• Reklama

e90 vs. f30

N13 (316i, 320i ED), B38 (318i), N20/B48 (320i, 328i), N55/B58 (335i, 340i), N47/B47 (316d, 318d, 320d, 320d ED), N57 (330d, 335d) S55 (M3)

Moderatorzy: trzastek, BMK

Re: e90 vs. f30

Postprzez Anfil 1 » 08 Maj 2012 18:34

Co do porównań to osiagi gorsze jak moja a4 ale 328 wystarczające postanowiłem jeszcze troche poczekać interesy w firmie idą ok
Anfil 1
 
 
 
Posty: 57
Dołączenie: 26 Lut 2012 09:52
Moje BMW: nie powiem

Re: e90 vs. f30

Postprzez AO » 09 Maj 2012 09:13

vystelior napisał: Aha i nie bagatelizuj silnika 28i tylko dlatego, że jest mały i ma R4....osiągi na papierze (f30 328i) ma identyczne jak E90 330i 272 KM , więc bądź co bądź motor mocniejszy o 30 PS i większy o cały 1 litr pojemności.


nadal przedstawiasz swoim stylem: OSIĄGI na papierze...
piasłem Ci kilka razy: PRZEJEDŹ się gdzieś dalej niż do szkoły/sklepu,

Twoje uwielbiane 328i przy prędkosci 250km/h i pełnym załadowaniu pali 26l/100km, hałas jest taki, że nie słychać radia, nie mówiąc już o rozmowie, jakbym miał jedno auto, jeździł ~10tys.km/rok po miescie ~50km/h, ścigał się od światel do świateł to pewnie wybrałbym 28i...

w 2007 miałem nową b.mocną benzynę (tunningowane SUBARU przez firmę MAPTEK), od listopada 2011 mam PROSIAKA z 2009r, są to auta, które mogą szybko jechać ale mają też swoje przywary: m.in. hałas jaki generują przy prędkościach masymalnych dla normalnej osoby jest nie do wytrzymania, zasięg przy Vmax SUBARU to ~250km, PROSIAK ma opcjonalny 90l bak ale jak jadę na weekend do domu (Niemcy -Polska) też wystarcza na maks. 400km...

vystelior napisał:Zapytam inaczej ? Gdyby 330d 258 KM kosztowało 200 tys a 335i 306 km tak jak teraz 207 to wybrałbyś diesla ?


jak kupowałem w 2010r swoje E90 to różnica była taka jak napisałeś ~10 tys. i kupiłem diesla bo takie auto potrzebowałem, pisanie/skreślanie jakiegoś motoru jest bez większego sensu...

wybrałem też 3.0d a nie 3.5d ponieważ w 2010r były to motory z innej epoki konstrukcyjnej, obecne 3.5d montowane w Fxx jest lepsze od mojego 3.0d ale w 2010r było NIE dostepne, w serii "3" nadal jest nie dostępne, pewnie do F30 dadzą już ten motor...

NIE MA JEDNEGO NJALEPSZEGO SILNIKA należy wybrać co pasuje użytkownikowi, dla Ciebie jak patrzysz w katalog (osiągi/cena) najlepszy jest 328i, dla mojego użytkowania zdecydowanie lepszy jest duży diesel niż "mała wyżyłowana benzyna...

uważam podobnie jak kolega Primator:
- dużym miunsem marki BMW jest oferowanie nowej budy z małą liczbą silników,
- motory będą wchodzić sukcesywnie ale wtedy buda będzie już opatrzona i parę osób może wybrac dla siebie inną markę...
było:
E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)
E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(
E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:
Awatar użytkownika
AO
 
 
 
Posty: 2010
Dołączenie: 27 Wrz 2009 16:46
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: nie mam

Re: e90 vs. f30

Postprzez non_plus_ultra » 09 Maj 2012 17:17

Z racji tego ze prywatnie jezdze E90 2.0d a od miesiaca sluzbowym F30 2.0d mam wiec porownanie jak najbardziej.

