Skocz do zawartości

Zakup bmw z Premium Selection z Niemiec krok po kroku


felixo

Rekomendowane odpowiedzi

Kupowałem auto w ASO w Niemczech z gwarancją europlus. Co do gwarancji - nie ma czegoś takiego jak niehonorowanie europlus w PL. Proces wygląda tak, że najpierw diagnozujesz naprawę w serwisie, wysyłasz do europlusa kopię zakresu naprawy, oni Ci potwierdzającą ten zakres (z reguły 80%-90% kosztów), opłacasz naprawę (swoimi środkami) i na podstawie opłaconej faktury europlus zwraca Ci pieniądze zgodnie z ustalonym wcześniej zakresem. Polskie ASO nie bierze w tym udziału (przynajmniej tak było dwa lata temu). Przy czym należy pamiętać, że europlus to nie gwarancja, a ubezpieczenie.


Co do samego zakupu - wszystkie informacje i ich oświadczenia o aucie brałem na mail, biorąc pod uwagę, że ASO to cześć dużej korporacji, można zakładać, że nie poświadczą nieprawdy. Co innego gdybyś miał kupić auto w komisie typu no-name, wtedy poleganie na ich reputacji byłoby dość ryzykowne.

Płatność wedle uznania, można polecieć z gotówką, próbować z zaliczką. Jak można się domyślać najfajniejsze oferty (stosunek ceny do jakości) najszybciej znikają, a nikt z ASO na tzw. 'gębę' nie przetrzyma Ci auta na 1-2 dni bez jakiejś zaliczki.


W moim przypadku również wymienili oleje w ramach sprzedaży auta. Ogólnie proces zakupowy oceniam bardzo pozytywnie, zarówno obsługa jak i stan aut jakie oglądałem w ASO w PL (2-3 letnich) odbiegał znacząco od tych w DE (na korzyść Niemiec). Wydaje mi się też, że w umowie z ASO masz możliwość wymiany auta na inne do 30 dni lub cos podobnego - do potwierdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Szanowni Koledzy,

czy kupowaliście auto z PS np z Niemiec poprzez któregoś z polskich dealerów?

Ciekaw jestem czy komuś udało się załatwić leasing na firmę w takiej sytuacji.


Autko upatrzyłem sobie własnie w niemieckim PS. Zastanawiam się jakie są opcje kupić tak auto na firmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak weźmiesz przez naszego dealera to ci tak pozałatwia że będziesz mógł brać leasing bez problemu. Oczywiście będa koszty dodatkowe, bo dealer za darmo nie zrobi. Ale to już musisz z konkretami iśc do konkretnego dealera i ci wylicza za ile finalnie będziesz miał to auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...
Przepraszam za odkopanie tematu, ale poszukuje właśnie 3 gt z niemieckiego salonu z premium selection i większość ofert nie ma autentycznych zdjęć pojazdu. Czy po zareagowaniu na ofertę otrzymamy od sprzedawcy numer VIN i autentyczne zdjęcia czy jak to wygląda? Jak ogólnie wygląda rozliczanie jakiejś awarii w premium selection? Czy wszystko odbywa się bez kosztowo? Jak wygląda sprawa z finansowaniem? Leasing prywatny lub kredyt w sytuacji gdy pojazd będzie zarejestrowany i użytkowany w Niemczech? Czy można wytargować jakiś upust cenowy lub dodatkowe usługi (przykładowo opony zimowe, wymiana rozrządu itp)? Pierwszy raz mam zamiar skorzystać z oferty używanego samochodu z salonu dlatego tyle pytań. Pozdrawiam i dziękuję za każdą odpowiedź i pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge odpowiedziec na niektore pytania z wlasnego doswiadczenia, tylko nie na podstawie Niemiec a Luksemburga gdzie kupilem auto z premium selection i tu tez je uzytkuje.

1. Udalo mi sie wynegocjowac 500eur opustu aczkolwiek nie byli chetni do negocjacji. Lepiej to wyglada w przypadku jakis akcesoriow czy tez przegladu. Mi dali w cenie dywaniki zimowe (lekko uzywane) i zrobili duzy przeglad ktory wypadal za 5000km.

