Skocz do zawartości

E91 LCI 318d M-Pakiet LeMans/Oyster- 194KM &425Nm


piotres

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

Nie wiem ile siadło bo to juz chyba 3ci konfig zawieszenia w tym aucie. Wiec pogubiłem się w pomiarach ale JEST DOBRZE :D . Ok -15 do -20mm niżej jak mpack więc realne z -40mm pewnie w stosunku do zwykłego zawiasu :).


SHAMOWANA :twisted: :


318-D-E91-LCI-Turbo-177-KM-2020-06-15-20-27-1.jpg


194KM & 425Nm


Jest lepiej jak dobrze :D


Dla przypomnienia mody to:

-turbo z N47 177KM po regeneracji by Perun

-intercooler z 335i

-wydech z 330d M57

-program by chiptuning-lab.


DPF na swoim miejscu, EGR także.

Końcówki wydechu czyściutkie :).

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dawno nie było żadnego UPu głownie z powodu braku czasu, ale i z autem nie wiele się działo poza dzielnie pokonanymi tysiącami kilometrów (od przeglądu do przeglądu 31700km :twisted: ).


W październiku wymieniłem chłodniczke EGRu - pękła i lekko puszczała płyn - używana chłodniczka i kpl. uszczelek z ASO rozwiązało temat.

W grudniu zmieniłem druga z rolek paska na nówke SKF - ale nie polecam bo ma szpetny niebieski dekielek a ori dekielek nie pasuje na nią :duh: .


Z tych 2 operacji nie mam fotek.


01.jpg


02.jpg


Poduszki silnika chciałem wymienić profilaktycznie bo jakos tak mi się wydawało że silnik wpada w spore wibracje na biegu jałowym (ok 270 tys przebiegu na poduszkach) - ale to nie był dobry pomysł bo na nowych Febii zaczał się dziwny mocny rezonans podczas cofania i zakrętów w prawo - wróciłem do starych, a te wysłałem na reklamacje i jeszcze czekam na jej rozwiązanie.

Co ciekawe prawa miała logo BMW, ale lewa już nie i właśnie coś tą lewą podejrzewam o "trefność". :duh:


03.jpg


Dopadł mnie popularny problem korozji pod koronka ABSu na półosi i co za tym idzie czasami bez powodu ingerowała kontrola trakcji jak koronka przycierała o czujnik. Wpadła nowa koronka qualite (najlepsze co zdołałem zaleźć), czujnik absu ATE i nakrętka półosi z ASO.


04.jpg


05.jpg


06.jpg


Korozja była ostra ale udało sie z nią rozprawić, przegub pomalowany lakierem 3w1 Troton Rust Control (szczerze polecam) :). Robota całkiem prosta i przyjemna.


07.jpg


Po roku jazdy turbo regenerowane przez Peruna niestety zaczeło szumieć na zimnym oleju i wrzucać sporo oleju w dolot, więc wysłałem je na poprawkę - zrobili w ramach gwarancji, zobaczymy jak długo teraz pochodzi. Na szczęście w garażu mam dalej ori turbinę w stanie bardzo dobrym.


08.jpg


Końcówki wydechu po prostu mi sie znudziły więc zrobiłem moda końcówek na performance exhaust do R6 - czyli zwykłe proste rurki 76mm :D .


09.jpg


10.jpg


Przy okazji polakierowałem tylny zderzak bo w 1 miejscu zaczął z niego schodzić klar.


11.jpg


12.jpg


13.jpg


14.jpg


Tymczasowo do auta wpadło Ak motion, do czasu jak znowu nie kupię 335is ;).


15.jpg


16.jpg


17.jpg


Rozciekł się mocno simering wału od przodu, na szczęście wymiana prosta a simering tani.


18.jpg


19.jpg


Tuleje gumowe w "bananach" były w kiepskim stanie więc przy okazji zrobiłem upgrade tych wahaczy na wersje dedykowaną M3 E92 (pełne tuleje gumowe).


20.jpg


Na zimę dalej styling 225 , a letnie felgi zmieniają się czesto . I taka ja dalej lubie nawet brudną jak na foto :oops: .


pozdrawiam !

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

00.jpg


Na początku marca niestety nie miła przygoda - pierwszy raz w życiu potrąciłem zwierze- lis dosłownie wbiegł na pełnej prędkości na mój zderzak przy moich 140km/h :cry: .


Straty to zderzak + kratka centralna, splitter 1szt, pas przedni, intercooler, co ciekawe w momencie uderzenia odpadł żarnik z obu żarówek świateł drogowych więc te 2 żarówki musiałem zmienić, pozatym auto na szczęście dalej było jezdne.


01.jpg


Przy okazji stwierdziłem że coś odmienie z przodu bo po 2 latach "look" mi się troche opatrzył, choć splittery dalej mega mi się podobają.


Więc sam zaprojektowałem schwert pod splittery z ABS 8mm, zleciłem wyfrezowanie tego na ploterze CNC. Jako że takie płyty ABS są tylko "moletowane" czyli z chropowatym licem to wypełniłem to podkładem akrylowym i pomalowałem czarnym połyskiem tak jak i splittery.


Kupiłem pozatym "nowy" używany goły zderzak , komplet nowych kratek 3szt z ASO, nowe splittery, intercooler z 335i taki jak był.


02.jpg


Pas przedni kupiłem ori używkę, mimo że wybrałem najlepszy to i tak przy wlotach centralnych miał już zaczątki korozji . Poszedł punktowo epoksyd novola i na to na całą górną belke czarny mat "do plastików" boll - ten lakier wygląda dokładnie tak jak ori :).