Najpierw karoseria - F30 jest o numer wieksza jak E90 i raczej wielkosci E60 - takie wrazenie ma sie jadac i patrzac bo obie sztuki parkuje kolo siebie w domu.
Moim zdaniem to powyzej F30 jest nastawienie na jeszcze wiekszy prestige i ew. wyciszenie wnetrza przy wiekszych predkosciach. Acha - nie korzystam z tylnich siedzen ale i tu wydaje sie duzo wiecej miejsca. Pewno jak bym sie przesiadl na codziene urzytkowanie do F10 mowilbym to samo - ze wyzej to juz nic nowego...

F30 ma luxury line z pelna opcja wiec poza paroma wyjatkami jak night vision albo comfort fotele wiekszosc "waznych" dodatkow z 5,6,7 jest dostepna w F30. Widac nastawienie na komfort w porownaniu do sportowej E90. I to ma przyciagnac wielu nowych klientow - tak przypuszczam.

plusy E90 a wiec i minusy F30:
- bardziej sztywne i precyzyjne prowadzenie/uklad kierowniczy
- kompaktowe rozmiary - te 10 cm robi roznice ;) bez skojarzen prosze :)

plusy F30:
- wnetrze - swietny nowoczesny design, b. dobre materialy + spasowanie
- ++ za i-drive
- komfort, wyciszenie
- opcja zmiany ustawien na sport
- automat
- 2.0d 184PS slyszy sie calkiem inaczej - pozytywnie - jak 163 PS, zdecydowanie mniejsza dziura ktora dodatkowo eliminuje automat
najpierw myslalem ze to nie 4 cylindry z jednym turbo - inny dzwiek, pieknie ciagnie bez turbodziury, rekin na dachu, chrom w oknach i delikatna chrom lista
na tylnym zderzaku + troche chromu z przodu jak F01 z pakietem ale to luxury ma chyba taki zestaw - ale jednak 184PS

mozna by o tych dobrych stronach pisac i pisac - ale jest tej kasy warta

teraz minus - co padlo :( :
- raz wysiadlo wiekszosc funkcji - n.p. HUD, PDC, Radio beu zadnych komunikatow ale normalnie mozna bylo jezdzic - po godziny postoju w garagu blad sie
skasowal
- skrzypi fotel sportowy kierowcy - zwlaszcza rano jak jest auto zimne - to pewno te - slynne juz - metalowe konstrukcje z Leara z Tychow ktora wysylaja tez do
Daimlera, chociaz sie moge mylic czy je tez do F30 zakladaja

wiecej grzechow nie pamietam ale pewno sie jeszcze jakies znajda
non_plus_ultra
 
 
 
Posty: 59
Dołączenie: 12 Lut 2006 14:21
Miejscowość: Bavaria
Moje BMW: 1x E46, 3x E90, 1x E85, 2x E87, 3x E81, 1x E92, 1x E60, 1x E83,....

aktualnie E90, F30, K1300R

Re: e90 vs. f30

Postprzez AO » 09 Maj 2012 20:28

gratki za auto służbowe :cool2:

non_plus_ultra napisał:plusy F30:
....
- ++ za i-drive
...
- 2.0d 184PS slyszy sie calkiem inaczej - pozytywnie -


tylko, że te cytowane w E9x LCI są takie same, no może nie identycznie bo kontroler nie ma funkcji ustawień auta (bo nie było tego fizycznie w samochodzie) oraz funkcji akceleratora na moc ale 99% pozostałych funkcji jest identyczna...

co do wymiarów: myślę identycznie, 10cm :wink: a robi kolosalną różnicę...dla jednych to "+" dla innych "-"...

orientujesz się czy w F30 działa "po polsku" sterowanie głosowe? w E90 po ustawieniu na polski jest komunikat, że sterowanie nie działa, niby nic ale nie dopracowany soft...
było:
E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)
E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(
E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:
Awatar użytkownika
AO
 
 
 
Posty: 2010
Dołączenie: 27 Wrz 2009 16:46
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: nie mam

