Skocz do zawartości

E90 330xi M Pakiet / 2005 / LPG


Rekomendowane odpowiedzi

VIN: WBAVD31010AC92049 Przebieg przy zakupie: 199 tysięcy. Auto posiadało dwóch właścicieli - ja jestem trzeci; sprowadzone ze Szwajcarii. Model: E90 330xi z silnikiem N52B30



Autko zakupione w styczniu tego roku i od początku planowałem założenie tematu na forum jednak chciałem to zrobić mając przygotowane jakieś fajne zdjęcia. Zbierałem się tym aż do dzisiaj i stwierdziłem, że temat w galerii jest właśnie po to, aby pokazywać drogę którą musimy przejść doprowadzając auto to swojego wymarzonego stanu, dlatego pozwolę sobie opisać moją historię samochodu. Dodatkowo kilka "tematów" zostało już zrobionych więc aby zachować chronologie i porządek każda zmiana będzie w nowym poście.


Tak więc - 8 miesięcy poszukiwań bezwypadkowego E90 325/330 przedlifta kończyły się zawsze w ten sam sposób - opis w ogłoszeniu totalnie odbiegał od co jest w rzeczywistości. Po tym czasie przypadkowo natknąłem się na gości którzy sprowadzają auta ze Szwajcarii - dogadaliśmy się, wpłaciłem zaliczkę przed ich wyjazdem i skończyło się na zakupie czarnej 330xi w oryginalnym M Pakiecie. Po sprowadzeniu auta zaczęły się akcje przez które absolutnie nie polecam tych ludzi a wręcz apeluję o wzmożoną ostrożność przy tego typu "usługach". Wymienione przed zakupem zostały:

- amortyzatory przód (nowe, ori bez loga BMW) - olej (5W30 Valvoline) + filtry (oleju, powietrza) - uszczelka pod valvetronickiem - uszczelka pokrywy zaworów - maglownica - krzyżak maglownicy - czujnik ABS. Wymieniony został również olej w skrzyni automatycznej i po tej wymianie skrzynia zaczęła podobno wariować co skończyło się na prawie pełnym remoncie owej skrzyni za który teoretycznie w większości oni zapłacili. Udzielili rocznej gwarancji na skrzynię. Na dzień dzisiejszy ze skrzynią jest wszystko OK.


Samochód kupowałem z DRAYem (bimmer-check) i u niego sprawdzałem historię pojazdu. Brak jakiejkolwiek historii wypadkowej u niego + brak jej również na autodna etc. Potwierdzony przebieg. Samochód miał lakierowane prawe drzwi oraz maskę, reszta w oryginalnym lakierze. Podczas oględzin samochód posiadał bdb lakier z kilkoma niedoskonałościami.


Po zakupie samochodu oddałem auto na przegląd do ludzi którzy zajmują się tylko BMW i wymieniłem:

- komplet świec NGK

- uszczelka podstawy filtra oleju + wymiennika ciepła (za jedną robotą)

- nowa pompa wody (wcześniej wyskakiwał błąd od czasu do czasu - stwierdziłem, że nie ma sensu czekać aż auto stanie na drodze i przy tym przebiegu warto to zrobić) wpadła nowa z PIERBURGa + wymiana płynu w chłodnicy

- nowe tuleje przód LEMFORDERA l+p

- nowy napinacz paska + rolki + pasek; delikatnie zaczynało piszczeć podczas zimnego silnika więc uznałem, że warto się tym zająć.

- olej w dyfrze + olej w skrzynce xdrive


Auto kupione zostało na 17" felgach BBS zimowych + 18" ori stylingach 193 które były troszkę poobijane na krawędziach. Poszły od razu do renowacji czego efekty znajdziecie trochę poniżej.


Zdjęcia zapożyczone od Bimmer Checka z odbioru samochodu:


qtkVuHb.jpg

xO5xKAS.jpg

3BUY4XA.jpg

6S721qT.jpg

Grrrr, nigdy nie wychodzi mi wrzucanie widocznych fotek na forum. Zostawiam linki i gdyby ktoś był w stanie wytłumaczyć jak dobrze to zrobić to byłbym turbo wdzięczny. Wrzucam w sposób taki: pomiędzy img wrzucam link do foty. i zawsze zostaje coś takiego :roll: :

lvy5MbY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Aby się fotki wyświetlały jak teraz musisz mieć plik z końcówką .jpg Czyli jak otworzyłeś fotki w przeglądarce to prawym klikasz "otwórz grafikę w nowej karcie".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alleluja - BMK wielkie dzięki! :D

mati0618 - tak, butla w bagażniku


Pierwszą zmianą po pierwszym serwisie auta było wrzucenie instalacji LPG. Od początku poszukiwań wiedziałem, że jeśli znajdę R6 w benzynie to musi to być N52 który nadaje się do LPG - moim zdaniem jest to udany kompromis pomiędzy ograniczeniem przestrzeni w bagażniku a oszczędnością w portfelu. Bezpośrednio po zakupie około miesiąc przejeździłem na samej benzynie - komputer wskazywał 14l przy w zasadzie normalnej jeździe. Aktualnie komputer wskazuje 16-17l przy jeździe dynamicznej gdzie nie muszę spoglądać na cenę paliwa. Instalację założyłem u poleconego gazownika na śląsku - po 2 miesiącach użytkowania jestem bardzo zadowolony. Nie ma jakiejkolwiek różnicy w jeździe na PB a LPG, przycisk od gazu umiejscowiony został w schowku i wygląda względnie dobrze. Jedynym mankamentem są głośno pracujące wtryski od gazu (słyszalne jedynie podczas postoju w kabinie samochodu) - rozwiązań jest kilka, między innymi owinięcie wtrysków osłonkami co jednak może wpłynąć na ich żywotność. Jeśli ktoś ma LPG w E90 to chętnie przeczytam jak rozwiązaliście ten problem :8). Póki co przyzwyczaiłem się do tego dźwięku :P


Instalacja postawiona została na: Reduktorze KME Gold, QMAX Plus i wtryskiwacze: Barracuda 130 montowane pojedynczo. Butla 80L znajduje się w bagażniku (uznałem, że nie ma sensu rzeźbić w podłodze i naruszać konstrukcje pojazdu dodatkowo mając na uwadze, że auto stoi dosyć nisko) - do butli fizycznie wchodzi 62-64l co pozwala na przejechanie 400km~. Wlew pod klapką od benzyny. Podczas zakładania instalacji wszystkie kable i przewody poszły przez oryginalne otwory w samochodzie - nie została wywiercona żadna dodatkowa dziura w blasze.


Przy zakładaniu zrzucony został kolektor więc przy okazji wymieniłem komplet przewodów odmy oraz samą odmę która już puszczała duużo oleju. Dodatkowo okazało się, że trzpień większej DISy się wyłamał i wpadł do kolektora nie powodując żadnych uszkodzeń (jedynie było słychać plastikowy odgłos przy wkręcaniu auta na obroty - sprawa wyszła od razu po wyjeździe od ludzi którzy sprowadzali auto, poinformowałem ich o sprawie jednak oczywiście nie poczuwali się do jakiejkolwiek odpowiedzialności). Duża DISa została również wymieniona na nową ORI z BMW.


Tak wygląda założona instalacja pod maską:

E3gqzvY.jpg


Butla w bagażniku:

UBOgpDT.jpg


Ogólnikowo - pojemność bagażnika w E90 bez butli jest tragiczna; z butlą jest tragiczna do potęgi. Podróżując jednak w przeważnie dwie osoby / samemu nie sprawia to aż takiego problemu. Podróżowanie w więcej osób na kilkudniowy wyjazd - jeszcze nie sprawdzałem ale nie wydaje się to dobrym pomysł :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po tym czasie przypadkowo natknąłem się na gości którzy sprowadzają auta ze Szwajcarii - dogadaliśmy się, wpłaciłem zaliczkę przed ich wyjazdem i skończyło się na zakupie czarnej 330xi w oryginalnym M Pakiecie. Po sprowadzeniu auta zaczęły się akcje przez które absolutnie nie polecam tych ludzi a wręcz apeluję o wzmożoną ostrożność przy tego typu "usługach".

 

Jesteś krótko na forum więc pozwolę sobie na komentarz... Wygląda na to że firma znalazła, sprowadziła i opłaciła Ci samochód, dodatkowo robiąc serwis startowy i jeszcze usuwając uszkodzenie skrzyni biegów którego wcześniej nie dało się stwierdzić. Czy nie byłeś świadomy że kupujesz używane, ponad 10 letnie BMW z przebiegiem 200 tkm? Oczekiwałeś że wszystko będzie tip top i nic do zrobienia? Sorry ale takie podejście to możesz mieć do ASO po zakupie nowego samochodu, a i tak zobaczysz jak wtedy Cię potraktują.


