeba dodatkowo dopłacić?

Możesz wrzucić kontrakt na priv? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MirekGD, jak wyegzekwowałeś od nich przegląd i serwis? Mnie trochę zlewają, nie chcą spuścić nic z ceny. Komputer wyświetla wymianę klocków i płynu hamulcowego i tłumaczą, że "jeśli będzie konieczne to wymienią, ale jeśli klocki będą ok, to nic nie zrobią".

Gwarancja Europlus jest zawsze 2 letnia czy trzeba dodatkowo dopłacić?

Możesz wrzucić kontrakt na priv? ;)

nic nie egzekwowałem tak juz był przygotowany. Z ceny tez nic nie chcieli zejsc. Oferta była dość dobra m pakiet, skóra aytomat także wiedzieli ze zejdzie i o cenie ani na cm.

Gwarancja jest chyba zawsze dwa lata bo to regulują ich przepisy ale pewny nie jestm. Nic nie dopłacałem to już było w cenie pewnie i tak wyższej niż bez gwarancji.

Mi zależało na gwar.bo nie chciałem miny, zawsze kupowałem samochody salon polska, ale u nas strasznie słaby wybór i padło na niemcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak załatwiłeś sprawę z VATem 19% i depozytem? Mają na to jakiś papier lub zapis w umowie? Nie było problemów z odzyskaniem tego? Ja chcę kupić za swoją kasę, wrócić do PL i w tym samym miesiącu ogarnąć leasing i się zastanawiam czy to coś może komplikować. VAT opłacę osobiście zaraz po przyjeździe.

Gwarancja była ujęta w umowie czy jako odrębny dokument?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.