Re: e90 vs. f30

Postprzez Anfil 1 » 09 Maj 2012 20:38

Pełna zgoda wejście takiej marki jak BMW na rynek z nowym modelam tak ważnym bez mocnego diesla to wielka pomyłka i te tylne drzwi , panowie a tak w formie żartu ja jak odebrałem swoje a4 to nie działała kamera cofania i dobre 2,3 miesiące próbowali ja naprawić i podczas jednej z takich napraw pan stwierdził ze juz nie wiedza co jest grane i wymieniamy wszystko ja wiedziałem juz wtedy co jest powodem nie działania wystarczyło otworzyć katalog i przeczytać ze kamera cofania bedzie aktywna od grudnia 2008 r po wygraniu jakiegoś oprogramowania plus przetestowanie na jakieś specjalnej macie pozdrawiam
Anfil 1
 
 
 
Posty: 57
Dołączenie: 26 Lut 2012 09:52
Moje BMW: nie powiem

Re: e90 vs. f30

Postprzez WojtekA4 » 09 Maj 2012 21:08

Sterowanie głosem nie działa w języku polskim.

Drzwi, przynajmniej u mnie zamykają się już zupełnie normalnie, nawet klapa bagażnika się wyrobiła i też nie trzeba używać zbyt dużo siły aby ją zamknąć.
WojtekA4
 
 
 
Posty: 391
Dołączenie: 17 Gru 2011 19:47
Moje BMW: czerwone :)

Re: e90 vs. f30

Postprzez 3006hc » 16 Cze 2012 07:12

AO

Auta o jakich mówicie są poza moim zasięgiem zarówno możliwości zakupu jak i utrzymania, ale wtrącę swoje trzy grosze na temat jazdy słabym dieslem i słabą benzyną...
Owszem jak się jeździ w trasie to bardziej komfortowa i "lżejsza" jest jazda klekotem. Ale jeśli w te trasy się jeździ powiedzmy raz w miesiącu, a poza tym codziennie 5-10km po mieście to kupowanie diesla wg mnie nie ma sensu. Zimą często nawet się nie zdąży się dogrzać... Katować go tak po to, żeby jeden weekend w miesiącu gdzieś dalej pojechać..?

pozdro
3006hc
 
 
 
Posty: 34
Dołączenie: 03 Paź 2011 18:20
Moje BMW: e 46 318i 2000r

Re: e90 vs. f30

Postprzez boss22 » 04 Paź 2012 01:59

Co do predkosci podroznych rzedu 250km/h (hah) to Co niektorym tutaj polecam pomieszkac w innym panstwie.
Mieszkam na stale w USA Stan Connecticut I za jazde z predkoscia 250km/h idziesz siedziec I zegnasz sie z prawkem na kilka miesiecy, nie daj Boze zebys Komus krzywde zrobil lol.

State cops ( stanowi gliniarze nadzorujacy miedzy innymi tafik na highwayach) sa czujniejsi od gajowego na warcie :D taki gogus Szans niema uciec patrolowi.

Jezdzilem kilka lat mocna benzyna gdzie w miare mozliwosci bujalem pod 250km/h bez problemu I powiem tak: jest fun ale tylko chwilowo, a juz Napewno nie z 4 osobami I bagazem...

Wole jarac sie przyspieszeniami 0-100 I elastycznoscia motoru w czasie wyprzedzania niz zostac mistrzem prostej z rodzina na pokladzie I 250 kilosami na buziku :)
boss22
 
 
 
Posty: 945
Dołączenie: 25 Gru 2007 15:10
Miejscowość: CT/ Tarnow
Moje BMW: E39 528iA 1999 gone but not forgotten...
E60 528xi

Re: e90 vs. f30

Postprzez karisku » 04 Paź 2012 09:48

świetna historia..., w europie (w Niemczech, czy w Norwegii) takie wyczyny są nie do pomyślenia :wink: :)
Awatar użytkownika
karisku
 
 
 
Posty: 178
Dołączenie: 27 Sty 2012 13:08
Moje BMW: E36 M44

Re: e90 vs. f30

Postprzez boss22 » 05 Paź 2012 00:43

karisku napisał:świetna historia..., w europie (w Niemczech, czy w Norwegii) takie wyczyny są nie do pomyślenia :wink: :)


To nie historia to tutejsze realia :D a jak widac bezmozga co pruje 100mil/h I wiecej to od razu wiadomo ze polak :duh:

Moze dlatego w USA ten model zaczyna sie juz od 35tys dolarow (jakies 120 tys PLN) zeby wiekszosc bylo stac.
W Pl cena przekracza 200 tys zl miedzy innymi chyba po to zeby odciac potencjalnych "miszczow" prostej co podrozuja po autostradach 2,5 paki w 4 osoby pfff pikus.... :D
boss22
 
