• Reklama

Projekt 330Ci TURBO by QWET (524KM 695Nm)

Zdjęcia i opisy naszych samochodów. Zasada: jeden samochod - jeden wątek.

Moderatorzy: BMK, Konrad201993, aaben

Re: Projekt 330Ci TURBO by QWET (od strony 2)

Postprzez Qwet » 11 Cze 2015 10:03

Dolot
Image Image Image Image Image


Wydech
Image Image Image Image Image

Image Image Image Image
Awatar użytkownika
Qwet
 
 
 
Posty: 943
Dołączenie: 19 Lis 2011 19:05
Miejscowość: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330Ci TURBO 2JZ-GTE
524KM 695Nm

Re: Projekt 330Ci TURBO by QWET (od strony 2)

Postprzez Qwet » 15 Cze 2015 14:10

Z powodu katastrofalnego deficytu prawych półosi e46 M3 na polskim rynku wtórnym, oraz z powodu bezsensownej ceny OEM półosi 2700zł i kilkumiesięcznego terminu realizacji, zdecydowaliśmy się jakoś wykorzystać jedną z półosi od 330Ci które już mamy. Prawa półoś jest nieco za długa, ale lewa półoś jest o 42mm za krótka. Kiedy Michał robił dolot i wydech, ja w międzyczasie wykonałem flansze umożliwiające podłączenie półosi 330Ci do dyfra M3.

Image

Image

Image

Dzięki temu mimo różnych rozstawów otworów, po obu stronach flanszy zarówno dyfer jak i półoś są zamocowane na 6 śrub.

Montaż półosi na flanszach wykonał już Michał

Image Image

Najważniejsze że realizacja projektu nie będzie wstrzymana ;) A poszukiwania prawej półosi M3 można odłożyć na później. Jak tylko uda się ją zdobyć to wystarczy tylko odkręcić adapter i przykręcić nową półoś.
Awatar użytkownika
Qwet
 
 
 
Posty: 943
Dołączenie: 19 Lis 2011 19:05
Miejscowość: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330Ci TURBO 2JZ-GTE
524KM 695Nm

Re: Projekt 330Ci TURBO by QWET (od strony 2)

Postprzez Qwet » 19 Cze 2015 09:57

Michał wymyślił bardzo zgrabne mocowanie zaworu BOV :cool2:

Image Image Image


Jest też zamontowana chłodnica oleju

Image Image Image
Awatar użytkownika
Qwet
 
 
 
Posty: 943
Dołączenie: 19 Lis 2011 19:05
Miejscowość: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330Ci TURBO 2JZ-GTE
524KM 695Nm

Re: Projekt 330Ci TURBO by QWET (od strony 2)

Postprzez Qwet » 29 Cze 2015 08:09

Pompa paliwa Walbro 400LPH już w baku

Image


Wiązka silnikowa na EMU też gotowa

Image


W międzyczasie dolot został poddany polerowaniu

Image


Spływ z WasteGate z powrotem w wydech - screamer pipe'y mnie jakoś nie jarają

Image


Żeby nie topiło lakieru na masce, kolektor wydechowy został owinięty taśmą bazaltową

Image


Ręka mumii :)

Image


Doszedł też wskaźnik AFR na deskę rozdzielczą

Image
Awatar użytkownika
Qwet
 
 
 
Posty: 943
Dołączenie: 19 Lis 2011 19:05
Miejscowość: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330Ci TURBO 2JZ-GTE
524KM 695Nm

Re: Projekt 330Ci TURBO by QWET (od strony 2)

Postprzez Qwet » 10 Lip 2015 07:03

Awatar użytkownika
Qwet
 
 
 
Posty: 943
Dołączenie: 19 Lis 2011 19:05
Miejscowość: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330Ci TURBO 2JZ-GTE
524KM 695Nm

Re: Projekt 330Ci TURBO by QWET (od strony 2)

Postprzez Slawomir » 10 Lip 2015 07:29

Tak z ciekawości, dlaczego silnika z BMW nie montowałeś? Było by mniej roboty chyba.
W dziewięciu przypadkach na dziesięć spór kończy się tym, że każda ze stron przekonana jest bardziej niż kiedykolwiek o swojej racji. -- Dale Carnegie
Awatar użytkownika
Slawomir
 
