Skocz do zawartości

BMW E46 328Ci by Szuma


Szuma15

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Moja przygoda z BMW jak i z E46 zaczęła się ponad 4 lata temu kiedy nabyłem srebrne 320d - 136 KM.

Na forum jestem od niedawna, ale po dołączeniu stwierdziłem, że wypada wykazywać jakąś aktywność, więc zakładam ten temat.

Oto moje pierwsze E46, które jest już u kresu kadencji :


http://e46forum.pl/images/upload/4b99fb457353c350464abe5dc05ec19e.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/2cf9774fad4f056a7cb2bef4117e2833.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/a876e631b34835c67072a7b7f487cdf1.jpg


Srebrna jest u kresu kadencji ponieważ na jej miejsce już czeka "czarnula" prosto z Niemiec.

Czarne E46, w wersji Coupe, z beżowymi środkami przyjechało do mnie z pod francuskiej granicy trochę ponad tydzień temu. Czeka teraz na rejestrację i serwisowy pakiet startowy.

Jest to 328Ci [M52TUB28]. Skrzynia automatyczna.

O planach wymian i modów rozpisywał się nie będę, bo jest tego sporo. Na bieżąco będę aktualizował temat, więc każda zmiana będzie opisana.


Parę fotek bezpośrednio po zjeździe z lawety:


http://i67.tinypic.com/r2j31s.jpg

http://i67.tinypic.com/a9vne8.jpg

http://i67.tinypic.com/k9xldl.jpg

http://i66.tinypic.com/xmr9mo.jpg


Poniżej także rozkodowany VIN:


Type Code BM51

E Series E46 (2)

Series 3

Type COUPE

Model 328CI (EUR)

Steering LL

Doors 2

Engine M52/TU

Displacement 2.80

Power 142

Drive HECK

Transmission AUT

Colour COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)

Upholstery LEDER MOSAIK/WALK NAPPA/LIGHTGELB ( (Q9LT)

Prod Date 1998-11-24


L801A National version Germany/Austria

S205A Automatic transmission

S255A Sports leather steering wheel

S261A Side airbags for rear passengers

S290A BMW light-alloy wheel star spokes 44

S305A Remote control for central locking

S313A Fold-in outside mirror

S320A Deleted, model lettering

S403A Glass roof, electrical

S423A Floor mats, velours

S428A Warning triangle and first aid kit

S431A Interior mirror with automatic-dip

S438A Fine wood trim

S441A Smoker package

S459A Seat adjuster, electric, with memory

S473A Armrest front

S494A Seat heating driver/passenger

S508A Park Distance Control (PDC)

S520A Fog lights

S521A Rain sensor

S534A Automatic air conditioning

S548A Kilometer-calibrated speedometer

S550A On-board computer

S606A Navigation system, radio

S640A Preparation f tel.installation universal

S676A HiFi speaker system

S832A Battery in luggage compartment

S863A Retailer Directory Europe

S879A On-board vehicle literature German

S998A Launch management, internal requirements

Edytowane przez Szuma15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich w nowym roku. :-D

W święta u czarnuli był św. Mikołaj:


http://e46forum.pl/images/upload/588ccf3e194d8309cd9e16f5df4ef2d7.jpg


Parę rzeczy się nie załapało na fotkę :roll:


Przed, w trakcie i po świętach zrobiłem mały remont. Głównie silnik.


- Wymiana odmy (oryginał BMW ASO - wersja zimowa):

Chyba nigdy nie była wymieniana.

http://e46forum.pl/images/upload/226931816e8f79be290346f426928c75.jpg


Stara się połamała przy demontażu. Na zdjęciu również stary czujnik poziomu oleju.

http://e46forum.pl/images/upload/7ff2a05f91ba4e718a109de2149ef326.jpg


A to nowa.

http://e46forum.pl/images/upload/69f1c3221f59dd21b8ff6ae13d775a64.jpg


- Przyjrzałem się przy okazji przepustnicy, krokowcowi i disowi (nie wiem czy tak można to odmienić :D ) oraz wężom dolotowym - są w słabym stanie, spękane, ale na razie jeszcze wytrzymają. W przyszłości, zgodnie z moją wizją wjadą niebieskie sylikony. Wymieniłem oringi: DISA, bagnetu i rurki spływowej.


http://e46forum.pl/images/upload/953779360b7085925633e4dd3a6710f1.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/7219dff47f4cd1431f2ca0368019c982.jpg


- Stwierdziłem, że skoro i tak większa robota to wymienię przy okazji uszczelkę podstawy filtra oleju i oringi pokrywy, a że do tego trzeba wyjąć alternator to od razu jego też wziąłem na stół. Przy okazji sprawdziłem rolki i paski. Stwierdziłem, że dobrze będzie je w przyszłości wymienić (już je słychać).

Uszczelka nie przepuszczała, ale była już twarda jak plastik i trochę się nadłubałem :(

Alternator robiłem profilaktycznie. W majówkę w srebrnej, regulator odmówił mi posłuszeństwa 300 km od domu :evil: i stwierdziłem, że trzeba go w tej co najmniej sprawdzić. Jak już rozebrałem to dostał: łożyska, regulator ze szczotkami i komutator.

Przy okazji tej pracy odkryłem wyciek ze zbiorniczka lub węża płynu wspomagania (czy to jakaś typowa usterka? ktoś wymieniał?).

Mam tylko zdjęcia alternatora i tylko 2:


http://e46forum.pl/images/upload/66f72b9d1b9949299e3fb7ce844ca34f.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/d360802165279fb351b17e67472749d6.jpg


Żeby dostać się do uszczelki podstawy filtra oleju musiałem wyjąć wiskozę i przy okazji dorobiłem sobie klucz, bo mocno siedziało:

http://e46forum.pl/images/upload/ebe6af04c7566c3e37b2829de5c70303.jpg


- Jak można było zauważyć na jednym ze zdjęć, korzystając z okazji wymiany oleju, poleciał uszkodzony czujnik poziomu oleju. Założyłem zamiennik firmy HELLA.


- Następnie czas przyszedł na uszczelkę pod pokrywą zaworów. I ponownie przy okazji zająłem się Vanosem.

Uszczelka pokrywy zaworów Elring, a gumowe podkładki OEM BMW. Vanos dostał nowe oringi i teflony oraz niwelację luzu i nową uszczelkę pod Vanosa firmy Elring.

Zdjęć również niewiele:


http://e46forum.pl/images/upload/376ed053e09ccf52f6ff6a3507fcd1a5.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/682f4e69e9859f5ed8b8d49f97536f2a.jpg


- Dodatkowo wymienione: świece (NGK), filtr oleju, powietrza, paliwa i kabinowy (MANN).


- Silnik zalałem olejem Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40. Sprawdziłem i ewentualnie uzupełniłem resztę płynów.


- Założyłem zwykłe białe kierunki przednie (te tuningowe były ohydne), chromy w zegarach i czarne nerki. Naprawiłem przycisk BC. Wywaliłem radio JVC (wolę oryginalny wygląd deski). Jednak powrót do oryginału może okazać się trudny (nie mogę znaleźć kostki do radia w desce i w bagażniku brak wszystkiego :cry2: ), a oryginalnie była mała navi :cool2:

Tak więc w weekend jeszcze muszę odpowiedzieć na pytanie: Co oni zrobili z wiązką radia? :shock: Zastanawiam się ewentualnie nad wstrzymaniem się z tym radiem i od razu przerabiać na dużą navi :idea:


http://e46forum.pl/images/upload/bc6e6ed2fe18d6f626bded1441e0d934.jpg


- Klamka od strony kierowcy była urwana. Winą był słabo pracujący zamek. Po wyjęciu, przeczyszczeniu i wyregulowaniu jest dobrze. Szyby nie mogę złożyć bo złamał się "taki klin" i jestem w trakcie poszukiwań. Kierunki w błotnikach chciałem zmienić na czarne, ale te ledowe co są aktualnie okazały się żywcem przylutowane w przewody, a gniazda wywalone - muszę znaleźć gniazda i przylutować.


Zrobiłem jeszcze parę pierdół, o których nie warto wspominać :D


:modlitwa:

Mam taką sprawę. Podczas uruchamiania jak i wyłączania nawiewów słychać dziwne dźwięki.

Dodam, że klima jest niesprawna :cry2:

Pierwsze podejrzenie poszło na samą dmuchawę, jednak po podłączeniu jej "na krótko" i późniejsza obserwacja podczas wydobywania się tych dźwięków pozwala to wyeliminować.

Dźwięki pochodzą jakby z okolic schowka a nie z centralnej części deski.

Zastanawia mnie co to może być? Czy ma to związek z niesprawną klimą? :(

Podaję link do filmu z akcji:

https://youtu.be/PP-9zZOjGSk


Pozdrawiam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dawno, dawno temu miałem takie 328CI tylko w kolorze topas blau i w pełnym kompletnym M pakiecie. Bardzo miło ją wspominam, więc gratulacje z zakupu auta. Szkoda tylko, że nie ma ksenonow...

Niech dobrze służy, bo to świetne auto :cool2:

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)


W sobotę znalazłem chwilę, żeby zajrzeć do czarnej. Głównie skupiłem się na dziwnych dźwiękach z wentylacji. Kierowany waszymi sugestiami oraz potwierdzeniu w rozmowie z kolegą mechanikiem, aby zacząć od silników klap, poszedłem w tym kierunku.

Wywaliłem schowek i osłony wokół niego.

Na pierwszy rzut oka jeden z silniczków wyglądał podejrzanie. Okazało się, że w ogóle on nie jest przykręcony - tylko włożony na swoje miejsce. Podczas sprawdzania wentylatora zauważyłem, że jeż jest nowy. Pewnie wymiana nastąpiła od strony schowka i ktoś nie przykręcił tego silniczka.

Dopasowałem nowe wkręty, przykręciłem i cisza. Sukces :lol: :lol:


http://e46forum.pl/images/upload/b29ac4753b320c1a70c4ede1073b39aa.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/1b85e6160879626d82c7277befeb08e8.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/c74af97d4e8c96e76f62606f8e372bcb.jpg


Przy okazji szukałem tej kostki do radia, wykopałem jakąś, dla której nigdzie nie widzę miejsca.

Jeszcze jej nie zidentyfikowałem, ale jakby ktoś wiedział od czego jest to dajcie znać. :D


http://e46forum.pl/images/upload/d993807e509745fa8eecaab7398abe72.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/22522414ec0e5df435220b650923b5f8.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/bfd42222d301257fc328e2f3f4a11a90.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/9993d77475ea05ec676fb84701b6c37f.jpg


Plus zrobiłęm zdjęcia makaronu w bagażniku :o


http://e46forum.pl/images/upload/9ce1f64c9534fd1a8122bc0e587d9fe0.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/37bdbe401eb54a4bd7138aecd4dee2b8.jpg


Poprzednio pisałem o chromach w zegarach, a teraz mam fotkę :cool2:


http://e46forum.pl/images/upload/25180fb5ef7746d5223af128e653b1a6.jpg


Skończyły się wolne weekendy, także na dłuższą chwilę przerwa w grzebaniu przy aucie.

Nadszedł czas na zbieranie części na następne naprawy.

Pozdro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten makaron wskazuje, że tam powinien być tuner tak jak przy dużej navi, może hi-fi ma na to wpływ a może przy nawet strzałkowej tak jest, nie grzebałem w takiej to nie wiem. Przyjemna naprawa nawiewu :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniek21112

Widzę, że udzielasz się na obu forach :cool2:

Wydaje mi się, że część kostek jest do tunera radiowego i czytnika nawigacji. Zastanawiam się co ze zmieniarką i tunerem TV. Może były może nie. :mad2: Pewnie okaże się jak podłączę dwie pierwsze pozycje i zostaną kostki. To będzie znaczyć, że czegoś jeszcze brakuje.

Znalazłem radio wymagające takiej kostki jak jest u mnie w desce i tuner radiowy. Jak ogarnę temat to dam znać o co tam chodziło. :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie tuner i czytnik do nawigacji, zmieniarka jest też w tym miejscu, ale jak nie masz jej w vin to jej nie było, jest też wpis o przygotowaniu pod zmieniarkę i wtedy jest instalacja sama.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Siema, siema :)


Ostatnio pogoda dopisała jak i znalazł się w końcu wolny weekend (sesja i grypa w między czasie), więc trochę roboty popchnąłem przy czarnej


http://e46forum.pl/images/upload/bdf98563bba292febb236ac5733abf94.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/7587e4db442913d209f1a3b809012685.jpg


Zabrałem się za to nieszczęsne radio.

Kupiłem zestaw tuner, czytnik i radio za okazyjną cenę, ale stan nieznany. Cena na tyle pasowała, że postanowiłem zaryzykować.

Niestety wyświetlacz nie działa.

Sytuacja wygląda tak, że czytnik już siedzi podłączony, nie mam zielonego pojęcia jak zamontować tuner i leży w bagażniku (coś się rozeznałem, ale muszę sprawdzić), radio siedzi. Jak włączę radio to wszystko świeci, ekran pomarańczowy i nic nie wyświetla. W głośnikach słychać szum, czyli jakaś komunikacja jest. Nie wiem czy znajdzie fale (przez ekran i w garażu nie łapało, muszę na dworze sprawdzić).


http://e46forum.pl/images/upload/ee77e95b887815d6a589b312863a9961.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/58e7865d18c4fc4e5126545b751692f1.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/8bbc6dfe9d5094e377e75bbdfe5405c0.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/95a9ed100c6e8ac4af597e7b3470f5cc.jpg


Zostało parę wolnych kostek w bagażniku, ale jeszcze nie wiem od czego są


http://e46forum.pl/images/upload/cdca21ec947e727581857166c6a37d74.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/79e344214d370aa042e9a6cd73369ccc.jpg


Zaatakowałem pękniętą listwę PDC oraz to, że ten system nie działa.

Okazało się, że jest niezły dym z kostkami i w sumie tylko jedna była sprawna i nieurwana. Z czujników też działał tylko jeden.