Polecam trochę szacunku do cudzej pracy i lepiej spróbuj następnym razem sam sobie sprowadzić samochód i ogarnąć jego serwis pozakupowy to zobaczysz ile rzeczy jest do załatwienia i co wychodzi w trakcie takiej zabawy.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aaben

Dzięki za komentarz, jednak którego nie jestem w stanie zrozumieć mimo szczerych chęci. W żaden sposób nikogo nie obraziłem, nie podałem nazwy ich firmy jedynie nadmieniłem, że z mojego doświadczenia warto mieć ograniczone zaufanie do takich osób - co de facto powinno obowiązywać zawsze przy zakupie samochodu. Nie chciałem szczegółowo opisywać całej sytuacji z samochodem ale jeśli to ma chociaż jednej osobie pomóc to chyba warto coś więcej napisać.


W skrócie: po wpłaceniu 70% zaliczki musiałem czekać na samochód 3 miesiące od sprowadzenia. Gdy chciałem odzyskać zaliczkę przez 2 miesiące gość ciągle zwlekał mówiąc, że jest "poblokowany" i za tydzień przeleje. Po sprowadzeniu okazało się, że kilka rzeczy trzeba wymienić mimo, że ustalona kwota miała być ceną ostateczną za auto w prawie perfekcyjnym stanie wraz z wymianą olejów i filtrów: +3k zł. Po wymianie przez nich oleju w skrzyni automatycznej informacja, że skrzynia nie chodzi jak powinna - miesiąc zajęła im próba naprawienia skrzyni co kosztowało mnie 2 tysiaki. Dalej była lipa - skrzynia przeszła kompletny remont. Kolejny miesiąc zwodzenia i opowiadanie historii których można użyć w jakieś komedii. Przy odbiorze auta - lakier prawie idealny, jedynie dwie malutkie wgniotki które miały być wyciągnięte na 200% (pytałem o to 5 razy) - nie były. Podczas testowania okazało się, że świece tragiczne i cieknie z podstawy filtra oleju. Po 10 km od wyjazdu przy wkręcaniu na obroty usłyszałem obijający plastik - ich zdaniem miała to być osłona plastikowa silnika bo tam ją zdejmowali. Okazał się złamany trzpień od DISy. Po pierwszym umyciu auta karcherem - pojawiło się na prawym przednim błotniku malutkie ognisko rdzy (pytałem o rdzę kilka razy - nie ma ani grama) + pokazały się poobdzierane progi. Przy wymienianie odmy okazało się, że jeden przewód był całkowicie wypięty i stamtąd uciekał olej. Opony 18" s.193 miały być na całorocznych oponach w niezłym stanie. Były na zimówkach w stanie tragicznym. Umówiłem się z nimi na ogarnięcie wgniotek, ogniska rdzy na błotniku, progów + powłokę japońską z korektą lakieru w lepszej cenie. Przez 3 miesiące nie potrafili ustalić terminu i nie było z nimi kontaktu. W kwietniu dostałem maila, że nie mogą spełnić owej umowy. Na te rzeczy i kopię faktury za remont skrzyni czekam do dzisiaj. Dopłaciłem 5 tysięcy do pierwotnej kwoty którą miała być kwota za samochód w stanie idealnym (korzystając z ich słownictwa) wraz z serwisem olejowym.


Popełniłem mnóstwo błędów przy zakupie tego pojazdu i jestem tego świadom. Na moje szczęście wszystkie te sprawy nie wpływały na pracę silnika czy uszkodzenie mechaniczne. Wszystko ogarnąłem u siebie o czym będą kolejne posty, jednak zachowanie tych ludzi sprawiło jakie mam podejście do tego typu usług. To jest moje prywatne zdanie.


Co najważniejsze polecałbym każdemu nowemu kupującemu - jak najmniej ustalać telefonicznie a jak już ustalić to później potwierdzić to na mailu przez dwie strony albo chociaż mieć potwierdzenie na Messengerze / whats upie - może to Was uchronić przed większymi wałkami które pewnie też gdzieś występują zaś jakichkolwiek pieniędzy nie przelewajcie bez umowy i potwierdzonych danych firmy. Ja mimo, że umowę miałem podpisaną to i tak miałem trudności z odzyskaniem zaliczki.


Szanuję cudzą pracę, nie mam problemu z zapłaceniem za dobrze wykonaną usługę i za czas który ktoś poświęcił aby ją wykonać, nie daje jednak przyzwolenia na takie zachowanie. Dodatkowo piszesz o "dodatkowych serwisach" - jakakolwiek usługa z ich strony była wcześniej uzgadniana i płatna z mojej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nikt Cię tu nie obraża, zacząłeś ten temat i może po prostu warto sobie uświadomić że samochód ma 13 lat, a nawet niektóre "nowe" z salonu są już powtórnie lakierowane a widziałem też takie ze szpachlą. Napisałeś że auto było kupowane z DRAYem i jeżeli on nie odnotował tych usterek to znaczy że były praktycznie nie do stwierdzenia. Szczerze to firma która Ci je sprowadziła mogła równie dobrze napisać że auto było obejrzane i zaakceptowane w tym stanie i cześć. Naprawdę opowieści ile to miesięcy itp itd. nikogo tu nie ruszą, nie w czasach gdy zapisanie się na robotę do dobrego serwisu BMW jest najbliżej na za pół roku. :mrgreen:


Ciesz się z samochodu, wygląda naprawdę dobrze, drobnych rzeczy zawsze będzie trochę do zrobienia. :)

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hah, jasna sprawa - z obrażaniem odnosiłem się do Twojego komentarza "polecam trochę szacunku do cudzej pracy" gdzie ja nikogo nie oczerniałem w postach. W sytuacji z samochodem kompletnie nie chodzi o powtórnie lakierowane elementy czy cokolwiek innego a o zachowanie sprzedających. Nie zrozumieliśmy się również co do napraw - to jest temat na dłuższą historię i nie po to zakładałem temat na forum :roll: Zakończmy ten temat i cieszmy się tym co mamy :D Powiedź lepiej jak z myciem u Ciebie po nałożeniu powłoki - jak często śmigasz z karcherem? :twisted:


Jak dokopię się do fotek z oklejania dekorów w folię carbonową to edytuję post i powrzucam :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ładne autko, w szczególności M pakiet fajnie leży.

Mam pytanie o krzyżak maglownicy - wymienili na nowy? Wiesz może ile to kosztowało?

Co do cykających wtryskiwaczy - u mnie też cykały i mnie to mocno wkurzało. Okazało się że jak zdjąłem osłonę silnika to nic nie cyka. Więc na mocowaniu osłony umieściłem trochę miękkiej gąbki tak żeby odizolować drgania i teraz prawie nic nie słychać.

Usterki które wymieniłeś (wycieki, skrzynia, disa, pompa wody) to standardowe sprawy w n52, widać, że za granicą ktoś po prostu eksploatował auto a niekoniecznie utrzymywał stan idealny. Mój przyszedł w takim samym stanie. Znam jeszcze inne, które też przyjeżdżały ze Szwajcarii/Niemiec i wymagały doprowadzenia do dobrego stanu. Więc jak słyszę, że stare auto ale ze Szwajcarii sprowadzone to wiem, że pewnie będzie sporo do roboty ;)


Też sobie ostatnio ceramikę wrzuciłem ale chińską (https://kosmetykaaut.pl/topic/12002-9h-mrfix/). Na razie wiele nie przejechałem ale fajnie kropelkuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powiedź lepiej jak z myciem u Ciebie po nałożeniu powłoki - jak często śmigasz z karcherem? :twisted:

 

Też mam czarną, w zasadzie bez garażowania to żeby auto wyglądało cały czas perfekcyjnie to trzeba by je myć każdego ranka. Ale po powłoce mycie i suszenie jest o wiele łatwiejsze, a efekt lepszy.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aaben

Wiem, wiem - śledzę temat i zgadzam się w stu procentach - utrzymanie czarnego auta w perfekcyjnym stanie jest w zasadzie niemożliwe bez obsesyjnego spoglądania na nie :lol: ja powoli się z tego leczę bo na dłuższą metę nie ma to sensu.


@Saico

Dzięki, moim zdaniem w E90 mpakiet (jak w zasadzie w większości BMW) całkowicie zmienia samochód :twisted: Krzyżak maglownicy wymienili na używany w bardzo dobrym stanie - cena jaką podali to 1000 zł ale nie ma się co tym sugerować. Zadzwoniłbym za 3 dni to dostałbym info, że kosztowało jednak 500 :roll:

Wtryski o których mówisz - masz na myśli te od LPG, tak? właśnie myślałem, o owinięciu ich jakąś gąbką ale obawiam się skróconej żywotności tych wtrysków. Jak u Ciebie z tym było? Jasna sprawa z usterkami które mnie spotkały - wiedziałem, że samochód z 2005 roku nie może być w idealnym stanie dlatego powolutku doprowadzam go do małej perfekcji :D


Tak jak wspominałem wcześniej - po instalacji LPG postanowiłem obkleić dekory na folię karbon od 3M. Była to moja pierwsza przygoda z obklejaniem folią i jak na swoje umiejętności manualne jestem zadowolony :lol: Najgorszą częścią były złączenia/załamania kilku płaszczyzn których jest kilka - szczególnie na dekorach od deski rozdzielczej. Tam folia delikatnie odstaje i można zauważyć nierówności :roll: Najlepiej - i z czego jestem najbardziej zadowolony - wyszedł mi dekor środkowy (przy skrzyni biegów). Było z nim najwięcej demontażu i zabawy a wyszedł w zasadzie idealnie bez załamań. Blende z kierownicy postanowiłem, że obkleję na fabryczny, ciemny kolor bo dodatek karbonu w tamtym miejscu jakoś nie specjalnie mi leży. Poniżej kilka fotek.


Srebrna listewka ze schowka mi się połamała przy demontażu - kupiłem na allegro używaną popielniczkę za 10 zł i już jest na swoim miejscu :D

SfCDwuF.jpg


Nieszczęsne złączenie w lewym górnym rogu - w samochodzie to nie przeszkadza jednak "na sucho" mogło to wyglądać lepiej

4xxvSRC.jpg


Listwy boczne wyszły bardzo fajnie. Zdjęcie było robione ok 23 stąd taki kolor. W rzeczywistości wszystkie listwy mają jeden kolor i paski idą w jedną stronę :D

gdGt3DE.jpg


Swoją drogą - czy po VINie ktoś mi może powiedzieć jakie mam nagłośnienie w samochodzie? Na moje niezbyt wymagające uszy muzyka gra dobrze a logo Harmana nigdzie nie widzę :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po VIN wychodzi HiFi.


Niech zgadnę, listwa drzwi kierowcy była poobijana od klamry pasa bezpieczeństwa?

 

VIN	WBAVD31010AC92049
Prod. Date	2005-09-13
Type	330XI OL (EUR)
Series	E90 (3 Series)
Body Type	LIM
Steering	Left Hand Drive
Engine	N52
Displacement	3.00
Power	190kw / 258hp
Drive	ALLR
Transmission	Automatic
Colour	BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
Upholstery	LEDER DAKOTASCHWARZ (LCSW)

Editions And Packages
P337A	M Sports Package
S710A	M Leather Steering Wheel
S715A	M Aerodynamics Package
P7RSA	Package Comfort

Comfort And Interior Equipment
S423A	Floor Mats Velours
S428A	Warning Triangle And First Aid Kit
S431A	Interior Mirror With Automaticdip
S465A	Throughloading System
S481A	Sports Seat
S493A	Storage Compartment Package
S494A	Seat Heating Driverpassenger
S4ADA	Interior Trim Strips Alu Brushed Fine
S4AEA	Armrest Front Retractable
S497A	Centre Armrest Rear

Multimedia
S609A	Navigation System Professional
S672A	CD Changer For 6 CDs
S676A	HiFi Speaker System

Driver Assistance And Lightning
S502A	Headlight Cleaning System
S507A	Park Distance Control PDC Rear
S521A	Rain Sensor
S522A	Xenon Light
S534A	Automatic Air Conditioning
S544A	Cruise Control With Brake Function
S563A	Light Package
S520A	Fog Lights
S548A	Kilometercalibrated Speedometer

Wheels And Drive
S203A	4wheel Drive
S205A	Automatic Transmission
S249A	Multifunction F Steering Wheel
S2MFA	BMW Alloy Wheel M Spider Spoke 193

Environment And Safety
S320A	Deleted Model Lettering
S358A	Climate Comfort Windscreen
S863A	Retailer Directory Europe
S879A	Onboard Vehicle Literature German
S896A	Daytime Driving Light Switch
S8SPA	Control Unit COP
S321A	Exterior Parts In Vehicle Color
S851A	Language Version German

Individual Equipment
S760A	High Gloss Shadow Line
S761A	Individual Sunshade Glazing
S775A	Headlining Anthracite

Other Equipment
S1CAA	Selection Of COP Relevant Vehicles
S962A	Deleted Licence Plate Support Front

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, czyli tak jak myślałem - ma prawo to grać dobrze :D Ciekawy jedynie jestem jaka jest różnica między Hi-Fi a Logiciem.


Co do listw - mam pojęcia po czym one i dekory tak wyglądały ale bardzo możliwe, że po pasach bezpieczeństwa :roll: Na szczęście folia wszystko przykryła i nie widać żadnych wybrzuszeń. Przy okazji demontażu listw sprawdziłem daty produkcji owych dekorów - wszystko zgadza się z datą produkcji samochodu :twisted:


Z ciekawości zapytam - czy w E90 wychodziła inna gałka od skrzyni automatycznej? np. cała czarna? ta która teraz siedzi to jeden z niewielu elementów w samochodzie który bardzo go postarza.


iii czy ktoś próbował "zregenerować" ten gumo-plastik? W paru miejscach wygląda to tak jak na zdjęciu


LC1fgq4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki, czyli tak jak myślałem - ma prawo to grać dobrze :D Ciekawy jedynie jestem jaka jest różnica między Hi-Fi a Logiciem.

