Skocz do zawartości

Mój samochód marzeń- M3


skibaBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono w osobnej galerii :8) W osobnej, bo może niektórzy z Was zaglądnęli do poprzedniej o e93 335i. Ta dotyczyć będzie mego auta marzeń, które udało się w końcu posiąść- BMW M3 V8 e92. Nie będzie to spektakularna galeria, nie będzie mega udziwnień, nie z tym autem, ale pewne drobne mody są w planie.

Może kilka słów dlaczego M3 e92. Kilka zatem- brzmienie silnika S65B40 jest powalające, skrzynia DCT jest idealna, zawieszenie zestrojone perfekcyjnie, układ kierowniczy, balans, w końcu wygląd czyni to auto wyjątkowym (na pewno dla mnie).

Wg mnie auto stanie się kiedyś klasykiem, przez fakt iż jest to ostatnie wolnossące M3 i jedyne M3 V8 w historii. A skoro auto marzeń i plan jest na to żeby zatrzymać je NA ZAWSZE :shock: :D należało znaleźć to odpowiednie. Miał być biały, miał być z DCT, miał być niemodzony, możliwie najmłodszy z najmniejszym możliwym przebiegiem.

Chciałem coś z 2012-13 roku z przebiegiem niższym niż 40k mil. Zgłębiając fora od jakiegoś czasu nie liczyłem jednak, że będzie to szybka piłka :roll: a auta z dnia na dzień jednak nabijają przebiegi.

Z mojej wiedzy produkcję M3 e92 RHD zakończono w czerwcu 2013 a co udało się znaleźć? Auto wyprodukowane w 20.06.2013 z pierwszą rejestracją w sierpniu! Samochód jest w stanie idealnym, przebieg w momencie zakupu 23.400, DCT, Mineral White, czarna skóra, jakieś tam inne extrasy jak el. składane lusterka, lepsze granie, 100% fabryczne w stanie niemal idealnym, beż żadnych wgniot czy rys.


Stałem się najszczęśliwszym gościem na świecie :8)


Enjoy zatem ...


noeGt1x.jpg


JHbCSbY.jpg


Q6BLWER.jpg


qpQFBVp.jpg


6Q3m8Dj.jpg


tJkhViZ.jpg


6YOVbcm.jpg

5k2e63X.jpg


9Qq8gRr.jpg


g9E4sg3.jpg


uMJGivL.jpg


Zapraszam do komentowania :)

Z przyjemnością odpowiem na wszelkie pytania :cool2:

Edytowane przez skibaBMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

szczękę z biurka zbieram :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczękę z biurka zbieram :)

Oby nie ze śmiechu ;)

Mam nadzieję że kiedyś założę podobną galerię. Jeszcze raz szczere mega gratulacje ! Wrzucaj cokolwiek, zdjęcia, filmy, wszystko będzie miło oglądać !

Szczerze życzę. Dziękuję i będę updejtował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nic nowego nie napiszę - jest cudowna! skoro na zawsze to rozumiem,że nie planujesz wracać do PL? albo przedkładkę będziesz robił za jakiś czas... ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nowego nie napiszę - jest cudowna! skoro na zawsze to rozumiem,że nie planujesz wracać do PL? albo przedkładkę będziesz robił za jakiś czas... ;)

Chyba mi się tu zostanie. Co by nie czepiać polityki, to jest mi tu całkiem dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza oczywistym stwierdzeniem, że auto ze wszech miar jest z,ajebiste za dużo napisać tu nie można :D :cool2: Moim zdaniem, w tym budżecie najlepszy wybór. Chociaż, w miarę jedzenia apetyt rośnie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taktyczny post do śledzenia tematu :D.