Kupiłem dobrą listwę, instalację i jeden czujnik. Instalację zrobiłem, czujniki sprawdzałem INPĄ i 2 działają, ale nie jestem co do tego przekonany i noszę się z zakupem 4 sztuk, najwyżej zostaną w zapasie.

Także w tym temacie na razie robota stanęła.


http://e46forum.pl/images/upload/69066395818cb62d65690e5d9a9e116a.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/c9610caa09256ca1c489caab1df6c557.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/36d1bd860ea5ad8ab5a099cb60bb054d.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/36d1bd860ea5ad8ab5a099cb60bb054d.jpg


Kupiłem też brakujący element podnośnika szyby lewej i w końcu po 3 miesiącach mogłem złożyć szybę i zamknąć auto jak człowiek

Widać brakującą nakładkę na zamek, w trakcie której poszukiwań jestem.


http://e46forum.pl/images/upload/4da7d29b8cddbd7d09dfa9458ec54560.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/e878d389cf414f99cd5078b1465e26ef.jpg


Wjechały jeszcze żółte ringi CCFL.

Kierunkowskazy w błotnik doczekały się montażu. Swoją drogą Chińczycy zawiedli po raz kolejny. Gniazdo kierunkowskazu z luzem, że musiałem zastosować dodatkowy o-ring oraz sam montaż w błotniku wymagał zastosowania taśmy dwustronnej ponieważ kierunkowskaz latał jak nie wiem co.

Wymieniłem centralkę klapki wlewu paliwa (złamany pręt blokujący).

I wleciały czarne emblematy.


Więcej grzechów nie pamiętam i niczego nie żałuję :twisted:


http://e46forum.pl/images/upload/516c05649897b5b9d350c4247e8c1ec7.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/dee42a3c84c8658b691021804dcaf2f6.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/8dbd02b8f65fd53abf78e4e2eb9e9c34.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/34bbb6d8bc4da3d25c59e5a85fa43db8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam


Prace przy czarnej trochę się posunęły przez weekend.

Za dużo nie zrobiłem, ale ogólnie jestem zadowolony, chociaż czekało mnie kilka niespodzianek.

Przy następnym podejściu do auta czeka mnie grubsza robota, ale o tym dalej.


Klamka którą założyłem się urwała (chyba za mocno wyregulowałem zamek, albo była wadliwa klamka), na szczęście jak szukałem nakładki na zamek to taniej było kupić całą klamkę i teraz się przyda.


Z racji tego, że nakładkę i klamkę trzeba będzie pomalować to na razie olałem temat i przerzuciłem się na PDC. Czujniki podłączone i teraz coś dziwnego. Patrząc na "live data" czujniki są sprawne i po zasłonięciu ręką pokazują wartość 100, a po odsłonięciu 2-15, a sypie błędami stałymi na 2 czujniki i PDC nie działa. Zastanawia mnie to dlaczego "live data" pokazuje poprawne wartości, a błędy są. Zamieniałem miejscami i podłączyłem inny czujnik i tą metodą wychodzi, że niesprawne czujniki. Kupię 2 czujniki i zobaczę.


Nie podoba mi się aktualnie posiadana kierownica i zastanawiałem się nad wymianą na polift, ale bez kombinowania z podłączeniem tylko jednego naboju. Wpadłem na pomysł podmiany naboi poduszek, a że nie znalazłem żadnych konkretnych informacji na ten temat to zakupiłem poduszki i sam się za to wziąłem, niestety z pozoru podobna budowa naboju okazała się zgoła inna i taka wymiana jest niemożliwa.


http://e46forum.pl/images/upload/1cc3df3940634d2b2d69ea3079b9095c.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/15a18748bacbb16288973aaef628beb9.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/d9809fcf027de77c7369d5394f8ae700.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/4758a1a64e6a2cb4982b91bd65c92176.jpg


Z racji tego, że temperatura na zewnątrz była znośna, mogłem wyjechać połową auta z garażu i wejść do kanału (mały garaż i kanał). Obejrzałem dokładnie podwozie. O dziwo wszystkie osłony są na miejscu. Co prawda niektóre mocowania były zużyte lub ich brakowało, ale zająłem się tym i wszystko już porządnie siedzi i nie powinno nic pukać, czy ocierać.


http://e46forum.pl/images/upload/657ea8436170b1a45237ac787b74ccc2.jpg


Będąc pod spodem, musiałem sprawdzić co puka podczas przechodzenia z D na R i odwrotnie. Na 90% za to odpowiedzialna jest tylko słynna tuleja nr 9. Ona jest w najgorszym stanie (swoją droga chyba jeszcze oryginał BMW). Łącznik wału obejrzałem powierzchownie i wyglądał w porządku, a do podpory nie miałem dostępu więc odpuściłem i na pierwszy ogień pójdą tuleje dyfra i zobaczymy co się będzie dziać.

Obejrzałem również karoserie przy mocowaniach wózka i ku mojemu zaskoczeniu brak pęknięć oraz jakichkolwiek śladów wcześniejszej ingerencji.

Wyszło przy okazji, że amortyzatory z tyłu można wymienić, ponieważ lewy się spocił.


http://e46forum.pl/images/upload/7fd7e7a63af185f267de06b96609d958.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/f5eb274e92d3d7ab7e16e8f135907ba0.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/461bcd857ecb1d4eea61f726009fbf0b.jpg


Korzystając z kanału wymieniłem również filtr paliwa, który zakupiłem w grudniu i czekał sobie na taką okazję. Swoją drogą stary to był chyba oryginał. Mam nadzieję, że to nie jest filtr z którym wyjechała z fabryki, po rozcięciu tragedii nie było, ale widać, że potrzebował już wymiany. Oczywiście dałem nowe wężyki i opaseczki.


http://e46forum.pl/images/upload/727bf8dd42d8ec3bb79e36b0cca3b4c8.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/a7f1c66af6bc5345081d484bd0da23f9.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/23d4c846756184034992cbc48252a953.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/9da3545e74fde1bef85c673034714c4f.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/1f98072b4d0b6bc8bab95ad92c76073d.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/fe19d2034a818483ad9b06fe33ba35a2.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/26df674edae7f8d9de88977032f8b334.jpg


Zakończyła się, a właściwie to prawie zakończyła się moja saga związana z radiem. Zamontowałem tuner, ale musiałem wykonać własnej roboty uchwyt z profilu zamkniętego o przekroju prostokątnym wyciąłem fragment żeby powstał kątownik i po dopasowaniu i wywierceniu otworów powstał mój uchwyt, który spełnia swoje zadanie. Wyjechałem w końcu autem z garażu to była okazja sprawdzenia radia. Z niedziałającym ekranem udało mi się na ślepo złapać jakieś fale i radyjko gra. Także, zostało mi tylko ogarnąć ten ekran. Dostałem namiar od znajomego do ludzi którzy reanimują elektroniczne sprzęty z aut i może to ogarną, chociaż jeszcze nie wiem czy są w stanie coś zrobić z ekranem nawigacji, która ma 20 lat.


http://e46forum.pl/images/upload/092fb658e9d75f1a30dcc300e0018a4e.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/a08dcd56f744e4a6121f542c97c0d1e3.jpg


Wymieniłem schowek od strony kierowcy ze zwykłego otwieranego poprzez szarpnięcie, na taki otwierany przyciskiem. Trochę więcej prestiżu.


Zakupiłem parę spinek, kołków itp. do poprawy montażu wszystkich osłon itd.


http://e46forum.pl/images/upload/2ac8af5d6aab3165e4ada01757c52fe1.jpg


W bagażniku już zapanował porządek.


http://e46forum.pl/images/upload/edbf763b9e91d7b1db8f646ccd155e85.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/5463942378fd5c51cd2f8b0dfa126021.jpg

http://e46forum.pl/images/upload/7e3ee3dfcee2fcd05287681847ad6361.jpg


Pobawiłem się również komputerem i mam parę błędów, których jeszcze nie zinterpretowałem, ale będę starał się powoli je usuwać.


Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Powitać wszystkich :)


Był czas była i robota. Zapowiadana ostatnio wymiana tulei dyfra i amorków została przeprowadzona. Co prawda w planach były też tuleje wózka, ale przez to, że "słynna 9" najpierw nie chciała wyjść, a potem nowa nie chciała wejść i straciłem na to mnóstwo czasu i nerwów, więc tuleje wózka musiały zostać nieruszane bo bym się w weekend nie wyrobił :(

No cóż, poleżą trochę, nabiorą mocy urzędowej i przy okazji się wymieni.

Korzystając z tego, że było dużo rozebrane przyjrzałem się jeszcze raz podłodze i znalazłem pęknięcie podłogi przy mocowaniu wózka (będzie zrobione przy wymianie tych tulei).


Tak wyglądały stare tuleje, oryginały BMW:


2243e5a1d126f5d6551b99b22b2af111.jpg

e4be13e5b236c5b066aabc40b785b084.jpg

8005156be44c891be68856ad9f001c00.jpg

c82fa03c6572ed96f9a456ca68b93f42.jpg


W trakcie wprasowywania:


856cfa7b689d72138d25460cb620466c.jpg

6dcf3e1d2533f4caccc95eb8ea49236e.jpg


I już po:


dc8b900a63418fef9dcc5558115aa826.jpg

c98e8a31a84e7a1138d889b28c942954.jpg


Oczywiście 2 przednie też wymieniłem, ale zdjęć nie mam :(

Tuleje: "9" Meyle HD, a 2 przednie Lemforder.