 
 
Posty: 945
Dołączenie: 25 Gru 2007 15:10
Miejscowość: CT/ Tarnow
Moje BMW: E39 528iA 1999 gone but not forgotten...
E60 528xi

Re: e90 vs. f30

Postprzez maja22 » 05 Paź 2012 06:46

ojjj temat sie rozjechal :D
Awatar użytkownika
maja22
 
 
 
Posty: 1591
Dołączenie: 27 Lut 2012 13:05
Miejscowość: PL
Moje BMW: ex BMW E39,BMW F10 535xd,BMW X1,
M3 F80 Manhart, BMW 220i
now m235 cabrio GPower

Re: e90 vs. f30

Postprzez L4 » 05 Paź 2012 19:17

boss22 napisał:Moze dlatego w USA ten model zaczyna sie juz od 35tys dolarow (jakies 120 tys PLN) zeby wiekszosc bylo stac.
W Pl cena przekracza 200 tys zl miedzy innymi chyba po to zeby odciac potencjalnych "miszczow" prostej co podrozuja po autostradach 2,5 paki w 4 osoby pfff pikus.... :D


37,5k z "dostawą", czyli koło tych 120k pln faktycznie - ale w Polsce cena netto jest niewwiele wyższa, a już na pewno nie o tyle żeby selekcje naturalną robić.
L4
 
 
 
Posty: 64
Dołączenie: 26 Sty 2012 15:44
Moje BMW: brak

Re: e90 vs. f30

Postprzez K8v8M » 07 Paź 2012 19:39

Kolego AO. Nie bardzo rozumiem o czym piszesz. Chcesz powiedzieć ze w f30 328i słychać przy 250 km/h i osmiobiegowym automacie silnik?
SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW

Jak dbać o BMW: viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: viewtopic.php?f=70&t=221978
K8v8M
 
 
 
Posty: 4891
Dołączenie: 27 Sty 2010 09:30
Moje BMW: E87 123dA - SPRZEDAM

Re: e90 vs. f30

Postprzez KOval81 » 08 Paź 2012 22:37

K8v8M napisał:Kolego AO. Nie bardzo rozumiem o czym piszesz. Chcesz powiedzieć ze w f30 328i słychać przy 250 km/h i osmiobiegowym automacie silnik?


Dokładnie tak i to nie słychać, tylko on wyje, jak to mają w zwyczaju niewielkie, 4-cylindrowe turbo-benzyniaki. Silnik chodzi podobnie jak A4B8 TFSI - pięknie się wkręca, kopa ma zdrowego, ale ostro siorpie i ujada przy wysokich prędkościach :wink:
Awatar użytkownika
KOval81
 
 
 
Posty: 613
Dołączenie: 10 Lis 2010 07:33
Miejscowość: Legnica
Moje BMW: f10 520d LCI 2014

Re: e90 vs. f30

Postprzez K8v8M » 09 Paź 2012 08:38

KOval81 napisał:
K8v8M napisał:Kolego AO. Nie bardzo rozumiem o czym piszesz. Chcesz powiedzieć ze w f30 328i słychać przy 250 km/h i osmiobiegowym automacie silnik?


Dokładnie tak i to nie słychać, tylko on wyje, jak to mają w zwyczaju niewielkie, 4-cylindrowe turbo-benzyniaki. Silnik chodzi podobnie jak A4B8 TFSI - pięknie się wkręca, kopa ma zdrowego, ale ostro siorpie i ujada przy wysokich prędkościach :wink:

Jechałem kilka razy ale kompletnie nie zwróciłem na to uwagi. On ma coś koło 2,5 tys rpm przy 140 jeśli dobrze pamietam. Ile ma przy 250?
SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW

Jak dbać o BMW: viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: viewtopic.php?f=70&t=221978
K8v8M
 
 
 
Posty: 4891
Dołączenie: 27 Sty 2010 09:30
Moje BMW: E87 123dA - SPRZEDAM

PoprzedniaNastępna

Powróć do F30, F31, F34, F80

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości