Skocz do zawartości

E92 LCI 335is N54 DKG Lemans Blue - dyno @465 KM / 642 Nm


piotres

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć


Powracam z kolejnym projektem, znowu 335is tyle że tym razem w kolorku Lemans Blue z piękną skórka Sattel Brown :). Auto znane z forum kiedyś posiadał je Vapor. Zostało sprzedane około 1.5 roku temu pod Wrocław, gdzie kolejny właściciel przejechał nim ok 20 tys km i niestety uszkodził przodem - na szczęście niezbyt mocno, podłużnice nie ruszone, silnik cały ;).


Obecny przebieg 127tys km, auto w Polsce jest od przebiegu 96 tys km.


Autko lekko pomodzone : DownPipe RM, IC (nie ocalał - ale może to i dobrze bo będzie większy ;)), Chargepipe z BOV Forge, relokacja dolotów MMP Engineering, końcówki wydechu Eltec 100mm, sprężyny Eibach, klocki hamulcowe EBC Yellow. Strojenie w TC Performance dało 437KM i 603Nm.


Do tego ISka jest w pełnej opcji możliwej do zamówienia do tego modelu ;). Czyli z rzadko spotykanych na rynek USA dodatków posiada PDC przód + tył, rolete elektryczną tylnej szyby, keylessa, audio Harman Kardon no i oczywiście Navi CIC Professional.


Plany na auto to doprawdzenie do idealnego stanu i ....sprzedaż ;) - w przyszłym roku startuje z budową domu :oops: .



Type Code KG13

E Series E92 (MUE)

Type COUPE

Model 335IS (USA)

Steering LL

Doors 2

Engine N54T

Displacement 3.00

Power 240

Drive HECK

Transmission MECH

Colour LE-MANS-BLAU METALLIC (381)

Upholstery LEDER DAKOTA/D3 SATTELBRAUN (LCD3)

Prod Date 2010-09-22


S1CAA Selection of COP relevant vehicles

S2TCA Sport transmission w/ dual-plate clutch

S2VBA Tire pressure display

S302A Alarm system

S319A Integrated universal remote control

S322A Comfort access

S403A Glass roof, electrical

S415A Sun-blind, rear

S430A Interior/outside mirror with auto dip

S431A Interior mirror with automatic-dip

S459A Seat adjuster, electric, with memory

S481A Sports seat

S488A Lumbar support, driver and passenger

S494A Seat heating driver/passenger

S4NAA Interior mirror with digital compass

S4WAA Interior strips alu glacier-silber dark

S508A Park Distance Control (PDC)

S521A Rain sensor

S522A Xenon Light

S524A Headlight control

S534A Automatic air conditioning

S544A Individual equipment

S563A Light package

S570A Reinforced power supply

S5AKA LED light elements

S5DSA Emergency release, luggage compartment

S609A Navigation system Professional

S615A Expanded BMW Online Information

S620A Voice control

S639A Preparation f mobile phone cpl. USA/CDN

S645A BMW US Radio

S655A Satellite tuner

S688A Harman/Kardon Surround Sound system

S697A Area-Code 1 for DVD

S6AAA BMW TeleServices

S6ABA Control for Teleservices

S6FLA USB/Audio interface

S6NFA Music interface for Smartphone

S6UHA Traffic Information

S6VCA Control for Combox

S704A M Sports suspension

S715A M Aerodynamics package

S760A High gloss shadow line

S775A Headlining anthracite

S7XAA M Leathr. wheel+shift paddle+multifunc.

S823A Hot-climate version

S840A Delete remote control for radio

S845A Acoustic belt warning

S850A Dummy-SALAPA

S853A Language version English

S876A Radio frequency 315 MHz

S8S4A Decoding variable light distribution

S8SCA Telematics access request,country-spec.

S8SPA Control unit CO2

S8TLA Dummy-SALAPA

S8TNA Daytime run.lights adjus.via light menu

S925A Dummy-SALAPA

S992A Control of number-plate attachment


01.jpg


Vapor podesłał mi link do ogłoszenia bo ja ich nie przeglądałem :mrgreen: , więc szybki telefon do sprzedającego i 1 dzień później - pewnego pięknego sierpniowego dnia byłem juz w drodze po auto ...w sumie to wiedziałem czego się spodziwać bo właściciel zarzekał się że od czasów posiadania auta przez Jacka nic się nie zmieniło poza kompletem nowych hamulców (tarcze i klocki).


02.jpg


03.jpg


Do auta dostałem to co kupił on, a nie zdąrzył założyć - m.in. Nowe amortyzatory przednie.


04.jpg


Wnętrze na zdjęciach zrobionych przez poprzedniego właściciela wyglądało TAK :mrgreen: , jednak w praktyce wymaga sporo pracy.


05.jpg


Po wywaleniu uszkodzonych elementów.


06.jpg


07.jpg


ułłłlaaaaaa Lemanse dwa :) :)


08.jpg


09.jpg[/url


Na szczęście dosyć szybko i sprawnie udało się kupić potrzebne używane części.


10.jpg


Nowa chłodnica Koyo.


11.jpg


Sterta nowych maneli z aso.


12.jpg


Uszczelki obu szyb.


13.jpg


Stylingi 225 wymagały odnowienia wizualnego i 2szt były prostowane.


14.jpg


dobrze że syn mi pomógł to poszło sprawnie i szybko ;)


15.jpg


1szt była przeorana na rancie.


16.jpg


17.jpg


Lakiernik szybko się uwinął :D .


18.jpg


Pompa wody niestety nie wytrzymała wypadku - wąż chłodniczy ją "pociągnał" i pękła obudowa, dzięki temu ta najbardziej awaryjna część w 335i została wymieniona na element z 2017r :D .


19.jpg


20.jpg


Ogarnianie elektryki, mycia....


21.jpg


22.jpg


23.jpg


Malowania, odświeżania ....i tak pooowoli zmierzam do przodu. Opoki będą teraz 4szt Michelin Pilot Super Sport.


24.jpg


Scoopsy pod kolor ;).


25.jpg


26.jpg


H&R 10 i 12mm na stronę :).


27.jpg


Napinacze pasów były założone od modelu przed 2008r - więc trzeba było zrobić to tak jak powinno to wyglądać :).


29.jpg


W USA tym autem jeździł chyba ktoś słusznej masy bo odkąd pierwszy raz zobaczyłem to auto to oparcie fotela kierowcy było mocno zniszczone na boku.


30.jpg


Kupiłem czerwone oparcie i przełożyłem samą gąbkę . Jakby ktoś potrzebował czerwone idealnej skóry oparcia fotela kierowcy to mam takową na zbyciu :lol: .


31.jpg


Później wjechały farby .


32.jpg


33.jpg


Punktowe zaprawki farba z pistoletu , ścieniowanie farby no i jest pięknie.


34.jpg


Jakieś tam nowe śrubki orginalne ...wiele detali było zrobionych "nie po mojemu" .


35.jpg


Foto wyszło jakieś takie tępe ale fotelik wyszedł naprawdę ładnie.


36.jpg


Od jakiegoś miesiąca nic przy isce nie robiłem bo na podnośnik wjechało mi się nie moje e93 335i .


powoli do celu ;)


pozdrawiam

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maskę kupiłem używaną z tym że w kolorze Tiefsee Blue - poszła po rozbiórce i umyciu myjką do lakierowania z obu stron. Jest już gotowa, polakierowana.
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że temat się spodobał , więc udało mi się odgrzewać w telefonie jeszcze kilka fotek wartych wg mnie uploadu ;) :



27.jpg


Wypolerowałem i zalakierowałem klosze obu lamp - teraz lampy naprawde wyglądają jak nowe ;) lewa lampa ocalała, a prawą dokupiłem. Oczywiście lampy skrętne dynamić takie jak były orginalnie ;).


28.jpg


Przy okazji montażu nowych klocków i tarcz poprzedni właściciel zlecił polakierowanie zacisków - więc polakierowali mu - chciał srebrny ale warsztat nie był w stanie kupić takiej farby do zacisków :lol: wiec są ...czerwone :duh: . Wraz z żółtymi klockami ..trzeba będzie to poprawić :oops: . Spinki zacisków już poszły do ocynkowania.


29.jpg


Wkurzały mnie bardzo krzywo naklejone folie na dyfuzorze zderzaka tylnego ...dodatkowo jedna ze zmarszczką. Niby były ale jednak to nie to , Kupiłem ori folie w aso i wymieniłem je.


