Skocz do zawartości

E91 LCI 318d M-Pakiet LeMans/Oyster- 194KM &425Nm


piotres

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie


Z powodu narodzin synka od kilku miesięcy powoli planowałem zmianę żonowozu Clio II sport na auto bardziej rodzinne ;). Tzn konkretnie na E91 LCI w M-pakiecie ,z manualem i w dieslu, kolor - ponieważ nie śpieszyłem się z z zakupem w grę wchodził tylko 2 : Lemans Blue i Alpinweiss. Nie miałem parcia na 3.0d bo wiem już że w porównaniu do 35i żaden diesel z tych dostępnych w E9x i tak nie da funu z jazdy. A więcej by napewno palił, a to ma być auto głównie na dalsze wyjazdy. :mrgreen: Stwierdziłem więc że jeśli silnika i tak nie będzie to ma być chociaż wyposażenie . I tak cierpliwie szukałem przeglądając co kilka dni olx/allegro/ mobile.

W końcu pewnego czwartkowego popołudnia namierzyłem to czego szukałem - 318d Lemans blau w bardzo bogatym wyposażeniu - jakiego jeszcze nie widziałem w 2.0d E9x. Auto znajdowało się nieoopodal Monachium, był to "kawałek" drogi bo ok 1100km, ale dzięki dobremu kontaktowi ze sprzedającym zdecydowałem się na wyjazd po auto i wróciłem nim :) - bo wszystko okazało się być tak jak właściciel zapewniał (osoba prywatna - nie handlarz :D ).

Auto lekko uszkodzone w tył, w 100% jezdne, przegląd Polski już mam.


217 tys km , Lemans + biała skóra Oyster. No i wyposażenie - bogate - bardzo :D .


Początkowo za najładniejszą skóre uważałem Sattelbraun ale już chyba mi jej wystarczy -mam ją w 335is i w E91 rodziców które do tej pory czasami pożyczałem i mam je pod opieką serwisową- także jest czarne z karmelowymi skórkami - 320d 177, 2009r dołożyłem zderzaki Mpakowe i s.193 i aktualnie prezentuje się tak:

01.jpg


02.jpg


03.jpg

aktualnie 298 tys km i wszystko pracuje jak w nowym aucie :mrgreen: . Od tego egzemplarza zaczęłą się moja sympatia do serii E90.


A wracając do mojej sztuki:


VIN WBAUX11050A814931

Type Code UX11

E Series E91 (MUE)

Series 3

Type TOUR

Model 318D UL (EUR)

Steering LL

Doors 5

Engine N47

Displacement 2.00

Power 105

Drive HECK

Transmission MECH

Colour LE-MANS-BLAU METALLIC (381)

Upholstery LEDER DAKOTA/OYSTER (LCCX)

Prod Date 2010-02-23


L801A National version Germany

P337A M Sports package

P7HEA Connectivity Pack

P7RSA Package Comfort

S1CAA Selection of COP relevant vehicles

S1CBA CO2 package

S1CCA Auto start/stop function

S1CDA Brake Energy Regeneration

S216A Hydro steering-servotronic

S230A Extra package, EU-specific

S249A Multifunction f steering wheel

S258A Tire with run-flat functionality

S2MEA BMW alloy wheel, M double spoke 194

S302A Alarm system

S319A Integrated universal remote control

S321A Exterior parts in vehicle color

S322A Comfort access

S358A Climate comfort windscreen

S386A Roof railing

S402A Electric panoramic roof

S418A Luggage compartment package

S423A Floor mats, velours

S428A Warning triangle and first aid kit

S430A Interior/outside mirror with auto dip

S431A Interior mirror with automatic-dip

S459A Seat adjuster, electric, with memory

S464A Ski bag

S481A Sports seat

S493A Storage compartment package

S494A Seat heating driver/passenger

S4ABA Fine wood trim burr walnut

S4AEA Armrest front, retractable

S502A Headlight cleaning system

S508A Park Distance Control (PDC)

S520A Fog lights

S521A Rain sensor

S522A Xenon Light

S524A Adaptive Headlights

S534A Automatic air conditioning

S540A Cruise control

S548A Kilometer-calibrated speedometer

S563A Light package

S5ACA High-beam assistant

S5DCA Rear-seat headrests, folding

S609A Navigation system Professional

S612A BMW Assist

S614A Internet, preparations

S615A Expanded BMW Online Information

S616A BMW Online

S620A Voice control

S633A Preparation, mobile phone, Business

S654A DAB tuner

S672A CD changer for 6 CDs

S677A HiFi System Professional DSP

S698A Area-Code 2 for DVD

S6AAA BMW TeleServices

S6ABA Control for Teleservices

S6FLA USB/Audio interface

S6NFA Music interface for Smartphone

S704A M Sports suspension

S710A M leather steering wheel

S715A M Aerodynamics package

S760A High gloss shadow line

S775A Headlining anthracite

S7SPA Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth

S851A Language version German

S863A Retailer Directory Europe

S879A On-board vehicle literature German

S8SCA Telematics access request,country-spec.

S8SPA Control unit COP


Jak widać troche tego jest, z tego co się orientuje do "voll" brakuje mi:

-aktywnego tempomatu <- może kiedyś dołoże ?? jak będe miał czas i znajdę tanio radar i manetke - ale to nie w 2019r ;)

-roletek szyb tylnych <-dołoże

-pompowanego podparcia pleców (boczki pompowane są)

-webasta.


Pozatym chyba jest wszystko ?


Połączenie skóra/lakier uważam za świetne, jest chyba dla mnie naj... jakie może być, alpin+korallrot postawiłbym na 2giej pozycji, choć i sapphireblack+sattel jest smakowity.


Przebieg silnika to 110 tys km, słupek w 2015r. był wymieniany na nowy w ASO. Historia serwisowa liczy ok 30 stron A4 ;) auto regularnie gościło w ASO aż do 2017r.


Poprzedni właściciel na 3 tygodnie przed tym jak młoda dziewczyna wjechała mi w bagażnik (listopad 2018r) "troche" zainwestował także:

-nowy rozrząd

-nowe amortyzatory 4szt + sprężyny przód

-regeneracja pompy wtryskowej

-nowe sprzęgło + dwumas

-czyszczenie DPF


Miał w planach jeszcze sporo pojeździć ale wyszło jak wyszło i auto trafiło do mnie- sprzedaż z tego powodu:


05.jpg


Wcześniej auto bezwypadkowe, całe nadwozie w orginalnym lakierze , poza ....klapą tył która była malowana w 2014r w aso (rzekoma rdza na klapie).


04.jpg


Tu 1000km od domu...


06.jpg


A tu już w domu :)


07.jpg


08.jpg


09.jpg


10.jpg


11.jpg


12.jpg


Zawsze chciałem mieć stylingi 225 ..i w końcu mam ;). Kupiłem je kilka dni po zakupie auta, w sumie to jeszcze nie zdecydowałem czy będą na zimę czy na lato.


13.jpg


Widzi mi się to :).


14.jpg


Klapa już jest - "w kolor" , tylko do wypolerowania. Zderzak także już leży.


2 stycznia auto wstawiam do blacharza. Przy okazji napewno pomaluje zderzak przód bo jak widać jest mocno poodbijany od kamieni.


Co do dalszych planów to wywalenie drewna, doprowadzenie wnętrza do kultury (skóry do gruntownego czyszczenia), zapewne wywalenie folii z szyb. I dopracowanie całości wizualnie, bo technicznie poza 1 oringiem dolotu nie ma co robić :mrgreen: .


15.jpg


Na lato może taki look? ...tzn splittery na 100% założę bo choruje na nie od dawna, a felgi .....w sumie to mam takie breytony race GTS 20' w garażu ale nie wiem czy to troche nie zbyt odważny wybór jak na daily/żonowóz/synowóz :oops: .


pozdrawiam !

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gratuluje zakupu, fura ładnie się prezentuje :) :cool2: Ta za splitterami wygląda jak klon mojej w letnim wydaniu z tym, że u mnie breytony w kolorze gloss black :D

---------------------------------Moja galeria------------------------------------


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339720&p=2477504#p2477504 jest


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=306494 [*] była

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w sumie to mam takie breytony race GTS 20' w garażu ale nie wiem czy to troche nie zbyt odważny wybór jak na daily/żonowóz/synowóz :oops: .
20" w E9x to zmieści się chyba tylko bez opony. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
bardzo fajny konfig kolorystyczny! :cool2: jak szukałeś ciekawego E91 w alpinweiss to mogłeś do mnie zagadać ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po pierwsze, gratulacje syna.

Po drugie, wspaniałe trafiłeś auto.Znając Ciebie będzie dopieszczone jak pozostałe samochody. Tył uszkodzony kosmetycznie, czyż nie?

Piękny kolor nadwozia, a czarny środek z jasną skórą jest według mnie najładniejszy.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graty furki, widzę małe podobieństwo koloru auta + felg z moim byłym isem ale może to przypadek :)

Fajne połączenie is do zabawy + 2 kombiaki do spokojnego przemieszczania się to jak będziesz sie przesiadał z jednego do drugiego poczujesz wyraźną różnice mocy :)

Kolor+ wyposażenie na plus, poserwisowana, porobiona... dobry zakup ,z tymi felami 20 cali to bym nie szalał do żonowozu bo krawężniki mogą dać im popalić , już prędzej do isa je bym dał choć wtedy troche go spowolnisz przez duże koła i bęcki od 340i gwarantowane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IS na 100% zostaje na ori s313 - ma być zgodnie z VIN :mrgreen: . Zreszta- to piękne felgi.


