Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

A co do prowadzenia auta to moja 320i Xdrive Mpakiet na 18 szerszych z tyłu na autostradzie przy prędkościach 130-180 prowadzi się bardzo dobrze. Myślę że jest to częściowo zasługa spoilera i masy auta - 1700, szczególnie przy mocnych podmuchach wiatru samochód jest bardzo stabilny, w porównaniu do psssatów, supetbów merc c które testowałem przed zakupem. Natomiast muszę przyznać racje że opony Pirelli P7 są bardzo głośne i wyczuwalnie twarde szczególnie ns poprzecznych nierównościach, uważam że te opony to jest największa wada tego auta. Nawet zimówki Conti 830 które kupiłem w promocji w salonie razem z felgami również run flat są dużo bardziej komfortowe co niestety daje mniejszą stabilność na szybko pokonywanych zakrętach.

Niestety dobranie innych opon letnich spełniających homologacje Bmw jest praktycznie niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz mieć opony z homolagacją bmw na zime to niestety nie masz wyboru i musisz kupić cały komplet opon i felg na zime. Przerabiałem to u siebie.

Nieprawda. Ja kupiłem na zimę felgi u dealera, a opony na Oponeo, ale z certyfikatem BMW. Całość założyłem u dealera.

Chodziło mi o hałas opon, jako że BMW oferuje opony głośne - takie dostałem letnie z autem. Efekt mam taki, że czekam z utęsknieniem na zimową porę :D

w jakim celu kupować opony, które spełniają homologację salonu?

Chodzi o homologację BMW, a nie "salonu". Zapewne nie ma przymusu, jak ze wszystkim. Ale jak zacznie Ci się coś dziać w zawieszeniu to zgadnij, czyja będzie wina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe rzeczy o oponach piszecie....


odebrałem auto z salonu na Conti, najgłośniejsze opony jakie w życiu miałem... przeczekałem i zmieniłem tył na Pirelli P7 *, teraz huczy już tylko przód, wymienię go zimą.

Generalnie opony premium, szczególnie run flaty tak się zużywają, stają się głośne, ząbkują. Wszystko jest konstrukcji opon: mają być ultra przyczepne w deszczu i ciche przy wysokich prędkościach, do tego są sztywniejsze od standardowych, co potęguje ząbkowanie.


Nie istnieje mieszane ogumienie zimowe. W związku z tym kupiłem drugi komplet felg na zimę (symetryczne) i nowe opony (RCS z *). Wyszło mnie dużo taniej niż cały komplet kół w salonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kiepsko... z reguły nie zaopatruje się w drugi komplet felg na zimę, a tutaj wychodzi, że nie ma wyjścia. To mam jeszcze pytanie\-a:


- Kupiłeś felgi OEM BMW? Znalazłem felgi RIAL model X10, wzór dedykowany do BMW, idealny do M-pakietu imho. Rozumiem, że będę musiał dokupić czujniki ciśnienia? Ciekawe jaki to koszt. btw. w poprzednim BMW - E60 - Nie przypominiam sobie, żebym miał w kołach jakieś czujniki, a komputer pokazywał ciśnienie w oponach.

- RSC rozumiem, że to RoF w nomenklaturze BMW? ale co oznacza 'z *' ?


W poprzednim BMW również miałem na lato RSC, a na zimę zwykłe opony na felgach RIAL właśnie. Na oponach zimowych, auto oczywiście zauważalnie pływało przy prędkościach autostradowych, ale było bardziej komfortowe. Zastanawiam się dlatego, czy na zimę nie wybrać opon XL zamiast RSC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kiepsko... z reguły nie zaopatruje się w drugi komplet felg na zimę, a tutaj wychodzi, że nie ma wyjścia. To mam jeszcze pytanie\-a:


- Kupiłeś felgi OEM BMW? Znalazłem felgi RIAL model X10, wzór dedykowany do BMW, idealny do M-pakietu imho. Rozumiem, że będę musiał dokupić czujniki ciśnienia? Ciekawe jaki to koszt. btw. w poprzednim BMW - E60 - Nie przypominiam sobie, żebym miał w kołach jakieś czujniki, a komputer pokazywał ciśnienie w oponach.