Nie wahaj się, czas zbyt szybko leci ;)

 

Polskie forum, a nie było jeszcze pytania ile pali... ;-)))

Wbrew pozorom pytanie zadawane jest dość często na forach zagranicznych również. Osobiście nie widzę w tego typu pytaniach niczego złego i traktuję to jako kalkulację kosztów. Zadałem kiedyś pytanie o spalanie Imprezy STi i jak to często z tego typu pytaniami bywa i ja znalazłem się pod ostrzałem właścicieli STi :lol: Zawsze bawią mnie odpowiedzi typy "jak pytasz o spalanie Sti, M3 itp to cię na nie nie stać" :duh:

Za 2 tygodnie miałem Sti :P

 

Moim zdaniem, w tym budżecie najlepszy wybór. Chociaż, w miarę jedzenia apetyt rośnie :D

W tym budżecie można by bez większego problemu znaleźć f80/82 oczywiście z większym przebiegiem, ale niestety te nie wzbudzają u mnie takich emocji. Jakość zastosowanych materiałów oraz wykonanie to już nie to samo. W prawdzie nie M ale miałem f31 i to taki tani, pusty plastik. Chodziła mi po głowie M2ka, miałem okazję tym się przejechać i owszem auto samo w sobie świetne, ale to dalej doładowana seria F. Decyzja o V8 to nie zaspokojenie apetytu. Nie interesuje mnie fakt posiadania auta nowszego, szybszego, czy bardziej egzotycznego. Nie traktuję go jako "przejściówki" i jeśli życie mnie nie zmusi zabij a nie sprzedam :nienie: :lol: To spełnienie marzenia, sprawa osobista i nie mierzona pieniędzmi.

Prawda jest taka, że za 15 lat wszyscy będziemy jeździć elektrykami a silniki v12 v8 będziemy oglądać w muzeach i osłuchiwać z YT. (Oby moje słowa w g%^& się zmieniły :mad2: )


Są czarne nerki, ramki kierunków i wloty maski


DFlY6T9.jpg

Edytowane przez skibaBMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma inne spojrzenie na motoryzację :) Szanuje to.

Dla mnie auta to największa pasja życia, dlatego w miarę możliwości staram się co rok zmieniać "drugie auto do zabawy", aby móc poznać, poczuć i pobawić czymś innym. Podstawą jest leciwe już Bmw E60 545i, a marka drugiego auta nie ma znaczenia. Mam jeszcze tyle motoryzacyjnych marzeń /Audi RS5, Mercedes C63S, Porsche 911 itp./, a czas i kasa tak szybko uciekają :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna sztuka....mod z nerkami performance to strzał w dziesiątkę tym bardziej do białego koloru... :cool2:


Będę śledzić galerię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Ja już dawno spełniam swoje marzenia.

Staram się to robić możliwie najintensywniej.


Ostatnio choruję na M3 E90 manual (zdaję sobie sprawę, że jestem w mniejszości)...

Trudno się szuka, bo mało jest oferowanych w uczciwym stanie, normalnie eksploatowanych, z przezroczystą historią.

A jestem ortodoksem - i nie ma zmiłuj, żadnych ustępstw.


Muszę powiedzieć, że gdybym trafił podobną sztukę M3 E9x w wersji z kierownicą po mniej zwariowanej stronie (LHD) to biorę w ciemno...

Może być coupe, może być dct... :duh:


Podsumowując - jest śliczna .

Jestem pod wrażeniem.

Aż miło się robi na sercu. :oops:

Gratuluję. :cool2:

A chyba pierwszy raz napisałem coś takiego w galerii w klubie_bmw_pl... :oops:

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio choruję na M3 E90 manual (zdaję sobie sprawę, że jestem w mniejszości)...

Miałem myśli o e90, ale padło na coupe, zawsze to dwoje drzwi mniej do rdzewienia :lol: Mnie zależało na carbonowym dachu, w e90 nie widziałem, choć ponoć był w opcji, nie zgłębiałem.

Jeśli planujesz zakup M3 to DCT tylko (wg mnie), choć manual jest tańszy. DCT to istny master sztyk, międzygazy to poazja a przełożenia przepina błyskawicznie, więc driftujesz ciągiem :twisted:

Podsumowując - jest śliczna .

Jestem pod wrażeniem.

Aż miło się robi na sercu. :oops:

Gratuluję. :cool2:

A chyba pierwszy raz napisałem coś takiego w galerii w klubie_bmw_pl... :oops:

Doceniam ;) :oops: :8)


Ok, są pierwsze drobne zmiany, Założone grille, zarówno frontowe jak i boczne oraz Czarne ramki wlotów maski. Numer prywatny też już jest (po poprzedniku).