Na zachorowałem na Lemansa po tym jak zobaczyłem twojego ISa . Potem jeszcze na przebudzeniu mocy druga miazga E91 pre lci w tym kolorze - na żywo jest cud-miód ten kolor jak jest wypieszczony. A jeszcze potem kolega dobił mnie kupując żonie 120d w lemansie. Zachorowałem, musiałem mieć. :mrgreen: Choć generalnie nie lubiłem (nie lubię ? :mrgreen: ) niebieskich lakierów.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładne auto, faktycznie fajnie wyposażone :D Do tego niezła historia serwisowa :cool2: Nie dość, że kolorek ładny to fajnie kontrastują z nim wewnątrz białe skóry. Szczerze powiem, że mi się podoba styling 225. Nawet zastanawiałem się dość długo czy nie wrzucić ich do siebie. Na minus jednak był dla mnie brak wklęsłości. Bardzo dobry pomysł z usunięciem drewna, chociaż przez to, że ma ciemną barwę nie razi, aż tak bardzo w oczy ;)

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Drewno do tak sportowo skonfigurowanego auta mi również nie podchodzi. Idealnie widziałbym tutaj lakierowany na gładko carbon. Sportowo i elegancko jednocześnie.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miało być troche pracy ...ale wyszło jak zwykle czyli gruba rozbiórka i ogarnięcie podstaw auta - jak już mam że nie mogę zakładać jakiś ładnych felg czy wywalać drewna ze środka jak spód auta jest usyfiony, dopada go miejscami ruda (okolice baku paliwa - std w e9x ;/ ), zaciski pordzewiałe, a tuleja dyfra jest spękana. Najpierw podstawy później tuningi :hyhy: . I wziąłem się najpierw za 318, żeby go ogarnać praktycznie do końca a potem dopiero pod nóż pójdzie IS - musze mieć auto jakby clio się sprzedało.


01.jpg


02.jpg


Rozbiórka i podmiana klapy tył przed blacharzem - zdecydowanie wole zrobić takie rzecz sam bo po blacharzu mam 99,5% pewność że zaczepy byłby połamane, a potem złożone wszystko tak niechlujnie ze i tak musiałbym wszystko rozbierać i składać jeszcze raz. Nastały takie czasu że porządnie nikt nic nie zrobi, porządnie można zrobić tylko samemu :zakrecony: .


03.jpg


04.jpg


Poprzedni właściciel do przednich pasków dorzucił jeszcze takim motyw ///M - jak dla mnie klęska :rotfl: . Ustapiły miejsca orginalnym lampeczką. Jakby ktoś był zainteresowany tymi projektorkami to zapraszam na PW ;).


05.jpg


06.jpg


07.jpg


08.jpg


Zerwałem także czarna folie z szyb i auto odrazu odżyło wizualnie bo była ciemnica jak w ukraińskiej ładzie - nie trawię tego. Na szczęście folia schodziła pięknie,a nie po kawałeczku jak w e92 ix gdzie namęczyłem się ze zrywaniem i myciem kleju przeszło cały 1 dzień.


09.jpg


10.jpg


Nerki tuningowe także wyleciały - ich miejsce zajmą nerki OE z chromowanymi szprosami i czarnymi ramkami - tak przewrotnie jak orginał w 335is ;).


11.jpg


12.jpg


13.jpg


14.jpg


15.jpg


17.jpg


Zderzak przód też zdemontowałem sam chcą uniknać ingerencji lakiernika, do tego podmianka loga tył bo na starej klapie był ideał a na "nowej" - jak widać złom.


Hak pójdzie do piaskowania.


18.jpg


19.jpg


Zdemontowane elementy wyczyściłem.


20.jpg4


Sprzedający opakował mi klapę m.in. w orginalne idealne dywaniki welurowe tylne - przydadzą się- przednie w sumie i tak były z anglika więc bez sensu.


21.jpg


22.jpg


23.jpg


Splittery z olx - jak ktoś liczy że będą lśniące czarne tak jak na foto w ogłoszeniu to się zawiedzie :mur: . Wyplakowany żelkot z milionem rys to to co otrzymacie w przesyłce. Poszło to odrazu do podkładu wypełniającego . Carbonów nie chciałem bo uważam że 1 carbonowy dodatek to za mało, musiałbym coś dodać także w carbonie z tyłu auta, a więcej dodatków upiększających nie planuje.


24.jpg


25.jpg


No i w czarny połysk - listwy wokół szyb i nerki z obu - 318 i 335.