Miałem touringa z hifi i szczerze logic to inna liga, zwłaszcza po ustawieniu equalizera. Nie jest jeszcze idealnie, ale przy dobrej jakości źródła na logicu można już posłuchać muzyki. Dlatego myślałem czy może masz jakiś upgrade bo do rewelacji na hifi daleka droga.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Saico

Dzięki, moim zdaniem w E90 mpakiet (jak w zasadzie w większości BMW) całkowicie zmienia samochód :twisted: Krzyżak maglownicy wymienili na używany w bardzo dobrym stanie - cena jaką podali to 1000 zł ale nie ma się co tym sugerować. Zadzwoniłbym za 3 dni to dostałbym info, że kosztowało jednak 500 :roll:

Wtryski o których mówisz - masz na myśli te od LPG, tak? właśnie myślałem, o owinięciu ich jakąś gąbką ale obawiam się skróconej żywotności tych wtrysków. Jak u Ciebie z tym było? Jasna sprawa z usterkami które mnie spotkały - wiedziałem, że samochód z 2005 roku nie może być w idealnym stanie dlatego powolutku doprowadzam go do małej perfekcji :D

 

U mnie cykanie brało się z wibracji przenoszonych od wtryskiwaczy gazowych na listwę metalową, która trzyma osłonę silnika. Jak zdjąłem osłonę silnika to cykanie całkowicie ustało. Osłuchaj u siebie - może wystarczy gdzieś podłożyć trochę gąbki, tak jak u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niebawem wleci uptade z powłoki, felg i zainstalowanego androida w samochodzie. Dzisiaj dorwałem zaciski od 335 i niedługo będę zakładał cały komplet z nowymi tarczami i klockami. Myślę, że żółty kolor zacisków do ciemnych felg i czarnego auta będzie pasował. Rodzi się jednak pytanie - zajechałem do chłopaków co malują proszkowo i ostrzegli mnie, żeby zaciski dobrze wyczyścić przed malowaniem bo później płyn hamulcowy po piaskowaniu z nich wylatuje. Ktoś przerabiał może temat wyczyszczenia z płynu zacisków jeśli one są zdjęte z pojazdu? :roll:


Aktualnie felga prezentuje się w taki sposób:

Bcozj8U.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Fajne autko. Co do malowania proszkowego to czeka cię całkowite rozebranie zacisków. Trzeba wyjąć wszystko: tłoczki gumki i itd. Dajesz je do piaskowania i są czyste :) i teraz rodzi się mały problem czyli znajoma albo kumata lakiernia proszkowa. Przed malowaniem elementy należy odtłuścić i robi się to najczęściej w kąpielach z chemią. Po odtłuszczeniu należy przed malowaniem zabezpieczyć wszystkie gwinty dziurki otwory itd. jak proszkowo pomalujesz np. gwint to doczyszczenie go potem to jest masakra i nie przesadzam :P najważniejsze jest zabezpieczenie otworów gdzie mieszczą się tłoczki.

Jeżeli nie chcesz wydać na to 1 tys. zł (bo gumki wszystkie po rozebraniu należało by wymienić a tłoczki do rewizji) tylko mniejsze pieniądze to porostu zabezpiecz gwint w zacisku od przewodu miękkiego i oddaj do piaskowania. Porządnie umyj benzyną ekstrakcyjną i pomaluj specjalną farbą wieszając zaciski np. na drucie z migomatu :)(nie w spreju ! na dwu składnikowa FOLIATEC) gumek chroniących tłoczki pewnie nie uda się uratować więc tylko te nowe trzeba będzie kupić. (nie zdejmuj ich przed piaskowaniem bo w zacisku będzie dużo syfu)


Co to znaczy wymieniony olej w skrzynce xdrive ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) Temat zacisków myślę, że ogarnięty - znalazłem osobę która rozebrała zacisk i mi go później poskłada (z wymianą kilku elementów) po piaskowaniu i pomalowaniu proszkowo. W przyszłym tygodniu powinno być gotowe, powinienem się zamknąć w 3-4 stówkach, ale mega dziękuję za opisanie całego procesu, jeśli kolor nie wyjdzie w przyszłości to pewnie skorzystam z porad :P


Wymiana oleju w skrzynce xdrive to wymiana oleju w rozdzielaczu, niedroga wymiana. Na forum pewnie znajdziesz instrukcję do wymiany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję wymianę przewodów hamulcowych od razu na takie w metalowym oplocie. Ja zawsze zakładam firmy hell. Poczujesz różnicę :) znacznie lepsza modulacja i praktycznie zanika efekt puchnięcia hamulca. Tarcze to sprawdzone dba t4 plus ferodo ds performance św ds2500. Płyn motyl rbf600 i będziesz mega zadowolony bo to jest już poważny amatorski zestaw na tor :) mam taki w infiniti g37s i jest bomba. W saxo vts mam to samo tyle że brembo max zamiast dba. Edytowane przez foka666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@foka666