Jedną z bardziej istotnych jest modyfikacja wydechu, konkretne z angielska znane jako 2 pipe mod, czyli otwarcie końcowego tłumika po obu stronach od góry i tu opcje dwie, wycięcie i zastąpienie dwóch perforowanych rur normalnymi, bądź druga mniej inwazyjna a za razem łatwiejsza to owiniecie ich folią alu a następnie bandażem do kolektora. Efekt akustyczny jest powalający! Przy jeździe normalnej, kiedy skrzynia zmienia przełożenia przy 2,2.5rpm jest fabryka, ale wyżej to prawdziwa muzyka. Ten wydech powinien tak wychodzić z fabryki. Więcej dźwięku w dźwięku, soczyste brzmienie V8, cudne granie. Postaram się skręcić jakiś klip, choć sporo jest dostępnych filmików na YT.


Modyfikacji zawieszenia obawiałem się bardziej, bo zestrojone było idealnie, ale wysokość już nie. Nie było tragedii, ale postanowiłem zredukować prześwity.

Zacząłem zgłebiać i doczytałem się kilku ciekawostek odnośnie amortyzatorów a dokładniej zakresu ich pracy i wartości skoku. Generalnie zmiana sprężyn na obniżające negatywnie wpływa na amortyzator w M3. Wiadomym jest nie od dziś, że zbyt duże obniżenie zabije amortyzator i to kwestia czasu. W M3 skok jest krótki i z oryginalnymi odbojami dobija po zmianie na niższe sprężyny. Jest jednak idealne rozwiązanie, otóż przetoczone górne mocowanie, oraz krótsze odboje z M3 e36. Zanabyłem więc części wraz ze sprężynami H&R 25/15. Sprężyny są wprost idealne, auto stoi w sam raz, wyglada rasowo/ sportowo, nie zaglebione a komfort resorowania pozostał bez zmian praktycznie.

Dopełnieniem dystanse Bimecc 4x 12mm.

Przy okazji wymieniony został też olej dyfra na ori BMW. Wizualnie był ok, ale obrzydliwie śmierdział :?


AKbiUq4.jpg


YGSZGlh.jpg


y78Tv7D.jpg


tNM8YHZ.jpg


y1IzGb9.jpg


ReV8xXp.jpg


W2KKXIP.jpg

Edytowane przez skibaBMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myślałeś o dedykowanych sprezynach H&R bez kombinowania z poduszkami....auto stoi chyba bardzo podobnie jak Twoje teraz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Przybywa nam na forum M3 i bardzo dobrze! Godny następca e93.

Biały świetnie podkreśla kształty tej budy... :twisted:

 

Mi się wydaje, że inne kolory wypadają lepiej na zdjęciach :mad2:

... ale tylko na zdęciach :P :8) :lol:

 

Biała M3 E92... coś pięknego! gratuluje! :8) :cool2:

:cool2:

Nie myślałeś o dedykowanych sprezynach H&R bez kombinowania z poduszkami....auto stoi chyba bardzo podobnie jak Twoje teraz...

H&Ry oczywiście są dedykowane do M3 i innej opcji nie ma. Przetoczone górne mocowanie ma zapobiec w możliwie największy sposób kompresji amortyzatora, bo praca w nieodpowiednim zakresie go męczy i wykończyło by go to wcześniej czy później, zawias M3 ma krótki skok. Niższe odboje od M3 e36 zapewniają dodatkowe 10-12mm ruchu amortyzatorowi zanim dobije. Wszystko jak najbardziej poprawnie ;)


Czerwony M guzik :mrgreen:


TV7dhxt.jpg


aaa i jedna fota oberwała się naszemu autobusowi z ostatniej wycieczki


8mqUMX7.jpg

Edytowane przez skibaBMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne chromy jakie zostały to znaczek M3 z klapy i końcówki wydechu. Znaczek w czarnym połysku powinien być dostępny za dwa tygodnie a co do końcówek to sam nie wiem czy chcę je czarne czy zostawić ori. :duh:


Vdq9Ze6.jpg

Edytowane przez skibaBMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja tam lubię, aby wydech się odznaczał, dlatego wolę tradycyjne, srebrne końcówki, chociaż u mnie to też jest jedyny element w chromie (nie licząc znaczków biało niebieskich na felgach i karoserii). Czerwone guziki dodają smaczku. Oba samochody piękne, bez dwóch zdań.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.