Skocz do zawartości

Modyfikacje, tuning silnika N20 TwinPower Turbo 2.0


BondE87

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sprawdzaliśmy na hamowni dolot AFe, zero przyrostów. Seryjny airbox jest wystarczający, ewentualnie można pokusić się o wkładkę filtra K&N przy czym należy pamiętać o jej serwisie co 5-10kkm.

 

Tą kwotę lepiej przeznaczyć na coś innego np. intercooler.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Odświeżę trochę temat - wykonałem tune mojej f30 320i z 12 roku na 266km. Prosiłbym o opinię, czy te kreski wygladają dobrze, maksymalny moment obrotowy pojawia się dość późno:


https://ibb.co/j7KPse


Pozdrawiam

W twoim przypadku można było wgrać fabryczny soft od 2.8 na 245Hp i i spać spokojnie . A tak to wróżyć na wykresach - marna sprawa !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tomasztolala, nic nowego tu nie powiem, bo wszędzie jedno i to samo - stage 1 280-290Hp / 450Nm, stage 2 310Hp/480nm

Lepiej tu zastanowić się nad tym ,czy trzeba go w ogóle robić na te 280-290hp. I tak te silniki pracują jak kosiarki - zawsze w emocjach co z nim nie tak ))) , kiedy słyszysz dźwięk pracy.

I tak te silniki szczególnie swoją wytrzymałością nie dziwią, tak i nikt nie daje gwarancji po chip-tuningu, fakturę tym bardziej.

Jeśli silnik pracuje bez problemów , to można jeszcze pomyśleć , jeśli jednak masz jakiekolwiek wątpliwości co do pracy - lepiej wtedy zostawić te gry .

P.S. To tylko moja opinia...Jestem pewien, że ktoś ma inne zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Czesc,


Chcialbym podniesc moc wersji 2.0i do standardowej mocy jaka jest oferowana w wersji 2.8 czyli ok 240KM. Czy samo wgranie standardowej mapy od sterownika z modelu 2.8i bedzie dobrym rozwiazaniem czy raczej udac sie do tunera zeby wgral customowa mape na taka o papametrach 2.8i? Nie interesuje mnie wieksza moc niz standardowa z 2.8i ale zastanawiam sie bo ktos napisal ze ten silnik jest podatny na stuki a chodzi mi o bezpieczny set up, czy w takim przypadku nalezy sie martwic czy problem podatnosci na stuki dotyczy tylko zwiekszania mocy ponad 240KM?

Dodam ze silnik jest w bardzo dobrym stanie, rozrzad i naped pompy wymienione, olej zmieniany co ok 13tys,w sumie tylko trasy i delikatna jazda, przebieg ok 114tys.

Dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niema znaczenia czy to bedzie 2,8 ori mapa, czy poprawiony flash. 2.8 i 2.0 - różne stopnie sprężania. I tak musisz wlewac 98 po chipie.

Ja wgrywam ori mapy od 2,8 , tylko wtedy trzeba jeszcze skrzynie zflashowac na wersje 2.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyjasnienie. Skrzynia w moim przypadku to manual wiec ten etap mnie chyba nie dotyczy.

Wiesz moze jakie roznice w mocy beda gdy zalewa sie paliwo 95 zamiast rekomendowanego przez Ciebie 98 w takim przypadku?Czy wlewajac paliwo 95 moge sie narazic na jakies inne objawy oprocz troche(tak przypuszczam) mniejszej mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-nowoczesny, wysilony silnik turbobenzynowy

-zwiększona moc

-różne warunki temperaturowe

-różnej jakości paliwo

= zagrożenie spalaniem stukowym!!


w seryjnym silniku może wystąpić, ale w zachipowanym ryzyko jest spore

nie róbcie jaj, 98 to absolutne minimum i oszczędzanie (oszczędność jest względna, bo na 98 aua po chipie palą mniej :P ) to porażka !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej,


A jaka jest różnica w sofcie skrzynki 8hp45 dla 320i i 328i? (oba auta z aktywnym SAT)? Jeździłem oboma i nie zauważyłem żadnej różnicy.

 

No z tego co mi wiadomo nie ma absolutnie zadnej...

Patrzysz na to jak kierowca, a ja piszę jak jest w rzeczywistości.

No to weź esys i spróbuj sflashowac jako 2.8 swoje auto 2.0 - zobaczysz calkowicie inny proponowany soft dla flashowania skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :). U mnie była hamowania przed i po (wykres wrzuciłem wcześniej w tym wątku), tuner trzy razy w sumie hamował, bo raz poprawiał mapę i wyszło ładnie 267 hp.


Do tego zmieniłem na dp bez katalizatora, IC i chargepipe. Lany vpower racing 100 i na razie 20k przejechało bez awarii. Olej co 8k.


Teraz się zastanawiam nad dorzuceniem flasha dla skrzyni xhp:


https://www.xhpflashtool.com/.


Ale póki co po wpisach z forum bimmerpost jeszcze nie jest na tyle dopracowany, a torque converter przy tylko 360nm mnie nie trzyma na trzecim i szóstym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeden samochod 320i F30 ja robilem zdalnie w Singapurze na 2.8 moze pol roku temu.

Po wgraniu softa od 2.8 w 8HP - biegi zacząłi przełączać się na innych obrotach.

Jedyna opcja dla Ciebie dzisiaj - wgrać soft od 2.8 i aktywować opcję "sportowa skrzynia" jesli takiej niema .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
-nowoczesny, wysilony silnik turbobenzynowy

-zwiększona moc

-różne warunki temperaturowe

-różnej jakości paliwo

= zagrożenie spalaniem stukowym!!


w seryjnym silniku może wystąpić, ale w zachipowanym ryzyko jest spore

nie róbcie jaj, 98 to absolutne minimum i oszczędzanie (oszczędność jest względna, bo na 98 aua po chipie palą mniej :P ) to porażka !!

 

A czy to nie jest tak że program sie robi pod konkretne paliwo ??


A co z zagranicznym 95 (niemcy holandia) ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
spalanie stukowe?? przy normalnie wystrojonym aucie takie samo ryzyko jak w serii. Nie kupuj BOXa tylko zrób indywidualną mapę. Najlepiej zapodać inny cooler, downpipe i dopiero soft , ewentualnie upgrate turbo i soft. Czekam na swoją turbinę i myśle ze 320 pęknie - wystarczy w daily
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.