Przed przeczytaniem Twojej odpowiedzi dotarła do mnie przesyłka z całym kompletem na wymianę :roll: Poszedłem w sprawdzony zestaw ATE ze zwykłymi klockami + nowe przewody elastyczne na przód. Zobaczymy jak będą się sprawować bo podejrzewam, że różnica pomiędzy fabrycznymi a tymi które montuje może być dla mnie w pełni wystarczająca. Korzystając z okazji wymiany hamulców zakupiłem komplet szczęk od ręcznego bo nie trzymał zbyt dobrze + przy zaciągniętym ręcznym słychać piski więc temat do eliminacji. Dodatkowo wpadła nowa osłona tarczy hamulcowej bo poprzednia niedawno dokonała żywotu.


Teraz czas na obszerną aktualizację bo trochę się działo.


Prawie wszystkie uszczelki zostały wymienione i wycieków nie ma. Pozostało pocenie się przy misce olejowej i temat będzie zamknięty przy kolejnej wymianie oleju a przy okazji wymienię poduszki silnika bo prawdopodobnie od nowości nie były ruszane. Po jakimś czasie wyskoczył błąd drugiej DISy - wleciała nowa ori BMW.


Po zimie postanowiłem auto z zewnątrz doprowadzić do stanu prawie idealnego dlatego oddałem do lakierowania oba progi które były trochę zmęczone i poobdzierane (jedyne zdjęcie jakie znalazłem)

bnGCFyv.jpg


+ zająłem się prawym nadkolem gdzie wyskoczyła mała plamka z rdzą. Tragedii żadnej nie było, jednak lakiernik stwierdził, że po usunięciu i zabezpieczeniu byłoby najlepiej pomalować cały element żeby nie było żadnych różnic w kolorze dlatego prawe przednie nadkole również poszło do malowania.

wyprygl.jpg


Felgi letnie tak jak wspomniałem wcześniej poszły do regeneracji bo były również zmęczone a jak coś robić to porządnie. Kolor jaki wybrałem to ciemny antracyt w połysku i po zrobieniu wyglądało to następująco:

1CznAAq.jpg


Dodatkowo wpadły nowe letnie opony. Po przeczytaniu kilkudziesięciu stron odnośnie wyboru opon do xdrive - wybrałem standardowe rozmiary dla tych felg (8 i 8,5j) - 225/40/18 oraz 255/35/18. Wybór padł na Goodyeary F1 Asymmetric 5 i co ciekawe długo szukałem 3-ek żeby komplet był z 2019 i nie umiałem znaleźć. Przypadkowo znalazłem artykuł o nowym modelu który wyszedł niedawno (kupowałem bodajże w kwietniu) i nie było żadnego problemu z dostępnością a cena była niższa od 3ek.


Po doprowadzeniu "bazy" do ładu przyszedł czas na wisienkę lub jak Hajto mawia - truskawkę na torcie. Pełna korekta lakieru wraz z powłoką ceramiczną na cały samochód + zabezpieczenie i impregnacja środka + niewidzialna wycieraczka na szybę. Poniżej mała sesyjka z nałożonymi "nowymi" kołami.


D86LrC0.jpg

i0sVDXU.png

rU2sFM4.jpg

hMAUzGN.jpg


Osobiście jestem bardzo zadowolony z wykonanej roboty, nie spodziewałem się aż takiego efektu. Po poradach od osoby która zajmowała się autem zrozumiałem również, że 30 minut na mycie samochodu to nie jest zbyt dużo i teraz myjąc auto spokojnie te 1,5-2h schodzą :roll: Przekonałem się również, że czarny samochód jest zaiste piękny i chce się na niego patrzeć jednak utrzymanie go w takiej perfekcji przez dłuższy czas (kiedy jest daily) jest moim zdaniem niewykonalne bo pojedyncze ryski zawsze się pojawią a i brud lubi czarny kolor.


Niedawno wypadło 10 (a dokładniej 11) przejechanych tysięcy kilometrów od zakupu i poprzedniej wymiany oleju więc poszła płukanka, wymiana filtrów i zalany został Liqui Moly 4600 5W30 zalecany przez mechanika u którego serwisuję samochód, plus wpadły nowe amortyzatory pokryty silnika bo poprzednie planowały powolutku zamach na osoby które zbliżały się pod maskę :twisted: no i wpadły 2 śrubki od plastikowej pokrywy silnika aby wszystko było na swoim miejscu. 30 zł za jedną śrubkę - cenią się :lol:


Pozostał do opisania android wraz z kamerką cofania i rejestratorem. Do tego jednak porobię sensowne zdjęcia i poczekam na odpowiednią "regulację" żeby wyrazić sensowną opinię.