Przy okazji wymieniłem olej w dyferencjale. Motul 75W-90 GEAR 300.


Dyfer na miejscu:


910448ce9d1a6fda1dd44f1874a1eabf.jpg

91cac2e4b0b2b7ff403cee22261b2014.jpg


Wywaliłem stare amorki, które były już na śmietnik, swoją drogą jeszcze oryginał BMW:

Amorki, osłony i odboje Sachs'a, górne mocowanie Lemforder oraz pierdólki (śruby, podkładki, itp.)


22a9bc4f5a8185cc7c00729a50657312.jpg

9e574f1fd93b62f39a0c2de831b37fae.jpg


Nowe siedzą:


8bb987524ac90eeefc50d2b4e183ad14.jpg

891cc02377c16aa82ef0cbeb362341b2.jpg


Można wyjść z kanału:


e09aec946c6a178ccbba39da64e95791.jpg


Pogoda dopisała, to umyłem letnie koła, ale wrzuciłem tylko na tył. Obowiązkowo czyszczenie tarcz i śrub przed założeniem felgi. :cool2:


3ae933b239eff00049ce2fbccf6b050e.jpg

3051a25ff0518f554fc4e0013d284971.jpg


Rozprawiłem się z PDC. Działa jak należy, błędów nie wali. Czujniki były walnięte. :cool2:

Fotel kierowcy pojechał do obszycia.


Wjechały 2 gadżety:

- cupholder - oryginal BMW

- uchwyt pasa - oryginał BMW


ea793d517143901068e4805e69fd2d0b.jpg

29b19071482b675256ce89e91ce820dc.jpg


Jeszcze potrzebuję 1 - 2 weekendy żeby ogarnąć autko do końca. Myślę, że maj - czerwiec będzie jeździć, w końcu :cool2:


Zostało do zrobienia:

- klimatyzacja

- ustawienie szyb

- pomalować i założyć klamkę i nakładkę na zamek

- wrzucić obszyty fotel

- zmiana kół z przodu

- zająć się odpryskami na masce i listwach pod lampą (bo szpecą)

Tyle na razie pamiętam, po drodze pewnie jeszcze coś dojdzie, ale sumarycznie to niedużo zostało :8)


Na zakończenie wpisu, mała sesja w zakurzonej odsłonie i na zimowo-letnim setupie.

Swoją drogą coraz bardziej podoba mi się ta felga. Kilka centów w dół i może to fajnie wyglądać.


d71d0631baacff72973f5812a937ba4b.jpg

2a505080155c6f57054b81621f364ad3.jpg

7a4c58b9d129536cdbb3537016016ba3.jpg

700744c6e3e000a7379e33684edc0a30.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam :D


Przez święta nie działo się dużo, ale kilka pierdół zrobiłem:

- skończyłem zakładać letnie koła

- założyłem żarówki LED

- pomalowałem oraz założyłem klamkę i nakładkę na zamek

- autko dostało porządne mycie

- przyszedł PaSoft :cool2: , ale nie było czasu się pobawić :(

- uzupełniłem narzędzia w schowku


Zauważyłem problemy z pompą wody. W przyszłym tygodniu pójdzie do wymiany, za jednym zamachem zrobię serwis paskowy, bo piszczą i rolki też już szumią :8)

W przyszłym miesiącu wybieram się na przegląd rejestracyjny :cool2: i powoli zbliża się czas zarejestrowania auta i cieszenia się jazdą :8)


Parę fotek:


Pa Soft:


456e9f20f386458135b5e0a827cfcd5d.jpg


Klamki:


48ec6b3d32563473f4ed83dc5ea3da50.jpg

38ba3eb16fd13a1e00146d1aa9b65121.jpg


LED'y:


749de388a1a1c1ee2b5b698061316a19.jpg


Narzędzia:


204f0a59d009b566b8116de0cf3c812a.jpg


I po myciu wpadła mała sesja z kompanem :guma: (sorry za lokowanie produktu, ale ciężko nie uchwycić tej ciężarówki :duh: ):


294f851ea12677e65b7bc07eb1ebce14.jpg

93840c5c130dc59c1f208c929b0cfce8.jpg

cc1f06a2b22b1f8d99a420c05f0919da.jpg

cdbb23ec80ec13ebc5f1ab4640824283.jpg

9dd451b7448000d0d33f4a2ece78ab72.jpg

7ac3c61bdece10a788dbaed927b14c0d.jpg

ab7f0876a0c598bf3624a9262c19ce2b.jpg

724a96f5fd2ce65d6a008d07c0867393.jpg


I na razie to tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
daj znać czy PaSoft działa bez problemu bo czytałem tu na forum ze duzo ludzi miało z tym kłopot i lutowali jakieś piny. Ogólnie dużo pracy włożyłeś. Mam nadzieje ze sie autko odwdzięczy

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Siema

Z braku czasu dawno nie aktualizowałem, a miałem 2 weekendy przy aucie :wink:


Przed majówką poleciał zestaw: pompa wody, nowy płyn z płukaniem, paski i rolki.

Stara pompa zaczęła wydawać dziwne dźwięki po przekroczeniu 70 st. i zanikał przepływ cieczy. Rolki i paski profilaktycznie bo trochę hałasowy.

Nie obyło się bez przebojów. Zamówiłem napinacz hydrauliczny, a okazało się, że mam mechaniczny %). Na szybko kupiłem mechaniczny w lokalnym sklepie a tamten odesłałem Maciejowi.

Gwoździem programu było (to się jednak zadziało tydzień później) urwanie pływaka w zbiorniku wyrównawczym. Chciałem sprawdzić temperaturę zamarzania cieczy i po włożeniu testera do zbiornika pręt wskazujący poziom odpadł od pływaka :mad2: Zdecydowałem się na wymianę na nowy FEBI, swoją drogą w aucie siedział jeszcze oryginał BMW, a po wyjęciu, pływak rozpadał się w dłoniach.


Testowałem PaSofta. Raczej tak zapoznawczo. Działa i żadnych problemów nie miałem. Zmieniłem VIN i przebieg w module świateł w innym BMW :lol:


W między czasie chińczyki przysłały breloczek :cool2:


5e0835a9d9d9f7335b0898cd5c46621b.jpg


Po zakupach:


79470d4f774e44376221a3131fd82ddf.jpg

e2b89240d6f091ed5a0ac09b4863f2e7.jpg


Stare wywalone:

- pompa miała nieduży luz, ale po wymianie poprawa co do dźwięku i przepływu


2bb78dfcdc1012c1f9d8f2c43957b20a.jpg

d22d1920188374c5bc729ed6164f5420.jpg

d781e7ffe0b7d0d61584168bac5ef8eb.jpg


Nowe siedzi:


a19396d52323cd595b67af7339d0476b.jpg

699316b7a8adb3faab32f48140865c90.jpg

3db531e405c395307d7f732c1fea9acc.jpg

0df5554f7c18eeea1144220ac7d04c9a.jpg



Poprzedni weekend.

Auto zarejestrowane i ubezpieczone. Przegląd wzorowo. Myjka zaliczona.

Niestety autem za długo się nie nacieszyłem. Padł moduł wentylatora. :evil: Włączył się i nie chciał się wyłączyć. Po wyjęciu i rozebraniu widać, że spalony. Na szybko nie udało się nigdzie kupić, więc autko stoi bez przodu.

Korzystając z okazji wymieniłem prawy zamek maski, zakupiony w grudniu :D

Po naprawie wentylatora zostanie do zrobienia klimatyzacja. Nie włącza się. INPĄ można ją uruchomić, komputer pokazuje ciśnienie 1,5 bar. Zastanawiam się czy awaria wentylatora ma jakiś wpływ na załączenie sprężarki. I tak będzie trzeba sprawdzić szczelność i pełny serwis klimy. Filtr kabinowy już czeka. W obliczu tych upałów to jazda bez klimy jest zabójstwem.


5e77bde3aee18fa2778fd504eefa5658.jpg

4f42d63c299fd03d9c814b5821dcacc4.jpg


I znowu na kanale :cry2:

Przeczyściłem chłodnice z tego syfu.


e555a64aecbc76498b153c94efb0e570.jpg

53a45978a9ba491587e807cf81c97c52.jpg


Wentylator był zamiennikiem firmy SYC, także nasi już byli. Szukam oryginalnego używanego, wersji jak najmłodszej z aluminiową obudową. Lepsze chłodzenie to i może się tak szybko nie spali.


f40cdd31df54d71f382f068c9c63da06.jpg

80974fa635b256f6a14ee2f0077f3739.jpg

bf8fcc92ace0fe4c3108e00eb3585411.jpg


Mam jakieś dziwne błędy od pompy powietrza wtórnego, ale ja nie mam pompy powietrza wtórnego :shock: Tym się zajmę jak wszystko co jest do zrobienia na już, będzie zrobione.