03.jpg


04.jpg


Zaciski odświeżyłem - po 2 latach mimo że były ocynkowane i malowane proszkowo to srebrny lakier się "sprał" i był szary ;). Blaszki tym razem na czarny proszkowy połysk.


05.jpg


Dopadła mnie lepkość uchwytu do zamykania drzwi - bez półśrodków wpadł nowy z ASO.


06.jpg


Belka zderzaka przedniego miała kilka wykwitów rdzy więc też poszła do proszku na czarny połysk razem z jej podstawkami.


07.jpg


08.jpg


To o czym większość zapomina - tulejki pod górne śruby zderzaka :oops: .


09.jpg


10.jpg


11.jpg


12.jpg


13.jpg


14.jpg


15.jpg


16.jpg


17.jpg


18.jpg


19.jpg


20.jpg


21.jpg


22.jpg


Wprawne oko zauważy także halogeny przyciemnione (bardzo lekko) folią :norty: .


Styling 313 są na tym aucie chwilowo, w kolejne czekają BBS CH-R 19' w kolorze grafitowym. Polowałem na te koła kilka lat, aż w końcu się udało. Potem może Race GTS od Breytona :norty: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na foto były 12mm przód i tył ale niestety bez pochylania kół camberem z tyłu jest to za dużo przy oponie 265 michelin pss - tarło mocno i obecnie zrzuciłem dystanse.
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepięknie się prezentuje :cool2: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Nadszedł czas na odkurzenie tematu, choc z samochodem działo się nie wiele - zważając uwage na to że to daily to chyba dobrze :mrgreen: :


00.jpg


W tle to co teraz pochłania sporą część mojej energii - budowa domu + garaży :norty: . Testy nowej miejscówki.


01.jpg


Zdecydowałem się na chinskie nakładki a'la M3 identyczne jak widziane u kolegi, ot żeby coś sobie odmienić . Pasują naprawde perfect bo jak na chiński dodatek jest rzadkością.


02.jpg


03.jpg


04.jpg


05.jpg


06.jpg


W międzyczasie czasami dalej wykonuje pracę przy nie swoich autach ...tutaj bliźniacze 318d dobrego kolegi ..pół roku młodsze, troche gorzej wyposażone ...polerka, montaż splitterów, malowanie relingów itp. Namawiałem go na obniżenie ale nie udało się. :oops:


07.jpg


08.jpg

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

10.jpg


Jak co roku po zime ...podmywanie :rotfl: .


11.jpg


Szykowanie Breytonów do malowania pod E91 rodziców które dobija do 350 tys km ;).


12.jpg


Race GTS :D


13.jpg


Tu już po malunku...18tka robi siusiu.


14.jpg


Halogeny poszły do obróbki.


20.jpg


15.jpg


Serwis jak co 15 tys km ...dodatkowo rura dolotu poszła do wymiany bo przetarła się od opaski.


16.jpg


Przetarta gumka na przycisku klapy poszła do podmiany na inną używkę.


17.jpg


18.jpg


19.jpg


Wymieniłem jeszcze poduszke silnika i znowu mam nadzieje na rok spokój i ze zmiana felg i ze wszystkim :rotfl: .


Znajomi mi mówia że to najlepsze felgi jakie to 318d do tej pory miało ...spasowanie , kolor , wzór :hyhy: .


8,5x19 et30 + dystans 10mm opona 225 35 19 michał 4s

9,5x19 et35 + dystans 12mm opona 235 35 19 michał 4s


Tak jest z tyłu naciąg - ale ja takie naciągi całkiem lubie :) . Przynajmniej można ładnie felge wysadzić bez przycierek.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dziękuje :D


Z okazji zbliżających się 300.000km :8) kupiłem e91 prezent o którym myślałem już od dawna ..w zasadzie od zakupu samochodu. Ale nie jest go łatwo dorwać, w końcu się udało :mrgreen: . Dodam że do wnętrza :norty: . Niedługo się pochwalę, ale montaż to nie prędko, pewnie ze 3-4 miesiące miną nim znajdę na to czas.

Póki co czas zajmuje mi nieruchomość którą widać na fotach w tle za e91 ;).

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

O dailaku również nie można zapominać ;)


01.jpg


Jakiś czas temu zmieniłem mu tuleje pływające bo lewa skrzypiała ...przy okazji do wymiany poszły poduszki amorków tył bo jak wyjałem stare to nie mogłem już na nie patrzeć, niby spełniały swoją funkcję ale wyglądały strasznie. Wiec na szybko kupiłem nowe Lemfordery.


02.jpg


W pewne grudniowe dni w końcu się wziąłem za przekładkę skór na wymarzony Sattelbraun który czekał w garażu gdzieś tak pół roku czasu.


03.jpg


04.jpg


Przednie fotele trzeba było rozebrać całkiem by przełożyć elektryczne podstawy.


No ale po 2 czy 3 dniach prac w końcu cały komplet znalazł się w aucie.


05.jpg


Tu się przy okazji znowu poczyściło.


06.jpg


Zapomniałem cyknać foto na koniec - ale uwierzcie - jest komplet :) rolety w tylnych drzwiach dalej są, podłokietnik dzielony europa jak było.


20221221-114807.jpg


Na dowód ori skóry które już zostały sprzedane (poszły na eksport, w PL nikt nie chciał ładnych skór z roletkami za 3000zł).


No to teraz mam e91 w konfigu kolorystycznym który pewnie sam bym kiedyś zamówił w ASO - kiedyś bo teraz te niebieskie lakiery już mi się troszke opatrzyły. Ale dalej Lemans robi robotę- wiadomo :D

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kozackie połączenie kolorystyczne ;) Świetnie to teraz wygląda :cool2: Chociaż.. Stare też były spoko :P

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.