- RSC rozumiem, że to RoF w nomenklaturze BMW? ale co oznacza 'z *' ?


W poprzednim BMW również miałem na lato RSC, a na zimę zwykłe opony na felgach RIAL właśnie. Na oponach zimowych, auto oczywiście zauważalnie pływało przy prędkościach autostradowych, ale było bardziej komfortowe. Zastanawiam się dlatego, czy na zimę nie wybrać opon XL zamiast RSC.

 

Zdecydowałem się kupić drugi komplet kół z dwóch powodów, po pierwsze zmiana opon co sezon wychodzi stosunkowo drogo oraz niesie za sobą pewne ryzyko uszkodzenia czujnika ciśnienia, oraz opona 225 na feldze 9J zakrawa o german style... i do tego jeszcze zmiana co sezon...


Kupiłem używane 18tki od F30 i oddałem do lakierowania. Wyszło taniej i lepiej niż jakiekolwiek inne rozwiązanie. Dodatkowo uważam, że felgi OE są bardziej wytrzymałe niż produkcje aftermarketowe. Aha, oidp wybierając felgi należy pamiętać, że muszą być dostosowane do opon RoF oraz czujników ciśnienia. To skutecznie mnie zniechęciło do poszukiwań felg z after marketu.


Czujniki kupiłem nowe OE na allegro. To koszt jakieś 500-600zł. W serwisie oidp 1200...

Wcześniejsze modele potrafiły brać dane z czujnika obrotów koła (ABS), na tej podstawie wyliczały ciśnienie. Wraz z LCI przyszły czujniki, kod wyposażenia 2VB.


Kupiłem opony RoF z *. Gwiazdka oznacza atest BMW, bywa to istotne podczas okresu gwarancyjnego samochodu. Wybrałem RoF ze względu na lepsze prowadzenie się auta na takich oponach. A opony z * nie są dużo droższe od tych bez gwiazdki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się nie zgodzę, sama wymiana kół z wyważeniem jest o wiele tańsza niż wymiana opon. Dodatkowo za wymianę RoF płaci się ekstra, ponieważ wymagają specjalnego sprzętu, umiejętności i czasu. W okolicy Wwy to 160-200zł. I jeszcze to ryzyko uszkodzenia czujników o którym piszę Chrzan'u.


Zrobię tak jak Chrzan'u, z tym że kupię chyba nowe RIALe zamiast OEM. Naprawdę są znakomitej jakości felgi made in germany. Jeden komplet już miałem, więc mam dobre doświadczenia. Albo.. będę czekał na promocję na koła zimowe w BMW, widzę, że już można upolować za ~7k w niektórych serwisach, podczas gdy komplet RIAL+Bridgstone Blizzak+czujniki komplet wychodzi ~6.


Chrzan'u jakie zimówki wybrałeś i czy jesteś zadowolony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście zależy gdzie robisz. I tak za wyważenie w Wawie zapłacisz z 80 zł. 20 zł od sztuki.

Na pewno pod względem ekonomicznym się nie opłaca, chyba że będziesz jeździć na tych samych oponach ze 100 lat. Bo nie widzę tego w ogóle, aby kupno całego nowego zestawu nawet za 6k zł miało się zrównoważyć.

Oczywista sprawa, że pod względem uszkodzeń, wytrzymałości felg zmiana lato/zima to dobry pomysł. W poprzednim aucie zmieniałem cały komplet. Teraz tak nie robię. Znam kilka osób, które zmieniają tylko opony od paru lat w nowych autach i jeszcze nic się nie stało. Kwestia oczywiście mechanika. Oczywiście felgi mogą się niszczyć, bo folia jaka są felgi zabezpieczone fabrycznie to generalnie kpina. Tak wiec zimowy komplet tutaj będzie bardziej „cierpieć”, a tak jak w moim przypadku niszczy się mój całoroczny komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie opon Run Flat najlepiej nie zdejmować z felgi ponieważ może się to skończyć uszkodzeniem opony. Ja tak miałem podczas naprawy opony po najechaniu na wkręta i kołkowaniu opony. Objawiło sie to dopiero po kilku tygodniach biciem koła którego nie dało się zlikwidować nawet na dynamicznej wyważarce-opona jest fizycznie odkształcona. Pozostaje mi niestety tylko wymiana wszystkich opon ze względu na Xdrive-opony są już częściowo zużyte.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w ramach podsumowania kwestii opon do BMW 3 GT któryś z kolegów jest w stanie odpowiedzieć na pytania:

1. Jakie polecacie opony do 3 Gt w rozmiarze mieszanym 225/50 255/45 R18 na lato?

2. Czy zastosowanie opon,, standardowych'' bez RFT bardzo pogorsza prowadzenie auta i czy można to zniwelować ustawieniem trybu Sport?

3. Proszę o info czy zmiana opon na te bez homologacji (jestem po gwarancji ma wykupionego Wagasa) ma wpływ na realne zużycie skrzynki xdrive? Kontunuując czy mogę np zastosować ogumienie o mniejszym profilu bo to standardowe z 3Gt wydaje sie być baloniaste?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w ramach podsumowania kwestii opon do BMW 3 GT któryś z kolegów jest w stanie odpowiedzieć na pytania:

1. Jakie polecacie opony do 3 Gt w rozmiarze mieszanym 225/50 255/45 R18 na lato?

2. Czy zastosowanie opon,, standardowych'' bez RFT bardzo pogorsza prowadzenie auta i czy można to zniwelować ustawieniem trybu Sport?

3. Proszę o info czy zmiana opon na te bez homologacji (jestem po gwarancji ma wykupionego Wagasa) ma wpływ na realne zużycie skrzynki xdrive? Kontunuując czy mogę np zastosować ogumienie o mniejszym profilu bo to standardowe z 3Gt wydaje sie być baloniaste?

 

ad2. zastosowanie opon standardowych zwieksza komfort przy malych predkościach, zmniejsza również zużycie elementów zawieszenia. Pogarsza się jednak prowadzenie z prędkościami powyżej 120km/h, auto staje się bardziej "gumowe", coś jakbyśmy zmniejszyli felgę o rozmiar do dwóch. W aucie bez zawieszenia adaptacyjnego ustawienie trybu Sport niczego nie zmieni, w aucie wysposażonym w zawiszenie adaptacyjne ustawienie Sport zniweluje niewiele brak sztywności opon, choć nadal będzie to bardzo odczuwalne. BMW projektuje charakterystykę zawieszeń pod opony RFT...


ad3. W przypadku Wagasa i xdrive nie odważył bym się założyć opon bez homologacji. Ubezpieczyciel znany jest z doszukiwania się wszystkich możliwych niuansów, które mogą przyczynić się do odmowy wypłaty odszkodowania. Brak homologacji opon jest jednym z wiodących czynników. Oczywiście po odmowie pozostaje droga prawna na podstawie kodeksu cywilnego, ale raczej nie o to chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,


trafił mi się komplet ładnych felg OEM BMW na zimę, w komplecie są czujniki RDC o kodzie producenta: 6855539


wiecie może czy te czujniki będą kompatybilne z systemem TPMS w aucie? Auto jest w trakcie produkcji.


Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry.

Zastanawiam się nad zakupem właśnie 3gt z 2015 oraz 5 f11 z 2014. (cena ta sama)

Powiem krótko że można dostać pierdo@ca.

Zaznaczę że jestem kompletnie zielony w sprawach silnikowych i tak dalej.

Kupuję głównie jak to się mówi oczami.

Podpowie ktoś coś kto jeździł jednym i drugim ?


Pozdrawiam.

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no po pierwsze które lepsze ? hheheh. :D

a tak na serio to primo muszę wozić trochę gratów w pracy. Po drugie primo ultimo rodzina 2+2. Miejsca myślę z tyłu jest i tu i tu dość.

Głównie chodzi mi o komfort. o to aby się rozsiąść jak na kanapie przed tv i jechać. Choć głównie poruszam się po mieście.