 
 
Posty: 1656
Dołączenie: 18 Cze 2013 21:32
Miejscowość: śląskie
Moje BMW: najszybsze

Re: Projekt 330Ci TURBO by QWET (od strony 2)

Postprzez GR » 10 Lip 2015 12:25

Lepiej pokaż jak to teraz bryka :)
Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
Image
335d xDrive
Image
Awatar użytkownika
GR
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 6797
Dołączenie: 06 Sty 2003 12:01
Miejscowość: Grodzisk Maz.
Moje BMW: .
E46 330Ci
F34 335d xDrive

Re: Projekt 330Ci TURBO by QWET (od strony 2)

Postprzez Qwet » 10 Lip 2015 13:32

Wybór silnika stał się dla mnie dość oczywisty po zewsząd płynących pochwałach i potwierdzającej się w każdym przypadku niezniszczalności silnika 2JZ-GTE. Nowsze silniki BMW są delikatne i nie znoszą przeciążania, trzeba byłoby wpakować kupę kasy w modyfikacje a i tak ich konstrukcja ma swoje ograniczenia. Pisałem już o tym szerzej, na 2 stronie tematu.

Jak bryka oczywiście pokażę, jak tylko dostanę auto w swoje ręce :norty:
Na razie mapy wtrysku i zapłonu są zrobione tylko dla podciśnienia i odcięcie zapłonu jest na 1500obr/min :mrgreen: W weekend Michał planuje wypad na lotnisko na strojenie.
Awatar użytkownika
Qwet
 
 
 
Posty: 943
Dołączenie: 19 Lis 2011 19:05
Miejscowość: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330Ci TURBO 2JZ-GTE
524KM 695Nm

Re: Projekt 330Ci TURBO by QWET (od strony 2)

Postprzez Redel » 21 Lip 2015 20:04

Zapowiada się cudownie.. Pozazdrościć!! :twisted:
Redel
 
 
 
Posty: 97
Dołączenie: 19 Kwi 2014 18:54
Miejscowość: Pruszków
Moje BMW: Było:
e46 320d 00'
e46 330Ci 00'
Jest:
e60 520d 08'
f30 320d 12'

Re: Projekt 330Ci TURBO by QWET (od strony 2)

Postprzez lazarus99 » 26 Lip 2015 08:23

Projekt że tak powiem Wzorowy. Kiedyś widziałem e36 z tym silnikiem i brzmiał całkiem nieźle. Wybór silnika trafiony i chyba jedyny słuszny bo lista dostępnych pod niego modyfikacji jest długa i cały czas wychodzi coś nowego.
lazarus99
 
 
 
Posty: 243
Dołączenie: 08 Gru 2013 09:20
Moje BMW: E46 330CI 2003 M54B30/Manual BlackSaphireMetalic

Re: Projekt 330Ci TURBO by QWET (od strony 2)

Postprzez Qwet » 27 Lip 2015 09:41

Dzięki chłopaki, ale gratulacje należą się nie mi, a głównemu wykonawcy projektu - Michałowi Małeckiemu.

Auto przejechało dotąd już 500 kilometrów bez żadnych problemów, ale dotychczas na wstępnych mapach wtrysku i zapłonu, bez wystrojenia.

W ten weekend odbyło się strojenie na lotnisku. Michał zrobił dwie mapy doładowania - pierwsza, słabsza na 1,1 bara, i druga mocniejsza z boostem progresywnym startującym od 1,3 bara. Wystrojenie bardzo bezpieczne - na mocniejszej mapie przy wejściu boostu AFR początkowe 11,5 i spada pod odcinką do 11,0. Zapłon też bezpieczny, bo w całym zakresie około 3 stopnie od granicy spalania stukowego. Wtryskiwacze 850cc okazały się z dużym zapasem, bo są wykorzystane tylko w 67%, co świadczy o bardzo dobrej wydajności pompy paliwa Walbro 400LPH. Ogólnie silnik z całym układem napędowym chodzi bardzo ładnie, żadnych niepokojących oznak czegokolwiek, nic nie puka, skrzynia cicha, sprzęgło nie ślizga, silnik suchy, odma bezdymna, wszystkie temperatury w normie. Ogólnie pełen sukces :)
Opony z tyłu są założone nowe Federal SS-595 rozmiar 255/35/R18 i jestem zaskoczony jak dobrze kleją do asfaltu - Michał mówi, że przy doładowaniu 1,3 bara jest trakcja nawet na 2 biegu! :8)