PS: Zauważyłem dziwną akcję z odpowietrznikiem układu chłodzenia. W zaznaczonym miejscu wyciska się płyn chłodniczy i to w dużych ilościach. Zastanawiam się czy wymiana tej śruby wraz z o-ringiem załatwi sprawę, czy to jakaś grubsza akcja. Co myślicie? Spotkał się ktoś z takim czymś? :?: :?:


c3c0a87225b3a700c8301a36a082fdd3.jpg


To na tyle. Pozdro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nowy odpowietrznik i będzie po sprawie, febi w tym przypadku jest ok. Bardzo dobry serwis :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weryfikowałeś stan przed zakupem, czy sercem ją kupiłeś ? :D

Przed zakupem nawet jej nie widziałem na żywo. Dogadałem się z Niemcem i wysłałem po nią człowieka z lawetą. On obejrzał na miejscu zadzwonił, powiedział co i jak i kazałem brać. Cena była na tyle dobra, że po tych wszystkich naprawach kosztuje mnie mniej co "igła" w Polsce :cool2:

Bardzo dobry serwis
Nowy odpowietrznik i będzie po sprawie

Dzięki :cool2:

No to zamawiam.

Jak zamówię odpowietrznik to on będzie już z o-ringiem? Nie trzeba oddzielnie domawiać? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, jak zastanawiałem w hurtowni na miejscu to febi przyszedł z o-ringiem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam :mrgreen:


Wentylator wymieniłem. Znalazłem ten najświeższy możliwy (moduł cały w aluminiowej obudowie). Nie jest idealny, ale pieniądze pasowały. Brakuje jednej klapki i uchwytu do przewodu, ale najważniejsze, że sprawny. :norty:


ccee7d207dc01a5b9b869aba4cab268f.jpg

d85a9f9d42a42b7325cd87cc83baba25.jpg

f0dabe9c041d8fd731d7ad9c2994a232.jpg

6932712da91327b89f688d9a3c41437a.jpg


Przed założeniem zderzaka:


98615f4efff9504cb786ba3df813bcba.jpg


Maniek, dzięki za podpowiedź z odpowietrznikiem. Założony nowy FEBI i jak na razie wszystko gra :cool2:

Generalnie klima nie odpaliła po wymianie wentylatora. Stwierdziłem, że trzeba jechać do gościa od klimy. I z obawami o nieszczelność pojechałem i ku zaskoczeniu układ szczelny. Ilość czynnika była znikoma. Test szczelności ok. Także pełen serwis klimy zrobiony i działa :)


Dla potomnych:

Klima się nie załączała, ciśnienie w układzie: 1 - 1,5 [bar],

Po nabiciu (klima działa) ciśnienie w układzie: 4,6 [bar].

Sprawdzane INPĄ na zgaszonym silniku.


Auto jest po czyszczeniu środka, ale nie zdążyłem zrobić fotek. Umyłem, spakowałem co trzeba, posprawdzałem i wyjazd.

Pierwsza trasa w połączeniu trochę z miastem wyszła całkiem pozytywnie.


Spalanie: 8,2 l/100km - większość trasy było 7,7 l/100km, ale na końcu po mieście popsuła się średnia

Średnia prędkość: 80 km/h


Jadąc do poznania szukałem na tym moim radiu (ekran nie działa), jakiś normalnych stacji radiowych. Całą drogę polowałem na radio ESKA i złapałem je dopiero w poznaniu. Za to Radio Maryja łapało w doskonałej jakości co drugie wyszukiwanie :duh:


Tutaj jej będzie dobrze:


fa539cbd9ac963f3c789d5fc7779de8d.jpg


Jak będę miał czas to jakaś większa sesja wpadnie :)


Pytanie:

Czy idzie wyjąć samą zasłonę szyberdachu, czy trzeba wywalać sufit, szyber itd.? Jakiś grzyb się zalęgnął na tej zasuwie i dobrze by było to usunąć.


Pozdro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na 100% nie jestem pewien bo dawno tam buszowałem wymieniałem ślizgi właśnie tej zasuwy szyberdachu ale jeśli ma wyjść to tylko górą.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Polowałem, polowałem i upolowałem.


Praktycznie od kiedy kupiłem auto i zobaczyłem, że mam połamaną podstopnicę zacząłem poszukiwania podstopnicy M-pakiet (będę dokładał cały M-pakiet). Poszukiwania trwały 7 miesięcy - z racji, że jest to europejskie coupe, dostępność tych części na rynku wtórnym jest znikoma. W ASO cena około 600 zł, używki jak się pojawiają to za 400 zł. Była jedna za 250 zł, ale ktoś mnie uprzedził :(. Tą kupiłem w rozsądnych pieniądzach - co prawda ma 2 wady, ale nie rzucają się w oczy na aucie ;)


Moja stara podstopnica:


6262b330acb3e60b339620da0accfe34.jpg


Kupiona:


905da676c2e2f8f15128d784171db60c.jpg

c9c52577154321652050d6b75758982c.jpg

ee95924bb6f5f322cebe89618fe270dd.jpg



Zamontowana:


253ec526f1bbe6c004fd874879bbb441.jpg


Pozdro :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.