Swoje lata zapierdzielania też już chyba mam za sobą i marzy mi się pływanie zamiast jeżdżenia. :D

Wiadomo że w 3gt media i guziczki są nowsze i bardziej na czasie ale za to w 5tce szeroki tunel i duży ekran robią swoje.

Ogólnie wolę budę gt ale środek 5tki. Najlepiej jak by ktoś napisał że, jedno nie ma startu do drugiego i byłoby najłatwiej.


Za wszelkie porady odnośnie charakterystyki obydwu oraz wrażeń po dłuższym użytkowaniu serdecznie z góry dziękuję.

Pozdro :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy predkosciach autostradowych ciszej w f10, bo w 3gt szyby bez ramek. Miejsca na nogi na tylnej kanapie wiecej w 3gt. Bagazniki porownywalne w 3gt wyzszy, w f10 glebszy.

Sama jazda w ruchu miejskim i drogi lokalne ciezko dostrzec roznice. Ktos pisal, ze seria 3 f3x komfortem przypomina 5 e60.

Ja wole f10, a zona 3gt, ale w moim przypadku to wybor ze wzgledu na rozne silniki m550d vs 320i, a zona 3gt bo wiecej miejsca.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no po pierwsze które lepsze ? hheheh. :D

a tak na serio to primo muszę wozić trochę gratów w pracy. Po drugie primo ultimo rodzina 2+2. Miejsca myślę z tyłu jest i tu i tu dość.

Głównie chodzi mi o komfort. o to aby się rozsiąść jak na kanapie przed tv i jechać. Choć głównie poruszam się po mieście.

Swoje lata zapierdzielania też już chyba mam za sobą i marzy mi się pływanie zamiast jeżdżenia. :D

Wiadomo że w 3gt media i guziczki są nowsze i bardziej na czasie ale za to w 5tce szeroki tunel i duży ekran robią swoje.

Ogólnie wolę budę gt ale środek 5tki. Najlepiej jak by ktoś napisał że, jedno nie ma startu do drugiego i byłoby najłatwiej.


Za wszelkie porady odnośnie charakterystyki obydwu oraz wrażeń po dłuższym użytkowaniu serdecznie z góry dziękuję.

Pozdro :duh:

 


1. Ciszej będzie w F11 i to sporo ciszej szczególnie w polifcie. Porównując 3gt do e90 mam wyrażanie, że e90 jest cichsze od 3gt.

2. Komfort jazdy będzie większy w F11 tym bardziej jeżeli będzie mialo zawieszenie EDC które polecam każdemu, różnica pomiędzy comfort + a sport + ogromna. Na plus dla 3gt jest wyższy prześwit trochę jak mini suv.

Fotele standardowe czy sportowe z 3gt nie równają się z komfortami w f11 czy nawet seryjnymi które są bardzo miękkie i dla dużej osoby idealne.

3. Mam ponad 2m wzrostu i więcej miejsca z tylu jest w 3gt

4. Na guziczki nie patrz bo opcja wyposażenie może być taka sama. Różnią się tylko wyglądem.

5. Bagażnik podobny aczkolwiek f11 zapakujesz pod dach a 3gt ba ścięta tylna szybę i nie tak prosto ze wszystkim.

6. Fakt faktem 3gt jest trochę młodsze z wyglądu ale ja bym szukał f11 polift na jakiejś naprawdę dobrej wersji wyposażenia jeżeli zależy Ci na komforcie jazdy niż na wyglądzie. Skoro lepiej czujesz się wewnątrz f11 to bierz f11. Przecież jezdzi się wewnątrz auta a nie na zewnątrz. Z m pakietem i dobra felga f11 tez wyglada super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grats. Gdybym wybierał używane BMW to na pewno wybrałbym F10/11. Komfort, wyciszenie, wykonanie, ilość miejsca w kabinie (szerokość), bagażnik W F11 zdecydowanie większy niż F34 pakując po dach. Miałem E60, 5er nie można porównywać z 3er nawet w wersji GT. Wersja po Lifcie nadal wygląda świeżo, zwłaszcza na LEDach, a ta z ogłoszenia też bogata opcja, chyba nawet już B47. Więc jeśli zależy Ci na komforcie to dobry wybór :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.