2. Mialem dwie usterki naprawione z premium selection. Pierwsza to wymiana pompy paliwa gdzie auto odjechalo na lawecie, a po mnie przyjechalo taxi i zabralo do salonu gdzie odebralem auto zastepcze (bylo to zrobione w zakresie BMW assistance ktore mialem jako czesc pakietu premium selection). Auto zostalo naprawione i nie musialem nic placic z wlasnej kieszeni. Druga usterka, maly wyciek ze skrzyni ktory zostal znaleziony na przegladzie w Polsce, gdzie powiedziano mi, ze taka usterka raczej nie bedzie naprawiona z gwarancji PS. Gdy wrocilem do Luxemburga okazalo sie ze usterka bedzie naprawiona w ramach gwarancji ale bede musial zaplacic za koszt wymiany oleju. Po zgloszeniu skargi do centrali nie musialem zaplacic nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przepraszam za odkopanie tematu, ale poszukuje właśnie 3 gt z niemieckiego salonu z premium selection i większość ofert nie ma autentycznych zdjęć pojazdu. Czy po zareagowaniu na ofertę otrzymamy od sprzedawcy numer VIN i autentyczne zdjęcia czy jak to wygląda? Jak ogólnie wygląda rozliczanie jakiejś awarii w premium selection? Czy wszystko odbywa się bez kosztowo? Jak wygląda sprawa z finansowaniem? Leasing prywatny lub kredyt w sytuacji gdy pojazd będzie zarejestrowany i użytkowany w Niemczech? Czy można wytargować jakiś upust cenowy lub dodatkowe usługi (przykładowo opony zimowe, wymiana rozrządu itp)? Pierwszy raz mam zamiar skorzystać z oferty używanego samochodu z salonu dlatego tyle pytań. Pozdrawiam i dziękuję za każdą odpowiedź i pomoc

 

ja tak kupiłem parę aut, nie tylko BMW. Nie ma się czego bać...

kredyt, leasing - co ci sie bardziej opłaca.

Kwestia upustów zależy od chęci sprzedania auta... zawsze można coś wynegocjować...

Ja zazwyczaj kupowałem daleko od domu. Więc po rozmowie telefonicznej, emailowej, jazda próbna. Jeśli wszystko było ok, druga wizyta była po odbiór auta, reszta przez pocztę...

i co ważne w premium selection są auta dealerskie i auta "prywatne" - a na nie mogą obowiązywać różne oferty dotyczące rabatów, akcji finansowania. Zawsze warto dopytać się. Gwarancja jest na rok, ale być może warto ją przedłużyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem auto w salonie w DE ale z Euro Garantie (roczna gwarancja ubezpieczeniowa), najlepiej realizowac ja u tego samego dielera u ktorego sie kupilo auto. Dlatego kupilem pojazd u siebie w miescie.

Jesli chodzi o poszukiwania takiego samochodu to faktem jest ze bardzo czesto maja one tylko rendery zamiast zdjec. Czasem takie zdjecia zostaja dodane po czasie jesli serwis ma na to czas. Ostatnio bylem u swojego sprzedawcy i na placu stalo okolo 100 aut w tym okolo 10 prawie identycznych X1. Watpie zeby zrobili kazdemu z osobna zdjecia.

Co do numeru Vin to na stronie glownej BMW z uzywanymi autami nie widzialem takowego. Ale pamietaj ze kazdy salon ma swoja strone na ktora sie wchodzi z jego podstrony. Czasem jest dokladnie to samo co na gownej stronie bmw a czasem sa tam inne auta. Moj salon ( AHG ) ma podstrone na ktorej jest duzo wiecej aut niz na glownej stronie BMW i to wlasnie na ta podstrone trafiaja swierzynki. Akurat w AHG jest podawany VIN ale niepelny. Nazywa sie to Fahrgestellnummer i jak wpiszesz to w dekoder Vinu to wyskoczy ci wyposarzenie itd.

Dodatkowo salony wystawiaja te auta na mobile.de i tam czesto zaznaczaja czy auta sa bezwypadkowe. Warto poszukac auta w kilku miejscach i zebrac jak najwiecej informacji o konkretnej sztuce nim wybierzesz sie na ogledziny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za tyle pomocnych odpowiedzi. Chyba decyzja podjęta i czas zacząć szukać swojej wymarzonej sztuki. Z tego co patrzyłem do tej pory na stronie głównej bmw to gwarancja w większości jest na dwa lata i nigdzie nie pisze, że trzeba coś za to dopłacać. Nie wiem czy to norma w Niemczech skoro większość z was pisze tutaj tylko o roku. Informacje o podstronach konkretnego salonu też sprawdzę, bo może okaże się, że wybór jest dużo większy niż mi się wydaje. Jeszcze raz dziękuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy - zwrócę tylko uwagę przy poszukiwaniu aut używanych. Grupa BMW sprzedaje praktycznie wszystkie młode używki, pokontraktowe, ex-radiowozy i ex "government vehicles" przez aukcje tutaj: https://autobid.de/?action=auctions Są tu aukcje otwarte tylko dla oficjalnych dealerów BMW - co tam jest, nie wiem :-) jak i aukcje BMW otwarte dla wszystkich zarejestrowanych. Ale jak popatrzycie to są też aukcje rozbitych aut z Grupy BMW :-) podobno bardzo lubiane przez niektórych polskich dealerów.


Jak jeszcze się tym zajmowałem miałem bardzo dobre doświadczenie z ex-radiowozami. Dwu/trzy letnie F31 320d w całkiem dobrym stanie wychodziły 20-30 tys poniżej cen rynkowych w Polsce. Z VINu zawsze wychodzi, że to radiowóz ale auto wygląda dobrze i cena czyni cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.