Z powodu wyjazdu do Londynu auto odbieram dopiero jakoś w połowie sierpnia. Na pewno opiszę wrażenia z jazdy :)

Kilka końcowych fotek:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Ostatnio edytowano 28 Lip 2015 11:14 przez Qwet, łącznie edytowano 2 razy
Awatar użytkownika
Qwet
 
 
 
Posty: 943
Dołączenie: 19 Lis 2011 19:05
Miejscowość: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330Ci TURBO 2JZ-GTE
524KM 695Nm

Re: Projekt 330Ci TURBO by QWET (od strony 2)

Postprzez mikan » 27 Lip 2015 10:13

To ile przed wystrojeniem wypluło na wykresie ?
Awatar użytkownika
mikan
 
 
 
Posty: 3740
Dołączenie: 03 Lut 2011 00:06
Moje BMW: e60 535d+ 2008r & octavia 1U2 2004r 110 km
było e46 320d+ 2004r

Re: Projekt 330Ci TURBO by QWET (od strony 2)

Postprzez puzonn » 27 Lip 2015 10:19

ładny niepozorny ucieracz nosa :cool2:
Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...
Image
Awatar użytkownika
puzonn
 
 
 
Posty: 2153
Dołączenie: 14 Kwi 2012 08:35
Moje BMW: M-pasztet '04 + virus ❤

Re: Projekt 330Ci TURBO by QWET (od strony 2)

Postprzez Qwet » 28 Lip 2015 11:34

PANOWIE CZAS NA CYFRY

Auto było na hamowni i udało się zrobić dwa pomiary:

pierwszy przy 1.1 bara
Image

drugi przy 1.4 bara
Image

Chciałbym tutaj powiedzieć kilka słów ogólnie o pomiarach na hamowniach. Patrząc na pomiary różnych silników strojonych przez michała na różnych hamowniach wyniki różnią się często o grubo ponad 50 koni. Zresztą hamownię łatwo oszukać przez zmianę parametrów kalibracji, co jest zjawiskiem nagminnym. Mistrzami w tym są amerykanie, oni wręcz robią pomiar na niższym biegu i uzyskują wtedy 50% lepszy wynik. Michał opowiadał mi o swoim znajomym który kupował w stanach silnik do sportu motorowego, który według amerykańców miał mieć fabrycznie 800KM, a u nas po wyhamowaniu wypluł ledwo 420KM :mad2:

Tutaj mamy dokładny pomiar na dobrej, sprawdzonej hamowni - jest to 477KM suprocentowo prawdziwych żywych koni mechanicznych przy 1.4 bara doładowania. Natomiast w tej chwili auto jest wystrojone na 1.55 bara pod odcinką i to daje spokojnie 500KM, ale pomiaru przy 1.55 bara już nie wykonaliśmy. Na razie na tym zakończymy. Setup jest dobrany z zapasem, w przyszłości będziemy szli dalej z mocą :twisted:

Jak odbiorę auto, opiszę wrażenia z jazdy :twisted:
Awatar użytkownika
Qwet
 
 
 
Posty: 943
Dołączenie: 19 Lis 2011 19:05
Miejscowość: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330Ci TURBO 2JZ-GTE
524KM 695Nm

Re: Projekt 330Ci TURBO by QWET (od strony 2)

Postprzez Avenged » 28 Lip 2015 15:50

Szacun :) 500 kucy to już potwór się zrobił!

Ile Cię ta zabawa na dzień dzisiejszy wyniosła finansowo + - ?
Avenged
 
 
 
Posty: 97
Dołączenie: 02 Lut 2015 17:51
Moje BMW: E46 320d Touring 05'

PoprzedniaNastępna

Powróć do Galeria - nasze samochody

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości