Skocz do zawartości

BMW F30 - Dopływ Paliwa - Ograniczona moc - Jedz wolno


dvdx95

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.


Dzisiaj spotkała mnie niemiła niespodzianka na trasie.

Model F30 328i , rok 2012, przebieg ledwo 120tys.

Podczas jazdy ( przyśpieszania na autostradzie ) przy około 150 pojawił się błąd.

"Ograniczona moc" "dopływ paliwa" "jedz wolno", silnik zgasł!

Musiałem uciekać na pas awaryjny pobocze.

Auto nie chciało w ogolę potem odpalić, kręciło, kręciło ale za cholerę nie chciało odpalać.


Ale pomyślałem tak, jakieś 1000 km temu miałem wymieniane świece.

w między czasie, Pojawił się dodatkowy błąd na ekranie. AKUMULATOR MOCNO ROZŁADOWANY, wyłącz dodatkowe urządzenia konsumujące prąd.

Poczekałem aż temperatura trochę spadnie, zdjąłem pokrywę silnika, poruszałem cewkami, i nie wiem czemu ale ona ruszają się dość mocno w prawo/lewo, chyba tak nie powinno być z tego co pamiętam, powinny być wpięta tak żeby się nie ruszały.

Poczekałem z 20 minut, w tym czasie wyłączyłem auto, zostawiłem tylko awaryjne, i dziwo samochód odpalił.



Udało mi się dojechać do domu, ale mocy dalej nie ma, jakby był w trybie ograniczenia , max dochodzi do 60 KW.


Silnik odpala normalnie, nie telepie nim ani nic, nie widać jakby nie chodził na jakiś cylinder ani tym podobne.


Trochę na szybko to piszę bo zdarzenia miało miejsce około 22, jutro z rana sprawdzę jeszcze co i jak.


Ale pytanie do was forumowicze, ktoś miał podobny przypadek, bo niestety ale nie byłem w stanie na polskim forum nic podobnego wyszukać.

Jedynie na amerykańskim bimmerpost, ale tam przyczyn podają od drobnostek po problemy z pompą paliwową, szyną paliwową, cewkami itd.


Oczywiście auto oddam do serwisu, na sprawdzenie błędów i zobaczenia co tak naprawdę się stało.


Dodam że obecnie przy odpaleniu nie pojawia się żaden błąd. Nie ma już tej informacji "Dopływ Paliwa" nigdzie.


Dodam jeszcze że w tym dniu tankowałem zbiornik do połowy ( było prawie 0 - 50km zasięgu ) - paliwo BP 98

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT.


Dzisiaj rano po odpaleniu samochodu i sprawdzeniu pobieżnie wzrokowo czy wszystko pod maską na swoim miejscu.


Auto przejechało 20-30km , 0 błędów, MOC odzyskana, wszystkie wczorajsze błędy nie istnieją ( przynajmniej od strony tego co ja widzę w informacjach o samochodzie )


Jutro o 10, jestem umówiony na diagnostykę, dam znać co będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT.


Mały update po diagnostyce.


Powodem pojawienia się komunikatu według tego co wynikało z błędów, była utrata napięcia na pompie paliwowej(w baku), ten błąd pojawił się jako pierwszy i to on był główną przyczyna pozostałych.

Był również błąd o którym wspominałem wcześniej, o słabym naładowaniu akumulatora.

Błędy wystąpiły tylko raz. Brak również jakichkolwiek innych wcześniejszych błędów.

Sprawdzona została instalacja elektryczna na deklu pompy paliwa oraz piny- wszystko wyglądało prawie jak nowe.


Zalecenia: jeździć i obserwować, jeśli problem wystąpi ponownie, w pierwszej kolejności zdiagnozować pompę paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utrata zasilania pompy paliwa powinna nastąpić dopiero w ostateczności - wcześniej samochód odciąłby wszystko inne w środku (klima, wentylacja, audio itd).

Nie masz problemów z prądem? Np kasujący się licznik przebiegu dziennego, przygaszanie świateł, komunikaty o wysokim poborze prądu jak ten opisany wcześniej?

Odpinał ktoś ostatnio akumulator? Może klema słabo siedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pytałem się też o te informacje o słabym naładowaniu akumulatora, ale panowie z serwisu stwierdzili że akumulator tutaj nie ma za wiele wspólnego bo prąd idzie z alternatora podczas jazdy.

Niestety ale mało jeździłem ostatnio, samochód więcej stał jak był w ruchu.

Natomiast w tym dniu kiedy się to stało przejechałem spokojnie około 60km. awaria przytrafiła się podczas powrotu do domu.

 

Nie masz problemów z prądem? Np kasujący się licznik przebiegu dziennego, przygaszanie świateł, komunikaty o wysokim poborze prądu jak ten opisany wcześniej?

Odpinał ktoś ostatnio akumulator? Może klema słabo siedzi?

 

Nie, nie było nic takiego do tej pory nigdy nie miałem.

Nie raczej nikt nie ruszał akumulatora, ja tym bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem w f30 316i 2015r 216k przebiegu.

2 tyg temu był na diagnostyce i błąd od pompy paliwa.

Nie byli pewni czy to na 100proxent pompa i kazali jeździć dalej. Aktualnie gdy silnik jest zimny to zapalam i jadę bez problemu. Ale jeżeli przejadę chociaż 10km i go zgasze na dłużej niż 15minut to nie mogę go zapalić.

Aktualnie czekam wkurzony w samochodzie i provoje odpalić :v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłębiłem się odrobinę bardziej jak to wygląda w kwestii działania elektrycznej pompy paliwa.

Pompa regulowana jest za pomocą elektronicznego sterownika pompy paliwa EKPS.


Tak to wygląda na schemacie.


https://zapodaj.net/7081ba841a579.png.html


Pozycja 3 - Elektryczna pompa paliwa.

Pozycja 12 - Sterownik pompy paliwa EKPS


Postaram się jutro tam dobrać i zobaczyć jak wygląda instalacja elektryczna przy tym sterowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety wczoraj musiałem wziąć lawetę i zawieźć auto pod dom. Dziś rano odpaliłem i po 2/3 sekundach kręcenia udało się zapalić. W poniedziałek lub wtorek pojadę do mechanika zostawić mu auto do naprawy. Jak bede wiedział coś więcej to dam znać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Jak by kogoś interesowało albo miał podobny problem.

U mnie wygląda na 99% że problem powodował przegrzewający się moduł EKPM3


Rozwiązanie banalnie proste, dokleić kilka termopadów aby lepiej odprowadzał ciepło z modułu i po problemie.

Jak na razie nie było problemów po tym zabiegu.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.