Z aktualnych rzeczy niedługo szykuję się swap hamulców na 335 o którym wspominałem, zaciski są już pomalowane i czekają na założenie. Męczę się od niedawna z problemem dławienia przy dynamicznym ruszaniu - na LPG jest to dosyć mocne dławienie na benzynie mniejsze, pojawia się tylko i wyłącznie przy ruszaniu z kick downem. Poniżej wrzucam filmik jak to wygląda i zapytam czy może ktoś borykał się z podobnym problemem. Instalacja jest wystrojona idealnie przez fachowca w dziedzinie LPG. Świece były wymieniane te 12k km temu, cewki wtedy wyglądały OK. Przepustnica? Valvetronic?



Ależ się rozpisałem, mój pierwszy w życiu pamiętnik zaczyna rosnąć :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna robota! Auto nabrało blasku, kolor felg wydaje się mega - fajne ziarno :cool2:

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma łatwo z czarnulami . :) Gratulacje ogarnięcia tematu. Pomyśl może nad lampami shadowline na tył, skoro już jest all black.


Niestety ale pod ten protektor plastikowy który chroni rant błotnika z przodu na dole wbijają się ziarna piasku i dewastują powłokę lakierniczą, bardzo często tam zaczyna się korozja. Drugie miejsce to zawinięcie/rant błotnika u góry. Trzecie newralgiczne miejsce to tylna belka zawieszenia wraz ze wspornikami. Taki element powinien być ocynkowany, niestety nie jest.


Ale ogólnie nie ma tak źle z korozją w E9X, pod warunkiem zachowania oryginalnych osłon.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za miłe słowa :oops: Z dystansami miałem takie szczęście, że na takich już go kupiłem i nie musiałem nic z tym kombinować.


@aaben

Rozmyślałem już kilkukrotnie i mocno się zastanawiałem nad ich zmianą - lampy w przedlifcie w E90 to jest najbrzydszy element całego samochodu. Wrzucenie poliftowego tyłu (który jest duuuuużo ładniejszy) nie ma sensu bo taki mieszaniec z przodem przedlift, tył polift jak dla mnie odpada. Całe lampy blackline z tyłu moim zdaniem też rewelacyjnie nie wyglądają - nadal jest tam mocno zaznaczony kolor biały który w mojej ocenie łamie całkowicie ciemną kolorystykę pojazdu i nie pasuje do niej. Od jakiegoś czasu mam kupioną czerwoną folię Oracala do obklejenia tej białej części i niedługo sprawdzę jak to będzie wyglądało po naklejeniu. Najmniej inwazyjny i odwracalny sposób na zmianę wyglądu lamp. Moim ideałem tyłu jest ten od F10 - lampy tam robią potworną robotę iiii gdzieś w internecie trafiłem na temat takich lamp: http://mmtuning.pl/products/lampy-bmw-e90-03.05-08.08-red-led-bar. Osobiście preferuję fabryke/ori elementy ale w przypadku tych lamp ciekaw jestem Twojej/Waszej opinii. Dawno już o nich zapomniałem, ale skoro przywołałeś temat lamp to musiały się przypomnieć :twisted:


Z rdzą niestety racja, z tego co wyczytałem to również kanty drzwi lubią korozję. Ja u lakiernika który się tym tematem zajmował zabezpieczyłem również najbardziej newralgiczne miejsca i mam nadzieję, że temat rdzy już nie powróci. Podstawa to dobre wysuszenie auta po myciu żeby wilgoć nie narobiła szkód.


@foka666

To są ori styling 193. 8j przód, 8,5j tył :D


Wczoraj wpadł nowy akumulator bo po kilkunastu minutach postoju na światłach stary lubił się rozładować. Zamontowany miałem BOSCHA S4 74ah 680A to teraz wpadł mocniejszy również Boscha - S4 80ah 740A. Zamówiłem również komplet amortyzatorów Sachsa na tył z nowymi odbojami i osłonami bo zauważyłem, że delikatnie zaczęło cieknąć z lewego amora. Przy okazji wymiany hamulców temat powinien być również dograny. W tym momencie najważniejszy temat to ogarnąć to dławienie się auta przy startowaniu z kick downem bo robi się trochę smutno :lol:

cI7bswh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.