26.jpg


27.jpg


Udało mi się kupić fotele do przekładki pompowanych pleców . Teraz foteliki będą w full opcji :cwaniak: .


28.jpg


29.jpg


I kompletny wydeszek z 330d który czeka na doczyszczenie.


30.jpg


31.jpg


Filterki knechta - cały komplet, olej w silniku już zmieniony na motula 5w40.


32.jpg


Oto powód jedynego zapocenia/wycieki przy silniku - myślałem że to o-ring ale jednak nie :rotfl: .


33.jpg


To idzie do piachu.


35.jpg


Zdjąłem wózek tylny i bak paliwa, ogołociłem całą tylną częśc podwozia do zera - stwierdziłem że autem mam w planach jeździć min 5 lat więc nie będe tego robił bez rozbiórki bo i tak nie dojdę w 2/3 miejsc gdzie jest już nalot.


Szlifowanie (zrobione) - mycie (był plan dziś ale -8C :zdegustowany: ) - forch korroplex - podkład epoksydowy novol 360 - wurth dichtfix beżowy na cąłośc - taki jest plan :hyhy: .


36.jpg


37.jpg


38.jpg


Czasami sprowadzam felgi używane z zachodu Europy i tym razem takie cos mi wpadło w ręce - ISPIRI FFR1 9x19 et35 (flow forming) w kolorze MATT CARBON BRONZE . Co myślecie ? Korci mnie chwilę na nich pojeździć :D . A jak ktoś zainteresowany odkupem to też zapraszam na PW .


pozdrówki !

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak zwykle konkretny front robót :cool2: Nie wiedziałem, że w IS nerki są jakieś inne, w sensie tych chromowanych żebrowań.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie próżnujesz :P Taką robotę, aż miło się ogląda. Niezły ogrom w pracy włożyłeś jak na tak krótki czas, teraz czekamy tylko na zdjęcia z efektami i na wybór kapci :) Dlaczego malowałeś Shadow Line wokół drzwi, przez przetarte krawędzie? Wydawało mi się do tej pory, że "fabryczny look" jest nie do uzyskania za pomocą lakieru.

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, listwy shadow miały przetarte krawędzie, w sumie to nie widziałem jeszcze e9x w mpaku czyli czyli z high gloss shadowline które by nie miało przetartych tych krawędzi :x . Orginał też jest lakierowany ;). Nie widze też np. przeszkód by "przerobić" chrome line/satin na high gloss shadow, więc zastanawia mnie dlaczego wszyscy kombinują z foliami lub listwami w używce które i tak wiadomo że idealnie nie będą zamiast po prostu polakierować ;).


Dzięki Panowie, mróz trochę zszedł to lece zaraz myć :D.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orginał też jest lakierowany ;). Nie widze też np. przeszkód by "przerobić" chrome line/satin na high gloss shadow, więc zastanawia mnie dlaczego wszyscy kombinują z foliami lub listwami w używce które i tak wiadomo że idealnie nie będą zamiast po prostu polakierować ;).

 

Jak nie znajdę Shadow ori w ładnym stanie to oklejam folią w połysku :) :cool2: Leć myć i pochwal się jak wygląda po kuracji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem ...chwalę się :) zdemontowanych elementów niestety nie zdażyłem wszystkich umyć. Podwozie jest tak czyste że teraz można z niego jeść, no i co za tym idzie teraz widać kilka miejsc które musze jeszcze "doszlifować". Jutro w planach mycie części do końca, szlifowanie do końca i korroplex . Przepraszam za słabe zdjęcia.


38.jpg


39.jpg


40.jpg


41.jpg


42.jpg


43.jpg


44.jpg

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace mozolnie to mozolnie ale idą do przodu :) :


-doczyściłem podwozie szlifierka - zagruntowałem Forch Korroplex + na to podkład epoksydowy Novol 360 (brak zdjęć) :cry:

-zakupiłem pistolet do aplikacji mas polimerowych - Vaupel 3500SNK :D

-poszedła natryskowo masa Wurth Dichtfix beżowy - sumarycznie zużyte 6,5 kartusza masy

-zaciski rozebrane, wszystko co było podrdzewiałe pojechało do śrutowania a jutro odbieram te elementy i jadą dalej do ocynku :)

-osłonek tarcz przednich nie chcieli mi wyśrutować więc męczyć się musze sam z ich wyczyszczeniem .


Straaasznie długo się schodzi z takim ogarnianiem podwozia . :duh: Ale nie mogłem odpuścić wiedząć że mam w planach pojeździć tym autem przed ładnych kilka lat .


01.jpg


02.jpg


03.jpg


04.jpg


05.jpg


06.jpg


07.jpg


08.jpg


09.jpg


10.jpg

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.