30.jpg


A aucie obecnie siedzi "regenerowana" deska rozdzielacza, ale nie mogę na nią patrzeć :duh: . Kupiłem orginał pod CICa w idealnym stanie (naprawdę bez żadnej skazy, aż w szoku byłem jak ten handlarz tak to uchował :shock: ) i trzeba będzie wymienić.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Widze że temat się spodobał , więc udało mi się odgrzewać w telefonie jeszcze kilka fotek wartych wg mnie uploadu ;)

E92 po lifcie to piękne auto, a jeszcze w Le Mansie. :mrgreen: koniecznie daj znać jak będziesz sprzedawał.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

01.jpg


02.jpg


Takich gabarytów ICek będzie siedział w 335is :D custom made by BaqGarage, wcześniej jeździł w 325d więc musiałem poprzerabiać wejścia. Gabaryty coś jak Wagner Evo3/ VRSF 7.5.


03.jpg


W tym celu użyłem wyjśc pod orginalne szybkozłączki ze starego uszkodzonego ICka.


04.jpg


By założyć cooler tych wymiarów do E9x trzeba wyciąć sporo plastiku z pasa przedniego.


05.jpg


Dolna poprzeczke pasa zostawiłem, a nie poleciałem szlifierka po linii prostej jak to większość osób robi ;) przez to pas przedni jest chociaż "spinany" na dole.


06.jpg


Po przymiarkach icek pojechał do spawacza a ja ...


07.jpg


Wymontowałem hamulce by je przemalować na słuszny srebrny kolor.


08.jpg


09.jpg


10.jpg


Wcześniejsze ich malowanie było nie dosyć że na niezbyt fajny kolor to jeszcze niezbyt fajnie zrobione.


11.jpg


12.jpg


Części zawieszenia też przy okazji poszły do odświeżenia.


13.jpg


14.jpg


15.jpg


No i przechlapana robota czyli wymiana uszczelki miski olejowej silnika. W czarnym is robiłem to bez wyjmowania sanek po czym powiedziałem sobie że więcej się z tym napewno nie będę tak męczył.


16.jpg


Uszczelka Victora R. i zestaw nowych śrub miski z ASO (śruby są aluminiowe - jednorazowe).


17.jpg


Zalałem to co poprzedni właściciel lał czyli Millersa CFS NT 5W40 .


18.jpg


Taki pakiet części pojechał do piaskowania i lakierowania piecowego (proszkowego).


19.jpg


W międzyczasie zabezpieczyłem newralgiczne miejsca podatne na rdzewienie masa Wurth Dichtfix.


20.jpg


No i gotowe :super: .


21.jpg


Stwierdziłem że wymienie też płyn hamulcowy i olej w skrzyni biegów . Tak żeby już wszystko było z głowy dla kolejnego właściciela.


22.jpg


23.jpg


24.jpg


Icek powrócił od spawania wyjść , po czym poddałem go testom szczelności.


25.jpg


Założyłem nowe amorki przednie Sachs które dostałem wraz z autem.


26.jpg


Wraz z nowymi górnymi uszczelkami kolumn McPhersona.


27.jpg


"Sportowy" termostat chłodnicy oleju FTP wraz z nowa uszczelka adaptera chłodnicy oleju czekaja na montaż (zauważyłem że po odkreceniu 1 śruby tego adaptera celem montażu termostatu potem już stara uszczelka nie ułoży się tak samo i zaczyna cieknąć).


28.jpg


Wspornik baku paliwa po malowaniu proszkowym wykleiłem paskami świeżej mikrogumy.


pozdrawiam

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Aż grzech nie wstawic hebli z f30 370/380 przod 345 tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Dawno nic nie pisałem ale przy aucie troche sie pozmieniało :).


01.jpg


Wymieniłem kółko pompy wspomagania bo było wyszczerbione a to podobno głowny powód niszczenia paska w N54 - także nowy pasek Gates + nowe koło pasowe pompy OE BMW.


02.jpg


Tarcze były prawie nowe ATE, ale dla pewności zabezpieczyłem ich dzwony dodatkowa warstwa farby termal.


03.jpg


Powoli pomontowałem elementy po proszkowaniu.


04.jpg


Świeży płyn ATE SL6, ten co był miał kolor coś jak whisky :rotfl: .


05.jpg


06.jpg


07.jpg


No i jest ładnie.


08.jpg


09.jpg


Zderzak poskładałem, nowe usztywnienia zderzaka boczne - części o których wiele osób wogole zapomina założyć :D .


10.jpg


No i tulejki pod górne śruby zderzaka :super: . Jak ja lubie jak detale się zgadzają.


11.jpg


Felgi po lakierowaniu obute w Micheliny Pilot Super Sport 235/35/19 + 265/30/19.


12.jpg


Zawias tył poskładany.


13.jpg


14.jpg


15.jpg


16.jpg


Żal wiercic gładkiego zderzaka więc mocowanie tablicy zrobie sobie na kątowniczkach mocowanych do nitonakrętek na górnej krawędzi wlotu zderzaka :). Zawsze można ja będzie zrzucić bez śladu.


17.jpg


18.jpg


Nowa płyta pod silnik i płyty pod podwozie bez skazy .


19.jpg


Osłona pod skrzynie której brakowało :).


20.jpg


21.jpg


22.jpg


Taka kanapeczka na tylnej osi wyszła ...BMW+ H&R + BMW :rotfl:


23.jpg


24.jpg


25.jpg


26.jpg


Lubie jak jest czysto i schludnie także tam gdzie tego nie widać na pierwszy rzut oka ;) .


27.jpg


28.jpg


29.jpg


No i w końcu - facjata :D .


30.jpg


Auto się na szczęście "nie zastało" i dzielnie pojechało na ustawienie geometrii.


31.jpg


Która wyszła bardzo dobrze.


32.jpg


Autem troche już sobie jeżdze choć w mokro-zimnych warunkach jazda nakoksowanym 335i(s) nie jest specjalnie spokojna :rotfl: .


Zostało do ogarnięcia wnętrze czym zajmę się po 23 lutego.


Jeśli ktoś jest zainteresowany kupnem auta to zapraszam na PW.


pozdrawiam

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotres jak się sprawdza ta farba termal na tarczach i zaciskach? Widzę, że już w drugim is-ie malujesz w ten sam sposób. Nie odchodzi po czasie lub przechodzi rdzawym nalotem? Te zaciski rozumiem, że proszkowo siknięte? Autko jak zwykle cacy, tylko lepsze koło by się przydało :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako baza ten egzemplarz u pierwszego właściciela w Pl już mi się podobał.

Szkoda, że po przygodzie ale mając na uwadze zakres i specyfikę wykonanych prac to nowy nabywca kupi gotowy projekt :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

01.jpg


02.jpg


Jak to często bywa w E9x łuszczyła się "miękka" powłoka z uchwytów drzwi oraz listew z drzwi - wrzątek, plastikowa szpatułka, papiery wodne i jazda.


Całą orginalną powłokę trzeba usunąć bo inaczej farba się "zważy".


03.jpg


No i lakierowanie- boll do zderzaków plastikowych idealnie udaje ori powłokę.


06.jpg


07.jpg


08.jpg


09.jpg


Kontynuując prace we wnętrzu - każdy element który zdemontowałem był myty za pomocą APC.


10.jpg


Oklejana deska out, orginalna in :).


11.jpg


12.jpg


13.jpg


To czego kiedyś nie robiłem a teraz robie w każdym aucie - pranie pasów - polecam szczególnie w E92 gdzie mamy podajniki pasów. I już żaden biały T-shirt/koszula nie będzie się brudził .


14.jpg


W bagażniku też ogarnanie.


15.jpg


Folia z szyb była już usunięta poza tylną szybą- co mnie troche nie dziwi gdyż żeby z niej zerwać ładnie folie trzeba wyjąć półkę :oops: .


16.jpg


17.jpg


18.jpg


Wylot z jednego downpipe'a był nie szczelny - wpadły nowe uszczelki.


19.jpg


Nowa kabinówka węglowa.


20.jpg


No i masaż karoserii ;).


21.jpg


22.jpg


23.jpg


Koniec końców na tył wpadł dystans 10mm a na przód 5mm - nic więcej nie wchodzi bez ocierek.


24.jpg


Wszystkie wnęki drzwi i klap zostały po polerowaniu dokładnie wymyte APC + pędzelek+ ciepła woda z myjki :).


25.jpg


26.jpg


27.jpg


28.jpg


29.jpg


30.jpg


31.jpg


32.jpg


33.jpg


34.jpg


35.jpg


37.jpg


38.jpg


40.jpg


41.jpg


42.jpg


43.jpg


44.jpg


45.jpg


46.jpg


Tak to wyszło :) Lakier zabezpieczony powłoką Sonax Polimer Netshield. Za kilka dni sesja od fotografa. :D


Cena auta 75 tys do negocjacji ;)

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.